Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Zijn er meer mensen die zich zo ergeren aan de "ways of the IB-Groep"?

Tegenwoordig bieden ze post digitaal aan. Dat wil zeggen: je krijgt een email die zegt dat je post hebt.
Er staat een nieuw Bericht voor je klaar in Mijn IB-Groep. Het Bericht vind je onder het tabblad Post bij "Mijn gegevens".
Moet je inloggen op de site met je DigiD. Je weet, dat ding die je zo weinig gebruikt dat je je wachtwoord vergeet en dat je dus bij elke post een nieuwe moet aanvragen. Kost belastingverhogende geldjes en bureaucratie. :P

De site is altijd traag en dat inloggen duurt lang. Doe je even je andere zaken op andere browser-tabjes om na 10 minuten terug te komen, dan is je sessie verlopen. Opnieuw inloggen, weer een SMSje. Keer 600.000 studenten die de IBG beheert, kost ibgleningrenteverhogende geldjes en bureaucratie. ;)

Anyway dit keer ga je naar je postvak, traag, wachten. Even iets anders doen maar op tijd terug. Bericht downloaden (5 zinnen in een PDF), kan niet downloaden. Sessie afgebroken. WTF? Opnieuw inloggen. Kan niet.
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.
Het is 1 over twaalf. 8)7

Wie sluit er een website? :')

Anyway als ik ze mail dat ze mij mijn post wel gewoon kunnen emailen krijg ik terug:
De gedachte achter het beschikbaar stellen van berichten via Mijn IB-Groep is dat ze in een beveiligde omgeving worden aangeboden, want je wilt niet dat iemand anders je post leest toch?
Waar gaat het om? Toekenning verandering lening, uitleg OV chipkaart. Dat soort zwaar privacygevoelige informatie die je een domme student met een email adres duidelijk niet kunt toevertrouwen.

Ben ik de enige die dit idioot vind?

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 06-02-2010 01:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 11:07
ben het met je eens hoor. echt idioot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:01

beany

Meeheheheheh

Een website met openingstijden :D

Hoe verzinnen ze het. Ze willen graag meedoen in de 21e eeuw, maar weten niet hoe of zo??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Laat me raden. Zondag ook website gesloten?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 14:55

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Daar heb ik me ook altijd aan verwonderd, de site van de IB-groep is dicht tussen 0:00 en 7:00! :(
Hebben ze het idee van internet niet meegekregen ofzo?
Synchroniseren/back-uppen van alle gegevens en servers moet toch ook online kunnen?
Zondag zijn ze wel open, maar net zo traag als anders... :'(
Ik heb er zelfs wel eens een klacht over gestuurd naar de IB-groep, maar kreeg een wazig antwoord.

[ Voor 23% gewijzigd door Ghost Dog op 06-02-2010 01:24 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Prachtig, een en al herkenning :). Ben dus niet de enige die elke keer de Digid opnieuw aanvraagt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 17:43

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb zelfs 1 week moeten wachten om SMS authenticatie aan te vragen, om er vervolgens achter te komen dat je helemaal niks aan informatie kunt zien op die site...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik vind het een prima initiatief dat ze de papier willen vervangen voor digitaal, maar de uitwerking is echt idioot.

De website werkt nooit. Traag is het altijd maar meestal krijg je niet voor elkaar wat je wilt. Ook kunnen ze best de melding dat er post is veranderen in een pdf die ze je toemailen. Via de post kan toch ook iemand anders je brief lezen?

Laatst had ik een overzicht van ze nodig. Aan de telefoon perfect geholpen en de brief zou binnen een week verzonden worden. Krijg ik een week later een mailtje dat er een nieuwe brief gereed staat (online). Waarom moet ik een week wachten totdat een automatisch gegenereerde brief online staat?
Misschien dat ze nog steeds op COBOL draaien ofzo...

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

MsG schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:21:
Prachtig, een en al herkenning :). Ben dus niet de enige die elke keer de Digid opnieuw aanvraagt.
Ik heb mijn gegevens gewoon ergens opgeschreven (nee, niet op een post-it op het scherm). Anders is het gewoon niet te onthouden.

Gelukkig nog niet zo heel veel hoeven doen met die Digi-D, maar elke keer dat ik hem nodig heb moet ik wel zoeken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik vind het wel slim, site dicht tussen 0 en 7. Uren van de dag dat de student laveloos allerlei ongein uit gaat halen. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ah nu snap ik de openingstijden. Een studiegenootje van mij werkt bij de IB-Groep. Hij werkt ook als DJ hier in de club. Hij speelt liedjes af en staat vervolgens hevig op de beat met schuifjes van niet aangesloten kanalen op het mengpaneel te stoeien, pre-postinsert knopjes zonder reden indrukken enzo.

Bij de IB-G doet ie net zoiets. Van 7 tot 0 zit hij of een werknemer met een vergrootglas naast de netwerkkabel die de IB-G-Server ingaat. Netwerkbeveiliging. 's Nachts werkt er niemand en zonder beveiliging laten ze die server echt niet aan staan.

[/grapje]
Shiver23 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:24:
Misschien dat ze nog steeds op COBOL draaien ofzo...
Zou me niets verbazen. Ik hoorde eens in de trein van een dronken prorail medewerker tussen het opscheppen over de boetes die hij officieel mocht uitschrijven door dat die hele spoorwegen nog op MS DOS draaien, en daarom dat een wisselstoring zo een probleem is omdat je om de wissel te rebooten een heel traject moet rebooten en ontregelen.

(geen grapje)
TheCoolGamer schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:30:
Ik heb mijn gegevens gewoon ergens opgeschreven (nee, niet op een post-it op het scherm). Anders is het gewoon niet te onthouden.
Ik schrijf soms wel een meesterlijke hint voor mezelf op omdat ik te para ben het letterlijk op te schrijven. Maarja als ik het dan weer eens nodig heb snap ik er vaak niks meer van. :P

Ik dacht trouwens dat die DigiD een door de overheid gepushte verplichte persoonsgekoppelde 21e eeuwse online burgerzaken doe oplossing was. Maar ik moet nog altijd de deur uit om mensen te zien of dingen te posten voor zaken die ik typisch iets voor DigiD vindt. Zoals Gemeenteraadsverkiezingen, Waterschapsverkiezingen, EPD opzeggen, andere gemeente inschrijven etc.

Bleek het achteraf toch slecht voor de economie en werkgelegenheid ofzo?

[ Voor 59% gewijzigd door Sando op 06-02-2010 02:52 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 18:05

Thapous

Nee toch niet.

Ben ik dan de enigste die hetzelfde wachtwoord gebruikt voor meer dingen? Ik vergeet het niet... Kan ook komen doordat ik laatste tijd nogal vaak moet inloggen met DigiD...

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ja wacht maar tot je om welke reden ook 1 van je logins uitlekt. Snel 50 wachtwoorden veranderen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ah op zaterdag zijn ze in ieder geval gewoon "open". :D
En waarvoor al die moeite deze keer?
Beste student,

Je hebt op 21 januari 2010 een weekabonnement in gebruik genomen.

[ Voor 56% gewijzigd door Sando op 06-02-2010 07:10 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat betreft: "De gedachte achter het beschikbaar stellen van berichten via Mijn IB-Groep is dat ze in een beveiligde omgeving worden aangeboden, want je wilt niet dat iemand anders je post leest toch?"

Dan schrijf je toch gewoon dat je dat niet erg vindt :)

Maar goed, kun je niet vragen om papieren berichten? Dan ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Waarmee vergelijk je het? Met hoe de IBG een 10 jaar geleden werkte of hoe het 2 jaar terug was? Ik deed destijds een MBO studie en toen ging ook alles fout, ze hadden tig keer alle documenten nodig en dan ging er weer eens wat fout moest je weet ik hoelang wachten, nooit kon je nakijken hoe en wat.

Nu studeer ik aan de uni en heb ik me afgelopen jaar weer ingeschreven, bang dat alles weer zo zou verlopen waren mijn verwachtingen laag, echter alles liep vlekkeloos. Ik hoefde enkel mijn aanvraag in te dienen en niets meer. Heb nog nooit problemen gehad met inloggen, ben nog nooit mijn digid wachtwoord vergeten en alle keren stonden er netjes meldingen over het verdere verloop van mijn studiefinanciering. Voor mij was het een absolute verbetering tov 10 jaar terug

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Dit topic heeft wel een vrij hoog huiliegehalte :'(.

