• bavaro
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10-2018
Hoi,

Ik ben van plan binnenkort zelf een 1156 systeem te bouwen alleen zit ik nog met wat vragen. :?

- sata II of sata III

Als ik in de toekomst een 2de grafische kaart plaats dan zou ik van 1x16 naar 2x8 lanes gaan. (dit geeft in een verwaarloosbaar verlies voor mij dus hier geen zorgen). Als ik een sata II moederbord neem en ik zou er dan een sata III kaartje in willen dan wordt het ten eerste erg krap en ten tweede zal de snelheid van de PCI slots ook afnemen, toch?

-SSD
Ook wil ik er een SSD inzetten, maar zover ik lees zit de snelheid van de SSD's binnen de sata II specs. (bv X25 van intel).

Oh en trouwens is een hoge schrijfsnelheid ook belangrijk of is echt alleen de leessnelheid belangrijk?

Gigabyte P55A UD3 of de Asus p7p55d-e
Nu had ik gelezen dat de asus een mooiere oplossing heeft voor dit 'pci verhaal' maar is dit bordje ook goed/snel? Ik kan nergens een Benchmark vinden.
Kunnen de usb3 en sata III aansluitingen beide benut worden zonder dat er snelheid wordt ingeleverd?

Alvast bedankt! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Welke ... moet ik kopen?"-vragen zijn hier in PMG niet echt de bedoeling. Daarvoor is dit al:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Daarnaast:
1) hoewel er zat USB3 en SATA3 controllers op de markt zijn, zijn er nog geen apparaten die meerwaarde bieden tov USB2 en SATA2
2) PCIe 1x levert al genoeg bandbreedte voor USB3 en 2/3 van theoretische max van SATA3, dus geen enkele reden om kaarten daarvoor in PCIe 8x of 16x te gebruiken.

Zie voor discussie over SSD:
Het grote SSD topic ~ Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.