Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL Telfort verbinding valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik zit hier bij mijn ouders en mijn vader klaagt dat het internet hier af en toe wegvalt. We hebben van Speedlinq een Speedtouch 780WL gekregen een aantal jaar geleden (weet niet of hier nog garantie op zit?) en recent is het door telfort overgenomen.

Nu wil mijn vader een nieuwe ADSL router kopen om te zien of het helpt. Da's prima van mijn part en over een uurtje gaan we naar een computer zaak om een ADSL router te kopen maar ik heb daar geen verstand van, zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?

Bijvoorbeeld moet ik een router ook configureren aan de hand van het ADSL signaal dat er in komt? Of is het plug en play?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Je hoeft maar een paar dingen in te stellen (VPI/VCI en methode (PPoE, etc.)). Die instellingen voor Telfort (Tiscali/BabyXL neem ik aan) kan je overal vinden.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Het enige van belang is of je analoog of ISDN hebt. Oftewel Annex A of Annex B.
Voor de rest zou elke modem/router goed moeten zijn.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Voor Telfort moet je instellen RFC 1483 bridged, LLC, UBR, VPI=0 VCI=34

Staat er in de logs van de modem niets over waarom de verbinding wegviel?

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 30-01-2010 15:15 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Nee logs waren gewoon leeg en bij Telfort zeiden ze ook dat er geen probleem aan hun kan was. Ik heb nu de WAG54G2 gehaald, 80 euro. Alles aangesloten, zo klaar. Ben benieuwd of de verbinding nu wel stabiel blijft.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
Volgens mij kan je bij Telfort gewoon gratis een leenmodem krijgen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Je kan het beter hier posten, daarin zijn helpdesk/medewerkers van Telfort zelf actief. Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1