Brains: ik heb zelf heel lang een server op basis van de coolermaster stacker gehad met 16 drives, daar kun je van die modules voor kopen 4 in 3, daar zit voorop een grote fan , die houden de drives prima koel. Zeer goede optie, die passen in de meeste kasten. Kijk daar eens naar. 50 graden plus is toch best pittig voor de drives, zeker als het straks wat warmer wordt gaan ze daar wel onder lijden. Ik zit al lang in "de storage" omdat het mijn job is vroeger in het veld en nu kwa design en er werd eigenlijk altijd wel geroepen dat 50 graden wel zo'n beetje de max is, alhoewel je daar in een datacenter met goede koeling niet tegenaan loopt (als de stroom op de airco blijft tenminste

)
Ik gebruik de stackers nog steeds voor mijn werkstations, prima kast ook.
ontopic voor de thread: Ik gebruik al een hele tijd WD 1TB Green, bevallen super. Ze worden niet warm en performen prima in een raid. Ik heb ze op een Areca1260 en een 3ware9550 aangesloten en ga binnenkort ook een 24 port areca aanschaffen (1680ix). De WD's zijn wel wat duurder dan de samsungs, maar ik ben er persoonlijk super tevreden over.
Succes
[
Voor 28% gewijzigd door
mr.babek op 01-03-2010 09:12
]
Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset