Studentenhuis Gent - Overstappen Telenet -> Dommel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46
Beste Tweakers,

ik zit op kot in Gent.
Wij delen hier een internetverbinding met 9 (!) personen. Het internetabonnement dat wij hebben is Telenet Turbonet (25Mbps en 60GB trafiek up/down).

De laatste tijd krijgen wij telefoon van de kotbaas dat hij het beu is dat er soms tot 80euro/maand moet bijbetaald worden aan Telenet omdat er extra volume verbruikt wordt. (Iemand op kot download dus blijkbaar nogal hevig...)

Mijn vraag aan jullie is de volgende:

Ik heb eens gekeken op de site van dommel en heb wat rekensommetjes gemaakt.
De prijs die nu betaald wordt aan Telenet is 62euro/maand. => 744€/jaar.

Als wij bij Dommel zouden gaan kunnen we een Cityconnect+ abonnement nemen (24Mbps en geen limiet).
Dan moet er echter een telefoonlijn gelegd worden, en een modem geïnstalleerd worden.
Alvorens dit alles voor te stellen aan de kotbaas, zou ik even willen jullie mening vragen of dit een verstandige zet is, en of ik dingen vergeten ben in de volgende berekening:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                            1e jaar bij Dommel[/u]               2e jaar bij Dommel
-Abonnement                     17,95                                 34,99
-Huur telefoonlijn                   5                                     13,31

Eenmalig:
-Activatie                            25
-ADSL-modem                   100?
-telefoonlijn leggen              135?

TOTAAL:                           535,40                                579,60

Zijn er dingen die ik vergeten ben mee te tellen?
Klopt het dat ik voor ongeveer 100 euro een adsl-modem kan kopen (om aan te sluiten op het netwerk van switches hier)
Klopt de prijs om een telefoonlijn aan te leggen? (Heb de prijs vanop de Belgacom-site gehaald, maar twijfel of er nog uurloon bijkomt)

Mensen met ervaringen met Dommel zijn ook heel erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een adsl2+ compatible modem hoeft, zeker als het om een gebruikte gaat, nooit 100€ te kosten. Die kan je al voor een fractie van deze prijs vinden.
Of het aanleggen van een telefoonlijn 135€ kost dat kan ik je niet zeggen, bel anders even naar Belgacom en vraag eens of er nog uurlonen bij komen?

Ervaringen met dommel kan je in \[België] Dommel xDSL en telefonie vinden, de voorlaatste post gaat zelfs over Cityconnect in Gent!

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 25-01-2010 15:25 ]