Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 08:27

koudepinda

Don't Panic

teupje schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:43:
Waar kan ik de resolutie veranderen in-game?
Rechts bovenin zie je een soort staafje met een rood bandje er omheen, klik en je zit in het menu, zoek uit de opties die je hebt "options" en kies de resolutie die je mocht willen.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
AoE II HD, wat een drama online... Elk potje heeft wel lagg, vanmiddag speelde ik een potje op den duur had ik gewoon max 5fps. Ongelooflijk! Ik hoop dat ze hier snel wat voor fixen, dit is helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
koudepinda schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:03:
[...]

Rechts bovenin zie je een soort staafje met een rood bandje er omheen, klik en je zit in het menu, zoek uit de opties die je hebt "options" en kies de resolutie die je mocht willen.
Ik zou toch zweren dat er bij mij echt geen resolutie te veranderen is. In het origineel (dus niet deze HD versie) kon ik het gewoon aanpassen en stond het onder de music volumes enz. en heette het Screen Size.
:?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

teupje schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:12:
[...]

Ik zou toch zweren dat er bij mij echt geen resolutie te veranderen is. In het origineel (dus niet deze HD versie) kon ik het gewoon aanpassen en stond het onder de music volumes enz. en heette het Screen Size.
:?
Inderdaad, maar van de HD versie heb ik de ballen verstand, op wat intro filmpjes na. Lijkt er op dat microsoft wat budget programmeurs op het project had, of ongemotiveerde stagiaires.

Toch bizar dat ik rond 99/2000 met het origineel geen enkel probleem heb gehad, en dat nu met een "verbeterde" versie het ene na het andere probleem z'n kop op steekt.

Tuurlijk het originele spel heeft ook patches en updates gehad maar die hadden vooral betrekking op het verder uit balanceren van het spel.

[ Voor 23% gewijzigd door koudepinda op 10-04-2013 18:18 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Jammer dat er blijkbaar zoveel problemen mee zijn, het concept leek me erg leuk. Hopelijk worden ze binnenkort opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
17 euro voor een magere update vind ik veel geld.
Net als THPS HD, wat een ruk game op de PC is dat zeg (van ellende Xbox controller aangesloten en dan nog is huilen op de missende beats van Guerilla Radio. THPS2 is stukken leuker/beter.
Desalniettemin veel plezier gehad aan het origineel* en ik hoop AoE HD voor 5 euro in een steam sale op de kop te tikken. Hoewel wat ik hier lees me niet heel hoopvol stemt

* tot voor 2 jaar terug LANde ik het nog maandelijks, kregen we overigens niet aan de praat met de legale versies. 1 specifieke gepirate portable kregen we in ongeveer 40% van de pogingen aan de praat (gewoon in-game, geen hamachi, PF of iets) t/m 4 spelers werkte dat, indien we het aan de praat kregen, goed.

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 10-04-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 11:23
Ik heb het altijd aan de praat gekregen, native AoE 2 1.0c dacht ik. E werkte nooit op een of andere manier. Kijken wat HD gaat brengen. Gaan ze dit nog updaten?

En Voobly was niet makkelijk en technisch eigenlijk niet te doen, ze patchen alle Direct Play packadges naar een TCP 80 stream |:(

[ Voor 29% gewijzigd door xzaz op 12-04-2013 10:02 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 11:08
Jammer van de bugs en die verschikkelijke lag
Maar blijf het zeker spelen! Blijft een heel leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

xzaz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:59:
........

En Voobly was niet makkelijk en technisch eigenlijk niet te doen, ze patchen alle Direct Play packadges naar een TCP 80 stream |:(
Ik weet niet wanneer jij dat voor het laatst gebruikt hebt, maar de laatste jaren werkt het gewoon zonder moeite.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:30
Bij mij werken de achievements niet.. Iemand anders ook last van?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 16:01
Ja, heb ik ook last van.

Er zijn echter heel wat punten die mij zijn opgevallen, negatief maar vooral ook positief.

+ 500 population limit, speelt heerlijk zo!
+ Resolutie, de hogere resolutie is een verademing.
+ Graphics, hoewel het niet erg opvalt vindt ik de verbetering prettig.
+ De nederlandse vertaling, beetje verwarrend maar wel prettig.
+ Slimmere tegenstanders.

