Hallo,
Sinds 3 maart mag ik mij een officiele gebruiker noemen van een nieuwe Sony Vaio E-serie. De laptop is zeer mooi qua design, toetsen die heerlijk typen, al met al een goede laptop.
Helaas heb ik toch, naar mijn mening, een groot probleem ondervonden. Toen ik de laptop op 3 maart bij mij thuis gestuurd kreeg, ging ik hem zoals gewoonlijk meteen opladen. Nadat de laptop volledig was opgeladen, haalde ik hem van het netstroom af en begon er op te werken. Ik ging meerdere taken uitvoeren, taken zoals: Internetpagina's openen, Msn messenger activeren etc. Geen veeleisende taken zou je zeggen.
Tot mijn volle verbazing werd mijn concentratie verstoord door een zeer hoge, irritante piep die vanuit de opening van de ventilator zeer goed te horen was. De piep werd alsmaar hoger naarmate ik meerdere taken uitvoerde, zoals eerder vermeld: taken die bijvoorbeeld een pc van 6 jaar oud gemakkelijk zou moeten kunnen uitvoeren. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Sony en nu schijnt het de videokaart te zijn, dit is echter naar mijn mening een gok van de helpdeskmedewerker, aangezien ik de eerste was met deze klacht.
Al met al heb ik gevraagd om een nieuwe laptop, want ik mag toch wel verwachten van een laptop t.w.v. 720€ dat deze naar behoren functioneert. Echter, de medewerker vertelde mij dat dit wel een mogelijkheid zou kunnen zijn, maar ik de laptop binnen 30 dagen moest opsturen en vervolgens moest wachten op een nieuw exemplaar. Mij werd bovendien verteld dat de wachttijd circa 8 weken zou bedragen wegens de grote vraag of beter gezegd het grote tekort aan deze nieuwe variant van Sony.
Herkent iemand ditzelfde probleem?