[AANSCHAF] Badkamerluidsprekers + Versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Hallo allemaal,

weer een topic van mij ivm de verhuizing die over een kleine 4 maand gaat plaats vinden. Mijn vriendin en ik hebben een nieuw huis gekocht, en ik ben me al druk in het leukste aan t verdiepen, namelijk, het tweaken van het hele huis! :P

Zo "gadgetfan" als ik ben, mogen uiteraard de luidsprekers in de badkamer niet ontbreken.

Dit is het plan:

Ik ga of laat een verlaagd plafond in de badkamer maken, zodat ik hier spotjes, en luidsprekers in kwijt kan. De vraag is alleen nog even hoe ik de luidsprekers wil gaan aansluiten. Wat mooi zou zijn, is een stereootje wegwerken in de badkamer, maar een makkelijkere oplossing is denk ik de luidsprekersnoeren naar een naast gelegen kamer laten ulopen. Rechts zit de slaapkamer, hier plaats ik een 5.1 setje van samsung o.i.d., en hierop kan ik dus geen extra luidsprekers aansluiten. Aan de linkerkant van de badkamer komt mijn studeerkamer (ongeveer 20m2) en hier ben ik van plan ook een geluidsinstallatie te installeren. Ik denk dat het het makkelijkste is om hiervoor een 2e hands surroundreceiver op de kop te tikken met een speaker A+B constructie, en de gewone luidsprekers op A te zetten, en de badkamerluidspreker op B te zetten. Ik maak bij de verlichting dan de soort schakelaar dat wanneer je het licht aandoet, ook automatisch de muziek aangaat als de receiver op de studeerkamer aanstaat..

Blijft niet helemaal ideaal, want het liefste heb ik gewoon een apparte stereo in de badkamer, maarja, dat moet wel waterdicht zijn denk ik.. Ook moet er eigelijk een (spat)waterdichte afstandsbediening bij zitten zodat ik vanuit bad de boel kan bedienen..

Deze luidsprekers heb ik op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/xl/3000_3999/3000/3000/3002/300226_LB_00_FB.EPS.jpg

Deze heeft mijn broer ook ooit gehad in zijn badkamer van zijn vorige huis, en deze klonken echt super goed.. Het enige nadeel was dat wanneer alles te hard stond, het plafond behoorlijk mee ging trillen, en er daardoor wel eens een spotje sneuvelde.. Maar ik denk dat als je de boel goed verstevigd, je hier minder last van hebt.

Het liefst heb ik dus een (kleine) versterker met radio/cd-speler in de badkamer, die goed weg te werken is, en er moet dus een (spat)waterdichte afstandsbediening bij zitten.. De badkamer is redelijk groot er er is tuimte voor een kastje met een dichte deur om hier evt. een stereosetje in weg te werken.

De luidsprekers kosten smane €40,- en ben eigelijk niet van plan veel meer dan €100,- uit tegeven aan de stereo, maar dat ligt er even aan wat er allemaal te koop is op dit gebied..

Graag wat tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je best een tip geven: probeer maar wat. :+
Maar serieus waarover wil je een tip, dat maakt het makkelijker om te reageren.
Wil je ervaringen?
Ik vind een badkamer vreselijk in geluid: het galmt mij teveel. Maar het hangt er natuurlijk vanaf welke geluidskwaliteit je acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 15:44
powermarcel10 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:42:
... Ik maak bij de verlichting dan de soort schakelaar dat wanneer je het licht aandoet, ook automatisch de muziek aangaat als de receiver op de studeerkamer aanstaat..
Dan moet je rare dingen gaan doen met relais die schakelen in de luidsprekerbekabeling. Ik denk ook niet dat de versterker in die studeerkamer dat leuk vindt.
Ik zou in dat geval gewoon een klein eindversterkertje aansluiten op de verlichting in de badkamer en een simpel lijnsignaaltje er naartoe leggen vanaf je andere kamer. Volume één keer goed afstellen en klaar is kees.

