Misschien beetje raar dat ik dit topic wat omhoog haal maar heb er wel een goede reden voor. Mijn maten en ik spelen heel vaak een potje Age of Empires 2: The forgotten Empires. Wij combineren dit met het gezelschapsspel Risk. Op basis van die opdrachtkaarten maken wij zelf opdrachten die we moeten uitvoeren wanneer we aan een spel starten. De persoon die het eerst zijn opdracht heeft volbracht, wint. Men weet niet van elkaar wie welke opdracht heeft. Dit heeft ons echt al plezierige matchen opgeleverd. Maar wij zijn op zoek naar nog meer odprachten. Vandaar dat ik bij jullie om raad vraag om mee te zoeken naar nog meer leuke opdrachten. Voorbeelden van zo'n opdrachten zijn:
Vernietig alle blauwe legers
Als de blauwe legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle Groene legers
Als de Groene legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle Gele legers
Als de Gele legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle Rode legers
Als de Rode legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle Grijze legers
Als de Grijze legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle Oranje legers
Als de Oranje legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle Paarse legers
Als de Paarse legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Vernietig alle lichtblauwe legers
Als de lichtblauwe legers niet bestaan of vernietigd zijn door een ander ras, win het spel op de normale manier
Verzamel alle vijf Relics (zonder tijdsgebonden te zijn om te winnen) Dus je hoeft ze geen 400 jaar in bezit te hebben.
Word bevriend met iedereen in het spel.
Verzamel 100 000 steen of goud (ook door trade)
Bezit samen met maximaal 1 andere vriend de helft van de map door middel van afscherming met een muur. (Ook de eilanden ertussen) en alle vijandige gebouwen binnen uw domein vernietigd te hebben
Vernietig alle Aziatische rassen (Chinese, Koreans, Indians, Japanese, Huns en Mongols) Als er geen aziatische rassen zijn, win het spel op de normale manier.
Vernietig alle West-Europese rassen (Britons, Celts, Franks, Goths, Italians, Spanish, en Vikings) Als er geen West-Europese rassen zijn, win het spel op de normale manier.
Vernietig alle Arabische rassen (Byzantines, Persians, Saracens, Turks) Als er geen Arabische rassen zijn, win het spel op de normale manier.
Vernietig alle Amerikaanse rassen (Incas, Mayas and Aztecs) Als er geen Amerikaanse rassen in het spel zijn, win op de normale manier.
Vernietig alle Oost-Europese rassen (Slavs, Magyars, Teutons) Als er geen Oost-Europese rassen zijn, win het spel op de normale manier
Kleine opmerking: Wij wachten meestal een half uurtje voor we echt iedereen aanvallen. om de gevechten grootschaliger te maken.
Here's to you Nicola and Bart