Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 21:15
Naar mijn idee liggen de prijzen zo dicht op elkaar dat het eigenlijk de verschillende producten niet rechtvaardigt. Misschien was het beter om de 3g er sowieso in te stoppen en alleen te variëren op het scherm.

Maar met een release datum zo dichtbij, ga ik tóch voor deze (ipv een archos 101). Nu nog een betrouwbare webshop die hem aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Zijn er eigenlijk nog recente nieuwsberichten geweest ivm Ubuntu op de Adam? Ik heb zo sterk mijn twijfels dat dit daadwerkelijk zal gebeuren aangezien ze zwaar aan het inzetten zijn op hun custom Android versie. Bovendien weet ik niet of zo een klein Indisch bedrijf voldoende support kan aanbieden voor Linux en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
zezke schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:23:
Moet je niet eerst de dollar omzetten naar euro? Dus zo:

Rekenvoorbeeld:
Adam (PQ + 3G) ----------- € 360
verzendkosten --------------- € 25
----------------------------------------------
12% douanerechten over-- € 385 (=46 afgerond)
----------------------------------- + € 46
19% BTW over --------------- € 431 (= 82 afgerond)
----------------------------------- + € 82
Totaal ============== € 513 (afgerond)
Je hebt helemaal gelijk. In mijn enthousiasme :o ging ik helemaal voorbij aan het feit dat NotionInk hem in US$ zal verkopen, maar dat je met credit-card betaling een omrekening naar EUR krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook vernomen dat er mensen in .nl bezig zijn met een (exclusief) dealerschap van de adam... Aan de ene kant kan dat de prijs opdrijven, aan de andere kant mag je dan een lokale service organisatie verwachten. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
*O* zolang de prijs niet boven de 500 euro komt

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:42:
Ik heb inmiddels ook vernomen dat er mensen in .nl bezig zijn met een (exclusief) dealerschap van de adam... Aan de ene kant kan dat de prijs opdrijven, aan de andere kant mag je dan een lokale service organisatie verwachten. Ik ben benieuwd.
Hmm, bij exclusief krijg ik toch een minder fijne smaak in mijn mond. Ik begrijp dat dat lucratief kan zijn voor de fabrikant, maar als consument heb ik liever dat een zaak zich probeert te onderscheiden door een goede prijs en nog betere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wat ik eigenlijk jammer vind, is dat Google niet hieraan meewerkt. En dan bedoel ik als media partner.
Stel dat Google zich op deze tablet had gefocust, dan kon er echt een fucking grote reclame campagne komen.
Want ik denk dat deze tablet straks gewoon niet bekend gaat worden bij het publiek. Vraag mij af of media markt bijvoorbeeld deze gaat aanbieden.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Laten we met z'n allen ons best doen wat betreft reclame!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DNA_Saint schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:33:
Wat ik eigenlijk jammer vind, is dat Google niet hieraan meewerkt. En dan bedoel ik als media partner.
Stel dat Google zich op deze tablet had gefocust, dan kon er echt een fucking grote reclame campagne komen.
Want ik denk dat deze tablet straks gewoon niet bekend gaat worden bij het publiek.
Google zal zich niet snel binden aan 1 bedrijf, zeker niet als ze geen zeggenschap hebben in het te ontwikkelen product. In dat geval hadden ze eerder zelf een initiatief genomen.
Google wacht bovendien op Android 3, Gingerbread. Deze versie is meer geoptimaliseerd voor tablet gebruik. Vergis je niet: een slechte gebruikerservaring kan voor veel slechte publiciteit zorgen voor Android. Daar zit niemand die Android een warm hart toedraagt op te wachten. Dat is ook de reden dat Google fabrikanten afraad om met een Android tablet te komen met een lagere versie dan Gingerbread.
Vraag mij af of media markt bijvoorbeeld deze gaat aanbieden.
Niet waarschijnlijk als er gewerkt wordt met een exclusive dealer. Maar dat moeten we dus afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Beste mensen ik heb weer een emailtje ontvangen!

Greetings from Notion Ink!

We really appreciate your concern. We would like to inform you that, Notion Ink does not permit installation of any other Operating System on Adam except Android.

We would also suggest you go through our blog notionink.wordpress.com and website notionink.in for all the details which are in the public domain. If you have any specific question we would be happy to reply.

