Blauw scherm ("ati2dvag.dll")

Pagina: 1
Acties:
  • 5.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:55
Ik zit met het volgende probleem, sinds enige tijd (ik denk ongeveer 1 maand, misschien iets meer) krijg ik blauwe schermen in mijn Windows. Ik weet niet sinds wanneer het is, ik refereerde de fouten aan een brakke installatie en heb er dus nog even mee gelopen aangezien ik een nieuwe harde schijf wilde kopen (en dat anderhalve week geleden dus heb gedaan). In de verwachting dat alles voorbij zou zijn heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, het leek voorbij maar vandaag heb ik alweer blauwe schermen gekregen. De blauwe schermen komen voor bij bijvoorbeeld Google Video, eigenlijk lijkt het met alles Flash gerelateerd te maken te hebben. Ik krijg een blauw scherm waarop staat dat ati2dvag.dll mogelijk een probleem veroorzaakt, dit probleem lijkt mij echter niet vanuit ATi te komen doordat ik de drivers al opnieuw heb geïnstalleerd, ik Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd. Ik vermoed dus dat het probleem ergens anders ligt maar heb geen flauw idee waar. Ik heb nog nooit met dit soort problemen te maken gehad.

Wat is er de afgelopen 2 maanden veranderd in het systeem?
-De monitor is vervangen met een FujitsuSiemens W19-1 (D-SUB » DVI)
-De harde schijf waar de installatie van Windows XP op staat is vervangen

Wat heb ik al geprobeerd?
-Windows opnieuw installeren
-Grafische kaart drivers opnieuw installeren
-GoT Search gebruiken, ik kon niets vinden wat bruikbaar was

Systeem Specificaties
Enermax Liberty 500Watt
Asrock939-DualSATA2
AMD Athlon64 3500+ 2.2Ghz
2x512MB Corsair ValueSelect
Sapphire Radeon X1800XT 512MB (Catalyst 6.8)
Samsung 250GB S-ATA2 (8MB Cache)
Maxtor 80GB P-ATA (Hier stond eerst de Windows installatie op, geheel geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd zodat het nog maar 1 partitie is)

Indien er meer informatie nodig is, dan zal ik deze zo snel mogelijk geven. Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met dit probleem, aangezien ik ten einde raad ben. Ik heb totaal geen ervaring met deze foutmelding, nooit eerder meegemaakt, en weet dan ook niet wat slim is om als volgende te testen (ik ben bereid om de computer 's nachts of iets dergelijks te laten draaien voor tests).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

welke grafischekaartdrivers gebruik je? die meegeleverde of de nieuwste versie?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Excuses, ik gebruik de nieuwste drivers (6.8), ik zat er zo op te hameren dat ik het niet moest vergeten, dat ik het wel ben vergeten 8)7

Toegevoegd in de opening.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93801

Het is inderdaad een bestand van ATI, maar waarom dat ie die bij herinstallatie niet kan vinden is raar. Is misschien iets gebeurt met de kaart sinds de afgelopen maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Er is niets veranderd aan de kaart, ik ga nu een avondje Memtest86 proberen te draaien (even kijken hoe het werkt, nog nooit eerder gebruikt) en dan zal ik morgen de uitkomst melden.

Ondertussen zijn andere mogelijke oplossingen uiteraard zeer welkom!

EDIT: Ik heb Memtest86 werkend gekregen, ik was volgens mij voorbij Test #4 (ik wilde de eerste run bijwonen), kreeg toen Test #5 en vlak daarna (toen ik naar het beeldscherm keek) zag ik 5000+ (!!!) foutmeldingen.. Conclusie: het geheugen is eraan?

[ Voor 33% gewijzigd door Arjan90 op 09-09-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sp!tF!re schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 23:50:
Er is niets veranderd aan de kaart, ik ga nu een avondje Memtest86 proberen te draaien (even kijken hoe het werkt, nog nooit eerder gebruikt) en dan zal ik morgen de uitkomst melden.

Ondertussen zijn andere mogelijke oplossingen uiteraard zeer welkom!

EDIT: Ik heb Memtest86 werkend gekregen, ik was volgens mij voorbij Test #4 (ik wilde de eerste run bijwonen), kreeg toen Test #5 en vlak daarna (toen ik naar het beeldscherm keek) zag ik 5000+ (!!!) foutmeldingen.. Conclusie: het geheugen is eraan?
je hebt er 2 ram modules inzitten, test ze eens afzonderlijk

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik zal ze vandaag eventjes afzonderlijk testen, ik zal de resultaten posten zodra ik ze heb.

