• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Dag mensen,

Ik ben ervan op de hoogte dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp, maar ik heb geen vergelijkbare situatie gevonden. Zoals de titel al aangeeft, wil ik mijn laptop op de tv aansluiten.
Mijn laptop heeft de volgende poorten:
- VGA
- HDMI
- Koptelefoonaansluiting

Mijn minder moderne tv heeft deze poorten:
- SCART
- S-Video Out
- Koptelefoonaansluiting
- Die rood, geel en witte aansluitingen waarvan ik de naam niet weet.

Mijn vragen zijn dus:
Wat is de beste manier om mijn laptop aan te sluiten op de tv met beeld én geluid
Is hiervoor een converter nodig en zo ja welke.

Bedankt!
Tim

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

je kunt een speciaal verloop kastje kopen, maar die zijn nogal aan de prijs
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_105.html

de scart naar HDMI converter kost al €159,-

verder zie ik weinig mogelijkheden ...

misschien kun je zelf een goedkopere vinden, maar daar zou je zelf naar op zoek kunnen gaan, dit had je ook met een beetje googelen kunnen vinden.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 07:07
Misschien dat vga naar component werkt? Maar dit weet ik niet zeker.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

whiplash1990 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:39:
Misschien dat vga naar component werkt? Maar dit weet ik niet zeker.
En waar zie jij een component-ingang op die tv? Die rode, witte en gele RCA is standaard 2.0 stereo in (rode en witte ingang) en composiet (geel) voor beeld.

Nadeel met deze set-up is dat je alle van je ingangen van de tv analoog zijn. Dus van HDMI naar analoog kan wel, maar is zeer aan de prijs. VGA is ook analoog, maar een VGA naar Scart-adapter/kabel kopen werkt ook niet zomaar.
  • VGA naar HDMI: gaat dus "niet" aangezien van analoog naar digitaal
  • VGA naar Composite: ook niet handig aangezien dit een ander signaal is dan de RGB van je VGA
  • VGA naar SCART Kabel in de winkel doen alleen Scart naar VGA om videorecorders op beamers aan te sluiten. Dit werkt niet op je laptop omdat jij niet SCART -> VGA wilt maar VGA -> SCART. SCART bevat meerdere signalen welke niet allemaal door je TV ondersteunt hoeven te worden. M.a.w: als je je aan VGA to SCART waagt moet je tv RGB over scart ondersteunen.
Die kabels zijn via internetshops soms aan te komen, maar meestal mag je ze zelf in elkaar solderen. Zie daarvoor ook Laptop op tv aansluiten

Kortom
  1. zelf een VGA naar SCART klussen
  2. een actieve omvormer kopen
  3. een nieuwe TV of laptop
Overigens betwijfel ik de waarde van "geen vergelijkbare situatie gevonden", want volgens de search waren er genoeg topics over dit onderwerp.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.