Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoekaBart
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07-2024
Voor de in mijn ogen nog altijd een van de betere RTS'en AoEII / The Conquerors heb ik een patch gemaakt die het mogelijk maakt niet alleen in de ouderwetse 4:3 resoluties 800x600, 1024x768 en 1280x1024 the spelen, maar in vrijwel elke resolutie die er is!

Bijvoorbeeld, in 1680x1050:
Afbeeldingslocatie: http://boekabart.dyndns.org/aoe2wide/AoC1680x1050_tn.png

Hoe werkt het?
De patcher maakt een kopie van de age2_x1 executable en verandert hierin een hoop bytes die met resolutie en positie van schermelementen te maken hebben, specifiek voor een bepaalde resolutie. Tevens wordt een kopie gemaakt van de datafile met schermachtergronden, geschaald naar deze resolutie.
Daarna, voor jouw gemak, maakt hij een shortcut (batch file, eigenlijk) op je desktop die deze nieuwe executable opstart met de juiste resolutie actief. Tevens bevat deze batch file een fix voor Vista en Windows 7 die anders wat palette-problemen geeft. Hiervoor is wel PsKill.exe van sysInternals nodig: hij schiet explorer.exe af voor het spel start, en start 'm erna weer op.

Gimme! Gimme!
De MSI installer voor het patch programma vind je hier.
Zie deze site voor alle sources, screenshots en binaries. De Mercurial repository met sources en laatste patch files:
code:
1
hg clone http://boekabart.dyndns.org/aoe2wide/hg aoe2wide

Handleiding
De patcher en z'n .patch files moeten in (een subdirectory van) de Age of Empires directory staan. Aangezien dit vaak in Program Files is, en de patcher daar nieuwe files moet schrijven, vraagt de patcher op UAC systemen om 'elevation'.

Hij gebruikt automatisch de desktop resolutie, wil je hiervan afwijken, geef dan width en hoogte als command line argumenten mee. Het is vooralsnog een console applicatie maar hij geeft wel lekker veel informatie over het verloop van het proces.

De patcher werkt alleen op zgn. NoCD versies van Age of Empires II met expansion pack: dit is omdat de originele executable ge-encrypt is, en daardoor praktisch niet te patchen. Het werkt met versies 1.0, 1.0c (officiele update, nog altijd bij MS te downloaden) en 1.0e, de anti-cheat versie die op het web circuleert.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Wooow! Nice, ik weet niet of er al een andere bestond, maar deze ga ik zeker uitproberen!

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 21:02
Werkt dit ook met de voobly exe zodat ik nog wel online kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:54
Hulde aan deze patch. Ik heb zelf een maand geleden Age of Empires 2 geïnstalleerd voor nostalgische redenen en als ideale netwerkgame. Op dat moment het halve internet afgezocht naar een patch die het spel in een hogere resolutie dan 1280 x 1024 deed draaien. Deze patch bestaat voor zover ik weet dan ook nog niet.

Ik heb hem zojuist uitgeprobeerd op mijn versie van The Conquerors: werkt als een zonnetje. Wat een overzicht in een 1920 x 1200 resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:42
Als ik thuis ben zal ik hier ook eens naar kijken. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Je bent echt een held! Ik krijg het alleen niet helemaal goed aan de praat. Mijn laptop heeft een resolutie van 1920x1080. Maar, ondanks dat ik de patch heb geinstalleerd, heb ik 2 balken. 1tje links en 1tje rechts. Als ik de AoE2Wide.exe wil openen vanuit de gamefolder krijg ik een error, dat hij de Game Directory niet kan "locaten". Languague1.dll vraagtie om. Terwijl die zeker weten in de folder staat.

Overigens nog een ander probleem.

Ik heb een pc en een laptop. Ik wil graag samen met iemand een game kunnen spelen. De pc is verbonden met een kabel uit de rouer. De laptop is verbonden met een kabel uit me pc. De connectie is dus "bridged" zodat ik op me laptop ook op internet kan. Alleen nu krijg ik het niet voor elkaar om samen een game te spelen. "Unable to join te game" . Het is me 1x gelukt.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Internet TCP/IP Connection for Directplay.

Als ik een game maak met me PC, dan ziet ie een recent game, de eerste keer dat ik het probeerde en dat het lukte. Vervolgens doe ik het opnieuw, ik voer me hostname in op me laptop, en dan doet hij gewoonweg niets. Als ik de game op me laptop aanmaakt, dan ziet me pc uberhaubt geen game.

Local (LAN) TCP/IP Connection.

Ik kan op me pc een game aanmaken, ik zie hem op me laptop maar krijg error "unable to join te game" . Visa verse hetzelfde.

Ik heb al geprobeerd om op pc en laptop firewall uit te zetten, maar dat wilde niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Kan ik dit gebruiken in combinatie met gameranger? De zogeheten no cd versie kan je daar wel mee spelen. Iemand die het toevallig weet?

Btw. geniaal werk ik houd enorm van high res patches voor oudere spellen(voor fallout is er ook 1).

@hierboven: Als ik het begrijp kan je laptop dus het internet op via je pc(je deelt dus ook internet?). Zoja probeer het eens via gameranger.com. Dan speel je via internet maar 1 van de 2 host een game. Als je nu met je pc of laptop een game host en met de ander probeert te joinen dan zou dat in principe moeten kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door Postius op 30-01-2010 20:40 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Rutger Mulder schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:04:
Werkt dit ook met de voobly exe zodat ik nog wel online kan spelen?
Postius schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:38:
Kan ik dit gebruiken in combinatie met gameranger? De zogeheten no cd versie kan je daar wel mee spelen. Iemand die het toevallig weet?

Btw. geniaal werk ik houd enorm van high res patches voor oudere spellen(voor fallout is er ook 1).

