Plasticje tussen mobile CPU en heatsink?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakerts

Mijn laptop, Asus X56Tr, is wat je kan noemen nogal een heethoofd: 75C Idle, 95C Load. De laatste tijd is hij dan ook niet meer stabiel te noemen. Gewapend met een schroevendraaier heb ik voorzichtig het klepje op de achterkant losgeschroefd om te zien of er misschien stofwolken aanwezig waren

Ik kwam echter een heel ander fenomeen tegen. Het lijkt nu of dat er tussen de CPU (AMD Turion X2 Mobile 64 2.0ghz)en de heatsink een soort plasticje zit. Uit mijn ervaring met het bouwen van desktop pc's weet ik dat dit nu niet echt de koeling bevorderd. Ik heb het hier over het oranje stukje plastic wat ook op de foto's staat. (haha vette vingers, ja die zijn inmiddels weggepoetst)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/spzokj.jpg Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29vas81.jpg

Nu is mijn vraag: wat moet ik hiermee aan? is dit normaal voor mobile processoren of is er iets misgegaan bij de assemblage?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan het mis hebben maar volgens mij hoort dat inderdaad niet. Ziet er wel heel dubieus uit in ieder geval :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Volgens mij zit dat normaal op de koeler, om te zorgen dat het koper niet beschadigd raakt (moet zo glad mogelijk zijn natuurlijk).

Ik denk dat je hem er wel af kunt halen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dit eens met een Phenom in een desktop proberen dacht ik bij mezelf. Het nadeel is dat al ga ik er zelf aan knutselen ook gelijk het recht op garantie heb vergooid denk ik zo. Bovendien moet ik dan zelf weer nieuwe pasta aanbrengen. Ik wacht nog even de reacties af en anders een mailtje naar Asus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Bel Asus, mailen kan even duren. Leg ze dit zorgvuldig uit, en waarschijnlijk is het dan binnen 2wk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
als je geen garantie meer heb gewoon los schroefen en gelijk koelpasta vervangen doet vaak wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback. Ik ben niet zo thuis op het gebied van laptops daarom en ik dacht dat het mogelijk zo hoorde. Ik zal contact opnemen met Asus om te vragen hoe dit nu precies zit. Wel ff harde schijf eruit voor dat ik hem ga opsturen denk ik.

Hier kan een slotje op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
xxodd had dit ook gedaan bij mijn laptop. God wat was ik toen chagrijnig. Krijg ik eindelijk me nieuwe laptop binnen doet ie het niet... :S. Zat het beschermingsfolietje nog tussen de cpu en de heatsink... Kon ze wel schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken wel iemand bij wie het beschermingsfolie nog om zijn videokaart gewrapped zat in zijn Acer laptop. Hoe kunnen dit soort dingen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Het kan zijn dat het plastic alleen om de cpu heen zit, er zit als het ware een een gat in het midden van het plastic. Dit kwam ik laatst bij een acer laptop op the northbridge tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou gewoon die schroefjes losdraaien en die folie weghalen.
Ik heb twee jaar op de TD van een computerwinkel gewerkt en heb nog nooit meegemaakt dat een fabrikant een RMA niet accepteerd omdat ergens een zegeltje verbroken is, maar de keus is aan jou ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@fsfikke

Dat is mijn zorg niet, wat wel gebeuren kan is dat ik zelf uit onkunde iets kapot maak, haha ;)
Pagina: 1