Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn PC willen upgraden omdat ik veel MKV bestanden heb en deze graag (zonder problemen) wil afspelen.

Maar wat voor CPU + Moederbord raden jullie aan? ik heb zitten googlen maar kom er niet echt uit!
misschien dat jullie een idee hebben?

Dit is het systeem dat ik nu heb : (deze speelt namelijk geen 1080P af) wat ik natuurlijk wel wil!
het stotter en het wappert als een gek!

Pentium D 940 3.2 Ghz
Asus p5n32 sli deluxe
4 gb geheugen
Sapphire Radeon HD 4550 512MB DDR3

alvast bedankt!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou eens rustig in gaan lezen via HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? , dan kom je wel een eind.

Verwijderd

Je videokaart zelf zou het moeten kunnen. Je moet alleen je even gaan inlezen over DXVA.

Verwijderd

Topicstarter
@ Reinman : ben jij in het bezit van een i5?

Ik heb de videokaart pas in het bezit, dus ga ik daar maar even mee aan de slag. Thanks voor de tip!
had er wel al wat over gelezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:00:
@ Reinman : ben jij in het bezit van een i5?
Ja ik ben in bezit van een Core i5 750.
Ik heb de videokaart pas in het bezit, dus ga ik daar maar even mee aan de slag. Thanks voor de tip!
had er wel al wat over gelezen.
Ik heb er zelf niet zo super veel verstand van, maar er zitten wat haken en ogen allemaal aan. Er is heel veel informatie te vinden: Mediaspelers en HTPC's

Verwijderd

Topicstarter
speel je toevallig ook mkv files e.d. af?
zo ja, problemen?

Verwijderd

Ja doe ik en nee geen problemen. Maar dat had mijn vorige E6600@3,2Ghz ook niet. Jouw systeem zou op zich met 1080P geen moeite moeten hebben zolang je de videokaart maar kan in zetten voor het afspelen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:47:
Je videokaart zelf zou het moeten kunnen. Je moet alleen je even gaan inlezen over DXVA.
Die videokaart kaart moet het inderdaad makkelijk aankunnen.
Kijk hier eens voor wat info:
Watching H.264 videos using DirectX Video Acceleration (DXVA)
Pagina: 1