Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Soundmax geluid onafhankelijk, front & rear

Pagina: 1
Acties:

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-11 18:33
Binnen de driver van SoundMAX kan ik mijn front (headphones) en rear (surroundset) onafhankelijk gebruiken.
Dat wil zeggen dat als ik mijn koptelefoon erin doe, dat hij dan gewoon ook op het surround set door blijft spelen.

Wat ik nu wil is dat ik bijvoorbeeld een game (call of duty) aan kan laten op mijn headphones en muziek op de achtergrond door het surroundset. Hoe moet dat?

Ik gebruik (noodgedwongen) iTunes voor mijn muziek. Ik heb geprobeert om de speakers op Default te zetten in de mixer van windows, maar dan gaat het geluid van de game ook mee.

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

Verwijderd

Als je de voorspeakers voor je COD opstart als default aanwijst, gaat het pel dan niet op je voorspeakers terwijl de rest blijft waar het is?

• highmastdon
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:49:
Als je de voorspeakers voor je COD opstart als default aanwijst, gaat het pel dan niet op je voorspeakers terwijl de rest blijft waar het is?
Nee, hij verandert iTunes naar headphones (voor) en CoD ook.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Waarom je nou noodgedwongen iTunes gebruikt is mij een raadsel.

In foobar2k kan je gewoon kiezen welke geluidsinterface hij gebruikt, onafhankelijk van de Windows instelling

Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2010/01/foobar.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Simpelste opties :

- Koop een geluidskaart van 10-20 € en gebruik die voor je headset of speakers.
- Koop een headset die met een eigen USB geluidskaart wordt geleverd, zoals sommige Sennheiser modellen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• highmastdon
Ramon schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:19:
Waarom je nou noodgedwongen iTunes gebruikt is mij een raadsel.
Omdat ik een iphone heb...
- Koop een geluidskaart van 10-20 € en gebruik die voor je headset of speakers.
- Koop een headset die met een eigen USB geluidskaart wordt geleverd, zoals sommige Sennheiser modellen
Wat maakt dit dat het wel los van elkaar bedienbaar is als de programma's die de soundcard gebruiken steeds de default instellingen pakken?

Edit: Typo

• highmastdon
Is er niet een programma wat per programma de output-device regelt?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

highmastdon schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:58:
Wat maakt dit dat het wel los van elkaar bedienbaar is als de programma's die de soundcard gebruiken steeds de default instellingen pakken?
Tja... een beetje programma kan je vertellen dat die moet gebruiken. Games kunnen dat meestal dus ik dacht misschien is het een optie.

Sowieso zou je bij 5.1/7.1 geluidskaarten onder Vista of 7 per output aan moeten geven wat ermee gedaan wordt. Zou heb je dus 3 of 4 keer een stereo uitgang. Geen idee of dit echt zo is : Van horen zeggen en zo :)

Trouwens iTunes is niet een verplichting ofzo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Dat betekent toch niet dat je het ook moet gebruiken als je alleen muziek wil luisteren? Bovendien zijn er een hoop media afspeel programma's die een stuk zuiniger zijn qua geheugen, zodat je meer mem voor je game overhoudt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• highmastdon
nero355 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:11:
[...]

Tja... een beetje programma kan je vertellen dat die moet gebruiken. Games kunnen dat meestal dus ik dacht misschien is het een optie.

Sowieso zou je bij 5.1/7.1 geluidskaarten onder Vista of 7 per output aan moeten geven wat ermee gedaan wordt. Zou heb je dus 3 of 4 keer een stereo uitgang. Geen idee of dit echt zo is : Van horen zeggen en zo :)

Trouwens iTunes is niet een verplichting ofzo...
CoD 4 kan dat nog niet... En dan nog, ik heb een 5.1 met een uitgang naar mn front, die kan ik onafhankelijk bedienen. Maar niet apart programma's 'toevoegen' aan die uitgang

• highmastdon
Ramon schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:32:
[...]
Dat betekent toch niet dat je het ook moet gebruiken als je alleen muziek wil luisteren? Bovendien zijn er een hoop media afspeel programma's die een stuk zuiniger zijn qua geheugen, zodat je meer mem voor je game overhoudt.
'k heb 8gb mem, dus met dat geheugen zit 't wel goed ;)

Pagina: 1