Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Eerste foto's 9"-e-reader van Asus verschenen

Pagina: 1
Acties:
nieuws: Eerste foto's 9"-e-reader van Asus verschenen
quote:
De DR-950 is dunner dan een iPhone 3GS.
SO WHAT? Hij is ook dunner dan mijn Motorola Milestone, dunner dan een DVD-doosje, dunner dan een
Asus laptop, dunner dan een Samsung LCD tv, dunner dan 'n PS3 Slimline, dunner dan een doos drumsticks...
Zoiets is toch totaal geen toevoeging van het artikel? Het is notabene een iPhone 3GS

Ik heb er weleens eerder een topic over gestart: PSP2 krijgt betere GPU dan de iPhone 3GS

Waarom moet nou altijd alles en eeuwig met een iPhone worden vergeleken... :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Delusion
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:22
Ik begrijp je punt.
Het is eenmaal makkelijk te refereren. De meeste mensen weten immers hoe dik een iPhone ongeveer is.
Maar ja, het is wel T.net

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat komt in dit geval door deze specifieke foto:

http://www.flickr.com/photos/asusuk/4295675938/

Er is dus geen objectieve maat beschikbaar, alleen deze vergelijking is voor handen. Dus in dit geval kan ik de redactie begrijpen dat ze deze bewoording hebben gekozen.

Hmnzz, onderaan het artikel word gewoon de maat genoemd van 9mm genoemd. Er was dus wel een objectieve maat voor handen.

Hooglander1 wijzigde deze reactie 25-01-2010 16:01 (19%)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:47

Hoedje

Moderator Apple Talk
Colin, ik denk niet dat T.net een geheime Apple / iPhone agenda heeft. De vergelijking wordt gemaakt, omdat Asus zelf foto's heeft gepubliceerd waarin de vergelijking met de iPhone wordt gemaakt :).
Dus.. Dat zien Tweakers toch als ze de foto's zien... waarom een aparte vermelding in een nieuwsbericht.
Naja het maakt allemaal niet uit, Tweakers.net blijft daar toch mee doorgaan volgens mij, gewoon jammer..

EDIT @ Hooglander1: Er is ook een foto met 'n mok te zien... dusja..

CLB wijzigde deze reactie 25-01-2010 16:03 (27%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08:47

Hoedje

Moderator Apple Talk
Het vorige voorbeeld wat je geeft is van een half jaar geleden. En ja, toen kwam het vaker voor. Dat was precies de periode dat er veel publiciteit was rond de nieuwe iPhone. Dus dan vind ik het niet zo vreemd :).

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

quote:
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:00:
Dus.. Dat zien Tweakers toch als ze de foto's zien... waarom een aparte vermelding in een nieuwsbericht.
Naja het maakt allemaal niet uit, Tweakers.net blijft daar toch mee doorgaan volgens mij, gewoon jammer..

EDIT @ Hooglander1: Er is ook een foto met 'n mok te zien... dusja..
Overdrijven is ook een vak hoor, zo heel vaak gebeurt het nu ook niet. En je frustratie op deze manier verwoorden helpt ook niet echt mee denk ik.

Het was misschien netter geweest als er gewoon was gezegd dat de dikte nog geen centimeter was. Maar een visuele interpretatie is vaak wel prettiger en sneller te visualiseren en begrijpen. Dat samen met de foto's... Tjah, ik denk niet dat dit geval zulke frustratie nodig heeft.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-11 17:10
Ben ik wel met je eens. Al vind ik zelf apple fijn spul, die eeuwige vergelijkingen moeten ook maar eens stoppen. Dit ook, het word vergeleken met een iPhone ? Zoals Hoedje de link geeft naar AsusUK flickr stream, daar staan ook fotos op van een koffie kopje hoor :S? Waarom dat juist de fotos met een iphone op de frontpage plaatsen ? Ik denk dat meer mensen bekend zijn met het formaat van een koffie kopje dan het formaat van een iphone. Maar dit zal wel aan mij liggen.

gewoon nee.

Dan moet het nu toch afgezwakt zijn... Toen was het een trend, maar die gaat maanden verder gewoon door.
Leuk dat Asus een foto publiceert waarop hun eReader met 'n iPhone te zien is, so be it, dat zien we zelf wel.
quote:
Hooglander1 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:03:
Maar een visuele interpretatie is vaak wel prettiger en sneller te visualiseren en begrijpen.
Dan plaats je toch mooi foto's bij het nieuwsbericht net zoals nu gedaan is en daarmee klaar..
Maar nog even zeggen in het artikel dat hij dunner is dan een iPhone 3GS, tsjaa erg interessant :N

CLB wijzigde deze reactie 25-01-2010 16:07 (48%)

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:42

Olaf

Nieuwscoördinator
Hoe moet je de verhouding ten opzichte van een koffiemok aangeven dan?

Dunner dan een iPhone geeft de dikte mooi weer, vooral ook omdat er geen maat in mm wordt gegeven. Als er een Kindle oid op de foto had gestaan hadden we die vergelijking getrokken.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als op de foto zelf al een iPhone ter referentie gegeven wordt is een klacht in GR niet op de juiste plaats. En ik betwijfel of Asus zich daarvoor interesseert.

• Wouter
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:04

Wouter

is it still raining outside?

Dit is toch een beetje gezeur om niets...

Ik weet ook niet precies hoe groot de province Utrecht is,
en de laatste keer dat ik op een full-size voetbalveld heb gestaan is ook al weer even geleden.

Vergelijkingen worden nu eenmaal gemaakt zodat mensen zich er iets bij voor kunnen stellen
en dan is de iPhone gewoon een apparaat dat veel mensen kennen en gezien hebben.
quote:
Olaf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:14:
Dunner dan een iPhone geeft de dikte mooi weer,
vooral ook omdat er geen maat in mm wordt gegeven.
Dan kan die eReader 8mm zijn of 1 mm... Zegt niks imho, Tweakers kijken toch wel naar de foto's..
quote:
Als er een Kindle oid op de foto had gestaan hadden we die vergelijking getrokken.
Zet dat er alsnog bij? Dat zijn twee eReaders, concurrenten van elkaar.
Tweakers willen de slickste, mooiste, dunste en geilste eReader hebben.
quote:
Wouter schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:30:
Dit is toch een beetje gezeur om niets...
That's your opinion :)
quote:
Vergelijkingen worden nu eenmaal gemaakt zodat mensen zich er iets bij voor kunnen stellen
en dan is de iPhone gewoon een apparaat dat veel mensen kennen en gezien hebben.
'Dunner dan een iPhone' |:( 'Jeej nu weet ik hoe die eReader eruit ziet en hoe groot hij is' *not*
Tweakers kijken heus wel naar de foto's, en ik vond het weer een iPhone vergelijking van niks, I'm sorry ;)

• BlueLed
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-11 23:34
Dit is toch een logische vergelijking?! Ik verbaas me er altijd over als ik een nieuwe iPod zie, hoe ongelooflijk dun die zijn, en ik denk dat er heel veel mensen zijn die dit ook zien en sinds de iPhone immens populair is, mede dankzij de media, is dit een logische vergelijking.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

quote:
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:37:
[...]
Dan kan die eReader 8mm zijn of 1 mm... Zegt niks imho, Tweakers kijken toch wel naar de foto's..
Zo bespeelt zegt 8 mm ook niets. En een gewicht van bv 150 gram zegt ook niets. Wanneer je het in je handen hebt, kan je je een voorstelling maken. Die iPhone is er voor de voorstelling en gezien de iPod's/iPhone's en Touches zijn er voldoende mensen die dan een vergelijking kunnen maken.

