39
Het enige wat hier op dit moment over bekend is is dat Notion Ink de Adam zelf online gaat verkopen.Foamy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:35:
Ik zit in ieder geval ook met smart te wachten.. Mooi speelgoed, dat ook nog eens bruikbaar lijkt te zijn. Is er al bekend via welke verkoopkanalen we dit aan kunnen gaan schaffen?
Geupdate specs:
CPU: nVidia Tegra 2 Dual Cortex A-9
Geheugen: 1GB 667Mhz
Geheugen: 16GB / 32 GB eMMC
Verbinding: WiFi, Bluetooth 2.1, 3G, HSDPA
Scherm 1: 10,1″ TFT LCD WSVGA
Scherm 2: Non Pixel QI-display 10,1″ TFT LCD
Resolutie: 1024 x 600
Input/Output 2 USB + 1 Mini, HDMI, MicroSD, SIM kaart slot, DC connector, Docking poort
Camera: 3.2 MP Auto Focus Swifel Camera
Audio: 2 Luidsprekers, 3.5 mm hoofdtelefoon jack, ingebouwde microfoon
Batterij: 24 WHr, Universele oplader + 3 Cell standaard batterij
Batterijtijd: Minstens 6 uur, 15 uur bij gemideld gebruik
Sensoren: 3-assig Accelerometer, Ambient light sensor, A-GPS (mogelijk echt vol GPS)
Overig: Virtueel keyboard, back side trackpad, volume knoppen
Gewicht: 600-650 gram
Afmetingen: 158 x 239 x 14 mm
(danku tabletworld)
[ Voor 52% gewijzigd door Shamalamadindon op 19-11-2010 13:48 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Normaalgezien zou deze een van de komende weken in de winkel moeten liggen, niet?
Wat ik me wel afvraag is of de applicaties van de Google Market kunnen geïnstalleerd worden vermits Notion Ink hun eigen market gaan aanbieden.
bron
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Hmm...dat gaat gewoon betekenen dat ik hem dus voor m'n verjaardag kan vragen aan vrouw liefLeo1010 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:33:
Zoals ik eerder al eerder heb gepost,
Deze maand launch, December in Amerika, Januari hebben wij hem in handen.

[ Voor 88% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2010 14:41 ]
De TS heeft zich sowieso na zijn post op 29 januari niet meer in dit topic laten zien, dus ik denk dat hij niet (actief) geïnteresseerd is in de NotionInk Adam.Leo1010 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:44:
Enige mogelijkheid dat een moderator de specs update? youtoo1000 is sinds 9 november niet meer online geweest.
Misschien dat iemand anders hier dit topic over zou willen nemen en actief beheren?

Voor zover ik begrepen heb is er meteen bij de eerste batch de mogelijkheid deze naar verschillende landen te laten versturen, waaronder nederland.Leo1010 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:33:
Zoals ik eerder al eerder heb gepost,
Deze maand launch, December in Amerika, Januari hebben wij hem in handen.
"Countries: Through online booking you can order in most of the countries, thanks to our logistics partners!"
Volgens de comments zou NL daar ook onder vallen als ik het me goed herinner.
Eventjes wat correcties (naar mijn mening)Leo1010 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:41:
[...]
Het enige wat hier op dit moment over bekend is is dat Notion Ink de Adam zelf online gaat verkopen.
Geupdate specs:
CPU: nVidia Tegra 2 Dual Cortex A-9
Geheugen: 1GB 667Mhz
Geheugen: 16GB / 32 GB eMMC
Verbinding: WiFi, Bluetooth 2.1, 3G, HSDPA
Scherm 1: 10,1″ TFT LCD WSVGA
Scherm 2: Non Pixel QI-display 10,1″ TFT LCD
Resolutie: 1024 x 600
Input/Output 2 USB + 1 Mini, HDMI, MicroSD, SIM kaart slot, DC connector, Docking poort
Camera: 3.2 MP Auto Focus Swifel Camera
Audio: 2 Luidsprekers, 3.5 mm hoofdtelefoon jack, ingebouwde microfoon
Batterij: 24 WHr, Universele oplader + 3 Cell standaard batterij
Batterijtijd: Minstens 6 uur, 15 uur bij gemideld gebruik
Sensoren: 3-assig Accelerometer, Ambient light sensor, A-GPS (mogelijk echt vol GPS)
Overig: Virtueel keyboard, back side trackpad, volume knoppen
Gewicht: 600-650 gram
Afmetingen: 158 x 239 x 14 mm
(danku tabletworld)
Volgens mij is er helemaal niets gegarandeerd over de upgrade van 2.2 naar 2.3 of 3.0. Er is aangegeven dat er waarschijnlijk ge-upgrade kan worden. Maar niet in wat voor tijds bestek en welke versies, etc. De hardware voldoet waarschijnlijk, maar zelfs dat is niet gegarandeerd (vanwege de scherm resolutie volgens mij). Maar goed, het is nog altijd beter dan bijvoorbeeld een samsung of sony-erricson, die kunnen beloven te upgraden en het vervolgens niet doen, of een jaar later achter de feiten aan lopen. Dus in die zin, nog steeds goed nieuws, maar niet gegarandeerd.