Ik heb zoiets ook overwogen, maar toen ik het plafond had verwijderd, zag ik dat de draagbalk van het plat dak er vlak naast zit. Zodoende zou mijn buurvrouw ook fijn mee kunnen genieten van de muziek in mijn badkamer. Check even hoe dat bij jou zit, hoewel je met een verlaagd plafond waarschijnlijk wel safe zit.

Ander idee: Sony heeft bij zijn autoradio's ook modellen uit de Marine serie. Die zijn ongeveer hetzelfde als de gewone radio's, maar dan IPXXnogwat waterdicht. Simpelste model is iets van 140 euro. Iets meer dan je begroot had, maar nog wel te doen. Moet je wel even 12v voeding regelen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ygkremer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-06 12:07
Ben er zelf ook al een poosje mee bezig voor mijn huis(in aanbouw) Maar ik wil ze in de muur hebben. Naast de badkamer zit een slaapkamer en in de scheidings wand wil ik alles in frezen.

Alleen doe ik het via het A-Bus systeem van HarmanKardon icm de AB2 in de wand van de badkamer op 1.80mtr hoogte naast de deur. Alles kan dan angestuurd worden met een netwerk kabel naar de receiver beneden en in de badkamer heb ik een 2e Harman Kardon a.b. waarmee ik alles kan bedienen. Ook op het paneel zelf kan alles bedient worden.

Vind je dat geen leuk idee? Beetje domotica erbij.. :P

Ik heb alleen nog geen goede in-wall luidprekers kunnen vinden. Heb je een site van waar je die van jou weg hebt mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor de reacties jongens..

@ Nicholai: Ik wil graag tips over de mogelijkheden in apperatuur.. Wat voor soort versterkers, waterdichte ab's e.d. zijn mogelijk, en wat zijn hiermee de ervaringen..

@ Dreamscape: Die sony waterdichte marine autoradio's had ik inmiddels ook gevonden. Opzich een hele goede oplossing, alleen zit de waterdichte afstandsbediening hier nog niet bij, en die zijn van sony ook nog eens ongeveer €100,-, en ze zijn niet eens mooi. Van die rare ronde apparaatjes zijn het.. Nou weet ik niet of er universele waterdichte ab's zijn die ik voor deze radio kan programmeren..

Uberhaupt vraag ik me een beetje af of het noodzakelijk is om een waterdichte autoradio te nemen. Als ik het met een autoradio ga doen (wat qua formaat wel het makkelijkst is, + het feit ik direct een CD-speler heb, en met een afstandbediening kan werken) wordt deze toch in een kastje gemaakt, en staat hij vrij ver bij de douche en het bad vandaan.. Je zit natuurlijk wel met condens e.d., maar in een auto is het 's winters ook niet kurkdroog, dus die radio's kunnen volgens mij best iets hebben.. Denken jullie ook niet? Voordeel van een gewone (niet waterdichte) autoradio is de prijs, en de keuze..

Het idee van een versterker in de kamer ernaast is voor mij toch niet echt een optie.. Als ik daar zit te werken naar muziek die mijn vriendin niet wil horen tijdens het douchen zitten we al met een "probleem".

Marineluidspreker+gewone autoradio+waterdichte afstandsbediening zijn dus de ideaalste oplossing..

@ Ygkremer: Luidsprekers in de wand? Dan ben je wel je klankkast kwijt. In een verlaagd plafond heb je wel wat meer laagweergave, en een vollere sound.. Wat bouw je verder precies in? A-bus? AB2? Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou als jou was ff op ebay kijken zoek op marine audio

http://cgi.ebay.com/200W-...ain_0?hash=item27aebdb1b8

oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ygkremer
In de wand wil prima. De wand luidsprekers zijn daar op berekend. Bovendien, mochten ze dat nodig zijn dan maak ik die klankkast toch gewoon. Maar zoals ik zei dat is niet nodig.
Vergeet niet dat een badkamer 1 en al tegel is en je dus niet veel nodig hebt om iets 'hard' te laten klinken. Met een beetje te veel bass ben ik bang dat het gaat galmen ofzo.

