Toon posts:

Video capturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn voetbalwedstrijd gefilmd. hoe krijg ik het nu op mijn comp te zien??

:o Een paar vragen:
1: Hoe krijg ik wat ik gefilmt heb op mijn comp?
2: Moet ik er nog een speciale kaart voor hebben of kan het ook met een programmaatje?

Ik heb: adobe premiere 6.0, Een sharp Zoom 8 camera en win vcr
thnx: :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 19:58

mvds

Totally awesome!

Je moet iets hebben met een tv-in of video-in aansluiting. Dus een tv kaart of je videokaart (als die er eentje heeft) of een bewerkingskaart (capturekaart).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een voodoo banshee. maarre geen capture card. B-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geen tv kaart en geen bewerkingskaart. maarre wel een videokaart.
:'(

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09-2025
Om je videocamera aan te sluiten op je pc moet je even kijken wat voor een camera je hebt.

Heb je een digitale camera met een Firewire (of IEEE 1394) interface hoef je alleen maar een Firewire kaart te kopen.
Kosten: Een redelijk kaartje kost fl 250,- dacht ik.

Heb je echter een analoge camera of een digitale zonder Firewire dan moet heb je een videocapture kaart nodig. Deze zet de analoge signalen die uit je camera komen om in digitale signalen.
Kosten: Je hebt ze vanaf fl 600,-, maar wil je een goede gaat het al gauw richting de fl 1500,- a fl 2000,-.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gooi die voodoo Banshee de deur uit en koop een ASUS deluxe (3800/7100/7700/8200) die heeft een TV in en uit zowel SVHS als CVBS.
Ander optie is inderdaad een TV-kaart waar vaak een aux-in op zit waar je de camera kan aansluiten.
Maar wil je het met betere kwaliteit doen kan je ook een Miro DC10 doen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hebben we wel meer info nodig, als je een digitale camera hebt kun je vaak met een firewire oversturen maar zonder moet je dus analoog oversturen, de beste kaart daarvoor is qua prijs/kwaliteit verhouding een miro (pinnacle) Studio DC10+, heb ik ook en kost rond de 500 gulden (al 2 jaar :))

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[edit] Na de gewijzigde topictitel slaat deze reply nergens meer op:)

Verwijderd

Topicstarter
Info: Analoge Camera
Type: Sharp VL-c690
Videokaart: Voodoo Banshee.
Doel : Een Muziekclip maken van mijn voetbalwedstrijd, bewerken, op Videoband zetten.

Kaarten : Heb geen Capture Card en geen tv kaart.

Op het oog: Miro Studio DC10+

Vragen: Kan ik die sharp VL-c690 analoge camera gebruiken om wat ik heb opgenomen te bewerken en op Videoband te zetten?

Kan ik met die miro Dc10+ zo'n video/muziekclip maken?

Kan ik bij mijn videoclip ook mp3 monteren?
:0

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo'n DC10 kan je mee grabben, monteren, faden, mengen, etc. MP3 erbij mixen zal niet lukken maar als je die eerst omzet naar wav wel weer.

Prbleem is dat ie wel in AVI werkt en veel HDD ruimte nodig heeft. Er is nu ook een MPG versie voor 700 piek.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
Luister gewoon naar Sinclair. Een mooi Asus Deluxe kaartje met TV-ingang, en TV-uitgang! Anders heb je een capturekaart nodig en daarbij ook nog iets om het beeld naar buiten te brengen. Die Asus dingen hebben alles in één. (en die voodoo banshee is toch al niet zo best :))

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Maarre als ik die asus videokaart met tv-in en out heb heb ik geen die dc 10 mpg versie niet meer nodig. En hoe ga ik dan mijn beelden bewerken?
Of moet ik de dc10 mpg versie en de asus beiden kopen?

Wat betreft dat mp3! Als ik een mp3 omzet in wav word dat bestand toch ook MEGA groot? :7

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Editten van de filmpjes doe je gewoon met Premiere of zo. Virtual dub kan je ook gebruiken.
Pagina: 1