A-GPS staat voor assisted GPS. Dat is een volledige GPS waarbij externe data (cell torens, 3G info, wifi, etc.) wordt gebruikt om zo eerder de initiële fix te krijgen, om vervolgens deze met de GPS exact te maken. De initiële fix is voor een GPS het lastigste, als hij weet waar het apparaat zich ongeveer bevind (vanwege de externe gegevens) kan de exacte fix sneller gemaakt worden. A-GPS is beter dan GPS, vanwege de snellere initiële fix. Een veel voorkomende fout op internet. A-GPS is 99% van de tijd ook gewoon een software programma wat samenwerkt met de ingebouwde GPS, dus elke GPS kan A-GPS met de juiste software.
Hu? Ik vind juist dat het een geweldige update is, veel meer informatie dan gehoopt. Ik heb nooit iets gelezen dat ze een uit elkaar getrokken productie model lieten zien? Daarnaast hebben we deels de bouw tekening/constructie al gezien en ook een foto van het moederbord!Imperial_Master schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:22:
Nieuwe weekend special; minder info dan ik had gehoopt.. de beloofde foto's van een uit elkaar getrokken productie model zijn er niet.. nog steeds geen info over (pre) order dates.. ben nog steeds heel erg geinteresseerd in de Adam, maar zou het fijn vinden iets meer info te krijgen omtrent verkrijgbaarheid
Pre-order begint begin December. Eerder dan dat krijg je er niets over te horen, het is namelijk ook afhankelijk van de FCC, dat is duidelijk gezegd.
Ik verwacht persoonlijk dat je helaas teveel in de reacties leest (doe ik ook), maar daar word een hoop geroepen en gespeculeerd, wat natuurlijk verwarrend werkt. Alleen de informatie in Rohan zijn posts en reacties zijn te vertrouwen naar mijn mening.
Verder vond ik het heel gaaf om te zien dat multitouch inmiddels goed werkt en de navigatie software waarover gesproken word (eigen speculatie) wellicht Sygic Aura gaat zijn, aangezien (hier ook al eerder genoemd) deze volgens de product pagina geschikt is voor de Notion Ink.
Al met al, ook heel erg benieuwd en alle info is welkom! Maar probeer speculaties van anderen over te nemen!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik moet denk ik leren om a) beter te lezen en b) mijn ongeduldigheid/enthousiasme in toom te houden.
Feit blijft dat het een zeer interessant apparaat is/wordt waar ik heel benieuwd naar ben!
Wat beta status betreft, volgens mij betekent dit dat het al vrijwel klaar is en in bug-testing fase zit. Beta fase betekent dat alles feature-complete is en alleen nog foutjes en UI aanpassingen gedaan hoeven te worden. Voor een release van de eerste batch over ongeveer een maand is dat prima te doen.
Hoe Rohan praat over de ADAM, en hoe veel overwegingen ze maken voor alle details, geeft mij heel veel vertrouwen in de ADAM. Dit is niet zo maar een tablet de naar de markt gerushed wordt om zo snel mogelijk met de iPad te concurreren. Hier wordt over elk detail nagedacht om een zo goed mogelijk produkt te maken waar NotionInk zelf trots op is.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 23:26 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Vrij domme fout eigenlijk. Ik heb in de html code het volgende stuk
1
2
| <script src="jquery-1.4.2.min.js"></script> <script src="jquery.easing.1.3.js"></script> |
vervangen door:
1
2
| <script src="http://ajax.aspnetcdn.com/ajax/jQuery/jquery-1.4.2.min.js"></script> <script src="http://www.learningjquery.com/js/jquery.easing.1.3.js"></script> |
Het resultaat? Een mooie animatie die uitmondt in dit:

Toevoegen van Genesis was dus inderdaad een goede gok, Khildin
*edit* en een href naar deze afbeelding stond in commentaar:

Een nieuw logo, en het is een ander dan hetgene dat uit de poll gekomen was. Of het moet zijn dat ze dit enkel voor de genesis site gaan gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 21-11-2010 01:03 ]
No harm done! Ik moet zelf ook elke keer er goed bij stil staan wat ik wil dat het word en wat het echt is (of al over verteld is). De reacties op de pagina van notion ink zelf staat echt vol met mensen welke de meest geweldige dingen speculeren.Imperial_Master schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:38:
Ja, je hebt wel gelijk denk ik.. iets met een vader en een wens en gedachten.. overigens doelde ik op dit zinnetje van Rohan: "I have taken one apart for you and will take you deeper into the mechanical construction in the next week-end special" uit zijn "The Baby is here" post maar nu ik het nog eens lees zou hij hier zomaar het magnesium chassis mee kunnen hebben bedoeld welke inderdaad in de vorige weekend special is behandeld.
Ik moet denk ik leren om a) beter te lezen en b) mijn ongeduldigheid/enthousiasme in toom te houden.
Feit blijft dat het een zeer interessant apparaat is/wordt waar ik heel benieuwd naar ben!
Ik zou ook graag zien dat er een digitizer in zit, zodat we een pen kunnen gebruiken voor notities, etc. Maar of dat de werkelijkheid is, nee, eerlijk gezegd denk ik van niet!
Maar goed, prima begrijpbaar dus!

(is me zelf ook vaak genoeg overkomen dat ik jquery vergat te uploaden
[ Voor 11% gewijzigd door Shamalamadindon op 21-11-2010 02:56 ]
ik denk hieromBoeboe schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:50:
*edit* en een href naar deze afbeelding stond in commentaar:
[afbeelding]
Een nieuw logo, en het is een ander dan hetgene dat uit de poll gekomen was. Of het moet zijn dat ze dit enkel voor de genesis site gaan gebruiken.
Where is the logo? One of our friends sent us, a Company registration page where he found similar logo. It is impossible that the winner had seen it before, but the similarity couldn’t be denied and we had to contact this firm for their confirmation that they are fine with us using the selected logo. They havent replied since then and we are still waiting (our legal team is completely against using it, cos its too similar, but if we can get permission from this firm then they have no issue).
Verkeerd geschaalde tekstjohnkeates schreef op zondag 21 november 2010 @ 03:24:
Let lijkt een beetje op Raindrop, maar dan a la Android/iOS met een Google-look en verkeerd geschaalde tekst a la WP7.
Schalen op android kan je (als ontwikkelaar) heel goed verkeerd doen. In android ontwikkel je met DPI van het scherm in gedachten, en niet met het fysieke aantal pixels. Maar je kan best een 800x480 scherm hebben met een lage DPI, en een 800x480 scherm met hoge DPI. Leuke uitdaging als je applicaties bouwt die een design redelijk strak moeten volgen. Dit zeg ik uit eigen ervaring als android ontwikkelaar.Boeboe schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:28:
[...]
Verkeerd geschaalde tekst. Aan het schalen van tekst op android kan je niet veel verkeerd doen hoor.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 21-11-2010 15:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dit weekend is er nog een interessante foto opgedoken, die ontbrak in de fotospecial van vorige week:Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:23:
Ik meen te hebben gelezen dat die trackpad al weer gedumped is. Wat de 'geheime sensor' is... geen idee.... misschien leuk om er wat over te speculeren...

De achterkant van de Adam...MET trackpad
(de notionink.in site werkt nu trouwens, als staat er nog niets bijzonders op)
Idd. Hoe zenuwachtig zou ik wel niet zijn als ik een tablet op de markt ga brengen. En dan ook nog eens de druk van de wereldwijde tech pers op de nek. De tech sites en wij de bezoekers hebben de NI adam al zo enorm opgehemeld...Leo1010 schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:44:
Hij is net geen student meer en staat op het punt om wereldwijd een product te lanceren naar mijn mening mag ie daar best enthousiast over zijn
We blijven afwachten. Ik had gehoopt dat we in november al ergens een screenshotje van FCC in Amerika hadden zien langs komen.
