8 Pins PCI-E voeden met 6 Pins PCI-E kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 17:11
Ik weet dat hier al veel topics aan gewijd zijn, maar ik heb hier wel een rare oplossing waar ik mijn vraagtekens bij heb.

Ik heb een club3d 9800x2 liggen die die gevoed moet worden dmv 1x6pin PCI-E en een 1x8pin PCI-E. Mijn voeding (recom PowerEngine600cf) is helaas uitgerust met 2x6pin PCI-E, dus om een verloopje te regelen belde ik naar de lokale computerwinkel. Helaas hadden ze deze niet maar ik kreeg wel als tip dat ik gewoon mijn videokaart kon voeden door door een 1x6pin PCI-E connector in mijn 8pin PCI-E te stoppen.

Voordat ik dit doe wil ik toch een second opinion van jullie hebben.

Alvast bedankt! ;)

@Dharion,
Thx dat wilde ik horen, ik heb het geprobeerd maar helaas valt mijn pc tijdens het opstarten na 5sec direct uit en een rood ledje brand achter de 8pins ingang. Ik denk dat ik rustig moet wachten tot het verloopje binnen is. :'(

Effe goed de handleiding door gelezen en daar stond het al aangegeven:
You MUST use an 8-pin power connector in the 8-pin connector on the
card. If your power supply does not have an 8-pin connector you are
going to need a new power supply. Do not use a 6 pin PCI Express
power connector in the 8 pin plug. This configuration is not
supported.

@ all of you;)
Bedankt voor de goede (educatieve) reacties. Ik heb goed zitten nadenken en ben tot de conclusie gekomen een zwaardere voeding te kopen. Mijn vorigegrafische kaart is net overleden, en ik heb geen zin om deze ook nog eens te slopen.

Heb je nog een goed idee plaats hem dan in dit Topic, want er zijn meer mensen met het zelfde probleem. _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Greybeard op 04-02-2010 23:56 ]

Every battle is won before it is fought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 09:29
Probeer het uit zou ik zeggen? Er gaat niks van kapot hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kon toch ook door 2 polletjes met elkaar te verbinden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Er zijn situaties waar je inderdaad met een PCIe 6-pins plug een PCIe 8-pins aansluiting kunt voeden. Dit is er echter niet een van. Je hebt een 9800x2 en die heeft echt meer dan de 225 watt nodig die je met PCIe slot + 2x 6-pins kunt leveren. Kortom, andere verloopjes zoeken. Of een nieuwe voeding.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:16
Er is natuurlijk een reden dat er 8 draadjes zijn in plaats van 6 (maximaal vermogen dat door de kabel kan). Je hebt dus goed kans dat, mocht het verloopje werken, je videokaart te veel van de voeding vraagt en deze daarna kapot gaat. Controleer dus goed of de voeding wel genoeg kan leveren op de 12v rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Greybeard schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:10:
Thx dat wilde ik horen, ik heb het geprobeerd maar helaas valt mijn pc tijdens het opstarten na 5sec direct uit en een rood ledje brand achter de 8pins ingang. Ik denk dat ik rustig moet wachten tot het verloopje binnen is. :'(
De twee overgebleven aansluitingen van de videokaart met elkaar verbinden moet werken. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
-The_Mask- schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:58:
[...]

De twee overgebleven aansluitingen van de videokaart met elkaar verbinden moet werken. :)
De 2 extra pennen niets meer dan dan 2 aarde draden.

Op mijn CM 620w voeding gaat er een PEG 6x stekker uit de voeding en wordt het een 8x aansluiting aan de andere kant van de kabel.. 3x geel + 3x zwart wordt volgens mij 3x geel en 5x zwart..

Hier een tutorial voor je probleem :)

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/3329/pcieplugdiagramoa5.png

[ Voor 21% gewijzigd door Vaporized op 04-02-2010 20:57 . Reden: tutorial toegevoegd. ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vaporized schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:32:
[...]

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij zijn de 2 extra pennen niets meer dan dan 2 aarde draden toch ?..
Ground(of Aarde is maar wat je wil) en een pin die kijkt of de 8 pins wel degelijk is aangesloten. Door het verbinden van de twee "denkt" de videokaart dat je een 8 pins hebt aangesloten. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 23:09
-The_Mask- schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:43:
[...]

Ground(of Aarde is maar wat je wil) en een pin die kijkt of de 8 pins wel degelijk is aangesloten. Door het verbinden van de twee "denkt" de videokaart dat je een 8 pins hebt aangesloten. ;)
We denken iig het zelfde en het werkt volgens mij gewoon..

@TS :

Al geprobeerd inmiddels ?

[ Voor 4% gewijzigd door Vaporized op 04-02-2010 20:55 ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
Vaporized schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:55:
[...]

We denken iig het zelfde en het werkt volgens mij gewoon..

@TS :

Al geprobeerd inmiddels ?
Ik heb er nog niet het lef voor gehad, en was eigenlijk van plan een voeding met meer power te kopen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Greybeard schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:58:
[...]

Ik heb er nog niet het lef voor gehad, en was eigenlijk van plan een voeding met meer power te kopen. O-)
Neem dan wel een A-merk voeding en geen B-merk zoals Recom.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 zou ik eens in kijken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Werkt prima met een verloopje hoor, gaat echt niks doorbranden oid. Gebruik ze zelf ook 6 to 8 pin.
Maar die recom zou ik idd vervangen, ^^The_Mask :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greybeard
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:01:
[...]

Neem dan wel een A-merk voeding en geen B-merk zoals Recom.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 zou ik eens in kijken. :)
Thx maar ik heb al een Cooler Master Real Power op het oog ;) Lijkt mij wel een A merk.
Ik snap eigenlijk niet wat er met recom mis is, want de voeding is me zeer goed bevallen. Je krijgt veel voor relatief weinig geld. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Greybeard op 05-02-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
de kwaliteit van voedingen zijn lastig in te schatten. ALs je naar benchmarks gaat kijken dan letten ze vaak op: over een langere periode geleverd maximum vermogen, geluid, stabiliteit van de spanning en aansluitingen/afwerking. Bij de goedkopere voedingen wil het wel eens voorkomen dat de vermelde vermogen het piekvermogen is, en niet het "vol te houden" vermogen is. Vaak zijn de duurdere modellen ook beter op berust om spontane hoge wisselingen in het verbruik beter op te vangen (lees, de spanningen gaan niet zo hard schommelen).

Er zijn in ieder geval genoeg sites die onderzoek doen/gedaan hebben naar voedingen.

• Greybeard
Bedankt voor de reacties, ondertussen ben ik voorzien van een nieuwe zalman zm1000-hp. Helaas is mijn mobo dood dus dat wordt nog even wachten voor dat ik deze voeding aan een grondig onderzoek kan blootstellen.

• Aragnut
Damn dat is wel balen. Zalman staan bij mij wel bekend als degelijk merk (persoonlijke mening). Succes met je mobo vervangen.

• -The_Mask-
  • Niet online
Zalman is een mainstream merk, maar vraagt meestal een high-end prijs helaas en die 1000 Watt voeding van Zalman lijkt mij dan ook niet een slimme koop. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

2X6pins PCI-e kan gewoon werken op een 9800gx2. Je moet de resterende 2 aard-pinnen met elkaar verbinden. Doe je dit niet dan geef de videokaart een alarm af en de connector kleurt dan rood.

Zelf had ik een 3 videokaarten 9800gx2 op een ASUS Striker Extreme gezet met een Q6600 quad-cpu en het was stabiel met een Corsair TX850 voeding. Deze PSU had maar 4 PCI-e connectoren en met hierbovenstaande truuk kon ik ze allemaal van stroom voorzien. De 9800gx2 waren allemaal nog zwaar overgeklokt en ze folden probleemloos dagenlang achtermekaar aan 1 stuk. Dit leverde 35k punten per dag op voor folding@home.
>:) }:O >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 11-02-2010 18:38 ]

Pagina: 1