- Mijn versie heeft nogal moeite met opstarten en dus moet ik enkele handelingen uitvoeren alvorens ik kan spelen.
- De achievements werken niet, stoort me ook niet.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Bij Age of Forgotten Empires kun je ook prima de resolutie aanpassen. Ik speel het op 2560x1600
En de Population kan daar tot 1000

Zie:
http://www.forgottenempires.net/

Die HD versie van MS laat ik links liggen. 17 euro voor wat halfgare textures... daaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:58:
Bij Age of Forgotten Empires kun je ook prima de resolutie aanpassen. Ik speel het op 2560x1600
En de Population kan daar tot 1000

Zie:
http://www.forgottenempires.net/

Die HD versie van MS laat ik links liggen. 17 euro voor wat halfgare textures... daaag.
Je hebt een punt, je vergeet echter wel dat in deze versie mogelijk wordt gemaakt om op een officiële en stabiele wijze wederom online te spelen.

Ik durf niet te stellen dat Forgotten Empires slecht is, maar ik vond het zelf niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Via VPN, Hamachi en LAN kon je het altijd al 'online' spelen. Er waren ook diverse 'lobby's' voor het spel (onofficieel). Dat het nu ook officieel kan voegt op zich weinig toe. Supre Commander: Forged Alliance Forever is ook community-made en dat werk prima met de community-made lobby. Elke avond zijn iets van 200-500 mensen online.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 17-04-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Zoals eerder aangegeven, ik begrijp je punt.
Mijn mening was dan ook gebaseerd op eigen ervaring, en ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die het via Steam zullen proberen omdat dit bekender is. Ik denk dat Forgotten Empires wel goed is maar wat minder bekend als de 'Echte'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Patch met fixes (o.a. performance) is in beta op Steam:
http://steamcommunity.com...ons/1/828936718633144719/

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Had ik al eens genoemd dat veel lag issues veroorzaakt lijken te worden doordat iemand tijdens een potje de scorelijst (F4) aan heeft staan? De laatste keer dat ik checkte bleek het een magische lag-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Amanoo schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:12:
Had ik al eens genoemd dat veel lag issues veroorzaakt lijken te worden doordat iemand tijdens een potje de scorelijst (F4) aan heeft staan? De laatste keer dat ik checkte bleek het een magische lag-knop.
Hmmm. Als dit waar is zou ik het erg jammer vinden. Heb deze namelijk altijd aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Geloof dat we hier verder gaan over AoE2HD?

Kan iemand aangeven hoe het matchmaking/lobby/ranking (etc.) systeem werkt in steam? Ik wil het aanschaffen maar wil het niet voor niets kopen. Het is nogal belangrijk hoe je tegen andere mensen kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
EVILSalami schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 00:23:
Geloof dat we hier verder gaan over AoE2HD?

Kan iemand aangeven hoe het matchmaking/lobby/ranking (etc.) systeem werkt in steam? Ik wil het aanschaffen maar wil het niet voor niets kopen. Het is nogal belangrijk hoe je tegen andere mensen kan spelen.
Volgens mij zit er slechts een optie in tot Quick match. Deze heb ik nog niet geprobeerd, aangezien er veel lobby's bij staan.

Typische beschrijvingen zijn "Black Forest 3v3 - No Noobs!", of "Random Civs 2v2 - random map" .
Hieruit valt veelal af te leiden wat voor type game het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je hebt een lobby waarin je steam users ziet. Je kunt filteren op de friends enzo. Ook kan je een game createn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:11
Doe nu ook mee aan de performance beta, helaas werkt het nog steeds voor geen zak. Daarmee doel ik op dual screen. Alt-enter: werkt. Komt in windowed. Shift-alt-enter: werkt niet. AOE wordt dan gewoon in het midden van mijn 2 schermen geplaatst, met ieder scherm voor de helft zwart. Erg jammer, omdat dit één van de redenen was dat ik deze game kocht.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 00:32
williewonka03 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:57:
ok heel raar maar dit is hoe ik het heb gedaan en ik kan nu 1280 bij 1080 (kan een paar pixels verschillen ik doe dit uit mijn hoofd) draaien. Deze handleiding is wel voor windows 7. als je xp hebt sla dan stap 6 over en start de .exe op de gewone manier.