Als dat rechthoekje in het zwart de trackpad is ben ik als linkshandige gebruiker zeer gelukkig. Vraag me sowieso af of het gebruik verder niet al te zeer is toegespitst op de rechtshandige gebruiker, aangezien de tablet het meest ideaal in de linkerhand wordt vastgehouden.Boeboe schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:35:
[...]
Dit weekend is er nog een interessante foto opgedoken, die ontbrak in de fotospecial van vorige week:
De achterkant van de Adam...MET trackpad
(de notionink.in site werkt nu trouwens, als staat er nog niets bijzonders op)
Als je hem in je linkerhand zou houden, en dus rechtshandige bediening, zit die trackpad wel in de buurt van je linker hand, maar dat lijkt me een zeer onhandige bediening, ik zou de Adam liever stevig vasthouden voordat ie op de grond klettert
En rechts vasthouden om met je linkerhand de trackpad te gebruiken lijkt me ook niet echt praktisch. En daarnaast, zo een trackpad lijkt mij niet echt Android geschikt. Tenminste, geen enkele telefoon heeft dat. Trackbal/sensor zoals telefoons het nu hebben wel, maar zo een heel trackpad niet imho.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
jade_jabberwock schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:41:
Weten we overigens wel zeker dat dit een trackpad gaat worden en niet gewoon een klepje voor het een en ander?
Ik heb alle informatie nagezocht (op de NI-blog) en vind hier niets over terug. Wie heeft het verlossende linkje/quote?
Het heeft een tijdje op www.notionink.in gestaan. Echter is die site nu in onderhoud. Je krijgt alleen een stukje te zien over "be the revolution". De vorige flash site stond het bij de specs...de_jabberwock schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:10:
[...]
Ik heb alle informatie nagezocht (op de NI-blog) en vind hier niets over terug. Wie heeft het verlossende linkje/quote?
Als deze tablet een groot succes gaat worden dan is er ook wel kans dat een aantal knappe koppen er achter gaan zitten om er voor te zorgen dat bijvoorbeeld de market wel gewoon erop gezet kan worden. Want bijgeleverde apps is leuk, maar nog leuker is het naar mijn idee om hem nog verder uit te kunnen breiden met apps die je zelf nog erop zou willen hebben.
Maar hoe dan ook, een machtig mooi apparaat.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Nee, het is momenteel gewoon de veronderstelling aangezien er inderdaad sprake was van een trackpad op de achterkant. Een batterijklep is het niet aangezien het ding laptopmodellen gebruikt (in de verdikking) maar het kan ook nog altijd een klep zijn voor 3G en SD kaartjes in te voegen.de_jabberwock schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:41:
Weten we overigens wel zeker dat dit een trackpad gaat worden en niet gewoon een klepje voor het een en ander?
Dat kanZou het wel mogelijk zijn om gewoon APK bestanden te installeren?
[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 22-11-2010 13:28 ]
daarom gebruik je ook SP bij text ipv DP...brama schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:51:
[...]
Schalen op android kan je (als ontwikkelaar) heel goed verkeerd doen. In android ontwikkel je met DPI van het scherm in gedachten, en niet met het fysieke aantal pixels. Maar je kan best een 800x480 scherm hebben met een lage DPI, en een 800x480 scherm met hoge DPI. Leuke uitdaging als je applicaties bouwt die een design redelijk strak moeten volgen. Dit zeg ik uit eigen ervaring als android ontwikkelaar.
http://www.youtube.com/watch?v=LPowc1yM0NQLeo1010 schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:30:
Ik geloof dat in 1 of 2 van de te vinden video's de trackpad kort gedemonstreerd word maar deze kan ik zo 1,2,3 niet terugvinden.
Ziet er erg goed uit...hehe nu nog wcahten op de beschikbaarheid.
Mja, maar hoeveel apparaten met de Tegra 2 chipset zijn er al verkrijgbaar? Die heeft nogal bijgedragen aan de vertraging dacht ik.n0elite schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:10:
Ze mogen wel snel komen met deze tab. Hij is best lang geleden aangekondigd.
Wanneer word hij verwacht?
En hoeveel kost hij?
Volgens mij heeft Rohan aangegeven dat standaard Android apps in de panels gedraaid kunnen worden, en op een directe vraag of Android Market op de Adam beschikbaar zal zijn heeft hij enkele maanden geleden wel bevestigend geantwoord.l3art schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:16:
Alleen jammer dat ze de market er niet in zetten... Zou het wel mogelijk zijn om gewoon APK bestanden te installeren? (Misschien eerst het topic helemaal doorlezen voordat ik dit soort vragen ga stellen)
Of dat nog steeds het geval is zullen we af moeten wachten. Maar een enkele panel heeft wel een resolutie van ONGEVEER 560 pixels hoog x 300 pixels breed, zoals je op dit screenshot kunt zien. Met goede schaling kan een standaard Android app daar wel in passen.
Leo1010 schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:59:
Beste mensen,
Bron: emailtje van Notion Ink
Greetings from Notion Ink!
We really appreciate your concern. We would like to inform you that, Adam will be launched in November 2010. It will be available for purchase in the U.S by December 2010 and in other countries by January 2011. You can purchase it online.
The cost of Adam will range from 399 USD to 499 USD depending on the variant you want to buy. There are four variants:
1. LCD with Wi-Fi only ($399),
2. LCD with Wi-Fi and 3G ($449),
3. PQ with Wi-Fi only ($449),
4. PQ with 3G and Wi-Fi ($498).
All have multi-touch facility. We would also suggest you go through our blog notionink.wordpress.com and website notionink.in for all the details which are in the public domain. If you have any specific question we would be happy to reply.
Warm Regards
Notion Ink Design Labs
Verwijderd
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
YouTube: Nvidia Tegra 2 Game Demo
YouTube: NVIDIA Tegra 2 Prototype Tablet Running Backbreaker at Google I/O 2010
[ Voor 36% gewijzigd door Shamalamadindon op 22-11-2010 18:35 ]
Het idee was volgens mij dat je hem met je linker hand vasthoud (je rechterhand vrij, of ook vast aan de rechterhand). Dus duim aan de voorkant, de rest van je vingers aan de achterkant waarbij je dus met 1 van die vingers de trackpad bediend.Nakebod schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:56:
Ik zit te kijken hoe dat trackpad nu zou moeten werken, maar kom er niet echt uit.
Als je hem in je linkerhand zou houden, en dus rechtshandige bediening, zit die trackpad wel in de buurt van je linker hand, maar dat lijkt me een zeer onhandige bediening, ik zou de Adam liever stevig vasthouden voordat ie op de grond klettert
En rechts vasthouden om met je linkerhand de trackpad te gebruiken lijkt me ook niet echt praktisch. En daarnaast, zo een trackpad lijkt mij niet echt Android geschikt. Tenminste, geen enkele telefoon heeft dat. Trackbal/sensor zoals telefoons het nu hebben wel, maar zo een heel trackpad niet imho.
Dat hij linksboven zit lijkt me betekenen dat je dus in landscape hem 'aan de boven kant' vasthoud, gebruik je hem in portrait juist aan de onderkant (of nouja, wel steeds van opzij, maar hoog/laag bedoel ik dus).
Dus wel bedienen met hand waarmee je vast houd. imho heb je best 1 vinger over, duim + 3 vingers voor vasthouden lijkt me stevig genoeg. Je kan hem dan nog steeds met de andere ook hand vasthouden, of ervoor kiezen je rechterhand gebruiken voor het touchscreen aan de voorkant.
Wbt "android geschikt". Nouja als hij een trackball aankan kan ook een trackpad, dat hoeft qua invoer geen verschil te maken, gewoon verschuivingen in x/y richtingen. Dat geen telefoon het heeft, nouja dat zegt alleen maar dat de ADAM lekker innovatief is
Do note, ik zit nu puur te speculeren, dit is niet gebaseerd op een bron. Voor het zelfde geld is de foto gespiegeld en zit ie aan de rechterkant. of is het toch een klepje voor iets (maar dat lijkt me niet, in volg de ontwikkelingen ook al een poosje en vooral in het begin was de trackpad dus een van de 'nieuwe features' waar destijds mee 'gepromote' werd)
[ Voor 66% gewijzigd door BastiaanN op 22-11-2010 21:52 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dit topic is gesloten.