@hierboven: Als ik het begrijp kan je laptop dus het internet op via je pc(je deelt dus ook internet?). Zoja probeer het eens via gameranger.com. Dan speel je via internet maar 1 van de 2 host een game. Als je nu met je pc of laptop een game host en met de ander probeert te joinen dan zou dat in principe moeten kunnen.
Ik heb het geprobeerd, maar moet ineens weer mijn orginele cd inserten!

Daar heb ik dus geen zin in.

En Voobly werkt volgens mij niet meer hiermee.

Initiatief is leuk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoekaBart
Ik heb het geprobeerd, maar moet ineens weer mijn orginele cd inserten!
Gaat dit over de widescreen patch!? Die patcht toch echt alleen 4 bekende NoCD versies, geeen originele executables (want die zijn encrypted).... Welke stappen heb je gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Het werkt hier super. Ik vind het alleen wel lelijk hoe dat rechtervak onderin gewoon herhaald wordt :). Maar verder top!

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 08:16
Werkt deze ook nog met de 1000 population hack? Want 1000 man is en blijft het vetst!
Ik speel de map endless forest regelmatig met mijn vrienden (eerst de paden open hakken voordat je bij een tegenstander of medestander komt, en dan traden als een malle). Meestal 2vs2. 4000 man op de grootste map is echt massive. Laat Microsoft AOEII een upgrade geven, betere online ondersteuning als je met computer tegenstanders speelt over internet en grotere maps! De gameplay is al prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Hmm, het lukt me niet helemaal. age2_x1.exe is niet de expected size. Terwijl hij wel speelt met de CD. Misschien moet ik een cracked exe (dus geen nocd patch, maar een nocd exe) downloaden en daarmee proberen?
Wel erg gaaf als het werkt!

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 01-02-2010 18:27 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oef, AoE2 is toch wel één van de leukste RTS (samen met WCIII) die ik heb gespeeld (en Tib Sun). Deze patch maakt het ook behoorlijk verleidend om weer te spelen!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
MrVegeta schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:35:
Oef, AoE2 is toch wel één van de leukste RTS (samen met WCIII) die ik heb gespeeld (en Tib Sun). Deze patch maakt het ook behoorlijk verleidend om weer te spelen!
Zeker als je beseft dat je het gratis online kan spelen en er nog een enorme community is voor zo'n oud spel.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toetboink
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 14:49
SymenGT schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:42:
Werkt deze ook nog met de 1000 population hack? Want 1000 man is en blijft het vetst!
Ik speel de map endless forest regelmatig met mijn vrienden (eerst de paden open hakken voordat je bij een tegenstander of medestander komt, en dan traden als een malle). Meestal 2vs2. 4000 man op de grootste map is echt massive.
Endless forest? Klinkt leuk, maar ik kan de map helaas niet vinden via google. Zou je een link kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 21-04 13:12
Hoe kan ik zien wat voor versie ik heb? Ik wil patchen, maar hij zegt dat de size niet goed is. Download ik een no-cd executable (van een goeie versie) dan wil hij niet opstarten. En eventuele updates die ik online vind zijn 2.0 versies. Welke ook niet werken toch?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:01
Je kan de no-cd halen van de website die hij heeft opgegeven, die kopieer je dan naar je map en dan patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291975

Ik zal m'n best doen zodat dit ook zal werken op Voobly.
BoekaBart, ik heb je een PM gestuurd met mijn MSN adres, meer uitleg volgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Ik heb hem gedownload, maar nu nog zoeken waar ik de installatie cd heb liggen.....
Jammer dat voor zo'n spel maar 3 keuzes waren voor een schermresolutie, maar die patch lijkt mij geweldig!

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoekaBart
Anoniem: 291975 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:12:
Ik zal m'n best doen zodat dit ook zal werken op Voobly.
BoekaBart, ik heb je een PM gestuurd met mijn MSN adres, meer uitleg volgt. ;)
Sorry microwave007, ik denk dat ik je request op msn gemist heb, please try again.. Heeft tweakers.net trouwens een PM functie, ik vind m nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
BoekaBart schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:54:
[...]
Sorry microwave007, ik denk dat ik je request op msn gemist heb, please try again.. Heeft tweakers.net trouwens een PM functie, ik vind m nergens...
Die moet je enablen in je account instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343797

Geweldige patch, maar werkt hij ook multiplayer?

Ik wil graag 1v1 doen met mn laptop en mn pc
Resolutie van mn pc is 1920*1080 en van mn laptop 1440*900

Als ik probeer te joinen vanaf mn pc dan krijg ik de melding "unable to join game"

• BoekaBart
Anoniem: 343797 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:58:Als ik probeer te joinen vanaf mn pc dan krijg ik de melding "unable to join game"
Dat heb ik ook met de niet gepatchte versie onder win7 en vista - krijg het maar niet aan het werk. XP werkt wel gewoon...

• sanderander
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Anoniem: 343797 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:58:
Geweldige patch, maar werkt hij ook multiplayer?

Ik wil graag 1v1 doen met mn laptop en mn pc
Resolutie van mn pc is 1920*1080 en van mn laptop 1440*900

Als ik probeer te joinen vanaf mn pc dan krijg ik de melding "unable to join game"
"unable to join game" krijg ik ook via Voobly hoor, alles geprobeerd, nieuwe installatie, patches, regfixes, patch van voobly, poorten forwarden, firewall uit, etcetc....ik krijg het niet-voor-elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Woah! De resolutie is heerlijk en wat heb ik al lang niet meer van dat mooie blauwe water gezien.

Held _/-\o_

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 00:12
Mooi, heb hem nog steeds niet geprobeerd maar ziet er nog steeds goed uit.

offtopic:
Toevallig dat ik het zie op GoT, had je topic al gevolgd bij WSGF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Toch maar even een reactie...
Ik krijg dit niet helemaal voor elkaar hoor.