Dit is wat ik heb gedaan:
1. installeer aoe2+uitbreiding
2. download de no-cd .exe van megagames.com
3. kopieer de msi van de patch naar de installdirectory
4.installeer de patch
5.verwijder de snelkoppeling die de patch maakt van je bureaublad(werkte bij mij toch niet)
6. maak een batfile met de volgende regels:

taskkill /F /IM Explorer.exe
age2_x1.exe
Start explorer.exe

7. stop deze in de conquerers submap in de instaldirectory
8.start de bat
9.verander bij opties de resultie
10. speel een random map (of iets anders)!

bedankt boekabart je bent echt een held! kun je met deze patch ook multiplayer spelen?
Ik heb nu AOE2 + the conquerors geinstalleerd
En ik heb Gameranger... Kan ik de HD editie met gameranger multiplayer spelen? Zoja hoe? Want als ik de bovenstaande stappenplan wil volgen snap ik het bij de 3e en 4e stap al niet meer. Welke patch?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

De post die je quote is uit 2011 AOE HD was er toen nog niet, en wat betreft die patch. Die is dus voor het origineel.

http://download.cnet.com/...3000-2121_4-10064108.html

patched the conquerors van 1.0 naar 1.0c gaat om een balancing patch, en een paar heeeeele kleine fixes.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Wow, Microsoft gaat serieus een expansion pack uitbrengen voor Age of Empires 2. Inclusief campaign en alles 8)7 _/-\o_ :9~

http://steamcommunity.com...ons/1/864976115141842643/

4 nieuwe volken, nieuwe AI, en ingebouwde twitch streaming.

[ Voor 23% gewijzigd door Goron op 17-08-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Dit is dus gewoon de Forgotten empires mod welke je gratis voor het orgineel kan downloaden. Wel een goeie mod trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:53
Misschien beetje raar dat ik dit topic wat omhoog haal maar heb er wel een goede reden voor. Mijn maten en ik spelen heel vaak een potje Age of Empires 2: The forgotten Empires. Wij combineren dit met het gezelschapsspel Risk. Op basis van die opdrachtkaarten maken wij zelf opdrachten die we moeten uitvoeren wanneer we aan een spel starten. De persoon die het eerst zijn opdracht heeft volbracht, wint. Men weet niet van elkaar wie welke opdracht heeft. Dit heeft ons echt al plezierige matchen opgeleverd. Maar wij zijn op zoek naar nog meer odprachten. Vandaar dat ik bij jullie om raad vraag om mee te zoeken naar nog meer leuke opdrachten. Voorbeelden van zo'n opdrachten zijn:

Vernietig alle blauwe legers
Als de blauwe legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle Groene legers
Als de Groene legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle Gele legers
Als de Gele legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle Rode legers
Als de Rode legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle Grijze legers
Als de Grijze legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle Oranje legers
Als de Oranje legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle Paarse legers
Als de Paarse legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Vernietig alle lichtblauwe legers
Als de lichtblauwe legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier

Verzamel alle vijf Relics (zonder tijdsgebonden te zijn om te winnen) Dus je hoeft ze geen 400 jaar in bezit te hebben.

Word bevriend met iedereen in het spel.

Verzamel 100 000 steen of goud (ook door trade)

Bezit samen met maximaal 1 andere vriend de helft van de map door middel van afscherming met een muur. (Ook de eilanden ertussen) en alle vijandige gebouwen binnen uw domein vernietigd te hebben

Vernietig alle Aziatische rassen (Chinese, Koreans, Indians, Japanese, Huns en Mongols) Als er geen aziatische rassen zijn, win het spel op de normale manier.

Vernietig alle West-Europese rassen (Britons, Celts, Franks, Goths, Italians, Spanish, en Vikings) Als er geen West-Europese rassen zijn, win het spel op de normale manier.

Vernietig alle Arabische rassen (Byzantines, Persians, Saracens, Turks) Als er geen Arabische rassen zijn, win het spel op de normale manier.

Vernietig alle Amerikaanse rassen (Incas, Mayas and Aztecs) Als er geen Amerikaanse rassen in het spel zijn, win op de normale manier.