De RAM modules lijken dus de problemen te veroorzaken, is het wijs om toch nog verder te zoeken of bepaalde tests te draaien om andere onderdelen te checken op stabiliteit?

[ Voor 48% gewijzigd door Arjan90 op 09-09-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sp!tF!re schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:59:
Ik zal ze vandaag eventjes afzonderlijk testen, ik zal de resultaten posten zodra ik ze heb.

De RAM modules lijken dus de problemen te veroorzaken, is het wijs om toch nog verder te zoeken of bepaalde tests te draaien om andere onderdelen te checken op stabiliteit?
een diagnostisch tooltje draaien om je hd's te testen. Gewoon om ff uit te sluiten...
zie site van fabrikant voor tooltjes

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 09-09-2006 10:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
De nieuwe harde schijf is al eerder getest op fouten met HDTune, voldoet deze test niet en is het dus wijs om alsnog een Diagnostisch programma van Samsung op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sp!tF!re schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:32:
De nieuwe harde schijf is al eerder getest op fouten met HDTune, voldoet deze test niet en is het dus wijs om alsnog een Diagnostisch programma van Samsung op te zoeken?
hdtune zegt me niks maar je kunt het beste een tooltje gebruiken van de fabrikant zelf die specifiek voor jouw (en mischen paar andere typen) hd's is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Update tussendoor:

Ik zit nu op de oude computer van mijn pa en mijn eigen computer is nu aan het testen.

Apart getest:
Module 1 werkt in Slot 1
Module 2 werkt in Slot 2

Samen getest:
Module 1 en 2 in Slot 1 en 2, DualChannel » Werkt niet, geen pass, 8000+ fouten.

Wat ga ik nu doen:
Ik ga nu de modules in Slot 3 en 4 testen, indien dit nog niet werkt ga ik de modules weer in Slot 1 en 2 drukken, om ze vervolgens Single Channel te testen (als ik dit kan aanpassen in het moederbord, dat zie ik dan wel). Suggesties wat te proberen met het geheugen zijn welkom!

Update:
Module 1 en 2 in Slot 3 en 4, DualChannel » Werkt half, wel 1 pass, maar 129 fouten in Test #6, tegen 8000+ fouten in Test #6 (laatste run) als de modules in Slot 1 en 2 zitten.

Weet iemand hier een juiste conclusie van wat er mogelijk aan de hand is?

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 09-09-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 17:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op verzoek van TS verplaatst naar PMG :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

stof in de geheugenbankjes?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
UPDATE:
Het geheugen draait nu in Slot 1 en 3 (Single Channel), en ik krijg nu geen foutmeldingen in Memtest.. Mijn DualChannel aansturing lijkt dus op 1 of andere manier brak. Morgen even PCMegastore bellen ;)

Weet iemand ondertussen wat de DC aansturing regelt, de processor of de chipset van het MoBo? (of beiden natuurlijk?)

[ Voor 1% gewijzigd door Arjan90 op 10-09-2006 19:41 . Reden: kick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177357

Zelfde probleem hier :( . Begon paar dagen geleden bij het spelen van GTR2 maar krijg het ook bij google video :? . ligt denk ik toch aan Ati dan 8)7 :

Specs:

P4 3,0ghz
1024 mb Dual Channel
200gb Sata
Ati radeon X600 256mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Anoniem: 177357 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:24:
Zelfde probleem hier :( . Begon paar dagen geleden bij het spelen van GTR2 maar krijg het ook bij google video :? . ligt denk ik toch aan Ati dan 8)7 :

Specs:

P4 3,0ghz
1024 mb Dual Channel
200gb Sata
Ati radeon X600 256mb
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet kan bij jou ook aan je ram liggen ?

als bij hem zijn geheugen fout test.. en het nu in single channel wel werkt ( wat hij overgins niet heeft gezegt ) dan ligt het daar toch aan.

@ TS werkt je pc nu wel normaal met het geheugen in SC ? of is het een los staand probleem dat je geheugen niet werkt in DC ?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Anoniem: 26653

Probeer eens het bios van je moederbord te updaten.
Of kijk ff of je het geheugen niet wat te strak hebt ingesteld.

Het is een packard bell pc :( dus ken niks in bios veranderen en zijn ook geen bios-updates voor moederbord ;( zal dadelijk eens in single-channel testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oplossing: installeer oudere Catalyst :)
Pagina: 1