Zune HD draait op tegra processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
nieuws: Microsoft: Zune HD draait op Tegra-processor

Beste, in het artikel staat
De Zune HD, die op 26 mei officieel werd geïntroduceerd, heeft een 3,3"-oled-touchscreen met een resolutie van 480 bij 272 pixels en kan 720p-videocontent via zijn hdmi-uitgang afspelen. Ook wordt de Zune-dienst geïntegreerd in Xbox Live Video Marketplace.
Nou kan hij idd 720p afspelen, maar niet direct, maar via een dockingstation..
Lijkt me reuze handig om erbij te vermelden, aangezien er vorige keer nogal wat mensen over vielen!

En leuk dat de andere specificaties er ook bij staan, maar daar gaan straks ook weer alle reacties over..

Tevens vraag ik me af waarom er 'n vergelijk wordt gemaakt met een iPhone 3G S?
Zijn twee totaal niet vergelijkbare apparaten met verschillende functies, draaiend op verschillende OS'en.

Bij dit bericht had een melding over de tegra processor imho meer dan voldoende geweest?
Deze is een slag nieuwer dan de ARM11-kern in de Tegra-chip. In tegenstelling tot de Nvidia-gpu in de Tegra-chip is de processor van de nieuwe iPhone 3G S uitgerust met een PowerVR MBX-gpu.
En nieuwer is beter of sneller of gelijkwaardig of?
En die Tegra-chip vs de PowerVR MBX-gpu? Wat zegt ons dat? Welke is sneller / beter?
Het is wat mij betreft beetje een grote brij van allerlei leuke termen, maar dan houdt 't ook echt op..

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 21-06-2009 11:44 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
"720p-videocontent via zijn hdmi-uitgang afspelen"

'Nuff said in het artikel toch?

Betreft de vergelijking: eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als ik '720P uitgang' lees verwacht ik dat dat op de Zune HD zit.
Aangezien ik zelf geinteresseerd ben in dit device weet ik dat dat niet klopt en het via dockingstation moet..

Nieuwe mensen die alleen dit berichtje lezen kunnen concluderen dat er een HDMI output op de Zune HD zit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vergelijking met de iPhone raakt kant nog wal. Vergelijk de hardware op zijn minst met de iPode Touch. Of is de Zune zo superieur dat dit oneerlijk is en dat dan maar met de iPhone wordt vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
Een iPod touch is toch eigenlijk een iPhone Light? Dus wat zou het de vergelijking veranderen? Het lijkt mij aannemelijk dat Microsoft haar aanbieding zeker verscherpt door de komst van de iPhone 3G(s). Daarmee is de vergelijking dan dus ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Ja, maar de iPod Touch heeft geen belfunctie, net zoals de Zune. Die 2 worden als PMD's ingezet, neit als telefoons met PMD-functie zoals de iPhone of SE Xperia X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:22
Prachtig apparaat! Ben echt benieuwd naar wat ie allemaal af kan spelen en dan met name MKV. Er zijn al chinese pmp's die MKV kunnen afspelen. Nu nog alleen main profile, wellicht later ook high profile (waarmee de meeste MKV's die op internet rondslingeren zijn geencodeerd).

Ik ben erg onder de indruk van de Tegra, iemand op youtube filmpjes gezien? Prachtig wat ie allemaal kan, hopenlijk is de geluidskwaliteit goed en zit er een EQ in. Echter, als je bij specs van de Tegra chips kijkt, staat er ook dat ze base profile kunnen afspelen, vind ik toch jammer maar misschien komt dit nog.

Trouwens, ik kan die bevestiging niet vinden als ik naar de website van Zune HD ga? Ik zie die podcasts maar welke is het nou? Al die download links geven genericerror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Denk dat je dat hier moet posten: [HDD] Microsoft Zune ervaringentopic- Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jammer dat het inmiddels al 'n dag oud is en nog steeds totaal geen normale inhoud heeft..

Er staat nu bijvoorbeeld:
De Zune HD, die op 26 mei officieel werd geïntroduceerd, heeft een 3,3"-oled-touchscreen met een resolutie van 480 bij 272 pixels en heeft de mogelijkheid om 720p-videocontent af te spelen op een hdtv. Ook wordt de Zune-dienst geïntegreerd in Xbox Live Video Marketplace.
Ja ook heel leuk, maar weer totaal 8)7

Het zal aan mij liggen, maar dit bericht vind ik gewoon echt totaal verprutst, niet samenhangend,
niet interessant terwijl men dat wel probeert (vergelijking met iPhone 3G S) en niet Tweakerwaardig :X

Pagina: 1