Huidige setup:
INTEL CORE 2 DUO E6600 BOXED
ASUS P5B-V
Cooler Master Elite 310 | RC-310-SKN1-GP
Fatal1ty 550w PSU
NEC DVD R/RW 18X AD-7173S LABELFLASH SATA BLACK OEM
SEAGATE 7200.10 HDD SATA-II 400GB 16MB
Samsung 1 Tb HDD sata 2.
ASUS EN8800GTS 640MB
en nog iets van 4gb aan Kingston memory modules
Idle temp GPU: 54celsius.
Stressed GPU: 86 celsius.
AUX 128c (known bug in P5b-V mainboard.)
Heb met rivia tuner al op 100%gezet, maar nog niet kunnen testen.
Niets overclocked, systeem is 2-3 jaar oud.
Eigen acties so far: GPU schoongemaakt, nieuwe power supply erin gehangen (was eerst een 550w artic, reden zie hieronder), nieuwe kast met 4x 120mm fans.
Het systeem hangt bij intensief gamen. Enige onderdeel wat heet word is de GPU.
Probleem doet zich voor sinds ik een dual install gedaan heb van Win7 & XP, maar aan XP install is niets gewijzigd en daarbij doen de freezes zich ook voor. Heb daarom toch voor de zekerheid gehele hdd opnieuw ingericht, maar probleem blijft aan.
Vorige week powersupply opgeblazen, maar issue speelde daarvoor al.
Eigenlijk wil ik er niet te veel meer aan doen qua hardware vervangen, word toch tijd voor nieuw systeem over paar maanden maar momenteel geen $ voor nieuw systeem.
Waar ik dus over na zit te denken is:
- Nieuwe koelpasta aanbrengen, maar de vraag is: Krijg ik die stock cooler ooit nog op zijn plek zonder iets te breken?
Zou nieuwe cooler iets uitmaken? Heb ik een kans dat dit het zou oplossen of is de kaart al zo ver heen omdat hij al freezed bij lage temps (120c zouden ze moeten kunnen trekken toch?)?
Mocht dit niet helpen, downgraden?
INTEL CORE 2 DUO E6600 BOXED
ASUS P5B-V
Cooler Master Elite 310 | RC-310-SKN1-GP
Fatal1ty 550w PSU
NEC DVD R/RW 18X AD-7173S LABELFLASH SATA BLACK OEM
SEAGATE 7200.10 HDD SATA-II 400GB 16MB
Samsung 1 Tb HDD sata 2.
ASUS EN8800GTS 640MB
en nog iets van 4gb aan Kingston memory modules
Idle temp GPU: 54celsius.
Stressed GPU: 86 celsius.
AUX 128c (known bug in P5b-V mainboard.)
Heb met rivia tuner al op 100%gezet, maar nog niet kunnen testen.
Niets overclocked, systeem is 2-3 jaar oud.
Eigen acties so far: GPU schoongemaakt, nieuwe power supply erin gehangen (was eerst een 550w artic, reden zie hieronder), nieuwe kast met 4x 120mm fans.
Het systeem hangt bij intensief gamen. Enige onderdeel wat heet word is de GPU.
Probleem doet zich voor sinds ik een dual install gedaan heb van Win7 & XP, maar aan XP install is niets gewijzigd en daarbij doen de freezes zich ook voor. Heb daarom toch voor de zekerheid gehele hdd opnieuw ingericht, maar probleem blijft aan.
Vorige week powersupply opgeblazen, maar issue speelde daarvoor al.
Eigenlijk wil ik er niet te veel meer aan doen qua hardware vervangen, word toch tijd voor nieuw systeem over paar maanden maar momenteel geen $ voor nieuw systeem.
Waar ik dus over na zit te denken is:
- Nieuwe koelpasta aanbrengen, maar de vraag is: Krijg ik die stock cooler ooit nog op zijn plek zonder iets te breken?
Zou nieuwe cooler iets uitmaken? Heb ik een kans dat dit het zou oplossen of is de kaart al zo ver heen omdat hij al freezed bij lage temps (120c zouden ze moeten kunnen trekken toch?)?
Mocht dit niet helpen, downgraden?