Mijn AVR 347 heeft een A-bus aansluiting en hij staat gewoon in de woonkamer. Met een cat5 kabel(netwerk kabel) ga je naar de ab2 http://www.avdomotica.nl/gfx/Harman_2_27092007.jpg in de badkamer.
(Of in mijn geval eerst naar de meterkast, van de meterkast naar t c.v.hok boven en vanaf daar naar badkamer.)
Daar zit ook een klein versterkertje in die makkelijk 2 goeie luidsprekers kan aan sturen.

Bij de receiver zit een kleine Zone 2 a.b. die daar ook voor kan gebruiken.
http://www.oaktreevintage...an_Kardon_Zone_II_Web.jpg
Op deze manier kan je eventueel alle kamers in huis van geluid voorzien d.m.v. je HK Receiver.
Beneden kan je gewoon tv/dvd kijken en boven tuner bv. Alleen gaat het 7.1 geluid beneden naar 5.1. De andere 2 kanelen worden doorgestuurd naar boven en anders aangestuurd.

In-ceiling speakers vind ik eigenlijk niks omdat ik zeker geen verlaagd plafond in een gloedje nieuwe badkamer ga maken... (weet je wat die tegels kosten?? en spackwerk ook :o )

Maarre die boxjes van jouw koop je in de winkel? Of via een site?

[ Voor 12% gewijzigd door Ygkremer op 30-01-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ygkremer schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:29:
In de wand wil prima. De wand luidsprekers zijn daar op berekend. Bovendien, mochten ze dat nodig zijn dan maak ik die klankkast toch gewoon. Maar zoals ik zei dat is niet nodig.
Vergeet niet dat een badkamer 1 en al tegel is en je dus niet veel nodig hebt om iets 'hard' te laten klinken. Met een beetje te veel bass ben ik bang dat het gaat galmen ofzo.

Mijn AVR 347 heeft een A-bus aansluiting en hij staat gewoon in de woonkamer. Met een cat5 kabel(netwerk kabel) ga je naar de ab2 http://www.avdomotica.nl/gfx/Harman_2_27092007.jpg in de badkamer.
(Of in mijn geval eerst naar de meterkast, van de meterkast naar t c.v.hok boven en vanaf daar naar badkamer.)
Daar zit ook een klein versterkertje in die makkelijk 2 goeie luidsprekers kan aan sturen.

Bij de receiver zit een kleine Zone 2 a.b. die daar ook voor kan gebruiken.
http://www.oaktreevintage...an_Kardon_Zone_II_Web.jpg
Op deze manier kan je eventueel alle kamers in huis van geluid voorzien d.m.v. je HK Receiver.
Beneden kan je gewoon tv/dvd kijken en boven tuner bv. Alleen gaat het 7.1 geluid beneden naar 5.1. De andere 2 kanelen worden doorgestuurd naar boven en anders aangestuurd.

In-ceiling speakers vind ik eigenlijk niks omdat ik zeker geen verlaagd plafond in een gloedje nieuwe badkamer ga maken... (weet je wat die tegels kosten?? en spackwerk ook :o )

Maarre die boxjes van jouw koop je in de winkel? Of via een site?
Bedankt voor je reactie.. Ik ga wel voor inbouw luidsprekers in het plafond, omdat ik zoiezo een verlaagd plafond wil ivm spotjes..

Die luidsprekers bestel ik via conrad. Zijn echt hele goede luidsprekers, heb ze zoals aangegeven eens beluisterd bij mijn broer.

Mooi systeem zoals jij dat hebt trouwens! Ik kan het ook op die manier ongeveer doen met mij nmarantz SR6004. Deze heeft ook zone/multi-room mogelijkheden. Nadeel is alleen dat je wanneer je beneden film kijkt, je alleen naar radio kunt luisteren. Daarom heb ik liever gewoon een apparte stereo in de badkamer.

Ik denk na over de Sony CDX-MR10 Marine Radio/cd speler. Dit is gewoon een soort waterdichte autoradio, en kan deze mooi in een kastje inbouwen. Kost ongeveer 130,- excl. afstandbediening. Deze is er wel bij te krijgen voor 44,- alleen is deze niet waterdicht. Er zijn geloof ik wel van die watdichte zakjes.. Als ik hem daar nou in doe, is hij volgens mij nog gewoon te bedienen.. Ik kan moeilijk universele waterdichte afstandsbedieningen vinden..

