Done! Dit weekend wel de nodige problemen gevonden met het maken van een image...
Ik heb Acronis. Hierin kun je een recovery CD maken (bootable) en dan een schijfimage op een USB hdd. Zo gezegd zo gedaan. Daarna de SSD in de Vaio gedaan, in de bios UEFI naar LEGACY omgezet (anders boot hij niet van cd) en de recovery CD gestart. Dat lukt, ik kan de nieuwe SSD kiezen en hij wil vervolgens vanuit de schijfimage een zestal partities gaan terugzetten. De eerste 4 kan ik toewijzen aan de SSD maar nummers 5 en 6 niet (geen idee waarom niet, deze zijn maar enkele MB's). Nou ja, dan maar zonder die twee partities door, maar dat werkt dus niet, hij start met geen mogelijkheid op van de SSD.
Iemand hier enige ervaring mee? Ik heb er al een hele avond mee zitten prutsen zonder resultaat en als ik dan links en rechts lees hoe makkelijk mensen met het terugzetten van images omgaan soms, dan moet ik gewoon ergens iets enorm fout doen toch?
Windows er schoon op installeren is niet echt een optie, mijn vriendin begint nu al te hechten aan bepaalde VAIO dingetjes (echt...) en er is op haar werk al e.e.a. aan spul op geinstalleerd om thuis werken mogelijk te maken, liever niet weer door die heisa heen.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.