Ik heb de bestanden hiervandaan:
http://aok.heavengames.co...?action=ct&f=3,39399,,all

Ik werk alleen wel met 64bit Windows 7, weet niet of dat iets uitmaakt...

Maar goed hij zet een toepassing op het bureaublad, deze voer ik uit en dan krijg ik een batchfile erbij.
Als ik de batchfile uitvoer start hij inderdaad AOE op, alleen is 1600x900 niet beschikbaar....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
uhm klopt het dat de website het niet meer doet? als ik erop klik krijg ik een verbindingserror. ik wil dit wel heel erg graag probere! klopt het dat de nocdpatch op die website staat? weet iemand hoe ik op de website kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
williewonka03 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:28:
uhm klopt het dat de website het niet meer doet? als ik erop klik krijg ik een verbindingserror. ik wil dit wel heel erg graag probere! klopt het dat de nocdpatch op die website staat? weet iemand hoe ik op de website kom?
Probeer deze eens:
dfrenner schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:47:
Toch maar even een reactie...
Ik krijg dit niet helemaal voor elkaar hoor.

Ik heb de bestanden hiervandaan:
http://aok.heavengames.co...?action=ct&f=3,39399,,all

Ik werk alleen wel met 64bit Windows 7, weet niet of dat iets uitmaakt...

Maar goed hij zet een toepassing op het bureaublad, deze voer ik uit en dan krijg ik een batchfile erbij.
Als ik de batchfile uitvoer start hij inderdaad AOE op, alleen is 1600x900 niet beschikbaar....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
ok bedankt. is de installer genoeg? en waar haal ik de no-cd .exe vandaan? ik kan hem niet echt vinden in die open directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-03 07:56
Ik speel AoE conquerors via GameRanger en helaas is het dan niet mogelijk om de patch te gebruiken...of zie ik iets over het hoofd?

GameRanger is een serverbrowser software waarmee je makkelijk andere spelers voor de MP kunt vinden. Hij launcht AoE dan ook via de software. Als ik de gepatchte exe aangeef als game bestand dan start hij AoE wel, maar komt het niet automatisch in de lobby. De game wordt normaal gestart en het is dan niet meer mogelijk om met anderen te connecten (die in de GameRanger lobby waren)

Indien de auteur ene oplossing heeft, graag!

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403875

vraagje, wat bedoel je met 'RTS'?, en age of empires 2 en tiberium sun zijn echt supergoed, ik speel ze nog steeds wekelijks. maar weet iemand toevallig nog een goede MOD? (Die werkt onder windows7, want daar is bij de meeste MOD's nog al wel eens wat ellende te bespeuren). De maker hiervan is trouwens een dikke held!
MrVegeta schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:35:

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 403875 op 06-06-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 19:55

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

RTS = Real Time Strategy, oftewel dat is een afkorting voor strategiespellen zoals age of empires, starcraft, command & conquer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
ok ik heb een nocd gedownload. ik heb de msi in de instal directory gezet en geinstalleerd. ik heb de msi in de conquerers submap gezet en geinstalleerd: altijd met hetzelfde resultaat; hij zeg dat hij de .patch niet kan vinden terwijl die er wel gewoon is! kan iemand mij zeggen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

Ik zal straks deze patch ook eens proberen te installeren (Wou dit al lang doen maar nooit tijd voor genomen). Ik zal mijn bevindingen hier dan ook posten :)

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
ok heel raar maar dit is hoe ik het heb gedaan en ik kan nu 1280 bij 1080 (kan een paar pixels verschillen ik doe dit uit mijn hoofd) draaien. Deze handleiding is wel voor windows 7. als je xp hebt sla dan stap 6 over en start de .exe op de gewone manier.

Dit is wat ik heb gedaan:
1. installeer aoe2+uitbreiding
2. download de no-cd .exe van megagames.com
3. kopieer de msi van de patch naar de installdirectory
4.installeer de patch
5.verwijder de snelkoppeling die de patch maakt van je bureaublad(werkte bij mij toch niet)
6. maak een batfile met de volgende regels:

taskkill /F /IM Explorer.exe
age2_x1.exe
Start explorer.exe

7. stop deze in de conquerers submap in de instaldirectory
8.start de bat
9.verander bij opties de resultie
10. speel een random map (of iets anders)!

bedankt boekabart je bent echt een held! kun je met deze patch ook multiplayer spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door williewonka03 op 10-06-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 16:03
kan iemand is high res screenshots posten van deze game? ben benieuwd hoe het eruit ziet :)

Speelde dit zo erg online vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
PacinoAllstars schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:12:
kan iemand is high res screenshots posten van deze game? ben benieuwd hoe het eruit ziet :)

Speelde dit zo erg online vroeger.
ik zou wel willen, maar ik heb windows 7 en ik heb dus een fix voor het kleurenprobleem (zie post hierboven). probleem is alleen dat dat niet helpt voor screenshots. weet iemand hier misschien een oplossing voor? als ik dat weet post ik hier wel wat screenie's. ik heb al op google gezocht maar ik kon alleen ctrl+f12 vinden en dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 21:30
williewonka03 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:57:

kun je met deze patch ook multiplayer spelen?
ja hoor, doe ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0han13
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08-2021
Het werkt allemaal erg fijn :D op 1920x1080.

Maar weet iemand ook hoe je het op een multimonitor opstelling werkend krijgt (2 x 1920.1080)
Ik krijg het maar op één scherm.
Ik heb dit gevonden: http://globalgeeknews.com...h-res-or-with-2-monitors/
maar verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
j0han13 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:22:
Het werkt allemaal erg fijn :D op 1920x1080.

