Hi,
Ik zie dat dit topic alweer een tijdje oud is, maar nog steeds bruikbaar, want heb nu het bios wachtwoord ;-)
Ik was al (als commodore fan) een tijdje op zoek naar de "gravel in home" de portable had ik al, en wil kijken of er ergens nog iets van te maken is met de technische kennis van nu.
Reverse engineering is lastig, er zijn niet zo veel van deze apparaten verkocht en de markt was ook te klein.
Ik heb er inmiddels 1 gevonden en wilde daarmee aan de slag, helaas moet er eerst wat ge-recapped worden, er zaten een 20tal conendsators in die het niet gehaald hebben.
Ik heb wel gemerkt dat het desolderen van multilayer motherboards best veel vermogen nodig hebben op de groundplane om te desloderen, condensator eruit is 1, de hole met soldeerlitze is ook nog een klusje om die tin vrij te krijgen ;-p.
In 1ste instantie wil ik er
- 1 als verzamel object en de ander om mee te rommelen,
- en als er niet met de huidige software aan te vangen is dan zijn e rnog 2 opties, idd linux met een emulator (soort van combian) maar dan mss een versie voor deze cpu
https://cmaiolino.wordpress.com/
- en als dat niet goed werkt qua performance dan heb je altijd nog een coole case voor een raspberry pi, voor een echte C64 mediaplayer of dan toch combian.
wie weet denkt 1 van jullie, o ja ik heb er ook nog 1 liggen en wil er ook nog iets leuks van maken ;-)
Want er zijn nog een aantal van deze "Gravel in home" machines te koop, kans is groot dat deze ook ge-recapped moeten worden (PM)
[
Voor 4% gewijzigd door
doetnetalsof op 09-07-2023 22:51
. Reden: Aanvulling ]