Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb momenteel problemen met mijn huidige pc:

Asus Striker II Extreme
Intel Q9450 (overclocked Q9550)
Asus Geforce 9800GX2
3 GB DDR3 (2 x 1GB DDR CAS8 + 1 x 1GB DDR 3 CAS7 )
270 GB VelociRaptor (10.000 rmp)

Windows 7 Ultimate x64

Het probleem
Tijdens het installeren van nieuwe of oude Nvidia Drivers krijg ik een BOSD met daarin vermeld dat NVDLDDMKM.sys niet meer werkt.

Als de driver wel goed installeert dan komt dit probleem later tijdens het gamen.

Ik heb zelf nu een maand lang oplossingen geprobeerd en ik sta op het punt om een nieuwe video kaart te kopen.

De vraag
Nu wil ik een nieuwe video kaart kopen waarbij de prijs niet uitmaakt zolang hij maar goed is (de beste heeft voorkeur).
Hierbij wil ik gelijk mijn DDR3 geheugen vervangen met gelijke modules.

Ik vraag me echter af of de beste video kaart van ATI of Nvidia niet gebottlenecked wordt door mijn processor. Ik heb zelf al wat research gedaan maar ik krijg niet echt duidelijk antwoord op mijn vraag.

Zo iemand mij kunnen vertellen of de momenteel beste videokaarten gebottleneckt worden door mijn processor?

Bij voorbaat dank,

Justin Zant

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 14:58 . Reden: spelling ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Neem deze eerst eens door om mee te beginnen.

Verwijderd

Misschien niet geheel relevant tot jou vraag, maar ik heb ook constant BSOD's gehad met dezelfde grafische kaart en W7 x64 ultimate. Bij mij was het ook een geval van de drivers die het veroorzaakten. Nu dacht ik er van af te zijn, maar kreeg ik net toch weer een vastloper (stippen/strepen beeld en na minuut volledige crash).

bij mij kwam ook de .sys in beeld.

Misschien is het beter om even te wachten op goede drivers van nvidia, of even proberen met oudere drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:
Misschien niet geheel relevant tot jou vraag, maar ik heb ook constant BSOD's gehad met dezelfde grafische kaart en W7 x64 ultimate. Bij mij was het ook een geval van de drivers die het veroorzaakten. Nu dacht ik er van af te zijn, maar kreeg ik net toch weer een vastloper (stippen/strepen beeld en na minuut volledige crash).

bij mij kwam ook de .sys in beeld.

Misschien is het beter om even te wachten op goede drivers van nvidia, of even proberen met oudere drivers?
Eigenlijk is die opmerking heel relevant, gezien het feit dat ik een nieuwe video kaart koop om exact die reden.

Het probleem is echter dat ik hier nog niet last van heb gehad maar het kwam pas in windows 7, oude drivers geven het zelfde probleem dus ga ik er vanuit dat het aan me kaart licht :(

Bedankt voor de link TERW_DAN

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit topic gelezen en het beantwoord jammer genoeg nog steeds me vraag niet.

De prijs en geluid zijn bij mij niet van toepassing, en de hitte is dankzij mijn airflow geen probleem.

Het is bij mij de vraag of me CPU de snelste Videokaart kan bijhouden.
Ik heb momenteel de ATI HD5970 en ben momenteel het grote topic over deze kaarten aan het lezen voor informatie.

Als 2de ben ik beniewd maar de niewe release van Nvidia, de GF100, maar dat komt nog wel.

Edit:
Ik heb een antwoord weten te vinden, en volgens verschillede topics op het web blijkt er een bottleneck te zijn, zelfs bij het overclocken van de kaart.

Weet iemand mischien welke CPU wel geschikt is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:33 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 11:32

M2M

medicijnman

of je cpu iets bij kan houden ligt geheel aan het type games wat je speelt. Een RTS zal meer hebben aan een goede processor, GTA 4 en de meeste RPG's ook. Een racegame is vrij snel gebottleneckt door de videokaart, evenals FPS en sommige MMORPG's.

En vertel dan gelijk even welke voeding je in je pc hebt hangen ;) misschien is dat wel de oorzaak van een crashende kaart.

ow ja, en over je geheugen, knikker er modules van 2 GB in. Kun je later namelijk nog upgraden, mocht dat idee er zijn :)

En kijk je niet scheel op CAS snelheden, dat is voornamelijk marketing geblaat, aangezien de performance eigenlijk nauwelijks afhangt van de snelheid van je geheugen, laat staan cas latency.

edit 2: welk scherm heb je staan (en met name de resolutie). Ook dat is een belangrijk onderdeel van het kiezen van een videokaart.

[ Voor 37% gewijzigd door M2M op 26-01-2010 15:37 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:34:
of je cpu iets bij kan houden ligt geheel aan het type games wat je speelt. Een RTS zal meer hebben aan een goede processor, GTA 4 en de meeste RPG's ook. Een racegame is vrij snel gebottleneckt door de videokaart, evenals FPS en sommige MMORPG's.

En vertel dan gelijk even welke voeding je in je pc hebt hangen ;) misschien is dat wel de oorzaak van een crashende kaart.

ow ja, en over je geheugen, knikker er modules van 2 GB in. Kun je later namelijk nog upgraden, mocht dat idee er zijn :)

En kijk je niet scheel op CAS snelheden, dat is voornamelijk marketing geblaat, aangezien de performance eigenlijk nauwelijks afhangt van de snelheid van je geheugen, laat staan cas latency.

edit 2: welk scherm heb je staan (en met name de resolutie). Ook dat is een belangrijk onderdeel van het kiezen van een videokaart.
Heel erg bedankt ik ben een stuk wijzer geworden.

Over me voeding: Ik heb er nu een Cooler Master 550 Watt in zitten die het een lange tijd goed gedaan heeft, problemen zijn later pas opgetreden.

Verwijderd

ik lees net dit, misschien heb je hier wat aan:

the nvlddmkm failure can be caused by many different things. In my case, it seems the error was caused by a slightly too low RAM Voltage (not the graphics card ram, the on-board RAM). It was perfectly stable in Windows XP 32 bit on the same computer - BUT, XP only uses 4 gb, Vista 64 can use all 8.

I had my RAM running at stock voltage, and all was stable running Prime 95 for 24 hours, as well as using Memtest 86 + for multiple cycles. My cpu was at 1.4 v. But, I got these crashes.

I TRIED EVERYTHING. I tried older driver versions. I uninstalled and reinstalled drivers over and over. I hand deleted and extracted the nvlddmkm.sys file from the driver package. I changed the GPU clock. No difference.

I upped the voltage of the cpu to 1.4125, and the memory voltage to 2.3 v. So far, I have tested by repeatedly rebooting, since I could usually get it to fail 1/8 times before I upped the voltage, and it has not failed sinced I upped voltage.

dus bekijk door de fabrikant aanbevolen voltage wat je geheugen nodig heeft.
Of test 1 reepje met memtest, dan haal je die eruit en test dan het andere.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 20:43 ]

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:15:
ik lees net dit, misschien heb je hier wat aan:

the nvlddmkm failure can be caused by many different things. In my case, it seems the error was caused by a slightly too low RAM Voltage (not the graphics card ram, the on-board RAM). It was perfectly stable in Windows XP 32 bit on the same computer - BUT, XP only uses 4 gb, Vista 64 can use all 8.

I had my RAM running at stock voltage, and all was stable running Prime 95 for 24 hours, as well as using Memtest 86 + for multiple cycles. My cpu was at 1.4 v. But, I got these crashes.

I TRIED EVERYTHING. I tried older driver versions. I uninstalled and reinstalled drivers over and over. I hand deleted and extracted the nvlddmkm.sys file from the driver package. I changed the GPU clock. No difference.

I upped the voltage of the cpu to 1.4125, and the memory voltage to 2.3 v. So far, I have tested by repeatedly rebooting, since I could usually get it to fail 1/8 times before I upped the voltage, and it has not failed sinced I upped voltage.
En daarnaast staat in de TS het volgende: Ik wil mijn ddr3 geheugen dan ook meteen vervangen door gelijke modules........
dat maakt het vermoeden dat het aan het RAM en niet aan de videokaart ligt alleen maar groter. Want ik lees daarin een mogelijk compatibiliteitsprobleem tussen verschillende modules?

[ Voor 19% gewijzigd door udybees op 26-01-2010 18:12 ]

Verwijderd

in duo channel moeten wel dezelfde modules zijn.
ik heb bv / 2x2 gig geheugen OCZ reaper en 2x2 gig G.Skill

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 13:13 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat wel belangrijk is om te weten is wat de resolutie van je scherm is. Op 2560x1600 zal een HD5970 zeker nut hebben voor de echt zware spellen op allerhoogste settings, heb je 1680x1050 of lager dan zal een HD5850 of HD5870 al nagenoeg alle games prima op max kunnen trekken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1