Kapotte dvd-spelers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 11:34
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem.
Om de een of andere rede gaan mijn dvd-spelers in mijn pc nooit lang mee.
Ik heb een jaar geleden 2 dvd-spelers gekocht.
Ondertussen heb ik alle 2 nieuwe spelers gekregen en is de derde kapot.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Even ter informatie de config van mijn pc:
Q9550
Asus P5Q-E
4GB ram OCZ
Voeding: M850 Cooler Master.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Computer geaard aangesloten? Ik heb al de vreemdste problemen zien ontstaan doordat de computer niet geaard was aangesloten :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22
...of misschien een instabiele voeding? Ikzelf heb ook het vermoeden gehad dat mijn computer mijn, toen nog, cd branders sloopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Mischien ook handig als we weten wat voor merk en type spelers het waren..

[ Voor 6% gewijzigd door KoRnboy112 op 05-02-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Welke behuizing heb je? Reden van deze vraag is: indien je luchtstromen niet goed lopen kan je kast lucht aan zuigen o.a. via je DVD drive. Waardoor stof ophoopt in je drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Kan diverse oorzaken hebben... 1. Gewoon enorme pech met slechte spullen 2. slechte voeding 3. slechte controller, 4. statische opdonders door niet geaard aansluiten.

Ik zou het in eerste instantie in het niet geaard aansluiten zoeken, of de spanning die de voeding levert. Als die voeding altijd een iets te hoge spanning afgeeft, dan is dat nooit goed voor de levensduur van je branders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:08
Wat is kapot? Wat doet hij nog? wat doet hij niet?

Brand je veel achter elkaar, waardoor brander te heet wordt (misschien ook nog slechte koeling in de pc.

Je brand heel veel, dan is het versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor spelers gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
Ik heb een antec 900, dus qua luchttoevoer zit ik goed.

Mijn pc is op een geaarde verlengsnoer aangesloten dus de kast is geaard, hoop ik toch.

Het gaat om Samsungs SH-S223Q.
Het probleem is dat het lampje brandt, dat hij de schijf probeert te lezen. Maar dan maakt hij geluid precies of dat de schijf blijt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
wellicht dat je een keer een oude open kunt halen, kan je iig controleren of het met stof o.i.d te maken heeft. Kan je controleren of de stroomvoorziening naar de branders stabiel is? Eventueel kun je ook voor de zekerheid de branders een tijdje op een andere voedingskabel aansluiten om eventuele problemen te voorkomen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak maar een plek om onderwerpen te bespreken die niet in andere subfora van GoT Harde Waren aan bod komen. DVDs zijn opslagmedia, dus hoort een topic erover gewoon in Opslagmedia & I/O Controllers en niet in OH.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08

Herman

FP ProMod
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb hier een geaard systeem en ik brand zelden. Toch heb ik in 1.5 jaar al 3 samsung dvd-spelers er doorheen gejaagd. (ik ben telkens te lui om van garantie gebruik te maken voor die 2 tientjes)

Ik denk toch dat ik de volgende keer een ander merk pak (plextor o.i.d.) en een iets duurdere.

Mijn Sys:
P5q pro
Q6600 @ 3.0 ghz
Corsair VX550w (hele goede en stabiele voeding)

Edit: Met kapot bedoel ik: In het geheel niks meer doen of willekeurig een hard en schrapend geluid produceren. (doet me denken aan die goede oude floppy-tijd :P )

[ Voor 17% gewijzigd door Herman op 06-02-2010 15:58 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
dion_b schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:15:
Overige Hardware is geen dumpbak maar een plek om onderwerpen te bespreken die niet in andere subfora van GoT Harde Waren aan bod komen. DVDs zijn opslagmedia, dus hoort een topic erover gewoon in Opslagmedia & I/O Controllers en niet in OH.

