Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of deze hier goed staat.
Ik wil graag mijn laptop op mijn tv aansluiten, om films te kijken enzo.
Ik heb een Sony Vaio VGN-NS21M(pricewatch: Sony Vaio VGN-NS21M) met alleen een vga aansluiting(volgens mij?) en een Philips LCD televisie: 3403 d/12 met de volgende uitgangen: Hdmi, Component (Y Pb Pr), SCART, S-video en Composite.
Bij de mediamarkt hebben ze mij verteld dat het niet mogelijk is om deze twee op elkaar aan te sluiten maar dat lijkt mij sterk, is er niet een manier via een vervormer ofzo om deze 2 apparaten te verbinden?
Bij voorbaat dank

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
het zal vast wel kunnen met een omvormer van VGA naar HDMI, maar die zijn én (naar mijn idee) veel te duur, én of ze goed werk leveren valt nog te betwijfelen.

Verder is deze vraag al honderden keren langsgekomen, dus je zou ook nog eens de search kunnen proberen om te kijken hoe anderen het oplosten.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:00
Wat is precies het model en de grootte? De enige 3403 die ik kon vinden had wel een vga ingang.

vga naar hdmi is sowieso af te raden, aangezien vga analoog en hdmi digitaal is. Gebruik dan liever een vga naar componenten kabel, maar kijk eerst in de handleiding van de tv of deze wel pc resoluties hierdoor kan ontvangen.

[ Voor 54% gewijzigd door Ferry34 op 02-08-2009 11:30 ]

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:43:
Ik weet niet zeker of deze hier goed staat.
Ik wil graag mijn laptop op mijn tv aansluiten, om films te kijken enzo.
Ik heb een Sony Vaio VGN-NS21M(pricewatch: Sony Vaio VGN-NS21M) met alleen een vga aansluiting(volgens mij?) en een Philips LCD televisie: 3403 d/12 met de volgende uitgangen: Hdmi, Component (Y Pb Pr), SCART, S-video en Composite.
Bij de mediamarkt hebben ze mij verteld dat het niet mogelijk is om deze twee op elkaar aan te sluiten maar dat lijkt mij sterk, is er niet een manier via een vervormer ofzo om deze 2 apparaten te verbinden?
Bij voorbaat dank
Allermakkelijkste is
of:
-een nieuwe TV met XGA/VGA ingang
-of een laptop met HDMI uitgang erin.

succes

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:49
Ik heb een Sony Vaio VGN-NS21M(pricewatch: Sony Vaio VGN-NS21M) met alleen een vga aansluiting (volgens mij?)
Correct, kan idd alleen beeld via VGA wegsturen.
Philips LCD televisie: 3403 d/12 met de volgende uitgangen: Hdmi, Component (Y Pb Pr), SCART, S-video en Composite.
VGA -> HDMI NO Go ivm analoog naar digitaal
VGA -> Composite NO Go aangezien dit een ander signaal is dan de RGB van je VGA
VGA -> Component -> NO Go, aangezien dit anders is dan de RGB van je VGA
*VGA -> SCART Kabel in de winkel doen alleen Scart naar VGA om videorecorders op beamers aan te sluiten. Dit werkt niet op je laptop omdat jij niet SCART -> VGA wilt maar VGA -> SCART. Die kabels zijn via internetshops soms aan te komen, maar meestal mag je ze zelf in elkaar solderen: Vga to Scart, welk schema is het veiligst ?

Kortom
  1. zelf een VGA naar SCART klussen (De oplossing voor tweakers natuurlijk 8) )
  2. een actieve omvormer kopen als ze al bestaan (Duur)
  3. een nieuwe TV of laptop
*Note: SCART bevat meerdere signalen welke niet allemaal door je TV ondersteunt hoeven te worden. M.a.w: als je je aan VGA to SCART waagt moet je tv RGB over scart ondersteunen (Staat vast in de handleiding).
De verkoper stuurt je niet voor de lol naar huis en had je graag wat willen verkopen (=Omzet!). Meestal zit er wel een kern van waarheid in als ze zeggen dat iets niet bestaat. VGA naar iets anders dan VGA levert genoeg search hits op om te concluderen dat het verre van een standaard is.

[ Voor 50% gewijzigd door Terror op 02-08-2009 23:47 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 08:47

JdM

Humbled

VGA naar HDMI is zelfs niet eens "af te raden" het is zelfs onmogelijk, precies om de reden die al eerder werd aangegeven. VGA is analoog en HDMI is digitaal, dat is dus een heel ander signaal.
Je kunt je laptop alleen aansluiten via een verloop van VGA naar scart of iets dergelijks, maar dat is in verband met de resolutie etc. niet aan te raden voor de kwaliteit. Gebruik de zoekfunctie daarvoor dan vind je vast meer.

edit:
spuit 11 dus.. :z

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 02-08-2009 23:36 ]

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02
Dat kan heel goed met deze conventer welke ik nog heb liggen hier.

V&A aangeboden: Konig PC naar TV conventer
Pagina: 1