Ati HD4550 - ati2dvag.dll oneindige lus...

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 23:08

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Nieuw Gigabyte HD4550 kaartje gekocht voor mijn (nog) huidige/oude pc waarvan de x1650pro overleden was.

Nieuwste catalyst 10.1 drivers geïnstalleerd. Zit daarna zo'n 10 minuten in firefox en opeens bevriest de pc. Logboek wijst naderhand uit dat het gaat om ati2dvag.dll die in een oneindige lus is geraakt.

Oude drivers (9.12 en 9.3) geprobeerd en de welbekende "CPU to AGP controller" naar "PCI standard PCI-to-PCI bridge" fix geprobeerd. Niente. Mobo heeft de laatste bios versie. Specs van pc (videokaart klopt dus niet meer) voor zover dat van belang is.
edit: ook memtest gedaan, 0 errors

De freeze vind ook plaats als ik in windows live messenger bezig ben. Aparte is dat als ik een spel speel (OpenGL) dat er dan niks gebeurt, en zodra ik het afsluit en wat anders ga doen is het mis.

Dit probleem is al bijna zo oud als het internet (b.w.v.) en het verbaast me dat de oorzaak ervan nog steeds niet is achterhaald. Heb ook een mailtje naar AMD support gestuurd maar er zijn maar weinig customer supports waar ik goede ervaringen mee heb dus daarom ook maar dit topic.

Halp }:O

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Echt niemand die hier iets meer over weet? Ik ga maar proberen om de boel te formatteren vanavond, kijken of het dan over is. En anders de kaart maar RMA sturen en een ander model nemen oid...

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gooi eens alle drivers weg met een driver cleaner. Installeer dan eens de laatste catalyst drivers en check het eens opnieuw.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Nou ik ga geen 10$ neerleggen voor die drivercleaner.

edit: nvm ik zie dat er meerdere opties zijn als je een beetje zoekt, ik probeer ze allemaal wel even voordat ik weer mijn mond open trek :X

[ Voor 57% gewijzigd door Murk op 01-02-2010 11:46 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Driversweeper van guru3d geprobeerd, maar die kan de ati dll's in Windows/system32 maar niet verwijderen. Na een reboot staan ze er doodleuk weer. Heb het ook handmatig geprobeerd en zelfde resultaat

Eerst unregisteren van de dll's wil niet lukken trouwens, geeft 1 of andere fout

[ Voor 17% gewijzigd door Murk op 01-02-2010 12:08 ]

• Outerspace

Outerspace

Het is wel handig om aan te geven welke fouten je precies krijgt. Als je de catalyst drivers of andere drivers probeert te gebruiken, krijg je het dan ook.

Je geeft aan dat je de DLL's niet kan verwijderen, heb je dat ook wanneer je de bestanden unlockt met Unlocker?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Nou ik kan ze wel verwijderen maar na een reboot staan ze er automagisch weer (dus nee ik kan ze niet verwijderen :+ ). Moet nu even weg, probeer vanmiddag met die unlocker om de boel te verwijderen, en zal die foutmelding hier dan plaatsen.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:24:
Het is wel handig om aan te geven welke fouten je precies krijgt. Als je de catalyst drivers of andere drivers probeert te gebruiken, krijg je het dan ook.

Je geeft aan dat je de DLL's niet kan verwijderen, heb je dat ook wanneer je de bestanden unlockt met Unlocker?
Dus zoals ik hierboven ook zei, ik kan de dll's wel verwijderen maar na een reboot staan ze er weer. Als ik ze met unlocker verwijder staan ze er al weer na refreshen.

Als ik probeer de dlls te unregisteren (dacht dat het misschien nodig zou zijn om ze te verwijderen) krijg ik dit:
Het in het geheugen laden van de bibliotheek (ati2cqag.dll) is mislukt - Poging om toegang te verkrijgen tot ongeldig adres.
:?

• Outerspace

Outerspace

Hmmm, na het lezen van Blauw scherm ("ati2dvag.dll") zou het wel eens je geheugen kunnen zijn. Test je geheugen eens met memtest als je wil. Wel de complete test laten lopen!

Hier heb ik weer iets anders gevonden:
http://en.allexperts.com/...Windows-XP-ATI-Radeon.htm
Deze workaround zie ik vaker terug.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:28:
Hmmm, na het lezen van Blauw scherm ("ati2dvag.dll") zou het wel eens je geheugen kunnen zijn. Test je geheugen eens met memtest als je wil. Wel de complete test laten lopen!

Hier heb ik weer iets anders gevonden:
http://en.allexperts.com/...Windows-XP-ATI-Radeon.htm
Deze workaround zie ik vaker terug.
Sorry heb ik niet in de startpost vermeld, maar ik had dat van het geheugen al gelezen en gister memtest gedaan, gaf 0 fouten.

En die workaround die je post heb ik ook geprobeerd zoals wel in de startpost vermeld :P :/

Maar in ieder geval bedankt voor je inzet ! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 01-02-2010 18:48 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Harde schijf grondig geformatteerd, windows XP erop gezet, ati drivers geinstalleerd, ik ga internet explorer in om een virusscannertje te downloaden, en 3 keer raden wat er gebeurt... PC bevriest, alleen een reset werkt en in het logboek vind ik wederom dat ati2dvag in een oneindige lus is gekomen. Dan toch een hardwarematige fout? Ik ben alleen bang dat ik die kaart niet zomaar voor reparatie kan opsturen want ze zullen waarschijnlijk niks gaan vinden, terwijl ik er toch echt een probleem mee heb :(

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Goed, heb de videokaart tijd terug geruild voor een nvidia, en daar nu de drivers van geïnstalleerd. Drie keer raaien, precies hetzelfde gedonder met een bestand dat in een oneindige lus raakt :X "nv4_disp" deze keer.

Denk dat ik nog een poging ga proberen om windows 7 erop te zetten en anders nieuw moederbordje.

Pagina: 1