Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zodra dat gaat gebeuren, word het al gauw gezien als een concurrentie naar de andere handhelds toe.
Al lijkt sony hier meer last van te hebben dan nintendo op de 1 of andere manier. ( of sony trekt het zich veel meer aan, dat kan ook nog. )
Maar had de psp überhaupt niet al een betere gpu ?;P ( naar mijn idee wel ? )
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
"Googles Chrome OS gaat strijd met Windows aan" -> "Google kondigt Chrome OS aan"
Ja dat kan, maar wel op een bepaalde hoogte...Y0ungDon schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:58:
Ze vergelijken nu eenmaal alles graag met de "beruchte" iphone 3GS
Een Zune HD of 'n PSP2 vergelijken met 'n iPhone
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Onzin natuurlijk, maar ik vraag me toch ook af waar die vergelijking in bovenstaand nieuwsbericht vandaankomt
*edit* het feit dat IEDERE apple jailbreaktool een nieuwsbericht krijgt, zelfs al doen ze allemaal hetzelfde (vandaag weeral) is ook wel vrij bedenkelijk. Dat de jailbreaker met de primeur nieuwswaardig is op tweakers wil ik wel begrijpen, maar degenen die erop volgen boeien toch totaal niet
[ Voor 44% gewijzigd door boe2 op 08-07-2009 14:04 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Verwijderd

Verder ben ik het eens met de mensen hierboven, minder iphonevergelijkingen aub.
Mijn HTC is ook 10x zo snel als een gameboy, mijn PSP is vele malen beter dan mp3 speler en zelfs mijn oude Nokia had een groter LCD scherm dan mijn rekenmachine, maar moet er nu bij elk bericht nu google/apple weer worden aangehaald?
Zet het dan anders neer, PSP2 wordt stuk krachtiger dan zijn voorgangers, vermeld in het bericht dat de PSP2 draait op een gelijkwaarde iphone chip, klaar.
Zelfs in dit bericht moet nog even worden aangehaald dat ze ook fabrikant van de iphone zijn 'dus dat zal wel goed spul zijn toch!'.
Ja, de ihpone is hot, is hype, maar moet dat bij elk mogelijke kans ook nog even extra worden benadrukt?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
nieuws: Id Software maakt Doom Resurrection voor de iPhone
nieuws: 'Nieuwe iPhone krijgt OpenGL 2.0 ES-ondersteuning'
nieuws: 'Sony Ericsson wilde Playstation-telefoon uitbrengen'
Er is simpelweg een marktbeweging richting telefoon/gamehandheld-hybrides, en daar doen we verslag van. Als de iPhone door John Carmack als serieus gameplatform gezien wordt, dan is het niet aan ons om te doen alsof het neusje bloedt. Dat is in het bewuste artikel wellicht onvoldoende duidelijk gemaakt en daar zal ik intern even een opmerking over maken; dat het artikel onder deze titel daarmee ook maar een millimeter aan relevantie inboet: neen.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Leuk dat er 'n Doom versie komt voor de iPhone, maar als die er voor Windows Mobile / Android zou zijn hoor je daar gewoon echt niks over, dat weet ik zeker. En als jullie zulke berichten als nieuws gaan bestempelen, dan is het nogal logisch om te zeggen dat de iPhone als handheld gameconsole wordt gezien, wat gewoon onzin is.
Leuk dat er een GPU'tje inzit die een stuk krachtiger is dan z'n voorganger, maar dat is 't dan ook
Dat 'n PSP2 een betere GPU heeft dan 'n iPhone, vind ik echt onzin om te gaan vermelden op Tweakers.

*ghenzi geeft zichzelf een schouderklopje
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Wil het toch wel lukken dat Doom voor android inderdaad bestaat en er zelfs een quake 3 port in ontwikkeling is en daar op tweakers nooit nieuws over gebracht isLeuk dat er 'n Doom versie komt voor de iPhone, maar als die er voor Windows Mobile / Android zou zijn hoor je daar gewoon echt niks over, dat weet ik zeker

