Toon posts:

450 watt voeding/psu voor HD5750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n oude videokaart (8600GT) is kapot gegaan, de condensatoren zijn als een astronaut uit elkaar geknald :P. Hierom heb ik heb een nieuwe kaart gekocht, de Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5.

Wat ik me afvraag is of mijn voeding wel goed genoeg is voor deze kaart. Ik was net Left for Dead 2 aan het spelen en na +- 45 mins sprong het beeld ineens op zwart. Het geluid werkte nog wel en met alt-tab kon ik nog gewoon terug komen in windows. Na het opnieuw opstarten van het spel werkte alles weer naar behoren.

Dit kan natuurlijk verschillende redenen hebben maar ik begin toch bang te worden dat mijn voeding het mogelijk niet trekt.

Ik maak gebruik van een Corsair Powersupply CMPSU-450VX 450W. Volgens de site van ati heeft een HD5750 de volgende requirements:
  • "450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and two 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)"
Ik heb de temperaturen gecontroleerd en dit is allemaal in orde, de temp. komt bij de videokaart niet boven de 50 graden Celsius. De +12 voltage, welke ik zowel in de bios als met asus probe heb gecontroleerd, zit rond de 12.43v.

Kan het wegvallen/zwart worden van het beeld een resultaat zijn van de videokaart die te weinig spanning krijgt? Wat zijn eigenlijk de symptomen waaraan je kan merken dat je voeding niet toereikend is en hoe kan ik dit voor de rest nog verder controleren?

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43
Het is handig als je system specs ook even plaatst ;)
En volgens mij botsen de ati drivers met die van nvidia, dus of goed verwijderen of windows ff opnieuw instaleren doet wonderen :D

[ Voor 55% gewijzigd door TereZz op 27-01-2010 21:45 ]

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:07

mvh

State Governor

Misschien ligt je probleem in dezelfde orde als die van andere 5xxx-gebruikers, zie bijvoorbeeld het strepen topic. Hoewel je niet meldt wat je overige hardware is, lijkt mij niet echt dat 450W voor je setup ontoereikend zou zijn als de rest ongeveer op hetzelfde niveau ligt (mainstream/lager dan het overklok-segment).

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Je voeding zou het probleem niet zo zeer moeten zijn.

Draai hier een
Phenom 2 x4 940 icm met 8800Ultra OC en de rest van de meuk

op een "simpele" corsair 450HX

Verwijderd

Topicstarter
TereZz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:43:
Het is handig als je system specs ook even plaatst ;)
Ohja :P

ASUS M2N-SLI DELUXE
AMD Athlon 64 x2 5600+
2GB Corsair DDR2 PC6400/800MHZ
Asus EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5
Samsung 320GB SATA2 7200RPM 16MB

Razer Diamondback 3g
Logitech g11

Momenteel met opzet geen DVD Drive aangesloten.
TereZz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:43:
En volgens mij botsen de ati drivers met die van nvidia, dus of goed verwijderen of windows ff opnieuw instaleren doet wonderen :D
Ik heb de nvidia drivers gedeinstalleerd en vervolgens driver cleaner er over heen gehaald.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
deblaauwn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:44:
Misschien ligt je probleem in dezelfde orde als die van andere 5xxx-gebruikers, zie bijvoorbeeld het strepen topic. Hoewel je niet meldt wat je overige hardware is, lijkt mij niet echt dat 450W voor je setup ontoereikend zou zijn als de rest ongeveer op hetzelfde niveau ligt (mainstream/lager dan het overklok-segment).
Tnx voor de tip, ik zal het eens doorlezen. Rest van me specs zijn (zoals je inmiddels kan zien) zelf nog lager qua niveau.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43
Je voeding trekt dit met gemak, dus denk dat het aan je drivers ligt.
Probeer is met driversweeper
Pagina: 1