Warm Regards
Notion Ink Design Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jammer, maar wel te verwachten.
Voor dit soort zaken zullen vast wel oplossingen komen, maar die zullen we in een andere hoek moeten zoeken. ;)

In elk geval bedankt voor de inspaning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zijn er nog andere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja hoor O-) Even mezelf gequote:
Digitizers schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:28:
Iemand enig idee of je de internetverbinding van je mobiel kunt delen met Adam via BT?
Zelf verwacht ik dat het out-of-the-box niet zomaar gaat werken omdat dan de noodzaak om de 3G variant te nemen wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Maar met Wifi kan het wel, en Android 2.2 heeft een ad-hoc hotspot app (althans, mijn HTC Desire heeft dat). Ik heb al een onbeperkt data abo en een usb internet stick, ik ga er echt niet nog een abo bij nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zelfde bij m'n Galaxy S maar ik kan de vraag natuurlijk altijd stellen.

Zijn er nog andere vragen want dan zet ik ze gelijk in een email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
guapper schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:23:
Voor dit soort zaken zullen vast wel oplossingen komen, maar die zullen we in een andere hoek moeten zoeken. ;)
Ach, het enige dat nodig is, is de mogelijkheid te kunnen booten vanaf USB. Dan neem je een bootable USB stick met bv. ChromiumOS erop, et voilà ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Config schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:07:
Maar met Wifi kan het wel, en Android 2.2 heeft een ad-hoc hotspot app (althans, mijn HTC Desire heeft dat). Ik heb al een onbeperkt data abo en een usb internet stick, ik ga er echt niet nog een abo bij nemen!
Stop je die USB stick toch in de adam?
Maar als je thuis bent lijkt me dat WiFi de eerst aangewezen manier van verbinden is... Of bedoel je de 3G ondersteuning in de adam? Je kan ook natuurlijk gewoon voor de goedkopere versie gaan zonder 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik weet niet zeker of die Adam de juiste drivers heeft, ding blijkt nogal buggy (T-mobile stickie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Boeboe schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:19:
Overigens verwacht ik wel vrij snel cyanogenised roms voor deze tablet. Het feit dat de notion ink ook ubuntu lust insinueert dat het zeer gemakkelijk zal zijn om custom roms te draaien op dit ding. 2.2 zal niet ver weg zijn :)
1. De Adam zal geen Ubuntu ondersteunen (zie enkele post hierboven)
2. Hij wordt geleverd met 2.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik was al de hele tijd onder de indruk dat hij met 2.1 ging geleverd worden, maar dat is goed nieuws natuurlijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Als hij met 2.2 geleverd wordt zal er wel snel een Cyanogenmod voor uitkomen?
Al zal het me ook niet verbazen als je de Cyanogenmod 6.0.8 erop zou kunnen flashen.
Verder, heel erg mooi apparaat, must buy voor mij als android Fanboy :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Aantal nieuwe Blog-updates van Rohan Shravan:
  • Logo: We were waiting for the Winners to send back the signed agreements back and we are processing them on our front now. Result on next week-end special.
  • EAP registrations have been closed. In total 6800+ entries and around 70 have already been selected. We need to talk to each one of them so its little tiring process. But on 10th, all the selected ones will be informed (this is a festive week in India, so did some prior arrangements that this goes on time). We received entries from a lot of different kinds of groups, like Police Departments, Nuclear Reactor firms, Kindergartens, Space Organizations, Universities, Doctors and a lot more people working in extremely exciting fields (nuclear science!).
  • FCC: We are on time for this and you could hold devices in your hands on or before Christmas (and as hinted earlier, if we miss Christmas, then CES or New Year). Pre-booking will start in early December (if the case id prior). Already received FCC for the chargers!
  • Countries: Through online booking you can order in most of the countries, thanks to our logistics partners!
  • Strength: Notion Ink’s head counts increased by 15% in last month.
  • Android Version: Its 2.2. But expect upgrades as soon as its out there! :)
Woohoo! Dus met een credit-card kun je waarschijnlijk begin december al bestellen met wereldwijde verzending! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 04-11-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Haay schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:36:
Aantal nieuwe Blog-updates van Rohan Shravan:
  • Android Version: Its 2.2. But expect upgrades as soon as its out there! :)
Top! Dus misschien ook versie 3.0. Nu mijn vrouw nog zo gek krijgen dat ik deze mag gaan bestellen. :P

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Haay schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:36:
Woohoo! Dus met een credit-card kun je waarschijnlijk begin december al bestellen met wereldwijde verzending! 8)
Goed nieuws idd, ze hadden net zo goed kunnen zeggen "fu, we verzenden enkel binnen de US".
Men bookeen e-reader staat ondertussen op ebay, dus nu ben ik wel verplicht om de notion ink te kopen O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Hugo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:50:
[...]

Top! Dus misschien ook versie 3.0. Nu mijn vrouw nog zo gek krijgen dat ik deze mag gaan bestellen. :P
lol

de tactische overwegingen die daarbij komen kijken en de uitvoering daarvan zijn ook wel een topic waard eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hugo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:50:
Precies voor dit soort situaties heb ik dus ingesteld dat mjin vrouw en ik beiden een eigen privé rekening hebben, waarop we maandelijks 'zakgeld' gestort krijgen, en waarmee we dus kunnen doen wat we willen zonder inspraak van de ander! :*)

Dus, wanneer IK een NotionInk adam voor mezelf wil kopen, dan plunder ik MIJN eigen rekening. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Weet iemand trouwens of de android market gewoon beschikbaar zal zijn op deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Android market mag zover ik weet alleen opeen telefoon. Maar worden vaak wels scripts voor gemaakt omdat te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ok, nog maar een mailtje sturen dus :)

Edit:
Net gelezen hoeveel de galaxy tab gaat kosten 8)7

Dat is dus al een concurent die aan de kant geschoven kan worden.

[ Voor 64% gewijzigd door Shamalamadindon op 04-11-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Leo1010 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:13:
ok, nog maar een mailtje sturen dus :)

Edit:

we zullen zien; als die dingen in het pakhuis blijven liggen, komt de prijs vanzelf naar beneden.
De prijs is dan wel redelijk vergelijkbaar met die van de iPad, maar ik denk niet dat Samsung zoveel fans heeft die dat er graag voor over hebben. Zeker niet als er nog meer alternatieven op de markt komen die een gelijkwaardige oplossing/ervaring bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Leo1010 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:13:

De meest directe concurrent voor de Ni Adam is in mijn ogen de Advent Vega die binnenkort in Engeland door Dixons verkocht zal worden, voor 250 pond.

De Vega heeft een standaard LCD scherm, dezelfde nVidia Tegra2 chipset, zelfde scherm resolutie, Android 2.2, HDMI-out...

Waar de Vega minder is dan de Adam:
* 2-cell batterij in de Vega vs 3-cell batterij in de Adam
* LCD scherm in de Vega vs PixelQi scherm in de Adam (hoewel dat een optie is bij de Adam)
* 1,3 Mpixel standaard webcam in de bezel vs 3,2 Mpixel draaibare camera in de Adam
* standaard UI in de Vega vs compleet nieuw ontworpen UI met panel in de Adam
* Apps via Archos Applib store bij de Vega vs. Genesis apps-store + comic book store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Binnenkort? Ik dacht dat die midden oktober al zou uitkomen?

Verder is er terug nieuws van het Notion Ink front: er zit een hidden sensor/feature in de Adam waar er voorlopig nog niets over prijsgegeven mag worden en de datum voor EC goedkeuring is dezelfde als FCC goedkeuring.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 18:48
Die douane kosten krijg je niet als je geluk hebt ?

Ik heb al zeker 10 zaken van Amerika tot Indonesie in de prijsklasse van 50$ tot 600 $ besteld en heb nog nooit douane kosten gehad.

Heb ik altijd geluk gehad ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dan heb je heel veel geluk gehad, of die zaken zijn gewoon fout gedeclareerd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:58
Haay schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:31:
[...]

Ja, als je hem op de Notion Ink website bestelt ja. Maar dan komen er nog verzendkosten bij, plus krijg je ook dat onze fijne douane er nog eens douanerechten + BTW over heft. :(

<knip>
Rekenvoorbeeld:

12% douanerechten over-- € 474 (= 57 afgerond)

<knip>
Hoe kom je aan 12 % invoerrechten? Is er iemand die al ervaring heeft met welke goederencode een tablet zou moeten zijn? Als ik het gebruikstarief van douane probeer te zoeken, zou ik denken dat een tablet onder goederencode 84713000 of 84714100 zou mogen vallen; welke beide momenteel 0% hebben? Op internet vind ik in elk geval ook Ipads die via deze goederencode worden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
jurjen_g schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:54:
Hoe kom je aan 12 % invoerrechten? Is er iemand die al ervaring heeft met welke goederencode een tablet zou moeten zijn? Als ik het gebruikstarief van douane probeer te zoeken, zou ik denken dat een tablet onder goederencode 84713000 of 84714100 zou mogen vallen; welke beide momenteel 0% hebben? Op internet vind ik in elk geval ook Ipads die via deze goederencode worden verstuurd.
Ja, je hebt gelijk. Ik heb 'blind' naar het rekenvoorbeeld van de douane gekeken en er niet bij stil gestaan dat die 12% invoerrechten niet voor alle soorten goederen gelden. Heb het nagezocht, en inderdaad valt een tablet computer, net als netbooks en notebooks, onder gebruikstarief 8471 30 waarvoor geen invoerrechten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
De winnaar van de logo-contest is ook bekend. Het is (helaas) nummer 9 geworden (die met die twee driehoeken). Vind het erg op een stuk van het logo van adobe lijken. De 43 winnaars krijgen wel fixe korting aldus de laatste blog-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
de_jabberwock schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:27:
De winnaar van de logo-contest is ook bekend. Het is (helaas) nummer 9 geworden (die met die twee driehoeken). Vind het erg op een stuk van het logo van adobe lijken. De 43 winnaars krijgen wel fixe korting aldus de laatste blog-post.
Inderdaad, vind het absoluut GEEN aansprekend logo! De winnaar (een Indiër) heeft misschien een hoop mensen gemobiliseerd om op hem te stemmen, en NotionInk verdenk ik dan weer van nationalistische voorkeur voor designs van Indiërs dat ze dat logo in de top 10 hadden geplaatst. Maar ja, boeie als dat logo op de achterkant van de Adam komt te staan, zoals het Apple logo op de achterkant van de iPad staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
mja, wat zou je liever hebben.. een simpel logo zoals nr9 of dat regenboog lampje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Leo1010 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:57:
mja, wat zou je liever hebben.. een simpel logo zoals nr9 of dat regenboog lampje ;)
Ha ha, maar regenboog is uit. Dat had Apple vroeger al in hun logo, en die zij juist naar een strak logo gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Oeps, besef net dat ie niet eens in de 10 laatste zit :)

deze bedoelde ik,

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/10/lightbulb3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
Vind het winnende logo niet eens zo heel slecht; overigens is het volgens mij niet zo dat dit logo definitief gebruikt gaat worden, daar er een berichtje was dat de uitslag niet bindend hoefde te zijn voor uiteindelijk gebruik of zoiets.

We kunnen dus alsnog met die regenboog gloeilamp rondlopen uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Ik vind dat gloeilampje overigens een stuk beter dan dat halve Adobe-logo, maar goed. Het logo maakt me dan ook niet zo heel veel uit, vind het belangrijker dat dat ding ooit een keertje af komt ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Als alles volgens plan gaat heb je hem eind januari in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Leo1010 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:01:
Oeps, besef net dat ie niet eens in de 10 laatste zit :)

deze bedoelde ik,

[afbeelding]
Is een leuke graphic, maar als logo minder geschikt.
Om te beginnen zitten er te veel kleuren in, wat lastig en duur drukwerk oplevert. Daarnaast is het veel te groot: mits klein gebruikt (als briefhoofd, of op een apparaat) is de naam niet leesbaar.

Als ze 't dan toch graag simpel houden:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/153lbo7.png

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 09-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/img_5548.jpg

De kleuren zijn niet definitief maar sample kleuren. Maar het laat al wel goed de I/O poorten zien aan de linker- en rechterkant.

