Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47
Hallo mede fotografen,

Misschien een rare vraag, maar zoals iedereen wel weet is het de laatste dagen lekker koud.

Nu ben ik een aantal avonden gaan fotograferen boven een viaduct etc. Maar al snel trokken mn vingers het niet meer van de kou!

Zijn er speciale fotografie handschoentjes te koop, die wel dun zijn, en grip hebben.. maar die je handen op temperatuur houden?

Zeker aangezien ik nog op wintersport ga en graag mn slr mee wil nemen zou dit ideaal zijn!

Ideeen zijn altijd welkom.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
ik heb bij de decathlon vingerhandschoenen gekocht merk: kalenji, ongeveer 10 euro en ik kan ermee auto rijden en zelfs het clickwheel van mijn ipod mee bedienen. Dus het lijkt me ook geschikt om je slr mee vast te houden. Het beschermd je iig tegen de wind en het grootste gedeelte van de kou

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Zoefff

❤ 

Speciale fotografie handschoentjes? :D

Gewoon bij de H&M handschoenen met 'vingers' van 5 euro voor 2 paar halen. Niet voldoende om je handen altijd warm te houden, maar als je ze b.v. onder je normale handschoenen @ wintersport draagt is het ruim voldoende om ze in ieder geval een beetje warm te houden terwijl je aan het fotograferen bent.

offtopic:
Je topic doet me overigens enorm denken aan dit artikel op The Daily WTF :P

[ Voor 20% gewijzigd door Zoefff op 02-02-2010 11:15 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik ben erg tevreden met mijn Powerstretch gloves van The North Face. Wel wat kostbaar, maar ze isoleren dan ook perfect. Bedienen van de camera gaat ook nog prima met deze handschoenen aan. In mijn geval gaat het dan om een EOS 30D. Ik weet niet of je een kleiner modelletje nog fijn kunt bedienen, maar dat is een kwestie van proberen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

In dit topic "Handschoenen voor gebruik tijdens fotografie" is er ook al over gesproken en zijn er heel wat voorbeelden gegeven. Misschien heb je er wat aan. Zelf gebruik ik deze van Lowepro: http://products.lowepro.com/product/Photo-Gloves,1990.htm.

Succes iig.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47
Super thanks!

Die Lowepro zien er wel fijn uit.. alleen niet te dik?

Ik zal er eens over nadenken :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik heb een D200 en die is best goed te bedienen met dikke handschoenen van Black Diamond of m'n Lowe Alpines.

Vroeger (lang geleden) had ik in erg koude situaties twee paar handschoenen aan: thermische handschoentjes, en daarover dikkere. Als ik iets "fijn-motorieks" moest doen, zoals het bedienen van een camera, trok ik de dikke handschoenen uit. Die dunne houden wat kou tegen en staan je toe om nagenoeg alles nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Vis schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:29:
Super thanks!

Die Lowepro zien er wel fijn uit.. alleen niet te dik?

Ik zal er eens over nadenken :)
Ik vind het zelf wel meevallen. Soms zou het wel wat dunner mogen zijn, maar das voornamelijk met wisselen of de accu vervangen, ik doe ze dan gewoon even uit en daarna weer aan.

Succes met je beslissing.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hele dikke handschoenen zonder de vingertoppen zeg maar. Het laatste kootje blijft onbedekt.
Maar omdat de rest van je hand goed doorbloed is valt de afkoeling van de vingertoppen wel mee.
Tot -10 geen problemen mee gehad.

het fijne is dat je volledig "fingerspitzengefuhl" hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Wat ik laatst zelf een paar keer gedaan heb, is over mijn fietshandschoentjes simpele standaard hema handschoenen gedaan... Zo heb ik padding en een dubbele laag over de handen, maar de vingertoppen slechts een enkele laag.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben zelf helemaal fan van die Lowepro's. Gebruik ze nu voor de tweede winter en kan er alles mee. Accu wisselen, geheugenkaartje, allemaal niet zo'n probleem eigenlijk. Zelfs strobist zooi instellen lukt ermee.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

koop een paar thermo handschoentjes / binnenhandschoenen voor motorhandschoenen. zolang ze niet nat worden blijven ze aardig wam (behalve met harde wind natuurlijk) deze zijn zo dun dat het een 2e huid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik gebruik gewoon simpele leren handschoenen. Werken goed, heb ze ook tijdens wintersport fotografie gebruikt.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draag al jaren goede leren handschoenen, warm genoeg en tevens toch genoeg om alle knoppen met gemak te kunnen bedienen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werd de vraag ook al gesteld en redelijk wat verschillende antwoorden werden er gegeven.
Pagina: 1