- Waarom is het de schuld van DUO / IB-Groep dat de TS zijn Digid-wachtwoord niet kan onthouden?
- Trage website? Ik log regelmatig in en heb hier nooit last van. Maar goed, mijn ervaring op dit vlak zegt net zo veel als die van de TS (niets; populatie te klein).
- Sessie na 10 minuten verlopen? Dat noemen ze veiligheid.
- Berichten niet per mail willen versturen? Wederom veiligheid, dat gaat nou eenmaal vaak boven gemak (en terecht imho).
- Communicatie stinkt? Volgens mij proberen ze innovaties toe te passen, en ja, dit gaat nooit direct vlekkeloos.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sando schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 07:07:
Ah op zaterdag zijn ze in ieder geval gewoon "open". :D
En waarvoor al die moeite deze keer?

Beste student,
Je hebt op 21 januari 2010 een weekabonnement in gebruik genomen.
Hmm, dat bericht heb ik nog niet gehad, hoewel ik ook rond die tijd mijn OV chipkaart heb geactiveerd. Vraag me af of hij nog komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

RAILGUNNER schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:06:
Een beetje wel en daar is het forum ook weer niet voor bedoeld :)

Ik heb de titel iig aangepast want volgens mij is nog niet vastgesteld dat er een luchtje zit aan hun communicatie. En ik vraag me af, heeft de TS hier al over geklaagd bij de IB-groep zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ik denk dat dit eerder typeerd hoe overheidssites in elkaar steken. Deze ervaringen deel ik eerlijk gezegd met zo'n beetje iedere site waar ik mee te maken krijg. Te beginnen inderdaad met het hele DigiD wat een aanfluiting is tot onoverzichtelijke en slecht functionerende sites die uiteindelijk nog steeds niet de gewenste informatie weergeven. Echter.. typeerd dit niet het hele ambtenarenapparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het slecht geregeld? Het is een prachtig systeem. Vergelijk het maar met vroeger.

Toen:
Aanvragen aanvullende beurs --> Formulier invullen, opsturen --> 6 weken wachten --> bevestiging.
Nu:
Inloggen digid --> aanvragen --> 1 week wachten --> volgende maand heb je de beurs

Verder ben jij als gebruiker verantwoordelijk voor het onthouden van je gebruikersnaam, desnoods schrijf je deze op in je boekhouding. Als je bang bent dat dit onveilig is (want opschrijven is foei!) dan doe je het op een andere manier, desnoods als een smsje opslaan op je telefoon. Of je kiest een voor de hand liggende gebruikersnaam. Net zoals vele andere die gewoon hun eigen naam hebben als inloggegevens, je hebt immers voor een complete login je gebruikersnaam + wachtwoord + smscode nodig. Simpeler kan niet, of vergeet de TS ook zijn gsm nummer, huisnummer, zijn naam of zijn pin?

En traagheid? Tja, als ik een bericht van de IB krijg neem ik aan dat de overige 600.000 studenten dit ook krijgen, ik kijk het bericht een dag later en heb nergens last van. Is GoT ook een enorm slechte organisatie als 1 miljoen tweakers tegelijk een wedstrijdje F5 gaan houden?
n4m3l355 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:44:
Ik denk dat dit eerder typeerd hoe overheidssites in elkaar steken. Deze ervaringen deel ik eerlijk gezegd met zo'n beetje iedere site waar ik mee te maken krijg. Te beginnen inderdaad met het hele DigiD wat een aanfluiting is tot onoverzichtelijke en slecht functionerende sites die uiteindelijk nog steeds niet de gewenste informatie weergeven. Echter.. typeerd dit niet het hele ambtenarenapparaat?
Dit gedeelte beaam is inderdaad, mijn vader moest digid hebben voor het aanvragen van WW, dus ik doe de aanvraag met als gegevens: voornaamachternaam en als wachtwoord rekeningnummernaamvrouw en sms verificatie. Kortom, lekker makkelijk. De brief komt binnen en hij gaat activeren: "Uw gebruikersnaam is onbekend", vervolgens wordt hij geblokkeerd voor 3 dagen en vraagt hij een nieuwe aan met de zelfde (soort van) gebruikersnaam. Het hele ritueel heeft zich 3x herhaalt totdat hij de aanvraag maar via een andere instantie heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:24:
[...] desnoods als een smsje opslaan op je telefoon.
[...] je hebt immers voor een complete login je gebruikersnaam + wachtwoord + smscode nodig. [...]
Dat is dan niet zo handig: als je telefoon gejat wordt, ligt potentieel je hele digID op straat, zie de discussie over inloggen op ING elderz.