Faust (zie comments frontpage) legt nog de leukste analogieen:
"nieuwe externe hdd van Western Digital heeft meer opslagruimte dan de iPhone 3GS"
"bravia modellen getoond op de ces hebben een grotere beelddiagonaal dan de iPhone 3GS"
"tesla roadster heeft grotere lithium polymeer accu dan de iPhone 3GS"
"prototype duikboot van de marine is mogelijk beter waterdicht dan de iPhone 3GS"
"spaceshuttle atlantis heeft een betere hittebestendige behuizing dan de iPhone 3GS"
"gemuteerde bacteriën hebben een effectievere oleofobische laag dan de iPhone 3GS"
[ Voor 62% gewijzigd door boe2 op 08-07-2009 14:24 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ahh wist ik niet! Maar is natuurlijk niet belangrijk, want is niet voor de iPhone 3GS, dus was langs me heengegaan!Boeboe schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:08:
Wil het toch wel lukken dat Doom voor android inderdaad bestaat en er zelfs een
quake 3 port in ontwikkeling is en daar op tweakers nooit nieuws over gebracht is
Alleen al de commentaren al hier: nieuws: 'PSP2 krijgt betere gpu dan de iPhone 3GS'
Niemand vind 't interessant, iedereen vind 't vreemde vergelijkingen en Tweakers.net gaat stug verder