Heeft iemand enig idee wat hier voor geschikt zal zijn??

[ Voor 6% gewijzigd door powermarcel10 op 30-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ygkremer
Als je een extra dvd/cd speler beneden hebt staan kan dat wel. Ik denk dat de meeste mensen zoals mij wel een dvd en een bluray hebben staan. Daarmee kan je wel boven cd luisteren en beneden dvd/bluray kijken. Daar had ik ook al aan gedacht :P Ook heb ik alle muziek van mijn vriendin op een usb schijf staan. Dus als zij uitgebreid aan het badderen is kan ik lekker mn gang gaan haha.

Luidsprekers in t plafond heeft wel 1 groot voordeel, je kan ze recht boven de douche plaatsen. Maar als ik al zei, in een douche vol tegels heb je niet veel nodig om boven het geluid van kletterend water uit te komen.

Ik vind trouwens die Sony er niet speciaal waterdicht uitzien. Is gewoon een autoradio toch...?

Wat betreft een waterdichte a.b., je kunt elke a.b. uit elkaar schroeven en de printplaat bespuiten met lak/verf/o.i.d. dan is ie ook waterdicht genoeg denk ik. (Knopjes wel afplakken natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ygkremer schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:44:
Als je een extra dvd/cd speler beneden hebt staan kan dat wel. Ik denk dat de meeste mensen zoals mij wel een dvd en een bluray hebben staan. Daarmee kan je wel boven cd luisteren en beneden dvd/bluray kijken. Daar had ik ook al aan gedacht :P Ook heb ik alle muziek van mijn vriendin op een usb schijf staan. Dus als zij uitgebreid aan het badderen is kan ik lekker mn gang gaan haha.

Luidsprekers in t plafond heeft wel 1 groot voordeel, je kan ze recht boven de douche plaatsen. Maar als ik al zei, in een douche vol tegels heb je niet veel nodig om boven het geluid van kletterend water uit te komen.

Ik vind trouwens die Sony er niet speciaal waterdicht uitzien. Is gewoon een autoradio toch...?

Wat betreft een waterdichte a.b., je kunt elke a.b. uit elkaar schroeven en de printplaat bespuiten met lak/verf/o.i.d. dan is ie ook waterdicht genoeg denk ik. (Knopjes wel afplakken natuurlijk)
Bedankt voor je reactie.. Die autoradio is speciaal uit de marine serie, en is dus geschikt voor gebruik buiten huis, zoals op een boot o.i.d.

Ik zit er ook over te denken om een gewone autoradio te nemen, omdat ik dan veel meer keus heb, en een veel goedkopere kan aanschaffen. De radio komt toch een behoorlijk stukje van het bad/douche af te staan, en loopt dus niet heel veel gevaar om kleddernat te worden.. Denken jullie dat dit gevaarlijk kan zijn? ivm kortsluiting? Ik zou hem ook achter een deurtje kunnen bouwen, zodat er helemaal geen vocht bij kan komen, en er dan een infra-rood verlenger bij kopen, zodat ik gewoon alleen een oogje zie waar ik met de afstandbediening op kan richten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ygkremer
Vochtigheid valt over het algemeen wel mee denk ik, i.c.m. centraal afzuig systeem. En anders hebben mensen vaak wel een raam los ofzo tegen schimmel.
Een ir extender zal wel werken maar dan heb je weer 230 aansluiting nodig voor de adapter en de extender zal mischien sneller last van vocht hebben dan de radio denk ik.