Maar weet iemand ook hoe je het op een multimonitor opstelling werkend krijgt (2 x 1920.1080)
Ik krijg het maar op één scherm.
Ik heb dit gevonden: http://globalgeeknews.com...h-res-or-with-2-monitors/
maar verder kom ik niet.
er staat iets over dat je je scherm moet mergen. heb je dat al geprobeerd?

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Oud topic, maar nog steeds relevant vandaar mijn reactie. De patch werkt prima. Overigens via een andere forum gedownload. Alleen mijn vraag is of dit ook werkt icm Voobly? Voobly is een client waarmee je online kan gamen in de stijl van zone.com destijds. Ik denk dat Voobly rechtstreeks de exe file aanroept vandaar dat het standaard niet werkt (denk ik). Maar is hier een oplossing voor?

• maarud
  • Laatst online: 21:30
exetje renamen? volgens mij past deze patch de bestandsnaam aan... als dat niet zo is maakt het niet uit ofc.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik geloof dat je het spel moet starten met een *.bat. Althans dat neem ik aan aangezien er een snelkoppeling naar een batch word toegevoegd in het startmenu.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:07

sapphire

Die-hard pruts0r

EVILSalami schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:21:
Oud topic, maar nog steeds relevant vandaar mijn reactie. De patch werkt prima. Overigens via een andere forum gedownload. Alleen mijn vraag is of dit ook werkt icm Voobly? Voobly is een client waarmee je online kan gamen in de stijl van zone.com destijds. Ik denk dat Voobly rechtstreeks de exe file aanroept vandaar dat het standaard niet werkt (denk ik). Maar is hier een oplossing voor?
Kun je die link dan ook hier plaatsen? dan hebben wij er ook nog iets aan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

sapphire schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:35:
[...]

Kun je die link dan ook hier plaatsen? dan hebben wij er ook nog iets aan :)
In de eerste post staan de links. Overigens zelfde TS als hier. Alleen daar zijn het geen dode links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik las vandaag dat er een onofficiele uitbreiding uit is met nieuwe rassen, verbeterde ai etc. Iemand al geprobeerd? http://www.forgottenempires.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 08:24

koudepinda

Don't Panic

Mr_Knight schreef op maandag 31 december 2012 @ 23:40:
Ik las vandaag dat er een onofficiele uitbreiding uit is met nieuwe rassen, verbeterde ai etc. Iemand al geprobeerd? http://www.forgottenempires.net/
yep geprobeerd. moet zeggen dat het een leuk project is. maar het resultaat valt me toch een beetje tegen. ze hebben elke civ onderhanden genomen en dingen beter gemaakt of minder goed. (sommige verbeteringen zijn te betwisten)

Ik heb dus het idee dat de veranderingen wat betreft technologieën of bepaalde eigenschappen van een civ zo zijn veranderd om het spel noob vriendelijker te maken.

Zo krijg je bij age of empires 2 the conquerors vaak bij een start 8 schapen/kalkoenen nog 2 zwijnen en 3/4 herten en 8 struiken met besjes.
Bij Forgotten Empires heb je vaak al 3 zwijnen meer (zijn er dus 5) sowieso 4 herten (bij the Conquerors zijn 4 herten eerder een uitzondering dan de regel) En nog en technology in de molen die hunten 25% versnelt

En ze hebben de code die de maps genereert ook onderhanden genomen. Black Forest (een van de meest populaire maps online). ziet er nu elke keer min of meer het zelfde uit, de basis layout word steeds herhaald.
Een meertje kwam vroeger zo nu en dan wel eens voor en waren in zeldzame gevallen ook nog echt voorzien van een goede hoeveelheid vis (zeg zo'n 6 shore fish). Nu krijgt elk team op zn minst een meer, gemiddeld per team 2 meertjes met gemiddeld genomen daar in 10 shore fish.

Bij een gewone match heb ik weinig aan te merken op de nieuwe civs. maar als je ook wel een CBA speelt dan wil je ECHT niet eindigen met magyars of de incas. Waarom??
Omdat tot nu toe bij AOE de castle units toch wel DE elite units van die civ waren, bij de Magyars ligt dat anders daar is de castle unit de Magyar hussar, wat in feite een geupgrade.. je raad het al; hussar is.
Bij de incas is het een speer mannetje dus en geupgrade Halberdier.

er is een reden waarom halberdiers skirmishers en hussars trash units worden genoemd je spuwt er een lading uit om je zelf uit de drek te redden zonder de verliezen in acht te nemen.
Zoiets betekent in CBA je einde, waar je vijand om de zoveel kills of een age up gaat of een Hero unit krijgt.

Mochten mensen zich trouwens nog afvragen hoe hier nog zo'n community voor kan zijn zelfs na de val van de msn gaming zone.

http://www.aoczone.net/ Forum om van alles over aoe te bespreken matches van anderen te bekijken etc.

http://www.gameranger.com/ Programma om aoe online te spelen tegen andere spelers. (ontzettend simpel in gebruik)

http://www.voobly.com/ Nog een programma om online te kunnen spelen. over het algemeen vindt je hier de wat gevorderde spelers.
Hier wordt ook een rating bijgehouden hoe je presteert (kan nog al frustrerend zijn in een team game van zeg 4v4 en je zit met een gigantisch uilskuiken opgescheept, dat verprutst de match en je rating gaat om laag).
Hoe dat mogelijk is met een systeem dat een rating bijhoudt?? Een pas geregistreerde gebruiker heeft een basis rating van 1600...

mocht je AOE altijd tegen de PC hebben gespeeld en win je altijd. reken jezelf nog niet rijk. het niveau ligt behoorlijk hoog online. (dus zoek eerst matches voor beginners en noobs). mocht je wel meteen een AVG of NO NOOBS room joinen dan kun je tijdens het spel heel wat vervelende uitingen naar je hoofd geslingerd krijgen van mede en tegen spelers.
wat bij Game Ranger vaak resulteert dat een bepaalde gebruiker je in zijn Blacklist zet. dan kan jij geen games meer joinen die door hem zijn gehost etc.