Te zien zijn op het witte exemplaar en wat dus de linker zijkant is, en van boven naar beneden:
- volume + / - schakelaar
- normale USB poort
- mini USB poort

Te zien zijn op het rode exemplaar en wat dus de rechter zijkant is, en van boven naar beneden:
- (backlight) aan / uit schakelaar ?
- HDMI poort
- normale USB poort
- ??? onbekend wat dat is ???
- 3,5 mm headphone jack
- 2 led lampjes voor status weergave
- adapter aansluiting voor opladen

[ Voor 51% gewijzigd door Haay op 10-11-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt een beetje op een SD card reader. Ik vind het nu wel snel gaan. Ik hoop echt dat de distributie na de lancering een beetje soepel gaat verlopen en dat de adam snel in Nederland beschikbaar gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat rechthoekige ding is waarschijnlijk een microSD slot inderdaad. Ik hoop in ieder geval dat je hem ook kan opladen via mini-usb, bespaart weeral een lader om mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Boeboe schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:08:
Dat rechthoekige ding is waarschijnlijk een microSD slot inderdaad. Ik hoop in ieder geval dat je hem ook kan opladen via mini-usb, bespaart weeral een lader om mee te nemen :)
Daar wordt inderdaad op het blog over gespeculeerd, dat het een microSD slot is. Dan hopelijk wel netjes met een klepje afgeschermd!

Hopelijk zaterdag in de volgende weekend special meer details, meer hi-res fotos en meer details. Ik wil nu ook wel eens goede fotos en/of filmpjes zien van de adam in verschillende PixelQi modes (backlight off, backlight aan maar onder een hoek bekeken, enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nu een laptop met PQ scherm staan. Het is de XO 1.5 van OLPC project.
Ik ben redelijk onder de indruk van het scherm. In daglicht is het zeer goed leesbaar. De kijkhoek is vele malen beter dan een standaard TFT scherm en met direct opvallend (zon) licht is met backlight uit het scherm nog prima bruikbaar. Sterker: hoe meer licht er op valt, des te duidelijker is het.
Het belooft dus erg prettig te worden in gebruik voor de adam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:31:
Ik heb hier nu een laptop met PQ scherm staan. Het is de XO 1.5 van OLPC project.
Ik ben redelijk onder de indruk van het scherm. In daglicht is het zeer goed leesbaar. De kijkhoek is vele malen beter dan een standaard TFT scherm en met direct opvallend (zon) licht is met backlight uit het scherm nog prima bruikbaar. Sterker: hoe meer licht er op valt, des te duidelijker is het.
Het belooft dus erg prettig te worden in gebruik voor de adam...
_/-\o_

En hoe zit het met de leesbaarheid?
Is het geschikt als ereader? Ik wil de adam namelijk gaan gebruiken ipv mijn ereader.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Quacka schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:37:
En hoe zit het met de leesbaarheid?
Is het geschikt als ereader? Ik wil de adam namelijk gaan gebruiken ipv mijn ereader.
Heb ff geGoogled en dit interessante artikeltje met video in zonnig park (!) gevonden. Ziet er goed uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Haay schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:58:
[...]
Ik wil nu ook wel eens goede fotos en/of filmpjes zien
Zoekt en gij zult vinden, 2de resultaat bij Youtube.
is niet in zonlicht maar demonstreert wel redelijk de verschillende standen.

(4:04)
YouTube: Notion Ink Pixel Qi tablet with Nvidia Tegra2 processor

• Imperial_Master
* Imperial_Master wants!

Seriously; ik hoop dat komend weekend inderdaad de detail foto's van de productie exemplaren (zowel uit elkaar getrokken zoals gemeld als het definitieve product) te zien krijgen; wel jammer dat de productie nog niet gestart is, kerst is niet meer haalbaar lijkt mij zo..

• Haay
Leo1010 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:46:
Zoekt en gij zult vinden, 2de resultaat bij Youtube.
is niet in zonlicht maar demonstreert wel redelijk de verschillende standen.
Heh heh, ik lurk al sinds pagina 1 in dit topic en heb de meeste updates gepost... ;) Dat filmpje is al een oud filmpje. Ik bedoelde eigenlijk een NIEUW en hoger resolutie filmpje. Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Haay schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:53:
[...]

