Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:04:
ziggo is het probleem, ga naar een andere provider! (zie consumentengids)
nee, serieus... ik ervaar hetzelfde probleem met de UPC, wanneer internet hevig wordt gebruikt ligt mijn vaste telefoon eruit. Erg vervelend. Soms ook gewoon zonder reden, zelfs als alle computers uit staan. En af en toe ook andersom, telefoon werkt wel maar internet ligt eruit. Er zijn al meerdere keren monteurs langs geweest, maar niks helpt. Ervaar dit nu bijna drie maanden...
Helaas kom ik niet met een antwoord, maar ik ben ook ten einde raad. Misschien toch maar weer overstappen.
Hoewel Ziggo zeker niet zaligmakend is. En die 'helpdesk' is helemaal dieptriest (zoals bij al die grote bedrijven). Stel kneuzen die niet eens mailtjes kunnen lezen maar gewoon een standaard reply terugmailen. En bij bellen moet je wel héél overtuigend zeggen dat je alle standaard handelingen al hebt uitgevoerd voordat je doorverbonden wordt met een clubje medewerkers die wel wat werkende grijze cellen hebben.
Maar op zich werkt Ziggo bij ons verder prima. Over het algemeen geen storingen met internet, TV of telefoon.
job schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:04:
Ik denk ook dat je het bij je modem moet zoeken.
Gewoon nogmaals met de helpdesk bellen en een monteur langs laten komen.
Als je het (als de monteur er is) terplekke kan laten zien zal die man het modem gewoon vervangen.
Inclusief adapter
Maar dan is het nog wel hopen dat ze niet vergeten om die nieuwe modem in het systeem in te voeren.... hebben ze bij mij geflikt toen ik dus die defecte adapter had. Na veel aandringen heb ik een nieuwe modem gekregen (wist nog niet dat het aan de adapter lag maar m'n eigen netwerk was zeker niet de oorzaak, dat was inmiddels wel duidelijk na 2 PC's en 2 routers te hebben geprobeerd en nog wilde dat helpdesklampje dat ik een 3e pc ging proberen.... dacht het dus even niet).
Maar goed, nieuw modem ontvangen, aangesloten en géén verbinding. Was in het weekend dus dat gaat lekker. Toen ben ik dus met m'n oude modem nog wat aan het stoeien geweest en kwam op een gegeven moment op het idee om een andere voeding aan de modem te hangen in plaats van de standaard adapter. En ineens was m'n probleem opgelost.
Gelukkig kon ik dus weer bellen en internetten tot die kneuzen eindelijk de nieuwe modem in het systeem hadden ingevoerd.