suggesties high-end kantoorsysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Ik sta op het punt een nieuw kick-ass kantoorsysteempje aan te schaffen ter vervanging van m'n 'oude' duo-core 6850/4Gb setup.

Gebruik 'm met name voor wat stevige databases, beetje fotosoep, beetje VM en code kloppen. Nu is de aanschafprijs niet zo'n enorm issue, maar ik wil onder de 2k euro blijven incl. een extra non-TA scherm voor een triple-setup (Heb al twee 22'' acer DVI schermpjes).

Beetje OC'en moet kunnen. Uiteraard een SSD erin, en twee 1.5Tb's in raid1 voor de documentjes en backups. Keywords: stijlvol, snel, stil en betrouwbaar. Zuinig is een pre.

Ik heb de volgende setup bij elkaar geklikt, en sta dus open voor suggesties om er wat anders van te maken...

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-550€ 75,01€ 75,01
1Corsair Hydro Series H50€ 59,95€ 59,95
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 85,95€ 85,95
1Intel Core i7 860€ 228,50€ 228,50
1Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 198,64€ 198,64
1LG BH08LS20€ 158,-€ 158,-
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 157,-€ 157,-
1NEC Multisync EA231WMi-BK€ 320,-€ 320,-
1OCZ Gold Low Voltage OCZ3G1600LV4GK€ 99,90€ 99,90
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE (New Edition)€ 138,62€ 138,62
1Silverstone Fortress FT02B-W Zwart€ 196,-€ 196,-
2Western Digital Caviar GreenPower WD15EARS€ 89,90€ 179,80
ImporterenTotaal€ 1.897,37

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Verwijderd

Backups op interne schijven? Wat als je PC gejat wordt? ;)

Verwijderd

Uitgaande dat er geen diefstal zal worden gepleegd is 2x 2 disks in Raid-1 een prima backup-oplossing als je nog met SSD werkt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of kortsluiting, datacorruptie, virus,...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

RAID is geen backup.
Interne media is geen backup.

Tot zover mijn mening. Er kan teveel mis gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:23:
RAID is geen backup.
Interne media is geen backup.

Tot zover mijn mening. Er kan teveel mis gaan.
Wat mij betreft is het geen mening maar een feit. Als het niet bestand is tegen human error (per ongeluk iets overschrijven of deleten), brand, vernieling en diefstal, is het geen backup.

Als het hele spulletje op één locatie staat of real-time gerepliceerd wordt, is het géén backup.

RAID 1 is voor continuïteit.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is een beetje overdreven. Een backup op een aparte plek in hetzelfde huis/gebouw is prima een backup te noemen. Hoewel het altijd gestolen kan worden of kan verbranden. Echter zal het voor de meeste gevallen prima voldoen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Dat is niet overdreven. Je hebt het hier over een bedrijf. Als de boel affikt en de complete boekhouding, klantgegevens en vooral je werk weg is, is de schade niet te overzien.

Het is niet voor niets dat er door bedrijven vaak gebruik wordt gemaakt van online back-up.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat hangt er dus enorm vanaf wat voor data het is. Maar om direct te zeggen dat een backup in hetzelfde gebouw geen backup is vind ik enorm overdreven.

Bovendien zie ik nergens staan dat het een bedrijf is en wat voor bedrijf het is als het er een is.

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 25 januari 2010 @ 01:46:
Dat hangt er dus enorm vanaf wat voor data het is. Maar om direct te zeggen dat een backup in hetzelfde gebouw geen backup is vind ik enorm overdreven.
Een backup heb je voor als de stront de ventilator raakt. Ik heb genoeg situaties gezien waar achteraf bleek dat het niet goed geregeld was. Zijn dat die mensen die het overdreven vonden?
Bovendien zie ik nergens staan dat het een bedrijf is en wat voor bedrijf het is als het er een is.
Even kijken hoor, hij heeft het over een kantoorsysteem. :z

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 02:01:
[...]

Een backup heb je voor als de stront de ventilator raakt. Ik heb genoeg situaties gezien waar achteraf bleek dat het niet goed geregeld was. Zijn dat die mensen die het overdreven vonden?
Je snapt mijn punt niet. Hoe belangrijk is de data en hoe erg is het als die data kwijt raakt? Online backup is leuk maar als je veel data hebt is het erg duur en dan is het de vraag of die data ook echt onvervangbaar is.
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 02:01:
[...]Even kijken hoor, hij heeft het over een kantoorsysteem. :z
Dus elk office systeem staat ook direct in een kantoor?

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 23:44
Oja 'lokale backups' bedoel ik eigenlijk, niet m'n backups in het algemeen: ik heb 2 externe schijven in wisseldienst en ook nog online backup. RAID1 is alleen zodat ik minder snel terug hoef te vallen op die backups.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica