Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sommige DD/DTS sporen in MKV-films haperen

Pagina: 1
Acties:

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 17:51
Ik heb de fout gemaakt een prachtig werkend systeem (XP + MediaPortal) te verruilen voor een nog-niet-werkend-systeem (Windows 7 + MediaPortal). Vervolgens ben ik in een codec-jungle terechtgekomen waar ik bijna uit ben, maar nog niet helemaal.

Ik heb het combined community codec pack (CCCP) geïnstalleerd en AC3Filter om geluid uit te sturen over S/PDIF naar mijn versterker. Alles lijkt te werken, ik krijg van de meeste van mijn films in allerlei resoluties (720p, 1080i, DVD, etc.) netjes het Dolby Digital of DTS geluidsspoor naar mijn versterker.

Maar met twee films heb ik een probleem. Deze lijken het DD of DTS geluidsspoor niet goed te kunnen lezen, want na een paar seconden switcht het naar PCM. Daarna is het geluid haperend, soms helemaal weg, en wisselt het af en toe voor minder dan een seconde terug naar DD of DTS.

Een van beide heeft een DD én DTS geluidsspoor, die beide haperen. Als ik de film afspeel op mijn andere pc, waar alleen maar twee speakertjes aan hangen, krijg ik gewoon netjes stereo en is er niets aan de hand. Ik denk dat het niet komt omdat de film te zwaar is voor mijn hardware, want vergelijkbare films (qua grootte, resolutie en geluidsspoor) speelt-ie probleemloos af.

Info over deze film (MediaInfo):

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, ReFrames : 10 frames
Muxingmodus : Container profile=Unknown@4.1
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duur : 1h 2mn
Bitrate : 11,7 Mbps
Nominale bitrate : 12,0 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Framerate : 29,970 fps
Resolutie : 8 bits
Colorimetrie : 4:2:0
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.189
Stroomgrootte : 5,12 GiB (89%)
Gebruikte encoderbibliotheek : x264 core 77 r1281 3836218
Audio #1
ID : 2
Formaat : DTS
Formaat/Info : Digital Theater Systems
Codec-ID : A_DTS
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 755 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Resolutie : 16 bits
Stroomgrootte : 337 MiB (6%)
Titel : Music
Audio #2
ID : 3
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Codec-ID : A_AC3
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 448 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Stroomgrootte : 200 MiB (3%)
Titel : Natural Sound

Een screenshot van mijn settings in AC3Filter:

Afbeeldingslocatie: http://i866.photobucket.com/albums/ab228/Earv2/screen01_small.jpg

Een screenshot van de aangesproken codecs (GraphEdit):

Afbeeldingslocatie: http://i866.photobucket.com/albums/ab228/Earv2/screen02_small.jpg

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Mijn systeem: AMD780G chipset, Athlon X2 4850e, 4 GB RAM, Windows 7 Ultimate x64, MediaPortal 1.1 Bèta (ik weet dat MP officieel Win7 niet ondersteunt, maar het werkt bij mij prima).

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 22:33

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zou die CCCP weggooien en goed verwijderen en 1 van de laatste pagina's bekijken in het mediaportal forum. Daar staat een link naar SAF filters die out of the box moeten werken.

deze dus:
Zinu in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Ik zelf gebruik Coreavc 2.0 icm AC3 filter. Dat werkt voor mij ook prima. die CCCP is volgens mij niet helemaal meer up to date. Maar ik ben verder geen codec guru!

[ Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 27-01-2010 14:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 17:51
Ja, ik heb dat laatst gelezen over die SAF, maar er niet veel aandacht aan besteed. Over CCCP hoor ik goede dingen, en het werkte eerder ook. Het eraf gooien en een ander codec pack erop is meteen zo ingrijpend. De meeste films werken immers...

Nou ja, ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11 13:58
Ik heb precies dit probleem gehad,

bij mij was het over zodra ik tegen ac3filter zij dat ie geen pcm moest behandelen. Deze werd door een ander filter gepakt, ffdshow uit mijn hoofd.
Ik denk dat je dus ff voor een ander audio codec moet zorgen of ff ac3 iets meer fine tunen (ik kwam er achter door 1 voor 1 vinkjes aan/uit te zetten).

Suc6!