Internet valt steeds uit, help aub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emilev90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste,

Ik heb nu enige tijd last van het internet dat uitvalt op het moment dat iemand belt, of als we gebeld worden.
Dit is zeer vervelend, we hebben al iemand langs laten komen maar die had geen idee.
Dit is uit het niets opgedoken. De opstelling hebben we al een jaar gehad en nu sinds 2 maanden ervaren we last.
Nu hebben we de router vervangen maar nog steeds geen succes.
Ik heb ziggo internet en telefonie, zij weten ook niet wat er precies aan de hand is(lui dus).
en ja ziggo is slecht...

Kan iemand mij vertellen wat hier precies het probleem is?

Emile Verbunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoe is het gesteld met de adapter van je modem?

Klinkt misschien raar want wat heeft een adapter nou te maken met het netwerk? Wij hebben ook dat probleem gehad. Telefoon van de haak, geen kiestoon maar internet ging verloren. Bij het gebeld worden idem. De telefoon ging over, we namen op en poef.... weg internetverbinding maar ook geen geluid uit de telefoon.

De modem kreeg niet voldoende prik van de defecte adapter. De lampjes op de modem deden normaal totdat er een telefoonverbinding tot stand gebracht moest worden.

[edit]

Verder zou je ook eens kunnen proberen om een PC rechtstreeks aan de modem te hangen. En dan eens zien wat er dan gebeurt. Valt de internetverbinding dan niet weg bij telefoneren, dan moet je het denk ik in je eigen netwerk zoeken maar mijn gok is dus een defecte adapter van je modem of mogelijk je modem zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door WFvN op 05-02-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziggo is het probleem, ga naar een andere provider! (zie consumentengids)

nee, serieus... ik ervaar hetzelfde probleem met de UPC, wanneer internet hevig wordt gebruikt ligt mijn vaste telefoon eruit. Erg vervelend. Soms ook gewoon zonder reden, zelfs als alle computers uit staan. En af en toe ook andersom, telefoon werkt wel maar internet ligt eruit. Er zijn al meerdere keren monteurs langs geweest, maar niks helpt. Ervaar dit nu bijna drie maanden...

Helaas kom ik niet met een antwoord, maar ik ben ook ten einde raad. Misschien toch maar weer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Ik denk ook dat je het bij je modem moet zoeken.
Gewoon nogmaals met de helpdesk bellen en een monteur langs laten komen.
Als je het (als de monteur er is) terplekke kan laten zien zal die man het modem gewoon vervangen.
En als dat niet helpt onderzoeken wat dan wel de oorzaak is.

Wat je altijd nog kan doen is de boel te testen zonder router. Het is zeldzaam maar soms kunnen routers een rare invloed hebben op je modem.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 05-02-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:04:
ziggo is het probleem, ga naar een andere provider! (zie consumentengids)

nee, serieus... ik ervaar hetzelfde probleem met de UPC, wanneer internet hevig wordt gebruikt ligt mijn vaste telefoon eruit. Erg vervelend. Soms ook gewoon zonder reden, zelfs als alle computers uit staan. En af en toe ook andersom, telefoon werkt wel maar internet ligt eruit. Er zijn al meerdere keren monteurs langs geweest, maar niks helpt. Ervaar dit nu bijna drie maanden...

Helaas kom ik niet met een antwoord, maar ik ben ook ten einde raad. Misschien toch maar weer overstappen.
Hoewel Ziggo zeker niet zaligmakend is. En die 'helpdesk' is helemaal dieptriest (zoals bij al die grote bedrijven). Stel kneuzen die niet eens mailtjes kunnen lezen maar gewoon een standaard reply terugmailen. En bij bellen moet je wel héél overtuigend zeggen dat je alle standaard handelingen al hebt uitgevoerd voordat je doorverbonden wordt met een clubje medewerkers die wel wat werkende grijze cellen hebben.

Maar op zich werkt Ziggo bij ons verder prima. Over het algemeen geen storingen met internet, TV of telefoon.
job schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:04:
Ik denk ook dat je het bij je modem moet zoeken.
Gewoon nogmaals met de helpdesk bellen en een monteur langs laten komen.
Als je het (als de monteur er is) terplekke kan laten zien zal die man het modem gewoon vervangen.
Inclusief adapter :P

Maar dan is het nog wel hopen dat ze niet vergeten om die nieuwe modem in het systeem in te voeren.... hebben ze bij mij geflikt toen ik dus die defecte adapter had. Na veel aandringen heb ik een nieuwe modem gekregen (wist nog niet dat het aan de adapter lag maar m'n eigen netwerk was zeker niet de oorzaak, dat was inmiddels wel duidelijk na 2 PC's en 2 routers te hebben geprobeerd en nog wilde dat helpdesklampje dat ik een 3e pc ging proberen.... dacht het dus even niet).

Maar goed, nieuw modem ontvangen, aangesloten en géén verbinding. Was in het weekend dus dat gaat lekker. Toen ben ik dus met m'n oude modem nog wat aan het stoeien geweest en kwam op een gegeven moment op het idee om een andere voeding aan de modem te hangen in plaats van de standaard adapter. En ineens was m'n probleem opgelost.

Gelukkig kon ik dus weer bellen en internetten tot die kneuzen eindelijk de nieuwe modem in het systeem hadden ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:23
Toevallig heb ik precies dit probleem een tijdje geleden ook bij een kennis meegemaakt.
Daar zat het probleem hem in dat de zoon een nieuwe surround set had aangesloten op de tv op zijn kamer. (het klinkt belachelijk maar na 1 voor 1 testen bleek dit het probleem te zijn, aardings probleem)

Ik raadje aan:
Sluit je modem eens direct aan, en haal de coax die naar de tv('s) gaat even uit de WCD.
Bel naar jezelf en kijk of het probleem nog voordoet,

-> indien het nog voordoet, probeer een ander coax voor het modem blijft het dan nog voordoen dan is je WCD defect.
-> niet ? Dan zit het in je Tv splitter/ Coax naar je TV (of eventjes een nieuwe surround set haha)

Hoe test je of het aan de splitter ligt:
Sluit 1 tv direct op de WCD aan en test opnieuw met bellen, werkt alles nog? ga dit dan 1 voor 1 met alle tv's na:

-> indien er 1 tv is waarbij het probleem word veroorzaakt probeer eerst een nieuwe coax voor die ene tv

Indien ze allemaal gewoon werken:
-> sluit je splitter weer aan en kijk of het probleem blijft bestaan, blijft het bestaan dan is je splitter/versterker defect

1 Ding is zeker de router staat los van dit probleem, en indien het modem goed werkt zonder dat tv's aangesloten is het ook 100% zeker geen modem defect.
Pagina: 1