Je zou het ir oogje uit de radio kunnen halen en buiten het kastje kunnen maken. Dan heb je alleen nog maar een 12-14 volt aansluiting nodig in het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 12:29
bij mij thuis hebben we ook gewoon een oude autoradio in de badkamer met een voeding in de meterkast maar is hij nu net vervangen voor een met meer mogelijkheden maar de oude draaide al een jaar of 12 mee dus het zal denk geen probleem vormen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Snijtafel schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:37:
bij mij thuis hebben we ook gewoon een oude autoradio in de badkamer met een voeding in de meterkast maar is hij nu net vervangen voor een met meer mogelijkheden maar de oude draaide al een jaar of 12 mee dus het zal denk geen probleem vormen ;) .
Wat voor voeding gebruik je precies? Ik begreep dat een simpel 12v adaptortje veel te zwak is.. Gebruik je wel watercihte luidsprekers? En hoever hant de radio bij de douche of het bad vandaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 07:34
Ik heb dit gemaakt bij mij. De (waterbestendige) speakers komen van Conrad
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=371974

Verder een 12v versterker, deze:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372204

De versterker krijgt zijn stroom van een 1A 12v adapter, zeg maar zo'n nokialader maar dan wat zwaarder. Er ligt een audiokabel die in de slaapkamer uit de muur komt en daar staat de bron (bij mij een Freecom Musicpal).

De 12v adapter krijg zijn stroom uit een stopcontact dat ingeschakeld wordt met een normale muurschakelaar (die ook de verlichting aan en uit schakelt)

Geluid is best goed (genoeg in ieder geval), zeker omdat een hol plafond als klankkast fungeert. Natuurlijk galmt het wat, maar goed, het is een badkamer. Het gaat er maar om dat je een muziekje hebt.

Zie ook mijn topic over de voeding
12v autoversterkertje in huis
Ik heb het nagemeten en deze versterker gebruikt nog geen 0,5A als het draait, dus qua voeding is het geen enkel probleem.

Overigens zit bij mij de electronica op zolder, boven de badkamer in een centraal punt waar alle electronica loopt, dus ik kan overal makkelijk bij.

Een optie is ook nog een inbouwradio/versterker van Busch Yeager, past zo in je wandcontactdozen (als je BY al hebt natuurlijk). Moet je wel nog de bedrading aan kunnen leggen. Andere merken hebben ook wel zoiets.

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 02-02-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor je reactie. Opzich ook een leuk idee, alleen gaat mijn voorkeur uit naar het kunnen bedienen van de apperatuur vanaf de badkamer. Daar is zo'n autoradio dus geschikt voor. Deze is makkelijk in een kastje in te bouwen en kan bediend worden met een afstandsbediening.

Ik lees op de voeding van mijn laptop dat deze 4,71A bij 19v levert. zou dat genoeg zijn voor een autoradio met 2 luidsprekers?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 12:29
Ik weet niet precies hoe en wat over de voeding maar het is geen stekkerding, hij kwam volgens mij uit een oude schakelkast ofzo.

Over de speakers dat zijn 2 oude pioneertjes :P die me vader vroeger uit een auto heeft gehaald doen het nog steeds perfect(komt nu naar 15 jaar alleen een beetje roest nu op de bescherm kappen).

En de radio zit in een kastje die aan een de muur van douchebak hangt en 2 meter van het bad af.

Maarja als je goed ventileer na het douchen enz. Dan red je apparatuur het een hele tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:49:
Ik heb dit gemaakt bij mij. De (waterbestendige) speakers komen van Conrad
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=371974

Verder een 12v versterker, deze:
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=372204

De versterker krijgt zijn stroom van een 1A 12v adapter, zeg maar zo'n nokialader maar dan wat zwaarder. Er ligt een audiokabel die in de slaapkamer uit de muur komt en daar staat de bron (bij mij een Freecom Musicpal).

De 12v adapter krijg zijn stroom uit een stopcontact dat ingeschakeld wordt met een normale muurschakelaar (die ook de verlichting aan en uit schakelt)

Geluid is best goed (genoeg in ieder geval), zeker omdat een hol plafond als klankkast fungeert. Natuurlijk galmt het wat, maar goed, het is een badkamer. Het gaat er maar om dat je een muziekje hebt.

Zie ook mijn topic over de voeding
12v autoversterkertje in huis
Ik heb het nagemeten en deze versterker gebruikt nog geen 0,5A als het draait, dus qua voeding is het geen enkel probleem.

Overigens zit bij mij de electronica op zolder, boven de badkamer in een centraal punt waar alle electronica loopt, dus ik kan overal makkelijk bij.

