DLNA - twee routers tussen TV en Server

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb twee DLNA servers verbonden aan een Sweex ADSL 2+ wired router+modem. Deze router zit aan internet. Ik heb ook een Netgear WNR2000 wireless router aan mijn Sweex hangen. Mijn Samsung HDTV en Nokia N96 maken hier verbinding mee. Ze komen zonder problemen op het internet.

Maar ik wil media van de DLNA servers streamen op mijn TV en telefoon. Ze kunnen alleen allebei geen DLNA apparaten detecteren.

Als ik bij wijze van test de TV naar de Sweex sleep, ruimte voor een extra kabel vrijmaak en de TV aanzet, dan vindt ie mijn DLNA servers wel.

Ik kan er barweinig over vinden. DLNA en twee routers. Maar heeft iemand enig idee of en hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-02 13:47
Het is nochtans simpel: alle de DLNA server en client moeten op hetzelfde netwerk zitten.
Als je een router hebt zitten alle LAN poorten en wifi normaal op hetzelfde netwerk, de WAN poort is een apart netwerk.
Als ik goed begrepen heb maakt de sweex de verbinding tussen internet (WAN aansluiting) en je interne netwerk (LAN aansluiting waar de TV aanhangt). Door de netgear als router te gebruiken zitten apparaten die via de netgear aangesloten zijn op een verschillend intern netwerk (en de router zorgt dat je van dat netwerk aan internet kunt, maar niet dat DLNA doorgegeven wordt.
De simpelste oplossing is dus om de netgear niet als router maar als access point te gebruiken. Hoe je dat kunt doen staat in de FAQ beschreven...

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ah, het werkt!

Ik wist niet dat het per sé Access Point/Zelfde Netwerk moest zijn. Ik heb al eerder geprobeert een AccessPoint te maken en hoewel het maar 2 stappen zijn is het praktisch onmogelijk.

We hebben het zojuist met zijn 2en in 2 onoverdreven uren gefixt. Vooral kloten is het resetten van die router. Geen grapjes. Sjonge.

Anyway bedankt!

Ik weet dat het in theorie vet simpel is en veel tweakers lachen nu in hun vuistje.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het hoeft niet perse dat de server en client op hetzelfde subnet zitten. DLNA is een multicast protocol vrijwel alle thuisrouters ondersteunen dat niet. Ikzelf gebruik een linux systeem als router en dan werkt het wel.
DLNA vind ik trouwens niet heel erg stabiel

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Nee het is een beetje brak, maar het is een uitkomst voor veel gezijk! Misschien wordt het nog volwassen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)