(zoals altijd vind er vaak ook misbruik plaats met dit soort features, kwam eens een fransman tegen die me meteen al blokte puur om t feit dat ik uit Nederland kwam)

-Edit-
de tech in de molen versnelde hunten niet met 15% maar met 25% !!

[ Voor 5% gewijzigd door koudepinda op 06-01-2013 18:15 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Welke verbeteringen precies zijn te betwisten? Ik heb het niet echt gespeeld, maar wel een FE replay gekeken. Het was een Arabia map en volgens mij zag ik gewoon 4 deers en 2 boars. Sommige mappen zoals yucatan hebben al veel dieren rond de startgebieden. Was in ieder geval bij aoc zo. Of zijn andere mappen gewijzigd?

Wel jammer dat black forest zo aangepast is. Was mijn favoriete map vroeger op msn gaming zone. Maar ja, ik speel het al jaren niet meer. Het ziet er ook niet uit nu bij mij. Niet alleen de resolutie, maar ik zie ook rode pixels over het hele scherm. Forgotten empires ziet er wel aangenaam uit nu.

Hmm, die nieuwe civs lijken mij dan ook niet echt wat. De Italians spraken mij wel aan. Maar ja, je krijgt het er gratis bij mij. Als de originele civs maar onveranderd zijn.

Vroeger op msn zone werd je al uitgescholden als je niet goed speelde. Ik speelde dan ook alleen met vrienden voornamelijk. En geen rated matches.

Ik las wel dat de ai een stuk beter is nu. Dat zou ook een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

elke civ die nog geen 2e Unique technology had heeft er dus nog 1 bij.

Om een paar te noemen die naar mijn idee geen verbetering zijn

Zo hebben de Turks een UT die cavalry archers +20hp geeft, heb het getest een Heavy Cavalry archer van de turks verslaat nu de Elite Mangudai van de Mongols (terwijl de mongols in aoe toch wel de koning van de cav archers waren).

De Korean UT die onagers +2 range geeft heeft nu 1 minder, dus +1 range wat zo nu ondergeschikt maakt aan de siege onagers van de Celts en de Mongols

De Mangudai die nu dus verslagen worden door de cav archers van de Turks heeft ook nog eens een minder grote bonus vs siege dan die origineel had, ze zijn dus nog zwakker vs onagers en scorpions.

De zuid amerikaanse civs (aztects maya's en inca's). Hebben alle de Eagle warrior tot hun beschikking vanaf de castle age.
Normaal kon je de eagle warrior in de imperial age meteen upgraden tot de Elite Eagle warrior (wat redelijk logisch lijkt want dat geld voor alle units de je vanaf de castle age kan maken in je castle).
Dat is veranderd op het moment dat je hem kan maken is er meteen een upgrade beschikbaar. Die je scout eagle warrior omtovert naar een gewone eagle warrior (onthoud je kan hem dus nog niet maken in de Feudal age).
je krijgt dus in castle age een nieuwe unit die meteen outdated is, en een upgrade nodig heeft

Trouwens dat met die pixels kon je oplossen door Explorer.exe te stoppen in Taskmanager iets wat FE nu uit zich zelf doet, het onderliggende probleem s dus niet opgelost. Mocht je ALT/TAB doen dan heb je dus geen verkenner meer (in multiplayer had je dit probleem trouwens al niet daar bleven de kleuren het gewoon doen).

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-04 15:40
Wat is de hele reden geweest voor de aanpassingen, AoE2 is juist bekend vanwegen zijn fijne balans.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404395

xzaz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:30:
Wat is de hele reden geweest voor de aanpassingen, AoE2 is juist bekend vanwegen zijn fijne balans.
Mensen vinden altijd dat zij het beter kunnen. Dan krijg je dus helaas de al genoemde te betwisten veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als we deze pagina mogen geloven, zal het niet lang meer duren voordat Age of Empires 2 op Steam verschijnt. Geruchten bestonden al nadat lid van het oorspronkelijke team bij Ensemble Studios Matt Pritchard van zich had laten horen in een thread op Age of Kings Heaven. Hij had het over een nieuw project waar hij niets over mocht zeggen. Afgaande op deze pagina lijkt dit over een release op Steam te gaan. (Ontwikkeling van AoK werd ook gedaan onder de projectnaam 'Kaos', bovendien komt het icon op de pagina overeen met die van AoE 2: The Conquerors.)

Blijft afwachten, maar het lijkt de goede kant op te gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Leuk voor degene die het spel nog niet hebben. En leuk als ie compatible wordt met nieuwe systemen. Als het spel een beetje aanslaat hoop ik dat ze eens een remake maken of vervolg op age of empires 2. Toch wel verreweg de beste uit de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Mr_Knight schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:02:
Leuk voor degene die het spel nog niet hebben. En leuk als ie compatible wordt met nieuwe systemen. Als het spel een beetje aanslaat hoop ik dat ze eens een remake maken of vervolg op age of empires 2. Toch wel verreweg de beste uit de reeks.
dat is er al. forgottenempires.net een uitbreiding gemaakt door een team modders. naast een lading bugfixes en andere verbeteringen aan allerlei non gameplay dingen (1920*1080 resolutie hell yeah!) is er ook 5 nieuwe civs, een complete campaign en een ziek goeie nieuwe ai. nou ben ik geen pro player maar ik kon toch altijd wel redelijk goed de ai aan op de hogere niveaus. bij fe moet ik echt weer veel gaan spelen wil ik de ai op hoger niveau verslaan. en nee dit is niet vanwege het feit dat het meer cheat maar omdat het echt betere beslisisngen maakt. ik had wel laatst een ai zolang gebattled op eilandenmap dat al zijn resources op waren en hij niks meer kon maken. dit bewijst wel dat de ai dus niet oneinding meer cheat ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Forgotten Empires leunt vooral op de successen van anderen. De genoemde bugfixes zaten in de Userpatch, een project dat door een geheel ander team gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499379

Cool is altijd al mijn favoriete game geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

EDIT: ik zie dat iemand me voor was met info hierover.

