Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:38
Help.....

Ik zit met een probleem. Mijn harde schijf, een western digital 320GB piept als hij een bewerking aan het uitvoeren is. En dan loopt de pc ook vast. Telkens als ik em dan annuleer houd hij op met piepen en kan ik weer verder werken.
Kan iemand mij uitleg geven? Ik kan nu dus niet de data overzetten die er op staat en dat wil ik uiteraard wel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Harde schijf testen met test programma van harde schijf fabrikant.

Livecd van ubuntu proberen.

Je kan schoon installeren proberen.

Weet je zeker dat de harde schijf piept en niet het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
jan99999 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:04:
Harde schijf testen met test programma van harde schijf fabrikant.

Livecd van ubuntu proberen.

Je kan schoon installeren proberen.

Weet je zeker dat de harde schijf piept en niet het moederbord.
Ervan uitgaande dat dit inderdaad de harde schijf is:

Harde schijf testen zou ik niet als eerste doen. Dit is ook een beetje een stress test. Als ie hiermee helemaal kapot gaat ben je de data zeker kwijt.

LiveCd Ubuntu proberen om de data te kopieren is een veel beter plan, en denk ik de eerste stap.
Daarna of daarvoor het data-recovery topic doornemen.

Schoon installeren: niet nodig met zo'n disk, in de vuilnisbak gooien en een nieuwe kopen is beter. En ook met schoon installeren op oude of nieuwe schijf is je data weg zonder backup.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze schijf is waarschijnlijk aan het "overlijden". Test de disk inderdaad eens op bad sectors. WD heeft daar tools voor op hun website staan. Wellicht is de data laag op de platters niet helemaal pluis meer, bij het lezen van deze slechte stukken kan de schijf "de weg kwijt raken" met piepen tot gevolg. > Data kopiëren en nieuwe kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om je data er vanaf te halen kun je Thematopic: Datarecovery eens doornemen als het via de windows verkenner niet meer lukt. Als de schijf vastslaat zal het ook fout gaan met een datarecoverprog, maar het valt te proberen natuurlijk.