Toon posts:

Welke hardware zou voor mij geschikt zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om wat nieuwe hardware te kopen om mijn pc ''te upgraden''
Het enige wat ik nieuw wil zijn: CPU,Moederbord,en een Videokaart.

Ik heb zelf al wat na gedacht over wat ik zou willen hebben, dat is het volgende:

CPU : Het liefst een Quadcore.
MOBO : 12GB max. ddr2 ondersteuning (800MHz)
Videokaart: Nvidia, 800MHz, 2GB GDDR (maximaal)

Mijn voeding is een Crosair 550Watt voeding.

Ik heb moeite met het kiezen voor een geschikt type CPU, MOBO,Videokaart.
Daarom dat ik hulp vraag.

Jullie willen dan natuurlijk ook weten waar ik de pc het meest voor gebruik, dat kan ik aangeven:

Ik speel niet vaak games, af en toe wel een spelletje bijv. gta4.
Ik wil graag kunnen multitasken tussen: Internet, MSN, Films, en Office.

Ik kijk ook wel eens Blu-Ray films (gedownload), dit wil ik dan op de pc doen.
Mijn kast is redelijk groot, dus er mag wel wat inpassen.
Maximaal budget voor het uitgeven aan nieuwe hardware is €450.
Ik heb het liefs een Mobo nodig die een draadloos internet kaar heeft (ingebouwd)
Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!
Ik zat al zelf te denken aan een Q9550 i.v.m. 12mb Cachegeheugen.

Hartelijk dank.

Verwijderd

Ik zou voor een ATi kaartje gaan, die zijn goedkoper, koeler en sneller!

Zie bijvoorbeeld deze review:

reviews: HD 5670: budget-gamekaart of veredelde htpc-kaart?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 23:13 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

"Ik speel niet vaak games, af en toe wel een spelletje bijv. gta4.
Ik wil graag kunnen multitasken tussen: Internet, MSN, Films, en Office."

In dat geval zou ik niet voor al te veel overkill gaan...
Als je af en toe een spelletje speelt kan ik daaruit concluderen dat je geen die-hard gamer bent en dus logischerwijs ook niet 'kickt' op de hoogste graphics op de hoogste resolutie.
Mijn advies is dan ook om te kiezen voor een budget ati 5*** kaartje. Gegarandeerd dat je er de komende jaar nog mee verder kan op dit niveau. 12 gig. lijkt me voor jouw gebruik een beetje overdreven eerlijk gezegd.
"Internet, MSN, Films, en Office" neemt meer dan genoegen met 4 gig

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:12:
Ik zou voor een ATi kaartje gaan, die zijn goedkoper, koeler en sneller!
Eens. Ook is een s775-quadcore niet meer de nieuwste, ga voor een phenom II of als het budget het toelaat, een i5 (al kan die niet met DDR2). Als je je DDR2-geheugen wilt blijven gebruiken kan een phenom II in combinatie met een AM2+ moederbord, bijvoorbeeld zoiets. (als je een CPU en AM2+ moederbord hebt uitgezocht, kijk dan wel even na of de CPU ook op dat moederbord past, oude AM2+ moederborden willen moderne CPU's wel eens niet ondersteunen).

Verder raad ik je aan even in de BBG-topics te kijken, daar staat wat leuke hardware besproken ;) Vooral bij de game-pc, dingen als office, internet en films kan elke moderne CPU wel aan dus dan is GTA4 het zwaarste criterium.

[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 28-01-2010 23:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
Dit misschien?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 150,84€ 150,84
1Gigabyte GA-MA785G-UD3H€ 68,98€ 68,98
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 225,99€ 225,99
ImporterenTotaal€ 445,81

beste setting voor ~450 euro.. Deze videokaart verslaat elke kaart van nVidia behalve de GTX295.. maar daarvan kost alleen de kaart al 400 euro. Beste processor die compatibel is met ddr2 geheugen. De betere i5/i7 quads werken allemaal met ddr3 en zijn ook flink duurder.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor 'af en toe een spelletje' is een HD5850 misschien wel wat overkill, dat is namelijk nogal een uber-kaar 8) een HD5770 is ook echt al genoeg om af een toe een spelletje te doen (eigenlijk een HD5670 al, maar goed). Dus je kan wat geld besparen. En een moederbord zou ik ook niet te duur doen, die gigabyte van 70,- die biedt niks extra's t.o.v. bijvoorbeeld die MSI die ik gaf (ja, een IGP maar die heb je toch niet nodig met een videokaart erbij, en 'maar' zes USB-poorten zal ook wel geen probleem zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door bwerg op 28-01-2010 23:43 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica