• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop en was wel benieuwd na de temps die hij kreeg. Nu was ik altijd bekend met Everest ultimate, en was een goed progie, maar ik begin nu me twijfels te trekken.

Bij het spelen van mass effect 2 en nog een aantal programma's draaiend met turbo knop aan. (overclock) Geeft Everst aan dat me CPU rond de 70-75-80 graden wordt, dat maakte mij een beetje zorgen....dus ik downloaden via google ff een paar andere programma's. Want voor een nieuwe laptop vond ik dit aardig aan de hoge kant. En tot mijn verbazing zag ik dat deze hele andere temperaturen lieten zien. Die soms tot 20 graden minder waren....everst wijkt aardig af met de cpu temp, maar de HD temp is het zelfde als bij speedfan...:S

Gebruikte prog's: 1 Everest, 2 Speedfan, 3 Coretemp

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/54txyx.jpg
(temps zijn gemaakt op full gebruik laptop)

Nu is mijn vraag wat is het meest betrouwbare prog die ik kan gebruiken, want everest geeft wel hele hoge temps aan, als ik het vergelijk met de andere 2. Iemand ideeën?

Edit: @reactie Gaming Laptop MSI

CPU: Intel P7350 (max temp 90graden)
GPU: Ati 4670 (max temp ??)
HD: WD.......

Dat is mijn vraag ook of ze goed worden gemeten....in de bios staat er geen optie voor CPU graden etc..is uitgehaald door MSI denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door benbaba op 26-01-2010 21:36 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Wat zegt de temperatuur in de BIOS?
Wat voor laptop hebben we het over?

Zoals je 70-80 graden is mogelijk te veel, maar dan moeten we natuurlijk wel weten of die temperatuur goed gemeten wordt en wat voor processor // laptop we het over hebben.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• benbaba
  • Niet online
kalizec schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:29:
Wat zegt de temperatuur in de BIOS?
Wat voor laptop hebben we het over?

Zoals je 70-80 graden is mogelijk te veel, maar dan moeten we natuurlijk wel weten of die temperatuur goed gemeten wordt en wat voor processor // laptop we het over hebben.
Gewijzigd in TS post, maar info stond overigens ook in het plaatje...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
benbaba schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:42:
Gewijzigd in TS post, maar info stond overigens ook in het plaatje...
Prima, reden dat ik er toch naar vroeg is dat we hier op GoT dergelijke informatie in platte tekst verwachten zodat als jij dat plaatje weer offline haalt het topic nog steeds 'compleet' blijft.

Anyway, een P7350 heeft een maximum temperatuur van 90 graden zoals je hieronder kunt lezen.
Imho is er dus niets om je zorgen over te maken.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB53

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• benbaba
  • Niet online
kalizec schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:59:
[...]

Prima, reden dat ik er toch naar vroeg is dat we hier op GoT dergelijke informatie in platte tekst verwachten zodat als jij dat plaatje weer offline haalt het topic nog steeds 'compleet' blijft.

Anyway, een P7350 heeft een maximum temperatuur van 90 graden zoals je hieronder kunt lezen.
Imho is er dus niets om je zorgen over te maken.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB53
Oke, kan nu weer met een gerust hart de turbo knop gebruiken deed het eerst niet omdat everest ''verkeerde'' temps aangaf soms wel is 90graden....maar ik deze prog;s geven veel lagere temps aan. Dus de turbo gaat weer aan _/-\o_

Iemand enig idee wrm everest ernaast zit met zn temps? Ben het eigenlijk niet gewend van Lavalys. Maja....als iemand nog goede programma's heeft die temps en dergelijke uitlezen zou dat mooi zijn.

Alvast bedankt! 8)

• Herman
  • Laatst online: 20:44

Herman

FP ProMod
Je kunt altijd de temps van de BIOS bekijken. De temperatuur die idle het meest daarop lijkt, lijkt mij ook het meest aannemelijk.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• benbaba
  • Niet online
Dat is mijn vraag ook of ze goed worden gemeten....in de bios staat er geen optie voor CPU graden etc..is uitgehaald door MSI denk ik.
Staat dus niet in de bios:S

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Prima temperaturen, zolang je de ventilatiegaten niet blokkeert.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Ik heb dezelfde notebook alleen dan met de 9600M GT, echter wel de zelfde processor.

Idle kom ik rond de 35-40 graden bij een kamertemp van plusminus 20 en zonder turbo, stressed rond de 60. Dit is ook in CoreTemp gemeten, dus ik zou me niet direct zorgen maken als ik jou was.
Pagina: 1