Maar als dit je niveau van commentaar is, dan hoop ik niet dat ET ooit gespot wordt met een iPhone. Het nieuws van de dag wordt dan niet zoiets als ET phones home maar CLB die 'onrechtmatige reclame' ziet.
quote:
BlueLed schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:45:
Dit is toch een logische vergelijking?!
Een iPhone vergelijken met een eReader is logisch?
quote:
Delerium schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:57:
Die iPhone is er voor de voorstelling
So be it...
quote:
Maar als dit je niveau van commentaar is, dan hoop ik niet dat ET ooit gespot wordt met een iPhone. Het nieuws van de dag wordt dan niet zoiets als ET phones home maar CLB die 'onrechtmatige reclame' ziet.
:w

• Vanx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:21
quote:
Delerium schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:57:
[...]

Die iPhone is er voor de voorstelling en gezien de iPod's/iPhone's en Touches zijn er voldoende mensen die dan een vergelijking kunnen maken.
Mind you, die touches zijn weer veel dunner dan deze eReader (en dus dunner dan een iPhone :+ ).

Ik vond dit wel een logische vergelijking trouwens, dit of een DVD-doosje.

Vanx wijzigde deze reactie 25-01-2010 17:42 (9%)

• rinusnl
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-11 22:50
het is toch meer appels met peren vergelijken?

je kan beter een concurrent laten zien dat heeft pas meerwaarden dan een iphone of een andere ding dat kan bellen?

want vertel mij eens wat hiervoor het nut is?
om een EREADER met een TELEFOON te vergelijken?

helemaal niks. dit is puur gedaan om aandacht te trekken.
jammer want ik word net als de TS zat om die vergelijking tezien.

rinusnl wijzigde deze reactie 25-01-2010 18:23 (19%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom wordt pas laat in het bericht de 'echte' dikte aangegeven?

Deze tekst was mi toch al genoeg om te refereren naar die foto's met de iphone? Waarom moet het er dan ook nog eens extra bij worden vermeld in de intro?
quote:
Op een aantal foto's wordt, om een idee te geven van de afmetingen, de Asus-e-reader vergezeld van de iPhone 3G of 3GS. Met zijn dikte van negen milimeter is de DR-950 iets slanker dan de smartphone van Apple.
Het stukje vet van zo'n bericht lijkt me toch in een notendop aan te geven waar het bericht over gaat, daar kan dan toch die 9mm worden vermeld ipv vergelijking met een iphone? (even lomp gezegt, ik denk dat meer mensen 9mm kunnen inschatten dan de dikte van een iphone)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• blackTIE
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 31-10 21:56
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind de ophef hierover wat overdreven. Zoals collega Olaf al aangaf wordt aan de iPhone 3GS gerefereerd vanwege het feit dat deze zelf op de foto's van Asus staat. Ik geef toe dat het logischer was geweest dat Asus zijn eigen Nüvifone voor de foto's had gebruikt.

Er is geen bias voor de iPhone van mijn kant of van de redactie. Ik ben erg tevreden met mijn HTC Hero, alhoewel ik wel zit te wachten op de Android 2.x-update van HTC...

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Hahn

Tegendraads

CLB, dat je overal je geliefde Milestone (wat blijkbaar gepaard gaat met een haat voor de iPhone) bij moet gaan halen begint best wel irritant te worden eigenlijk.

Waarschijnlijk had je dit topic niet eens geopend als er in de nieuwspost een vergelijking zou zijn gemaakt met de Motorola Milestone, maar omdat de iPhone werd gebruikt (wat helemaal niet zo gek is, er zijn ook in Nederland dui-zen-den mensen met een iPhone) schreeuw je moord en brand.

Hahn wijzigde deze reactie 26-01-2010 02:12 (6%)

The devil is in the details.

Dat is echt pure onzin Mute, ik haat niks van iPhones / iPod Touches / Apple (behalve de iMacs op school)
maar het feit dat Tweakers.net tig maar bij nieuwsberichten iPhones en onzin gaat vernoemen, vind ik irritant.

Voor de rest vind ik het allemaal goed, Asus levert foto's met 'n iPhone, dus so be it, case closed imho.

CLB wijzigde deze reactie 26-01-2010 05:56 (20%)

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*