Vernietig alle Oost-Europese rassen (Slavs, Magyars, Teutons) Als er geen Oost-Europese rassen zijn, win het spel op de normale manier

Kleine opmerking: Wij wachten meestal een half uurtje voor we echt iedereen aanvallen. om de gevechten grootschaliger te maken.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat is wel een heel briljant idee, om Risk-kaarten met Age of Empires te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Amanoo schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 01:48:
Dat is wel een heel briljant idee, om Risk-kaarten met Age of Empires te combineren.
Inderdaad, hetzelfde wordt een beetje gedaan in Rise of Nations, daar speel je op een risk map en elke keer als je een land wil veroveren moet je een potje spelen. (iets anders dus wel, maar ook hetzelfde concept van combinatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ja, wij hebben er echt al uren plezier aan gehad. Laatste match ben ik dus werkelijk gewonnen door met iedereen bevriend te geraken in het spel. (had die kaart uiteraard met een diepe zucht eruit getrokken uit de stapel). één iemand weigerde bevriend te worden (na een aantal zeer slimme ally manoevres) en heb ik bijgevolg dus moeten elimineren. :+

Het concept is echt wel fijn zolang je niet weet wat voor opdracht de tegenspelers hebben. Soms valt het een beetje op als je ziet dat iemand zich focust op alleen maar kerken met Relics in, of iemand zich uit de gevechten houdt (om resources te besparen) of als iemand plotseling een muur op vreemde plaatsen begint te bouwen. Ook als je ziet dat er opeens wat aziatische rassen moeten resignen is het toch opletten geblazen. Dan moet je met iedereen plots die laatste aziaat proberen te beschermen en de diplomacy verandert dus alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dan is het wel de kunst niet al te opvallend te doen. Lijkt me erg grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Idd, dat is de kunst. Maar ik zou graag nog meer kaartjes willen maken. Dus als iemand nog meer ideeën heeft die passen in het rijtje, laat maar horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wtf is er gebeurd????? Patch 3.0 heeft al m'n instellingen teruggezet naar stock plus alle hotkeys zijn veranderd. Kreun :/

http://steamcommunity.com...ons/1/666825524886731830/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:30

Onbekend

...

Is die steam-variant flink anders t.o. de AoE II + Expansion + de HiRes patch van dit topic?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Onbekend schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:29:
Is die steam-variant flink anders t.o. de AoE II + Expansion + de HiRes patch van dit topic?
Ja zo'n 20 euro anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404395

Multiplayer is in de Steam versie ingebouwd in de game zelf wat een stuk makkelijker is dan een aparte client op te starten. Spreekt voor zich dat multiplayer alleen mogelijk is tussen twee Steam accounts. Nadeel is wel dat de LAN-mogelijkheden eruit gesloopt zijn.

Ik weet niet zeker of deze al voorbij gekomen is, maar de Userpatch werkt een stuk makkelijker dan de widescreen oplossing in de opening post.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 404395 op 09-11-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://steamcommunity.com...dal=1#c666825525154972915

Voor discussie over veranderde hotkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Anoniem: 404395 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:24:
Multiplayer is in de Steam versie ingebouwd in de game zelf wat een stuk makkelijker is dan een aparte client op te starten. Spreekt voor zich dat multiplayer alleen mogelijk is tussen twee Steam accounts. Nadeel is wel dat de LAN-mogelijkheden eruit gesloopt zijn.

Ik weet niet zeker of deze al voorbij gekomen is, maar de Userpatch werkt een stuk makkelijker dan de widescreen oplossing in de opening post.
Tsja of je nu de game opstart of een cliënt die de game automatisch opstart wanneer de room gevuld is en je het spel start en afsluit bij het beëindigen van het spel, lijkt mij net zo makkelijk.
Persoonlijke voorkeuren daargelaten, want ik vind het zelf namelijk ideaal dat je gewoon nog makkelijk naar het bureaublad kan totdat het spel daadwerkelijk begint.

Ik ben een fullscreen gamer en niet windowed, dus zeggen dat je in windowed mode net zo makkelijk bij het bureaublad kan gaat voor mij niet op. (daarbij zeg ik niet dat jij dat zegt maar voor de mensen die het nog zouden kunnen zeggen, bijdeze).

De openingspost is uit 2010 er zijn al verscheidene updates voorbij gekomen, en met voobly als gamecliënt is die gehele patch onnodig geworden omdat voobly het al ingebouwd heeft.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
AoE 2 HD + The Forgotten versie was vorige week maandag op Steam Sale, - 75% maar liefst.
Heb direct 3 kopieën gekocht, 7 euro per stuk is gewoon ridicuul en goedkoper zullen ze hoogstwss niet meer worden (-75% is heel vaak het laagste punt dat ze gaan, mss gaan ze ooit wel in een Humble Bundle verschijnen, could be).