Voor de TS: als je je zo stoort aan de online diensten van DUO/IBG, waarom laat je je berichten dan niet gewoon per post bezorgen? Dan heb je nergens last van...

Weet iemand overigens het nieuwe webadres van DUO? Als ik naar duo.nl ga, kom ik op een webdesignburo (dat tegenwoordig vast een heleboel extra hits heeft). Via ib-groep.nl blijft het adres netjes ib-groep.nl, zonder redirect naar een ongetwijfeld briljant nieuw domein. Prutsers :+.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:06:
Ja duuh..
Ik vind de maatregelen zwaaaaar overdreven voor de genoemde correspondentie en helemaal geen terechte veiligheidsmaatregelen.
SmartDoDo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:38:
En ik vraag me af, heeft de TS hier al over geklaagd bij de IB-groep zelf?
Jazeker, zoals in de OP te lezen is. Ik heb er vaker correspondentie met ze over gehad. Het komt er op neer dat ze 100% ongevoelig zijn voor input. Ze willen hun keuzes uitleggen maar als je het anders wilt voorstelt dan snap je het gewoon niet.
Reptile209 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:41:
Voor de TS: als je je zo stoort aan de online diensten van DUO/IBG, waarom laat je je berichten dan niet gewoon per post bezorgen? Dan heb je nergens last van...
Ben jij soms zo'n mailbeantwoordende persoon bij IB-G? Dat is precies wat ze zeggen en zij snappen het punt ook niet. Ze moeten anderen niet de optie geven terug naar af te gaan, ze moeten zelf inzien dat we niet langer 56k5 abo's met 1 emailadres voor het hele gezin hebben en dat een email adres net zo goed onze verantwoordelijkheid is als de veel onveiligere postbus die in de tuin staat. In de brievenbus valt ook geen briefje met een ophaalbericht voor je nieuwe post op het postkantoor.
Reptile209 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:41:
Weet iemand overigens het nieuwe webadres van DUO?
http://www.ocwduo.nl/
Inloggen als student linkt gewoon door naar http://www.ib-groep.nl/particulieren/inloggen.asp :+
Ik denk serieus dat de url heel veel is gehardcoded in de source van hun systeem. Kost nog wel een jaar en een subsidie voordat je dat op hun nieuwe site kunt regelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:24:
En traagheid? Tja, als ik een bericht van de IB krijg neem ik aan dat de overige 600.000 studenten dit ook krijgen, ik kijk het bericht een dag later en heb nergens last van.
Incidenteel. Het is altijd traag. Ik had een keer post wat geen link was. Niet klickable. Probleem uitgelegt, krijg ik mail terug met uitleg over digitale post en waar het staat. Fuuuu... Jaaaa! Correspondentie correspondentie en maar mijn browser de schuld geven. Drie maand later was het stilzwijgend gefixt.

De IB-G stinkt gewoon, ookal is de topictitel wat vernuchterd, en het was eens tijd dat er een topic over kwam. Zoals je ziet delen meer mensen deze ervaring, op de antihuilie tweaker maar ik snap het wèl moraalridder het is toch goed vergeleken bij de middeleeuwen positivo's na.

8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 06-02-2010 16:32 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sando schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:26:
De IB-G stinkt gewoon, ookal is de topictitel wat vernuchterd, en het was eens tijd dat er een topic over kwam. Zoals je ziet delen meer mensen deze ervaring, op de antihuilie tweaker maar ik snap het wèl moraalridder het is toch goed vergeleken bij de middeleeuwen positivo's na.
In ieder geval is je eigen houding en mening net zo flexibel als die van de IBG. Er is een absolute waarheid en iedereen die het niet met je eens is, is een moraalridder of een middeleeuwen positivo. Je wilt gemak, maar ben je ook bereid niet te klagen als het fout gaat als de veiligheid verlaagd wordt? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Klopt, ik kan er niet tegen als anderen (IBG) eigenwijzer zijn dan ik. Maar goed, mijn vrienden kunnen kiezen niet met mij in zee te gaan. Je mag niet zo 4@! stubborn zijn als je de verplichte dienstverlener voor een dik half miljoen jonge slimme mensen bent.

Ik ben zeer zeker bereid niet te klagen als uitlekt dat mijn ov-chipkaart is geactiveerd met een weekabonnement en dat ik mijn lening heb verlaagt met €50, da's mijn hele punt. Oh shoot nu zeg ik het zelf.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Soms gaat het in het leven niet zoals je wilt. Je kunt daar dan tegen ageren, maar dat kost je energie en maakt je gefrustreerd. Dat is het toch allemaal niet waard. Steek je energie in je studie zou ik zeggen, des te eerder ben je van de IBG af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een probleem kan je ook direct naar de IB-Groep toe. Direct alles laten regelen en ik neem een eigen kopie mee naar huis. Ik vind de communicatie van hun erg goed. De meeste problemen bij de IB-Groep worden toch echt door studenten zelf geregeld. Te laat dingen aanvragen, spullen niet in orde etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:00:
Waar gaat het om? Toekenning verandering lening, uitleg OV chipkaart. Dat soort zwaar privacygevoelige informatie die je een domme student met een email adres duidelijk niet kunt toevertrouwen.

Ben ik de enige die dit idioot vind?
Ik begrijp je hele probleem niet? Jij ten alle tijden aangeven of jij je berichten per post of digitaal wilt ontvangen. Dat doe je simpel via "Instellingen mijn-IB"

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1zzj22r.png

Je geeft ook aan niet tevreden te zijn met het ontvangen van, in jouw ogen, nutteloze posten. Berichten over toekenningen, uitleg OV-chipkaart etc. Ik ontvang dat graag in een beveiligde omgeving en niet via een simpel e-mailtje. Maar in dit standpunt krijgen we de zelfde discussie waarom men je rekeningafschriften bij de bank niet kan mailen, waarom jouw bankpas aangetekend per post wordt verstuurd, waarom je met digi-D moet inloggen ipv een simpel wachtwoord en waarom je bij internetbankieren veilig moet werken...iedereen denkt daar anders over, daar KAN de IB simpelweg niet op inspelen.
Sando schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:36:
Klopt, ik kan er niet tegen als anderen (IBG) eigenwijzer zijn dan ik. Maar goed, mijn vrienden kunnen kiezen niet met mij in zee te gaan. Je mag niet zo 4@! stubborn zijn als je de verplichte dienstverlener voor een dik half miljoen jonge slimme mensen bent.
Welkom bij de overheid! Al eens geprobeerd een emigratie te regelen? Dan loop je bij alle instanties tegen het zelfde probleem aan. Met sommige instanties ligt onze familie al 2 jaar overhoop mee omdat ze niet erkennen dat zij een fout hebben gemaakt.
Sando schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:26:
Sorry hoor, maar nu ben je enorm kort door de bocht. Juist omdat ik (want ik voel mij mede aangesproken in deze rant) geen probleem heb met digi-d (Het vergeten van een wachtwoord of inlognaam) en geen last heb van de trage verbinding bij IB-groep en mij niet erger aan het feit dat mijn post via mail wordt gemeld ben ik een middeleeuwse positivo. Dat is een ongefundeerde en ronduit achterlijke verdediging voor jouw standpunt dat de IB "stinkt", het komt neer op: "Het is zo, omdat ik dat vind, en als je het er niet mee eens ben val je maar kapot". Je maakt mij aan het twijfelen of ik wel te maken heb met een student, of met een 16 jarige VMBO scholier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 21:28
Ik had vorige week vrijdag na 17:00 uur de IB-groep klantenservice per e-mail een vraag gesteld en kreeg de maandag direct daarop al vòòr 11 uur antwoord (en niet eens een automatisch bericht).

Kortom, door al die digitale innovatie hebben ze nu wel capaciteit om snel je vragen te beantwoorden :). Ben met de kritieken eens dat communicatie ook per e-mail kan, maar dit is nu eenmaal hoe het is geregeld. Zodra de overheid haar centrale postvak in gebruik gaat nemen kun je daarin alle berichten van alle overheidsdiensten zien. Dus dan heb je er meer aan dan nu met alleen de IB-Groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Het enige vervelende is gewoon de sluitingstijden. Dat is net zoals bij het KvK, achterhaald. Waarom kan ik niet 's avonds laat even mijn administratie bijwerken. Jammer, meer niet. Dat van het inloggen is volgens mij niet zo'n groot probleem. Hoe vaak moet je dat doen?
Pagina: 1