Ik weet dat hier al veel topics aan gewijd zijn, maar ik heb hier wel een rare oplossing waar ik mijn vraagtekens bij heb.
Ik heb een club3d 9800x2 liggen die die gevoed moet worden dmv 1x6pin PCI-E en een 1x8pin PCI-E. Mijn voeding (recom PowerEngine600cf) is helaas uitgerust met 2x6pin PCI-E, dus om een verloopje te regelen belde ik naar de lokale computerwinkel. Helaas hadden ze deze niet maar ik kreeg wel als tip dat ik gewoon mijn videokaart kon voeden door door een 1x6pin PCI-E connector in mijn 8pin PCI-E te stoppen.
Voordat ik dit doe wil ik toch een second opinion van jullie hebben.
Alvast bedankt!
@Dharion,
Thx dat wilde ik horen, ik heb het geprobeerd maar helaas valt mijn pc tijdens het opstarten na 5sec direct uit en een rood ledje brand achter de 8pins ingang. Ik denk dat ik rustig moet wachten tot het verloopje binnen is.
Effe goed de handleiding door gelezen en daar stond het al aangegeven:
You MUST use an 8-pin power connector in the 8-pin connector on the
card. If your power supply does not have an 8-pin connector you are
going to need a new power supply. Do not use a 6 pin PCI Express
power connector in the 8 pin plug. This configuration is not
supported.
@ all of you;)
Bedankt voor de goede (educatieve) reacties. Ik heb goed zitten nadenken en ben tot de conclusie gekomen een zwaardere voeding te kopen. Mijn vorigegrafische kaart is net overleden, en ik heb geen zin om deze ook nog eens te slopen.
Heb je nog een goed idee plaats hem dan in dit Topic, want er zijn meer mensen met het zelfde probleem.
Ik heb een club3d 9800x2 liggen die die gevoed moet worden dmv 1x6pin PCI-E en een 1x8pin PCI-E. Mijn voeding (recom PowerEngine600cf) is helaas uitgerust met 2x6pin PCI-E, dus om een verloopje te regelen belde ik naar de lokale computerwinkel. Helaas hadden ze deze niet maar ik kreeg wel als tip dat ik gewoon mijn videokaart kon voeden door door een 1x6pin PCI-E connector in mijn 8pin PCI-E te stoppen.
Voordat ik dit doe wil ik toch een second opinion van jullie hebben.
Alvast bedankt!
@Dharion,
Thx dat wilde ik horen, ik heb het geprobeerd maar helaas valt mijn pc tijdens het opstarten na 5sec direct uit en een rood ledje brand achter de 8pins ingang. Ik denk dat ik rustig moet wachten tot het verloopje binnen is.
Effe goed de handleiding door gelezen en daar stond het al aangegeven:
You MUST use an 8-pin power connector in the 8-pin connector on the
card. If your power supply does not have an 8-pin connector you are
going to need a new power supply. Do not use a 6 pin PCI Express
power connector in the 8 pin plug. This configuration is not
supported.
@ all of you;)
Bedankt voor de goede (educatieve) reacties. Ik heb goed zitten nadenken en ben tot de conclusie gekomen een zwaardere voeding te kopen. Mijn vorigegrafische kaart is net overleden, en ik heb geen zin om deze ook nog eens te slopen.
Heb je nog een goed idee plaats hem dan in dit Topic, want er zijn meer mensen met het zelfde probleem.
[ Voor 43% gewijzigd door Greybeard op 04-02-2010 23:56 ]
Every battle is won before it is fought