Voor mijn werk verkopen we zo nu en dan computers met daarop ip video software. Tot nu toe passen we 9 van de 10 keer een hp wx4600 werkstation toe. Waarom deze keuze ? Omdat fabrikanten het aanraden...
Nu zijn we ons een beetje aan het oriënteren en merken dat de concurrente meestal zelfbouw pc's aanbieden.
En daardoor vaak toch 10-20% minimaal goedkoper aan kunnen bieden dan wij..
Nu zit ik eigenlijk eens rond te kijken naar zelf samen te stellen systemen.. Maar er is zoveel hardware dat ik al snel door de bomen het bos niet meer zie..
Wat ik dus eigenlijk wil is een standaard pc in 4 verschillende klasse's qua applicatie zwaarte. En daarbij hardware die tenminste 2 jaar lang beschikbaar is.
Harddisken, geheugen en netwerk kaarten maak ik me niet zoon zorgen om..
Maar videokaarten/mobo's en processoren die gaan vrij hard. Of zie ik dit verkeerd?
En dan is nog de vraag wat is het beste en niet het duurste..
Heeft iemand verstandig advies in deze kwestie ?
Nu zijn we ons een beetje aan het oriënteren en merken dat de concurrente meestal zelfbouw pc's aanbieden.
En daardoor vaak toch 10-20% minimaal goedkoper aan kunnen bieden dan wij..
Nu zit ik eigenlijk eens rond te kijken naar zelf samen te stellen systemen.. Maar er is zoveel hardware dat ik al snel door de bomen het bos niet meer zie..
Wat ik dus eigenlijk wil is een standaard pc in 4 verschillende klasse's qua applicatie zwaarte. En daarbij hardware die tenminste 2 jaar lang beschikbaar is.
Harddisken, geheugen en netwerk kaarten maak ik me niet zoon zorgen om..
Maar videokaarten/mobo's en processoren die gaan vrij hard. Of zie ik dit verkeerd?
En dan is nog de vraag wat is het beste en niet het duurste..
Heeft iemand verstandig advies in deze kwestie ?