AoE2 op Steam lijkt me wel erg mooi. Waarschijnlijk is een Linux release net te veel om voor te hopen.

Nog een interessant topic: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=517122

[ Voor 111% gewijzigd door Amanoo op 06-03-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Age of empires 2 hd is aangekondigd. Komt in april uit op steam. En heeft eh hd grapics. Ik ben wel benieuwd hoeveel beter het eruit ziet.

Hopelijk zit de verbeterde ai die in forgotten empires erin zit hier ook in. Dat maakt het weer leuk om skirmish te spelen. Of te coopen met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 09:15
HD remastered Edition... Zo geweldig geremastered ziet het er niet uit, oude textures opgekrikt en een nieuwe water texture?

Maar toch wel leuk hoor, heb het origineel grijs gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hij is trouwens al te koop: http://store.steampowered.com/app/221380/

Ik denk dat men de veranderingen minimaal heeft gehouden. Grafische engine moest gedeeltelijk worden vervangen. Dit topic is immers gekomen omdat het officiëel niet op hogere resoluties/breedbeeld kon, en enkel met vervelend halfwerkend hackwerk geschikt te krijgen is, en multiscreen kan is nu ook toegevoegd in de HD versie. En naast resolutieproblemen riep het spel allerlei oude grafische methodes van de videokaart aan, welke tegenwoordig niet meer in een videokaart zitten en geëmuleerd moeten worden (wat halfbakken gebeurt en soms allerlei lastige bijeffecten heeft). Verder wat kleine veranderingetjes op grafisch vlak enkel omdat het kan. Veel meer is niet nodig, toch?

En natuurlijk moest het netwerk deel ook flink opnieuw. Microsoft Zone is niet-bestaand en moet vervangen worden door Steam. Verder was veel van het netwerk-deel speciaal voor oude technologie geschreven die nie tmeer wordt gebruikt, en dat mag er dus uit. Mogelijk is er nog wat verbeterd.

Enfin, veel veranderingen onder de motorkap, maar een minimale hoeveelheid die je ziet. Uiteindelijk merk je het wel: ik speel regelmatig nog wel eens een potje, maar de lag-issues die we nagenoeg altijd zelfs op een LAN krijgen zijn best dramatisch. Het origineel nu nog grijsspelen zit vol lastigheden die eruit moeten. De oude versie is simpelweg niet meer geschikt voor de huidige technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Op PCGamer staat dat de game zelfs meerdere monitoren ondersteund, dus nog hogere resoluties (neem ik aan).

http://www.pcgamer.com/20...team-workshop-on-april-9/

Ik vind het wel vet hoor :) Ik ga em zeker pre-orderen. Heb de game helemaal kapot gespeeld vroegah.
Ook erg genoten van deel 3 ondanks alle kritiek die ik nooit echt begrepen heb. Maar deel 2 blijft de beste in de serie.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zou willen dat je je code zal kunnen invoeren in Steam als je het spel al hebt. Ik speel vaak met een vriendenkring, maar een deel ervan heeft al een legale kopie, en een ander deel speelt via grijzere wegen. Allen spelen een grijze kopie in de praktijk, al is het alleen omdat het anders niet te spelen is zonder allerlei vage fixes. Deze zijn vanaf april dus niet meer nodig.

Probleem is dat het deel van de community dat de game al heeft weinig zin heeft het nogmaals te kopen en het deel dat het niet heeft het spel niet zal kopen als de andere helft tegenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Ik hoop dat dit een succes wordt. Dan is er misschien een kans ze verder gaan met de franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Amanoo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:36:
Ik zou willen dat je je code zal kunnen invoeren in Steam als je het spel al hebt. Ik speel vaak met een vriendenkring, maar een deel ervan heeft al een legale kopie, en een ander deel speelt via grijzere wegen. Allen spelen een grijze kopie in de praktijk, al is het alleen omdat het anders niet te spelen is zonder allerlei vage fixes. Deze zijn vanaf april dus niet meer nodig.

Probleem is dat het deel van de community dat de game al heeft weinig zin heeft het nogmaals te kopen en het deel dat het niet heeft het spel niet zal kopen als de andere helft tegenwerkt.
Ach de game gaat er waarschijnlijk voor 10 á 15 euro op. Wat is dat nou?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

MrVegeta schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:54:
[...]

Ach de game gaat er waarschijnlijk voor 10 á 15 euro op. Wat is dat nou?
Tja, terwijl ik rustig een 4-pack koop (maar daar houdt mijn budget ook wel op, helaas) heb ik wat vrienden die iets gieriger zijn en iets sneller zeuren. Ik probeer het ze ook aan te praten "ach wat maakt die 15 euro nu uit?", maar niet iedereen denkt er hetzelfde over, blijkbaar.
Ik zou het al uitgeven al had ik 3x een Age of Empires doosje hier liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 21-04 13:22
Lees net het nieuws over de nieuwe editie, ik hoop zo dat de Multiplayer goed werkt zodat ik weer simpel met vrienden online kan spelen! Wat een geweldig nieuws dit!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Haha 17 euro? Die gaat dus lekker in de download!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dus je download een steam game illegaal om vervolgens single player te gaan doen? En wat is 17 (of 14 euro als je 4pack koopt) nou, je speelt makkelijk 40 uur en dan is het nog geen 2 euro per uur. Bioscoop en stappen is zoveel duurder...

Natuurlijk is het wel een beetje een kutstreek van Steam om het voor 17 euro te verkopen, maar die lui runnen ook gewoon een business. Af en toe hebben ze enorme verkopen waar iedereen gebruik van maakt, dat wordt een beetje gecompenseerd met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Je kan ook wachten tot het in de steam summer sale komt. Als dat gebeurt tenminste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zie dat er ook volledige Steam Workshop-integratie is. Zijn er veel mods voor Age Of Empires 2? Of zullen het vooral maps zijn?
Ik ben niet zo bekend met de AOE2-community, de laatste keer dat ik dit spel speelde was 10 á 15 jaar geleden :P
MrVegeta schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:49:
Natuurlijk is het wel een beetje een kutstreek van Steam Microsoft om het voor 17 euro te verkopen
Steam is alleen het doorgeefluik, de uitgevers bepalen de prijzen.
Maar inderdaad fors aan de prijs, €9,99 full price zou wat realistischer zijn.
Mr_Knight schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:03:
Je kan ook wachten tot het in de steam summer sale komt. Als dat gebeurt tenminste..
AOE3 is weleens met 75% korting voorbijgekomen volgens mij.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 08-03-2013 18:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:42

Joostk

Barkrukprofeet

Vind het schandalig dat ze zoveel geld vragen voor Age of Empires 2 HD.
Helemaal als het alleen een breedbeeld ondersteuning krijgt en beetje betere textures.
Denk niet dat ik het ga kopen tenzij het in de uitverkoop ligt. Zou het wel mooi vinden als je fikse korting zou krijgen als je nog een CD key hebt van AoE 2. Want het orgineel ligt hier nog steeds op de CD kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Volgens mij ligt de CD-versie overigens ook nog voor rond dit schandalige bedrag in de winkels (klik maar eens op de pricewatch-URL aan de zijkant van het topic). En daarnaast, zoals MrVegeta al zegt, als je het een beetje weer gaat spelen, wat is dit dan nu voor bedrag? Ik heb wel eens meer uitgeven aan spellen die ik minder speelde dan ik vrij zeker dit spel zal spelen. In mijn vriendenkring wordt regelmatig nog wel eens een LAN-party gehouden. De versie van het spel die we nu gebruiken is echter bijzonder slecht. Om de haverklap allerlei issues, met name lag. Alleen al om die te fixen wil ik wel 15 euro betalen. En Steamworks integratie kan ook wel mogelijk interessant zijn. Makkelijke uitwisseling van community-made content. Ik heb al de halve groep enthousiast gekregen (en bijna niemand rept een woord over de Steamworks, omdat de rest van de voordelen al zo belangrijk worden gevonden), en de rest zal dan vanzelf wel bijdraaien. Nauwelijks een 4-pack gekocht (dan is die trouwens 14.25 euro per stuk) en ben er al bijna doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Ik ben het wel met Amanoo eens, als je er veel tijd in steekt is het spel zeker zijn geld waard. En als je een beetje bekend bent met dit spel dan weet je als het goed is dat er in de multiplayer heel veel uren kunnen gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Joostk schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:52:
Vind het schandalig dat ze zoveel geld vragen voor Age of Empires 2 HD.
Waar ik dan benieuwd naar ben: Welk bedrag vind je dan wel passend?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Maximaal 10 euro. Meer a la 5-7.50. Dat zou ik nog wel overwogen hebben, nu overweeg ik het pas tijdens een sale. Het spel heeft zich in het verleden al tig keer terugverdiend en is oud. Dat zou nevernooitniet boven de 10 euro moeten uitkomen vind ik.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:42

Joostk

Barkrukprofeet

Ik vind dat het prima onder de 10 euro had kunnen blijven.
Iets van €7,50 was veel beter op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Laatst online: 12-04 10:11
Alleen de support voor meerdere schermen, tegenwoordig normale resolutie en normale multiplayer games te spelen, vind ik de prijs al rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Redax schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:34:
Ik ben het wel met Amanoo eens, als je er veel tijd in steekt is het spel zeker zijn geld waard. En als je een beetje bekend bent met dit spel dan weet je als het goed is dat er in de multiplayer heel veel uren kunnen gaan zitten.
Laatst nog een potje van middernacht tot 's ochtends vroeg :+
Ik ben vergeleken met de meesten uit mijn vriendenkring niet heel denderend (aka ik begin nu wat vlotter met hotkeys te worden en ben enigszins efficiënt met opbouwen van een economie te worden, waar anderen 100 gebouwen per minuut neerploffen), maar het wil me niet weerhouden veel lol te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik verkoop nog één keer Age of Empires II HD op Steam, zie V&A aangeboden: Age of Empires II HD Edition, PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Laatst online: 12-04 10:11
Gister maar eens een gedeelte gekeken van de eerste live stream.
Misschien wel interessant voor mensen die liever wat gameplay bekijken.

YouTube: First look at Age of Empires II: HD gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:58
Ik heb ook nog één licentie over:

V&A aangeboden: Age of Empires II HD Edition, PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Als je gepre-ordered hebt, kun je over 1 minuut spelen.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo, eerste pot gespeeld. Jaren niet gedaan, eerst maar als opfris cursus een paar computer tegenstanders van de aardbodem weggevaagd :D Het blijft een tof spel :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Misschien een idee om een eigen topic voor AoE2HD te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Loopt hij bij iemand anders belachelijk traag? Doe met vier vrienden momenteel een game en is bijna onspeelbaar.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 11:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Speel op hetzelfde netwerk een game met een vriend (en 4 computergestuurde), alleen als ik actief speel dan lagt het bij ons beide als de malle en als ik alt-tab uit het spel dan kan de ander gewoon vloeiend spelen. De CPU-load gaat dan ook ineens naar belachelijke (100%) hoogte, terwijl de CPU bij bijvoorbeeld BF3 niet eens een beetje begint te zweten :F .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Volgens een IAMA op reddit zijn ze bekend met het probleem dat het niet goed loopt op high end systemen en dat ze er aan werken. Erg raar dat ze dit niet even testen, want het is toch deels ook juist die groep die juist de rerelease wil. Daarnaast hebben ze schijnbaar ook weinig aan de netcode gedaan. IMO is dat een gemiste kans, want er is in 10+ jaar veel veranderd in snelheden enz. Jammer, maar het is desalniettemin erg vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
Is het zijn 20 euro nu waard? En hoe hd is het nu (mooier dan forgotten empires?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Er zitten blijkbaar nogal wat bugs in nog dus ik zou even een paar patches afwachten. Stellar graphics moet je ook niet verwachten, bij HD moet je meer denken aan 1920x1080 in dit geval, hoewel de graphics wel wat geupdate zijn.

De Announcement trailer laat dat wel redelijk zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Pheace op 06-04-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 17:34
Ik vind hem ook nog niet zo bijzonder soepel lopen, soms behoorlijke lag. Maar wat patches afwachten, beetje jammer. Maar wel weer heerlijk om te spelen!

Misschien leuk om eens een lobby met allemaal NLers(tweakers) te maken? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Erulezz op 07-04-2013 00:37 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Om eerlijk te zijn vind ik het maar een mini hype. HD was al mogelijk, ik vind het multiplayer menu gewoon weg waardeloos. multiplayer werkte perfect met Gameraner of Voobly. zelfs al had je de sneltse pc die bestaat. (terwijl ik hier net lees dat mensen met een modern systeem, met de officieele microsoft patch juist last hebben van lagg, hoezo ironie.)

en het hele vreemde kleuren probleem het je online gewoon weg al niet, niet dat ik nog op win xp zit met een 6600gt ofzo. Nee het OUDE spel werkte perfect op win7 met een hd 4870X2 en met een gtx670.
Als je vervolgens echt single player wil spelen dan zet je gewoon explorer.exe uit en heb je ook gewoon weer normale kleuren.

Daarbij heeft Voobly al een ingebouwde wide-screen/HD patch.

Vervolgens werkt de hogere resoltie alleen maar in je nadeel omdat de resolutie schaalt met het zoom niveau, oftewel laagste resolutie maximaal ingezoomed hoogste resolutie maximaal uitgezoomed.

Het spel is ontworpen voor 1280x1024, en dat merk je, want dan heb je gewoon weg het beste overzicht/controle over je units. als je verder uitzoomed (door de hogere resolutie.) ben je de controle over al je micro management helemaal kwijt.
Kroga schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:37:
Gister maar eens een gedeelte gekeken van de eerste live stream.
Misschien wel interessant voor mensen die liever wat gameplay bekijken.

YouTube: First look at Age of Empires II: HD gameplay!
En zelf zie ik eigenlijk amper verbeteringen aan de hand van dit filmpje. (enige dat ik zie is dat de 2 van het filmpje een stel noobs zijn, maar dat terzijde.)

om mensen nog maar eens duidelijk te maken.
MULTIPLAYER WAS AL DEZE TIJD GEWOON MOGELIJKen buitengewoon gemakkelijk.
http://www.gameranger.com/
http://www.voobly.com/

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het was mogelijk maar niet zo makkelijk als je het doet lijken. We hebben op LANparties meerdere keren geprobeerd met meerdere fixes maar er was altijd iemand bij wie de versie niet goed was, zelfs niet als we allemaal opnieuw installeerde met dezelfde iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Is er al een eigen Age 2 HD topic?

Via Voobly is het super makkelijk hoor. Installeren en je kan direct spelen. Wat is er moeilijk aan? Wat ik me af vraag is, komt er een soort lobby (met ranking systeem) net zoals bij zone was? Of kan je alleen maar tegen vrienden spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Dat is waar de LAN was nagenoeg niet werkend te krijgen (mij ook nooit gelukt)
Maar de laatste keer dat ik een echte lan heb gehad was ook al zon 4 jaar geleden.

En dan de laatste kleine prive lan zon 1.5 jaar geleden, en toen was t animo voor AOE dusdanig klein dat we het gewoon decentralized konden spelen, kortom naast elkaar maar dan toch over het internet

En online was echt geen moeite, (Makkelijk.)

je instaleerde het programma. maakte een account logged in, joined een room en de rest gaat vanzelf, behalve het daadwerkelijke gamen natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door koudepinda op 08-04-2013 21:07 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

EVILSalami schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:04:
Is er al een eigen Age 2 HD topic?
Nee, maar IMO moet die er wel komen. Punt is alleen dat ik niet echt tijd heb deze week :( Dus als iemand zich geroepen voelt, doe vooral, als er na vrijdag nog niets is, dan zal ik mij er aan gaan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Mwah, you've got my thoughts about AOE HD. dus ik waag me er niet aan.

<complot theorie>

Denk meer dat ze bang waren dat de fan Comunity met aoe vandoor zou gaan, maar dat een rechtzaak ze geen goede naam zou bezorgen dus gaan ze de comunity maar weg PR'en, en ook nog wat small change binnenhalen met een soort dlc voor een 14 jaar oude game (die ik origineel heb !! 60 gulden voor neergelegd, goede oude tijd O+ )

</complot theorie>

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Bij mij blijft hij hier vast hangen :'(

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/361/aoef.jpg

Als iemand dit ook heeft hoor ik dit graag, ik heb namelijk al uren naar oplossingen gezocht maar niets helpt.

[ Voor 111% gewijzigd door Redax op 09-04-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Waar kan ik de resolutie veranderen in-game?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Pagina: 1 2 Laatste