Heh heh, ik lurk al sinds pagina 1 in dit topic en heb de meeste updates gepost... ;) Dat filmpje is al een oud filmpje. Ik bedoelde eigenlijk een NIEUW en hoger resolutie filmpje. Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was. :P
Ik veronderstel dat dit wel snel zal komen aangezien de ontwikkelaars die geselecteerd zijn voor het EAP (Early Access Program) op de hoogte zijn gebracht van hun selectie en binnenkort zullen verwittigd worden hoe ze hun Adam kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Boeboe schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:08:
Dat rechthoekige ding is waarschijnlijk een microSD slot inderdaad.
Ik zit opeens te denken: het is waarschijnlijk het speciale touchpad, dat aan de zijkant van de Adam is geplaatst.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Touchpad zit aan de achterkant, niet aan de zijkant ;)

Volgens velen is het trouwens een IR emitter, wat best wel leuk zou zijn: Dan kan je hem inzetten als afstandsbediening voor je tv/stereo/digicorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Boeboe schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:49:
Touchpad zit aan de achterkant, niet aan de zijkant ;)

Volgens velen is het trouwens een IR emitter, wat best wel leuk zou zijn: Dan kan je hem inzetten als afstandsbediening voor je tv/stereo/digicorder.
Dat zou helemaal tegek zijn, een mooiere universele afstandbediening bestaat er niet.
En zoveel duurder is hij niet dan zo een luxe afstandbediening.
Ik wil hem :)
Maar eerst wat reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
De weekend special is er weer:
http://notionink.wordpress.com/

Ik kan zo niet wachten tot dit apparaat beschikbaar is!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nieuwe images in de Weekend Special blog:

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/for-blog-4.jpg?w=576

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/for-blog-3.jpg?w=576

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/for-blog-2.jpg?w=576

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/for-blog-14.jpg?w=576

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/for-blog-9.jpg?w=576

En de Weather-app die ook geanimeerd als screensaver werkt (met mooie animatie effecten, zegt Rohan!)
Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/vertical.jpg?w=256
Zit dus in een Panel in normaal gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 13-11-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Deze foto
Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/11/for-blog-9.jpg

Geeft ons een beter zicht op dat mysterieuze poortje. Het lijkt inderdaad een IR poort te zijn, zoals tot nu toe het vermoeden was :)

(al vraag ik me wel af wat dat heartbeat logo juist betekent)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 14-11-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Zou het mogelijk zijn deze tablet te gebruiken als 2de scherm bij je pc ?
usb verbinding is er. moet toch te doen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hmm.. het aantal aansluitingen is erg prettig, maar de vromgeving vind ik toch echt minder geslaagd. Het ziet er wat plastic fantastic uit en met die verdikking lijkt het me lastig om een goede sleeve te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:36:
Zou het mogelijk zijn deze tablet te gebruiken als 2de scherm bij je pc ?
usb verbinding is er. moet toch te doen zijn ?
Middels VNC is dat altijd wel mogelijk, alleen is de latency dan wel erg hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Edmin schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:26:
Hmm.. het aantal aansluitingen is erg prettig, maar de vromgeving vind ik toch echt minder geslaagd. Het ziet er wat plastic fantastic uit en met die verdikking lijkt het me lastig om een goede sleeve te maken.
De knik is zowel een voor- als een nadeel imo. Een sleeve zal inderdaad specifiek voor dit ding ontworpen moeten zijn, maar als ebook gaat het volgens mij heel natuurlijk in de hand liggen (zowel links- als rechtshandig aangezien android in 4 richtingen roteert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Boeboe schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:19:
[...]

De knik is zowel een voor- als een nadeel imo. Een sleeve zal inderdaad specifiek voor dit ding ontworpen moeten zijn, maar als ebook gaat het volgens mij heel natuurlijk in de hand liggen (zowel links- als rechtshandig aangezien android in 4 richtingen roteert)
Plus een net iets betere kijkhoek denk ik als je hem gewoon voor je op een tafel ligt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
betere kijkhoek
Dat is ook precies waarom dat ie zo ontworpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Boeboe schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:55:
(al vraag ik me wel af wat dat heartbeat logo juist betekent)
Lijkt me dat dat de hdd-led is. Die daarnaast is dan de power-led

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uiteindelijke model zal zeer waarschijnlijk minder 'plastic' eruitzien. In een eerder blogpost werd aangegeven dat de cover voorzien wordt van een 'ribbel' (á la nerf struktuur op kliklaminaat).
Er zal wel een speciale sleeve gemaakt moeten worden hoewel een standaar sleeve ook waarschijnlijk wel gaat passen omdat een 10" tablet niet echt groot te noemen is. Desnoods in een 12" ultra portable sleeve proppen... :) (hoewel ik er persoonlijk wel wat voor over heb om er een net maatpak bij te kopen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:04
Hier ben ik het mee, ik vind hem ook te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

kipfel schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:37:
[...]