Move OH -> OM
Bedankt,
Ik was hier niet zeker van en dus heb ik het maar bij OH gezet.
Herman87 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:55:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb hier een geaard systeem en ik brand zelden. Toch heb ik in 1.5 jaar al 3 samsung dvd-spelers er doorheen gejaagd. (ik ben telkens te lui om van garantie gebruik te maken voor die 2 tientjes)

Ik denk toch dat ik de volgende keer een ander merk pak (plextor o.i.d.) en een iets duurdere.

Mijn Sys:
P5q pro
Q6600 @ 3.0 ghz
Corsair VX550w (hele goede en stabiele voeding)

Edit: Met kapot bedoel ik: In het geheel niks meer doen of willekeurig een hard en schrapend geluid produceren. (doet me denken aan die goede oude floppy-tijd :P )
Het is dat geluid dat jij beschrijft dat mijn dvd-speler maakt.

[ Voor 46% gewijzigd door kestemodon op 06-02-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien een stomme opmerking, maar wordt er gerookt bij de betreffende Pc of in dezelfde ruimte? Ik heb namelijk dezelfde problemen gehad met exact dit type Samsung brander. Ik kon het alleen maar toeschrijven aan het vervuilen van de brander doodat er veelvuldig gerookt werd in dezelfd ruimte. Waarschijnlijk is de kwalieit van dit type brander wat minder waardoor deze eerder last heeft van vuil. Uiteindelijk heb ik de brander (overigens niet mijn eigen, aangezien ik niet rook :D ) vervangen voor een Plextor.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
kestemodon schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:59:
Mijn pc is op een geaarde verlengsnoer aangesloten dus de kast is geaard, hoop ik toch.
Zit dat verlengsnoer ook in een geaarde WCD?

Je hebt deze vraag van jan99999 niet beantwoord:
jan99999 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:42:
Brand je veel achter elkaar, waardoor brander te heet wordt (misschien ook nog slechte koeling in de pc.

Je brand heel veel, dan is het versleten.
Doe je iets speciaals dat snelle slijtage zou kunnen verklaren? Brand je iedere week een opname van een weeksluiting voor 200 basisschoolleerlingen? Of zou je je gebruik omschrijven als "normaal"?

Met welke schijfjes concludeer je trouwens dat de drive kapot is? Zijn dat CD's? DVD's? Allebei? Geperste schijfjes uit de winkel of zelf gebrande schijfjes?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kestemodon
_Dune_ schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:12:
Misschien een stomme opmerking, maar wordt er gerookt bij de betreffende Pc of in dezelfde ruimte? Ik heb namelijk dezelfde problemen gehad met exact dit type Samsung brander. Ik kon het alleen maar toeschrijven aan het vervuilen van de brander doodat er veelvuldig gerookt werd in dezelfd ruimte. Waarschijnlijk is de kwalieit van dit type brander wat minder waardoor deze eerder last heeft van vuil. Uiteindelijk heb ik de brander (overigens niet mijn eigen, aangezien ik niet rook :D ) vervangen voor een Plextor.
Ik rook niet...
Dus geen rook vervuiling.
Xander schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:24:
[...]

Zit dat verlengsnoer ook in een geaarde WCD?

Je hebt deze vraag van jan99999 niet beantwoord:

[...]

Doe je iets speciaals dat snelle slijtage zou kunnen verklaren? Brand je iedere week een opname van een weeksluiting voor 200 basisschoolleerlingen? Of zou je je gebruik omschrijven als "normaal"?

Met welke schijfjes concludeer je trouwens dat de drive kapot is? Zijn dat CD's? DVD's? Allebei? Geperste schijfjes uit de winkel of zelf gebrande schijfjes?
Laten we zeggen dat ik misschien 1 schijfje per week brandt.
Ik kan niets meer lezen, ook geen geperste cd of dvd.

Mijn verlengsnoer zit in een geaard stopcontact met overspanningsbeveiliging

[ Voor 37% gewijzigd door kestemodon op 07-02-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Kun je hem is op een andere pc testen die samsung ?
Wanneer hij dan nog steeds stuk is eens een ander merk kopen, LG of Plextor of Asus oid.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1