Dit word mijn eerste casemod op GoT(graag commentaar in de DM)
Het idee
Het idee is om een pc te maken maar dan met een behuizing van een xbox 360 arcade(wat al vrij snel niet zo makkelijk bleek
) .Dit idee heb ik van internet geplukt waar iemand zijn amd systeempje in een xbox stopte, alleen die gast had een gat gemaakt in de zijkant van zijn 360(voor de koeling) wat ik dus heel lelijk vind.
Mijn doel is dus om een systeem in de 360 case te stoppen zonder een extra gat te maken voor de cpu koeling. Ook wil ik het niet te duur maken daarom gebruik ik geen pico-psu maar maak ik mijn eigen extere psu
Hier nog wat plaatjes van mijn idee:

Het i/o gedeelte

Waarom????
Omdat ik het op GoT nog nooit gezien heb leek het mij wel een uitdaging om alles in zo'n kleine case te stoppen, bovendien had ik nog een kleine pc nodig naast mijn ouwe tv om alle films te bekijken die op mijn HTPC staan die ergens anders in het huis staat.(en die oude tv ondersteund alleen maar scart en s-video, laat dat nu precies de uitgangen van mijn MoBo zijn:9)
De hardeware
De voeding die ik ga gebruiken moet ik nog extern maken, wat wil zeggen dat ik de moederbord stekker ga verlengen en een extere aansluiting maak op de case (Alle andere voeding connecters ga ik weg halen
) binnen in de xbox gebruik ik de extra 4 pins aansluitingen van 24pins stekker om de harde schijf en dergelijke te voeden(mobe heeft maar een 20 pins aansluiting). Ik kan wel een pico-psu kopen maar ik wil binnen het budget blijven en nu heb ik weer wat meer te knutslen.
Als opslag gebruik ik een kleine CF card, hier hoeft alleen windows op te staan en een antivirus omdat alle films gedeeld worden vanuit de HTPC.
ToDo lijst
update 1
update 2
update 3
update 4
update 5
Het idee
Het idee is om een pc te maken maar dan met een behuizing van een xbox 360 arcade(wat al vrij snel niet zo makkelijk bleek
Mijn doel is dus om een systeem in de 360 case te stoppen zonder een extra gat te maken voor de cpu koeling. Ook wil ik het niet te duur maken daarom gebruik ik geen pico-psu maar maak ik mijn eigen extere psu
Hier nog wat plaatjes van mijn idee:

Het i/o gedeelte

Waarom????
Omdat ik het op GoT nog nooit gezien heb leek het mij wel een uitdaging om alles in zo'n kleine case te stoppen, bovendien had ik nog een kleine pc nodig naast mijn ouwe tv om alle films te bekijken die op mijn HTPC staan die ergens anders in het huis staat.(en die oude tv ondersteund alleen maar scart en s-video, laat dat nu precies de uitgangen van mijn MoBo zijn:9)
De hardeware
- moederbord: Via Epia 15000g(moederbord)
- cpu: onboard via c7
- geheugen: ddr2 1gb
- hardeschijf: 2gb Compact flash card
- voeding: dell nogwat
- dvd player: toshiba nogwat
- behuizing
:xbox 360 arcade
De voeding die ik ga gebruiken moet ik nog extern maken, wat wil zeggen dat ik de moederbord stekker ga verlengen en een extere aansluiting maak op de case (Alle andere voeding connecters ga ik weg halen
Als opslag gebruik ik een kleine CF card, hier hoeft alleen windows op te staan en een antivirus omdat alle films gedeeld worden vanuit de HTPC.
ToDo lijst
- extere voeding maken
- front panel maken
- in het kunststof het gat voor de i/o dremelen
- ophangen voor de dvd speler verzinnen/maken
- CF card ophanging verzinnen/maken
- gat maken voor i/o
- gat voor 24pins stekker maken
- usb aansluiting maken(voorkant)
- frame voor moederbord
- fans inbouwen
- sleeve