Toon posts:

Verschil tussen Intel processoren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 323548

Topicstarter
Wat is het verschil tussen deze processoren? Ik ben op zoek naar een Intel I7 920 processor voor servers, maar iedereen adviseert om dat gewoon voor Xeons te gaan, terwijl die veel duurder zijn met een veel lagere kloksnelheid en hoeveelheid cache. Ze zijn ook vaak ouder.

Dell heeft mij gezegd dat de E55-series de nieuwe Nayhalem processoren zijn, die vergelijkbaar zijn met de I5 of I7 series.

Voorbeeld:
http://tweakers.net/pricewatch/238519/intel-xeon-e5506.html
http://tweakers.net/pricewatch/240343/intel-xeon-w3520.html

Via internet heb ik dus ook de w3520 gevonden: veel processorkracht, veel cache. Wat is nu de reden dat de E5506 duurder is? Ze hebben dezelfde socket.

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-08 10:22
Zuiniger?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens op ark.intel.com daar kun je de specs zo naast elkaar zetten :)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:19
1 groot verschil is al dat de xeons voor multiprocessor opstellingen geschikt zijn (minimaal 2QPI's) en de standaard "desktop ix" processoren niet.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Xeons zijn inderdaad voor enterprise en dus voor multi-socket geschikt en ook bedoeld om langer non-stop te werken.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Anoniem: 323548

Topicstarter
Heb net een Dell-offerte gehad van €1800,- met E5506, 4GB en 2x160 (dat was ook niet wat ik vroeg). Vervolgens stuur ik 4 vragen terug, stuurt hij 1 regel terug dat mijn vraag niet eens beantwoord.

Had al aangegeven dat mijn budget maximaal €1000,- was, voorkeur 700-800, maar lijkt onhaalbaar.

Volgens mij is het verschil tussen bovenste Xeons, dat de W3520 niet geschikt is voor Dual set-up.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 323548 op 04-02-2010 14:35]

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2021
denk dat 't eventjes een goed idee is als je je inleest over de Xeon's zelf!
Het ligt aan je moederbord, de W serie past niet in een 5520 chipset mobo, etc.

Ligt aan 't chipset van je moederbord een standaard i7 pas niet in een 5520 chipset en een Xeon 'Gainestown' past niet op een X58 chipset!

Heb toevallig zelf een workstation bij elkaar gezocht: [Workstation] Dual Xeon E55xx

Mischien heb je er wat aan! Mocht je vragen hebben hoor ik 't wel maar zo ingewikkeld is 't niet :)

EDIT:
Als je zoekt voor een goedkope Xeon zou'k gewoon ff kijken naar 2e hands servers, zijn zat winkels die dat verkopen. Zijn wel een generatie of 2/3/4 ouder ligt eraan hoe goedkoop je ze wilt (Ik koop voor 90 euro dual p4 xeon's op 2.4ghz met 1gb ram)

[Voor 20% gewijzigd door teh_twisted op 04-02-2010 14:39]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rdfeij schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:21:
1 groot verschil is al dat de xeons voor multiprocessor opstellingen geschikt zijn (minimaal 2QPI's) en de standaard "desktop ix" processoren niet.
Nou dat is niet helemaal waar je kunt in principe twee Core i7 920's op een mobo drukken, maar dan moet dit mobo wel over een ander chipset dan X58 beschikken (Intel 5520 namelijk) en er moeten wat aanpassingen aan het bios worden gedaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee