Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi,

Gisteren wilde mijn Dell-PC niet meer opstarten. Foutmelding was:

Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM.

Aangeraden werd om de installatie cd erin te doen en op 'R' te drukken voor het herstellen van de setup.

Via hard disk diagnostics kwam ik erachter dat mijn harde schijf een 'error code 7' geeft.
(volgens sommige forums is dat: DST Error Code 7 - Read Failure en ergens anders lees ik weer: 7 is an existing SMART failure).

Terug naar het zwarte scherm met C:/. Het enige dat ik nog kende uit mijn (korte) Dos tijd was het commando Dir.

Daarop kreeg ik het antwoord dat er geen disk aanwezig was.

Hoe nu verder? Volgens mij kan ik wel chkdsk gebruiken, maar ik weet niet hoe en met welke parameters.
Mijn uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk data weer van mijn harde schijf af te krijgen en te kopieren naar mijn externe schijf. Gelukkig heb ik vorige maand nog gebackupped, maar er zijn nog een aantal zaken die ik toch graag terug zou hebben

tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53
Iig niks meer doen met de schijf wat naar de schijf schrijft :P en booten vanaf een extern medium om proberen de data eraf te halen. Zie ook dit topic: Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Je kunt met een linux rescue cd booten en kijken of er nog data gered kan worden.
Zie:
http://www.sysresccd.org/Main_Page
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM