Een vroegertje vandaag.
Ik zie dat LHC
in 2013 pas echt interessant werk gaat doen. Blijkbaar was dat gepland, maar ik zit nu al tijden te wachten op resultaten van dat apparaat waarmee ze het publiek al jaren lekker maakt. Valt blijkbaar toch niet mee om zo'n ding te maken en op volle kracht te zetten.
In Amerika heeft Obama een streep gezet door de onder-gebudgeteerde plannen van Bush om mensen terug op de maan te zetten. In plek daarvan wordt er meer geld gestopt in wetenschappelijke onderzoeksmissies, en is nu bijvoorbeeld de Cassini missie rondom Saturnus
verlengd tot 2017. Plaatje!:
Hoewel het niet naar de maan gaan aan de ene kant jammer is - er gaat wat mij betreft niks boven menselijke ruimte exploratie, zeker niet als we vooruit willen als mensheid - is het ook wel begrijpelijk en is wetenschappelijk onderzoek toch ook wel erg cool. Maar waarom niet én, én. En misschien dat NASA en ESA sowieso wat dat betreft de krachten permanenter moeten gaan bundelen. Misschien met Russen, Chinezen en Indiërs er ook bij, om duidelijk te maken dat dit een menselijke vooruitgang is, dat verder niks met lokale aardse politiek te maken heeft over (relatief) kleine stukjes land.
Maar ach, dat zal wel een utopie blijken. Hoe brengt DPC het er vandaag wetenschappelijk eigenlijk vanaf bij Einstein@Home?
Wel,
Pulp_Fiction is weer de absolute punten-topper met 20k. In dit tempo staat hij in no-time bovenaan! Goed bezig!

Verder zijn
De Apen inmiddels vaste kracht zo rond plaats 2 en 3, samen met
HenkM. We hebben ook een FOTD. Dat is vandaag
pc! Die weet maar liefst 22 plaatsen te stijgen.
Alles bij elkaar brengt ons dat een 22e plaats en wederom een stijging in het algemeen klassement naar plekkie 92! Jeej
Zo de stats, maar eerst nog mijn felicitaties aan de mijlpaal scoorders.
DPC - Thorondor,
PeaceNlove en
[DPC]NoizyCows, congrats!
DPC Einstein@Home hitparade van 3 februari 2010
Mijlpalen
When do you get them
Einstein@Home Links
Einstein@Home webpage
Einstein@Home forum
DPCH Suggestiepagina
Bron