Anyway, ben er heel tevreden van, was ook net een grote patch uit. Topgame, echt, zelfde gevoel als vroeger maar ziet en speelt nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Satangel schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:21:
AoE 2 HD + The Forgotten versie was vorige week maandag op Steam Sale, - 75% maar liefst.
Heb direct 3 kopieën gekocht, 7 euro per stuk is gewoon ridicuul en goedkoper zullen ze hoogstwss niet meer worden (-75% is heel vaak het laagste punt dat ze gaan, mss gaan ze ooit wel in een Humble Bundle verschijnen, could be).

Anyway, ben er heel tevreden van, was ook net een grote patch uit. Topgame, echt, zelfde gevoel als vroeger maar ziet en speelt nog beter.
Haha, dat is jammer, ik heb voor 7 euro per stuk het spel zonder The Forgotten gekocht xd Maar goed, dat hou je hè.

Een paar potjes met m'n vriendin gespeeld, we hadden moeite om met z'n tweeën, één moderate AI tegenstander te verslaan :+ Maar goed, snel eens 2v2 met wat vrienden doen, lijkt me wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Zijn er veel/genoeg multiplayer games op steam? Ik ben nu actief op Voobly, maar daar zijn niet heel veel DM players. Of gaat het alleen om singelplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
EVILSalami schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:58:
Zijn er veel/genoeg multiplayer games op steam? Ik ben nu actief op Voobly, maar daar zijn niet heel veel DM players. Of gaat het alleen om singelplayer?
Heb nog maar 1 game gespeeld in multipalyer, duurde 30 seconden ier iemand in mijn lobby kwam (was een 1v1 Regicide).

Toen ik die game speelde was er maar 1 andere lobby, dus echt niet zo populair. Heb nu net even gekeken, en op de AoE 2 HD lobby waren zo'n 3 lobbies met ongeveer 10 mensen in, op Forgotten waren er 5 mensen online in 2 lobbies.

Dus niet veel volk, maar zo lang zal je wel niet moeten wachten op een game denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Nope, ik vond dat er maar weinig lobbies te vinden waren. Persoonlijk denk ik ook dat weinig mensen AoE spelen voor de multiplayer. De meeste mensen klooien wat aan tegen de computer, spelen met vrienden of op een LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Persoonlijk denk ik ook dat weinig mensen AoE spelen voor de multiplayer.
Err, de multiplayer op AoE is juist booming. Momenteel is er een toernooi van Aoczone.net aan de gang met een prijzenpot van 21.000 dollar. Het volgende toernooi van $50.000 is ook al aangekondigd. Dit zijn ook leuke dingen om te volgen, omdat je dan grote namen als Jordan_23, The_Viper en DauT ( er zijn er uiteraard veel meer, dit is de top 3 :p) kan zien spelen. Dit zijn niet alleen leuke matches om te zien omdat het op zulk hoog niveau is, maar ook omdat je je eigen spel ermee kan verbeteren. De games worden live uitgezonden op Twitch, en van commentaar voorzien door ZeroEmpires. Een andere bekende AoC streamer is Resonance22 .

Ikzelf speel meer casual, op steam, en meestal 1v1's. hierbij doe ik vooral arabia games op fast, omdat je hierbij snel moet acteren en anticiperen. Arabia is zoveel opener dan bijv. Black forest, dus het focust meer op het echte tactische gevecht dan op trage massagevechten. Daarnaast is je economie een stuk opener, dus raiding is ook altijd van de partij, wat het gewoon een zeker leuke uitdaging maakt, imho.

Mocht iemand zin hebben om een potje op steam te doen, DM voor steam id ;)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

EVILSalami schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:58:
er zijn best veel rooms die je kan joinen als je niet al te kieskeurig bent wat betreft de maps. en verder is het niveau behoorlijk hoog dus zul je toch echt eerst de beginner rooms op moeten zoeken.

Voobly is hier behoorlijk strikt in. en zelf vindt ik de lobby structuur in voobly heel onoverzichtelijk.
Gameranger doet net wat vrijer aan, en kan je als je er voor kiest alle aoe rooms laten zien die er op dat moment worden gehost. maar daar vormen de gebruikers zelf de filter tussen beginner/noob/avg/pro. (al zijn er niet heel veel pros op gameranger.

Verder hangt het aanbod van rooms heel erg af van de tijd, overdag nederlandse tijd is het aanbod vrij klein en in de avond komt het echt op gang.

always bring a towel

Pagina: 1 2 Laatste