Laptop ventilators...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:46
Hoi allemaal,

Ik heb een ASUS Laptop.
Vanaf het begin dat ik hem heb draaien de ventilators constant, dat is niet het probleem dat hoort maar het is net alsof er een vliegtuig opstijgt......

En als ik dan een spel op start is het echt een mega herrie.
Ben al een paar keer naar de winkel geweest om schoon te laten maken, dat help een paar dagen en klaar.
heb hem laatst zelf opengeschoeft en er zit bijna geen stof in en toch maakt ie veel herrie.
Nu had ik gehoord van Speedfan maar daar kan ik ze niet mee controlleren.
Wel kon ik daar zien dat mijn laptop 71graden is. En dan doe ik niks bijzonders.....
Hij is nu zo'n 1jaar oud.

Kan iemand mij helpen!!??

Gr. Silverman401

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat er iets met je koeling niet in orde is. En dan bedoel ik niet de fan, maar eerder de heatsink. De fan moet gewoon voluit blazen om de boel een beetje koel te kunnen houden, maar het lijkt er op dat dat zelfs niet voldoende is. Dan lijkt het er op dat de heatsink slecht op de CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
Gebruik ook even everest, of nog wat andere programma's want speedfan is enit altijd de betrouwebaarste :p .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus laptop en bij mij zit er een stuk plastic tussen de CPU en heatsink. Mijn temps zijn 65 graden idle als ik buiten zit (pak hem er wel eens uit in een bushalte) en gewoon binnen en dan full load worden mijn temperaturen al snel 95 en dan kapt hij er mee. :(

Dit zag er zo uit bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:34:
Ik heb een Asus laptop en bij mij zit er een stuk plastic tussen de CPU en heatsink. Mijn temps zijn 65 graden idle als ik buiten zit (pak hem er wel eens uit in een bushalte) en gewoon binnen en dan full load worden mijn temperaturen al snel 95 en dan kapt hij er mee. :(

Dit zag er zo uit bij mij
Weet je al of dat zo hoort? Of dat ze verpakkings/beschermings-material zijn vergeten te verwijderen?
Is dat bij deze ASUS laptop ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de laptop al zover uit elkaar hebt liggen dat je de heatsink van de cpu kan verwijderen, zou ik niet aarzelen om dit te doen, wees wel voorzichtig, schroeven kruisgewijs steeds losser draaien, meestal komt de heatsink dan een beetje omhoog, plastic weghalen, koelpasta op de core en heatsink weer terugzetten.
Het kan ook voorkomen dat de heatsink als het ware vastgelijmd zit door de koelpasta, in dat geval iets opwarmen met een föhn en met een licht draaiende beweging loshalen :)
Heb zelf ook 2 van de 3 laptops in huis al behandeld, de af-fabriek pasta, of wat er ook tussen de heatsink en chip mag zitten, is meestal van ondermaatse kwaliteit, dit zie je ook vaak bij videokaarten, zelfs op high-end moederborden zie je stukjes rubber tussen de heatsink en vrm's zitten.
Heel jammer dat op dit gebied de consument zelf nog met een relatief makkelijke ingreep al snel de onderdelen 20 graden koeler kan krijgen :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit bij mij een stickertje op dat ik de garantie kan vergeten zodra ik de cpu koeler er af schroef... yes! dus die gaat maar terug naar de shop.. ken er ook niets aan doen
Pagina: 1