Geluidskaart 5.1 surround SPDIF uitgang

Pagina: 1
Acties:

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:35
Sinds enkele weken bezit ik een blueray speler met 2 optische SPDIF ingangen.
mooi dacht ik, dus ik naar mycom, ondertussen ben ik met me 3e geluidskaart bezig, en ben ten einde raad.
(winkel zelf kunnen ze me ook niet verder helpen)

welke geluidskaart moet ik hebben om goede 5.1 surround geluid te krijgen, en wel via de optische kabel SPDIF.
de geluidskaarten die ik tot nu toe heb gehad geven allemaal slechts stereo geluid via de SPDIF uitgang. ICIDU / sb audigy / sb -xfi

alvast bedankt.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

de aansluitingen op een blu-ray speler zijn uitgangen, geen ingangen.
vertel eens wat je wilt bereiken en met welke hardware we het moeten doen.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Wil je alleen films met een Dolby Digital of DTS spoor kijken in 5.1, dan heeft je kaart alleen AC/DTS passtrough nodig. En dat hebben ze praktisch allemaal. Wil je ook gamen in 5.1 dan zal je kaart Dolby Digital Live of DTS Connect moeten hebben (dat is omzetten van 5.1 uit games naar Dolby Digital of DTS zodat het over de optische uitgang kan)

[ Voor 6% gewijzigd door Tha Ra op 30-01-2010 18:31 ]

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik snap je opstelling niet echt.

Anyway, ik ben al een hele tijd tevreden met mijn Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi

Verwijderd

De Club3D Treaton DTS lijkt mij hiervoor de perfecte oplossing. Ondersteunt alle formaten behalve Hd formaten.
Wil je HD formaten kijken. Zou ik een asus kaart nemen!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 08:52
Vreemd, m`n onboard geluidskaart van een HP computer doet nog aan digitale 5.1..

Maar hoe heb je geconcludeerd dat je geen 5.1 krijgt met eerdere kaartjes ?

[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanCM op 30-01-2010 19:31 ]

• carpcatcher
De kaarten die ik heb gebruikt worden via de SPDIF alleen de linker en rechter voorspeakers aangestuurd, iets wat ik nu (pas) lees een veel voorkomend probleem is bij Creative kaarten.
Als ik mijn Playstation optisch aansluit heb ik wel 5.1 surround geluid.

Terwijl als ik mijn oude analoge logitech speakers aansluit heb ik in dezelfde film wel surround geluid.

(screenshots)
Analoog: http://download.carpy.nl/spdif_1.jpg
digitaal: http://download.carpy.nl/spdif_2.jpg

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Staan je drivers dan wel ingesteld op SPDIF en 5.1/Dolby/DTS, klinkt als een standaard setting, en dat je vergeten bent om je drivers goed in te stellen.

Ja dus..

[ Voor 5% gewijzigd door rdfeij op 30-01-2010 20:10 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Beantwoord de vraag nu eens over wat je wilt bereiken. Want ik zie zo snel de link niet tussen een Blu-ray speler met twee optische ingangen (al zullen dat dus inderdaad uitgangen zijn) en een geluidskaart. Wil je de Blu-ray speler aansluiten op de pc dat het 5.1 geluid door de pc gaat en zo via een aangesloten speakerset of wat...?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 17:02
de creative X-Fi titanium kan dit. deze heb ik zelf ook en kan gewoon 5.1 over.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:33
Als je een kaartje hebt op basis van een C-Media 8738 / 8768 chipset dan kun je met gehackte drivers er prima 5.1 (DD / DTS) uit krijgen >:)

Ik spreek uit eigen ervaring met een Trust SC-5250. Die doet met de standaard drivers ook alleen 2.0, maar met die gehackte drivers stuurt hij alles gewoon door >:)

offtopic:
Ik heb dat kaartje te koop omdat ik nu een onboard S/PDIF heb die prima werkt. Dus mocht je geinteresseerd zijn in die kaart mail / DM mij :)

• carpcatcher
FeaR1986 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:36:
Beantwoord de vraag nu eens over wat je wilt bereiken. Want ik zie zo snel de link niet tussen een Blu-ray speler met twee optische ingangen
sorry mijn blueray speler is/bevat een verterker.
dus ik wil het geluid van mijn pc op de externe versteker afspelen doormiddel van SPDIF.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Ik zit met een soortgelijk probleem. Ik denk eigenlijk zelf dat het iets is in de instellingen, maar ik heb alle menu's onderhand wel gehad (en die van Creative zijn nu niet echt duidelijk :'( ).

Ik heb twee PCs, beide optisch aangesloten op recievers. De ene PC is via de onboard optische uitgang (Asus M4A78) aangesloten op een Marantz SR5600. De andere PC is via een Creative eXtreme Audio PCIe aangesloten op een Harman/Kardon AVR132. Bij beide krijg ik echter slechts stereo :'( Ook als ik in een spel Dolby Digital kies. Maar als ik het goed begrijp moet ik dus zoeken naar Dolby Digital Live of DTS Connect?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Toevallig Windows 7/Vista?

bekend probleem, zie ook (voor mogelijke oplossingen)

VLC + AC3filter, kan dat? krijg nu geen 5.1 surround
Geen DTS over S/PDIF

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Toevallig op het ene systeem Vista en het andere systeem 7, ja :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Pagina: 1