Er is ook een versie van Doom, Wolfenstein en Orcs & Elves uitgekomen voor normale mobieltjes met Java ME. Het maakt Carmack echt niets uit voor welke platform zijn games uitkomen.Rataplan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:02:
Als de iPhone door John Carmack als serieus gameplatform gezien wordt, dan is het niet aan ons om te doen alsof het neusje bloedt.
Dat niet alleen, maar het orginele bericht 'doelt' niet eens op een iphone vergelijking. Het is algemene informatie post over de kracht (vergeleken met xbox/dreamcast), referentie naar de chip (iphone) en verder wat technische info.CLB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:12:
Niemand vind 't interessant, iedereen vind 't vreemde vergelijkingen en Tweakers.net gaat stug verder
Daarbij, wat als de iphone games kan spelen, de Ngage werd toch ook nog steeds mobiel genoemd?
Android platform wordt ook al voor ontwikkeld: nieuws: EA ontwikkelt simpele games voor Android-platform, worden alle android toestellen dan ook maar handheld concurrenten?
[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2009 14:34 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het artikel hier op Tweakers.net is dan ook zeer slecht geschreven, er zijn lukraak (zo lijkt het) wat termen/namen overgenome en in een verkeerd context geplaatst. Wanneer je geen/niet voldoende achtergrond informatie hebt staat het heel raar wat hier geschreven wordt. Mogelijk is het verstandig het artikel te herzien/herschrijven, met alles in een juiste context geplaatst, want nu gaan de vergelijkinge geheel scheef.SinergyX schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:30:
[...]
Dat niet alleen, maar het orginele bericht 'doelt' niet eens op een iphone vergelijking. Het is algemene informatie post over de kracht (vergeleken met xbox/dreamcast), referentie naar de chip (iphone) en verder wat technische info.
Helaas vallen ook mij dergelijke titels en artikelen de laatste tijd wat meer op, maar zo bond als het nu gemaakt is, is mij nog niet opgevallen.
@Rataplan, mischien eens met de collega's spreken over het herzien van het artikel, overigens is het helemaal niet beschamend eens een keer een artikel te herzien.
[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 08-07-2009 14:36 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Maar is dat nou echt reden om een totaal scheve vergelijking te gaan trekken tussen een smartphone met gamingaspiraties en een handheld gameconsole die (heel gek!) in het voordeel van de console uitvalt? Was die vergelijking nou echt nodig om het punt te maken dat het een goeie grafisch chip is, en dan ook nog eens met zo'n toon alsof het wonderbaarlijk is?Rataplan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:02:
Er is simpelweg een marktbeweging richting telefoon/gamehandheld-hybrides, en daar doen we verslag van.
Ik begrijp in elk geval wel waarom een paar mensen hierboven de Telegraaf erbij halen, want die is journalistiek van een laag niveau dat ik niet van T.net gewend ben.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verder is dit alleen maar koren op de molen van de dames en heren die bij ieder derde artikel de iPhone noemen in de reacties, waarna een zinnige discussie over het onderwerp verzandt in alweer dezelfde Apple/iPhone discussie. Hier valt meestal niet tegenop te modereren.
http://www.electronista.c...07/sony.psp2.specs.rumor/
Waar btw hier ook Google's OS wat 'netter' in het nieuws wordt gebracht:
http://www.electronista.c...9/07/08/google.chrome.os/
(algemene info, met wel 'potentieel' gevaar naar windows).
Stel je niet aan. Geef mensen dan ook gewoon de tijd om te reageren. Zoals je hierboven kan lezen ben ik het inhoudelijk met je eens maar da's geen reden om zo idioot te gaan reageren. Dat zet je betoog nou ook niet echt kracht bij.CLB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:29:
En inmiddels staat het al 'n volle dag in de belangstelling en raakt 't weer in de vergetelheid..
[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 08-07-2009 21:33 ]
Verwijderd
Als er echt sprake is van synergie en n vergelijking tussen die 2 dan de kop volgende keer ook graag:Rataplan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:02:
Dat de iPhone een carrière als handheld gameconsole wordt toegedicht is kennelijk langs iedereen heen gegaan?
Er is simpelweg een marktbeweging richting telefoon/gamehandheld-hybrides, en daar doen we verslag van.
sony/nin sloopt belfunctie uit opvolger handheld. Of
Nieuwe psp geen concurrent iphone: bellen wordt niet mogelijk. Of
Psp2 minder veelzijdig dan iphone: sony vindt bellen overbodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 22:34 ]
Ik ben het verder met de TS eens. Minder iphone vergelijkingen svp. Voor elke moderne telefoons zijn games verkrijgbaar en ik zie op dit moment niet in waarom de iPhone 3GS daarbij een uitzondering is behalve dat het toestel hier op T.net enorm gehyped is.Rataplan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:02:
Dat de iPhone een carrière als handheld gameconsole wordt toegedicht [insert]door T.net[/insert]is kennelijk langs iedereen heen gegaan?
[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 08-07-2009 22:41 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dan leef je toch wel in een vacuüm. Op zich wordt de iPhone echt niet bovengemiddeld gehypt op Tweakers. Op de meeste relevante internetsites is het gewoon een veelgenoemd toestel. Dat is niet gek.Bor de Wollef schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:37:
[...]
Ik ben het verder met de TS eens. Minder iphone vergelijkingen svp. Voor elke moderne telefoons zijn games verkrijgbaar en ik zie op dit moment niet in waarom de iPhone 3GS daarbij een uitzondering is behalve dat het toestel hier op T.net enorm gehyped is.
Daarbij doe je de iPhone zeker tekort als je stelt dat er op alle platforms gegamed kan worden, dus dat de iPhone niet bijzonder is. Voor de Mac is het gamesaanbod buitengewoon teleurstellend te noemen
Verder is de vergelijking ook in dit specifieke geval niet zover gezocht, omdat ze nu eenmaal van een chip van dezelfde fabrikant gebruik (schijnen te gaan) maken. Ik vind dat T.net zeker wat behoudender mag zijn met het maken van vergelijkingen met de iPhone. Maar in dit geval vind ik het niet zo vreemd. Het is alleen jammer dat door de aard van het artikel, dat de meeste tweakers een beetje koud op hun dak valt. Als je er een of twee alinea's aan toelichting bijdoet. Dan is de vergelijking meteen een stuk logischer
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dan nog is de strekking van het artikel heel anders dan de titel suggereert waardoor die hele titel zinloos is en erg stom overkomt.Hoedje schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:26:
[...]
Verder is de vergelijking ook in dit specifieke geval niet zover gezocht, omdat ze nu eenmaal van een chip van dezelfde fabrikant gebruik (schijnen te gaan) maken.
Wie dan?CLB schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:35:
Ik weet niet wie hier nou idioot reageert, maar ik ben het niet

Ik vind dit artikel overigens wel kunnen, al had de nadruk wel meer mogen liggen op de 'bijna gelijke' gpu, in plaats van de 'snellere versie'.
Maar nog steeds is het niet zulk gek nieuws: afaik had de eerste PSP een tragere gpu, en de iphone is een bedoorlijk grafisch apparaat.
Hij, mij een beetje idioot noemen, leuk dat vriendelijker GoT zeg
En dus wordt 't allemaal maar toegelaten dat half Tweakers.net wordt volgespamd met vaag iPhone nieuws?en de iphone is een behoorlijk grafisch apparaat.
Het is toch totaal niet relevant om 'n PSP2 qua GPU te vergelijken met 'n iPhone zeg

Ik ga toch ook geen antikras laklaag van 'n auto vergelijken met de krasvastigheid van de iPhone 3GS...