Hier ben ik het mee, ik vind hem ook te dik.
Klopt, maar deels, maakt het de tablet goedkoper en geeft het een betere batterij tijd verwacht ik. Dat komt omdat hier standaard 18650 batterij cellen zoals in je laptop zitten ingaan (voorbeeld).

Dat is een stuk goedkoper dan een custom design li-poly battery pack zoals een Ipad of ander device vaak heeft.

Dat is natuurlijk een beetje speculatie, maar hij heeft het al een aantal keren over cellen, etc. gehad welke in deze ronding gaan en zonder de exacte maten, durf ik het niet 100% te zeggen. Maar zo'n 97,5% wel. ;) Het verklaart ook de fantastische batterij tijd van het tablet (in combinatie met zeer goede andere componenten)

Bingo! "It’s a 3 cell battery which you find in the laptops."

[ Voor 14% gewijzigd door Quindor op 14-11-2010 23:14 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik denk dat de dikte wel mee gaat vallen:

Afbeeldingslocatie: http://notionink.files.wordpress.com/2010/10/5.jpg?w=680

Volgens wiki:
Ipad dikte = 13mm
Adam dikte = 14mm

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Devian schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:22:
Volgens wiki:
Ipad dikte = 13mm
Adam dikte = 14mm
Tja, de iPad is in het midden het dikst en naar de randen toe wordt het dunner. Dat geeft de illusie dat de iPad zo dun is. De Adam heeft die bolling niet en is gewoon strak in het midden even dik als aan de rand.

Wie design belangrijker vindt dan functionaliteit kan beter een iPad kopen. Ik persoonlijk vind het design van de adam helemaal prima en kan niet wachten tot ik er eentje heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Ben het helemaal met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Ik ook; doet me een beetje denken aan mijn oude AG-Neovo X174 LCD monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Tegra is blijkbaar snel, is deze sneller dan de Ipad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

C00P schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:21:
Tegra is blijkbaar snel, is deze sneller dan de Ipad ?
De processor is ruwweg 2x zo snel als die in de ipad verwerkt zit. De ipad maakt gebruik van een 1Ghz Cortex-A8, de adam maakt gebruik van een dual-core Cortex-A9.

Maar uiteindelijk bepaalt het OS en de drivers, etc. hoe snel het in de praktijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Quindor schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:05:
[...]

De processor is ruwweg 2x zo snel als die in de ipad verwerkt zit. De ipad maakt gebruik van een 1Ghz Cortex-A8, de adam maakt gebruik van een dual-core Cortex-A9.

Maar uiteindelijk bepaalt het OS en de drivers, etc. hoe snel het in de praktijk is.
Hola, de potentie is er dus.
Maar idd, in de filmpjes zag je soms wel dat het soms nog schokkerig over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 12:49
Mijn interesse is erg hoog voor deze tablet. Uiteraard ook de combinatie prijs kwaliteit.

Ik ben ook benieuwd hoe hij omgaat met office documenten, als ik het goed heb begrepen moet er een office suite voor uitkomen. Nu kijken hoe compatible etc hij is met standaard microsoft 2003 tm 2010 documenten,

Verder vraag ik me af hoe ze de productie / bestelling / levering in goede banen kunnen leiden met de aandacht die er wereldwijd voor is.

[ Voor 10% gewijzigd door jbcyber op 15-11-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
jbcyber schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:48:
Mijn interesse is erg hoog voor deze tablet. Uiteraard ook de combinatie prijs kwaliteit.

Ik ben ook benieuwd hoe hij omgaat met office documenten, als ik het goed heb begrepen moet er een office suite voor uitkomen. Nu kijken hoe compatible etc hij is met standaard microsoft 2003 tm 2010 documenten,
Er is aangekondigd dat een Office Suite meegeleverd zal worden en ik kan me niet voorstellen dat Office 2003 ondersteuning hieraan zal ontbreken. 2010 is wat onzekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Dat is een gokje neem ik aan, of heb je een bron? Office 2007-ondersteuning is wel een must, als dat ding geen .docx aankan, is het eigenlijk waardeloos. Veel documenten die ik toegestuurd krijg zijn standaard al in .docx of .xlsx opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Dat er een office suite wordt meegeleverd is gezegd in de laatste blogpost. De rest is eerder een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Haay schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:45:
[...]

Tja, de iPad is in het midden het dikst en naar de randen toe wordt het dunner. Dat geeft de illusie dat de iPad zo dun is. De Adam heeft die bolling niet en is gewoon strak in het midden even dik als aan de rand.

Wie design belangrijker vindt dan functionaliteit kan beter een iPad kopen. Ik persoonlijk vind het design van de adam helemaal prima en kan niet wachten tot ik er eentje heb! :)
Daar heb je meteen een sterk punt van de iPad te pakken: Illusie.

/flame
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Ik gok dat ze Documents2Go meeleveren, gezien ze het over een full office suite hebben. Misschien ThinkFree Mobile Office. Alle twee volgens mij geen slechte keuze.
En tenzij QuickOffice op Android inmiddels ook bestanden kan editen, dan is dat ook nog een optie. (Of was HTC gewoon zo goedkoop om een read-only versie mee te leveren...)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

C00P schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:00:
[...]

Hola, de potentie is er dus.
Maar idd, in de filmpjes zag je soms wel dat het soms nog schokkerig over kwam.
Klopt, dat zit hem vooral in de interface, een nadeel van Android naar mijn mening. De interface is namelijk niet hardware geaccelereerd zoals deze dat wel is op de Ipad (Ios).

Maar, de geruchten zijn dat dit aangepast gaat worden binnen Android 2.3, ook heeft de adam een eigen schil waarvan ook is aangegeven dat deze via openGL (en dus hardware) gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Het zal inmiddels duidelijk zijn dat de Adam wel op Android draait maar, in tegenstelling tot de vele goedkope Chinese Android tablets en enkele reeds uitgebrachte tablets als de Folio 100 en de Vega tablet die gewoon met standaard Android geleverd worden, NotionInk WEL veel aandacht besteedt aan de UI en de hele user-experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> ABM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Nakebod schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:35:
En tenzij QuickOffice op Android inmiddels ook bestanden kan editen, dan is dat ook nog een optie. (Of was HTC gewoon zo goedkoop om een read-only versie mee te leveren...)
Dat is gewoon de read-only versie dat fabrikanten installeren.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de integratie van de Google diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
http://notionink.wordpress.com/

:)
quote:

I have spent nights preparing for the day when finally we can stand in front of all of you and explain what Adam is, why is it not a tablet, how it works, what is still left to be done and how future generations are going to evolve. It still moist my eyes in joy when I think of that day, and we are really close. There are only few moments in your life when you speak a word called satisfaction and you know what it means! And I know this is it!

[ Voor 73% gewijzigd door leosand op 16-11-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ja, je loopt een paar dagen achter denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
Nothing new to see there...

Die post was dus de bron van de hele office discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 12:49
Nakebod schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:35:
Ik gok dat ze Documents2Go meeleveren, gezien ze het over een full office suite hebben. Misschien ThinkFree Mobile Office. Alle twee volgens mij geen slechte keuze.
Met beide versies zit je inderdaad goed wat betreft ondersteuning voor documenten.

Ben toch echt benieuwd wanneer de pre-oder / order en uitelvering mogelijk is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 23:17
Ik denk dat als NI roept dat er volledige office software meegeleverd gaat worden dat gewoon een aangepaste versie is van open office (of libre office). Aangepast en gerecompiled voor Android. Ik denk dat dat niet zo moeilijk moet zijn. De hardware die nodig is is niet zo zwaar. Een dual core 1GHz cpu moet dat zonder problemen netjes kunnen draaien.

• Quindor

Quindor

Ik weet dat het niets toevoegd, maar ik ben heel erg benieuwd wat er van het weekend weer bekend gemaakt gaat worden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
ik wilde in januari de kindl3 meenemen uit de US.
Maar dit heeft echt zoveel meer potentie.
Hopen dat er snel een release datum en wat hands on ervaringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Zoals ik eerder al eerder heb gepost,

Deze maand launch, December in Amerika, Januari hebben wij hem in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Ik zit in ieder geval ook met smart te wachten.. Mooi speelgoed, dat ook nog eens bruikbaar lijkt te zijn. Is er al bekend via welke verkoopkanalen we dit aan kunnen gaan schaffen?

blub

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.