Een optie is ook nog een inbouwradio/versterker van Busch Yeager, past zo in je wandcontactdozen (als je BY al hebt natuurlijk). Moet je wel nog de bedrading aan kunnen leggen. Andere merken hebben ook wel zoiets.
Ik kan me niet voorstellen dat een autoradio die je een beetje harder zet maar 0.5*12 = 6W vraagt. Bij dat soort lage spanningen vliegen de Amperes om je oren wil je een beetje volume uit je speakers halen. Ik zou ffe goed nachecken wat je nodig hebt maar een voeding die 0.5 A kan leveren (aan de 12V zijde) heb je zoewieso niets aan of je hebt aan de primaire zijde gemeten dan kan die 0.5A kloppen. Mijn gevoel zegt dat je voeding zeker boven de 10 ampere moet kunnen leveren, maar zoals gezegd goed uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor je reactie..

0.5a leek mij ook wat aan de lage kant.. Ik heb mijn broer even gebeld, die is electricien.. Hij zei dat ik minimaal een 4 ampere voeding moest gebruiken.. Ik heb de voeding van mijn laptop ff bekeken, en die levert 4.71A bij 19v.. Bij 12v dus nog meer.. Een 2e hands laptop voedingkje is zo op de kop getikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 07:34
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:26:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat een autoradio die je een beetje harder zet maar 0.5*12 = 6W vraagt. Bij dat soort lage spanningen vliegen de Amperes om je oren wil je een beetje volume uit je speakers halen. Ik zou ffe goed nachecken wat je nodig hebt maar een voeding die 0.5 A kan leveren (aan de 12V zijde) heb je zoewieso niets aan of je hebt aan de primaire zijde gemeten dan kan die 0.5A kloppen. Mijn gevoel zegt dat je voeding zeker boven de 10 ampere moet kunnen leveren, maar zoals gezegd goed uitzoeken.
Ik heb er geen verstand van. Het werkt met deze voeding prima, de versterker zelf staat in zijn laagste stand want er is geen enkele noodzaak om hem hoger te zetten omdat het geluid zo al meer dan hard genoeg gaat (ik zet de Musicpal nooit boven de 50%, het is geen disco) en er treedt geen vervorming of wat dan ook op. Ook als ik de versterker hoger zet blijft het gewoon prima functioneren.
Met een meter heb ik gemeten dat de door de voeding geleverde amperes niet boven de 0,7 uitkomt. Voor een autoradio is dat misschien anders, ik heb hier alleen een piepklein eindversterkertje.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 03-02-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

In mijn ogen is de Airport Express (70 euro) ook een leuke optie. Deze heeft Airtunes, waardoor je de boxjes rechtstreeks kunt aansluiten.

In combinatie met de derde partij gefabriceerde remote control kun je volgende nummers etcetra kiezen.

Misschien overdone, maar wel kan en klaar product. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Geen idee of deze fabriek ook hier levert, maar hier staan ook nog wat uitheemse luidsprekers van OSD Audio die volgens mij wel tegen een stootje kunnen.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
stefijn schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Ik heb er geen verstand van. Het werkt met deze voeding prima, de versterker zelf staat in zijn laagste stand want er is geen enkele noodzaak om hem hoger te zetten omdat het geluid zo al meer dan hard genoeg gaat (ik zet de Musicpal nooit boven de 50%, het is geen disco) en er treedt geen vervorming of wat dan ook op. Ook als ik de versterker hoger zet blijft het gewoon prima functioneren.
Met een meter heb ik gemeten dat de door de voeding geleverde amperes niet boven de 0,7 uitkomt. Voor een autoradio is dat misschien anders, ik heb hier alleen een piepklein eindversterkertje.
Zo'n klein licht versterkertje vraagt denk ik ook een stuk minder vermogen dan een autoradio. In de autoradio zit ook een display en een cd-speler, en zal daarom ook een stuk meer vermogen vragen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral de eindversterker die al het vermogen nodig heeft en als je de volume knop een beetje open zet worden dat al snel heel veel amperes met een 12 volt voeding, voor een accu geen probleem voor een voeding wel, gewoon ffe vragen bij het electronica toppic zat hobbyisten die met autoradios knutselen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 15:45 ]

Pagina: 1