fsb dram ratio instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

• TheMadsn0w
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
hoi tweakers,

een vraagje heeft dit misschien met overklokken te maken: ''de fsb dram ratio'' waar kan ik die het beste op zetten?
3 mogelijkheden in mijn bios:
1:1.00
1:1.33
1:1.67
Ik dacht een keer gehoord te hebben dat dit iets met de geheugensnelheid te maken heeft maar dat weet ik niet zeker. Het ram geheugen wat ik nu in me computer heb is: kingston kvr800d2n5 1gig.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:59

Herman

FP ProMod
De FSB Dram Ratio is een verband tussen de snelheid van de processor en de snelheid van het geheugen.
Veel tweakers streven er naar om een 1:1 verhouding in die ratio te krijgen. De snelheid van je CPU is dan even snel als je geheugen. Overigens bestaat er over deze 'ideale' verhouding veel controversie.

Om in jou situatie aan te geven wat het beste is, zou ik écht meer informatie moeten hebben. Dus, wat is je moederbord, wat is processor etc.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens gezocht op wat FSB DRAM ratio is? Als je dat doet vind je meer dan zat uitleg over wat het is, waardoor je zelf ook kunt uitvinden hoe je dat moet instellen voor jouw systeem.
Omdat we verwachten dat je eerst zelf aan de slag gaat voordat je een topic opent gaat deze topic op slot.

Dit topic is gesloten.