Cool-prices.nl: aanbiedingsprijs van onze leverancier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Zijn er nog meer mensen die voor de mooie aanbieding van cool-prices zijn gevallen? Ik vond de prijs van €178,81 erg scherp en zoals de onderzoeksplicht het van mij vraagt heb ik tot twee keer toe contact opgenomen met cool-prices om de prijs te verifieren. Cool-prices heeft het vervolgens nagevraagd bij hun leverancier en ik was blij verrast om te horen dat de prijs klopt en het mogelijk om een aanbiedingsprijs van hun leverancier gaat. Ik heb dezelfde dag dat ik dit te horen kreeg direct de order geplaatst en via bankoverschrijving het bedrag netjes overgemaakt. Ik kreeg netjes een bevestiging van mijn order en de volgende dag een bevestiging van mijn betaling en de order ging in productie. Tot mijn grote verbazing en ongenoegen kreeg ik gisteren een mail van cool-prices dat het door mij bestelde product niet meer voor de overeengekomen prijs leverbaar is aangezien het om een aanbiedingsprijs van hun leverancier ging. Voor de prijs van € 311,90 kan ik de bestelling echter doorgang laten vinden of de order annuleren. Waarom maken webshops zich toch schuldig aan zulke, toch op z'n minst dubieuze, praktijken? Helemaal omdat, as we speak (een dag later), het product nog steeds voor de aanbiedingsprijs aangeboden wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik zou zeggen neem weer contact op met Cool-Prices en zeg dat je eerder op de dag van bestelling ook al had gebeld en dat toen de prijs werd bevestigd.

Dacht eerst dat dit weer eens zo'n topic was waar een foutieve prijs bij webshop x op de site stond, iedereen massaal bestellen, allemaal stuk voor stuk en iedereen vervolgens bekken in een topic. :P

Maar aangezien je vooraf al contact hebt opgenomen vind ik het wel vreemd allemaal dat het alsnog geannuleerd is. Of het moet luie telefonist(e) zijn geweest die zelf ook denk van als het op de site staat dan klopt het wel...

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Hoewel het voor dit topic wellicht niet heel handig is, heb ik de prijs uit het databeest verwijderd, juist om te voorkomen dat anderen tegen een soortgelijk probleem aanlopen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

je bent met cool-prices een overeenkomst aangegaan, en hier hebben beide partijen zich aan te houden. Jij hebt je betalingsplicht voldaan, en cool-prices moet nu leveren, voor de prijs die op de factuur staat. Zijn ze wettelijk verplicht. En zeker omdat je van te voren ook nog contact met ze hebt gehad (mail?) over de prijs, hebben ze weinig andere keus lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
pcprutser schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:10:
je bent met cool-prices een overeenkomst aangegaan, en hier hebben beide partijen zich aan te houden. Jij hebt je betalingsplicht voldaan, en cool-prices moet nu leveren, voor de prijs die op de factuur staat. Zijn ze wettelijk verplicht. En zeker omdat je van te voren ook nog contact met ze hebt gehad (mail?) over de prijs, hebben ze weinig andere keus lijkt mij..
Nee dat zijn ze niet verplicht, het enige wat ze verplicht zijn is het betaalde bedrag terugbetalen aan de ts indien hij niet akkoord gaat met de nieuwe prijs. De overeenkomst wordt dat ontbonden.

Neemt niet weg dat het slordig is van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ik222 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:16:
[...]

Nee dat zijn ze niet verplicht, het enige wat ze verplicht zijn is het betaalde bedrag terugbetalen aan de ts indien hij niet akkoord gaat met de nieuwe prijs. De overeenkomst wordt dat ontbonden.

Neemt niet weg dat het slordig is van de webshop.
Inderdaad. Toch verbaast het me élke keer maar weer dat er mensen zijn die meteen beginnen te roepen dat er een koopovereenkomst is afgesloten, dat dit meteen bindend is, dat beide partijen nu hun verplichtingen moet voldoen etc etc.

Ik ben inmiddels de tel kwijt van het aantal topic die ik voorbij heb zien komen over bestellingen bij webshops die een product x op de site hadden staan voor een (soms erg onrealistische) prijs y.
De koopovereenkomst werd ontbonden en iedereen loopt de webshop te vervloeken en te dreigen met een rechtzaak 8)7 . Het is niet netjes van de webshop nee, maar komop lijken wel stel aasgieren. (tot zover mijn offtopic geblaat en gal). Nofi

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
er is wel een koopovereenkomst afgesloten, de koper (TS) heeft het product besteld en betaald vervolgens de vermelde en later bevestigde prijs, als de verkoper eigenlijk iets anders bedoelde dan dat er op het prijskaartje stond is dat zijn probleem. de koper hoefde dit namelijk niet te weten.
dus de TS moet gewoon het product krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Nee, lees de voorwaarden maar, daar staat waarschijnlijk dat cool-prices.nl tot 1 of 2 weken na de overeenkomst nog het recht heeft het product niet te leveren vanwege prijsverhogingen / typ fouten of wat dan ook. de meeste shops hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Gewoon de koop ontbinden, geld laten terugstorten en een negatieve shopsurvey invullen voor cool-prices. Dit soort acties vind ik als consument genoeg reden om die shop voor een volgende keer links te laten liggen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Idd, schrijf een survey en ga vervolgens verder. Of het nu wettelijk klopt of niet weet ik niet, maar netjes is het natuurlijk niet. Zeker niet als je al 2x navraag hebt gedaan of dat de prijs echt wel klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Het is zo dat geautomatiseerde orderbevestigingen niet bindend hoeven te zijn. Echter is hier de prijs geverifiëerd. De Algemene Voorwaarden staan dan ook niet boven de wet. Netjes zou zijn als hun het leveren voor de prijs die vermeld is.

Koper heeft onderzoeksplicht vervult en de winkel de gelegenheid gegeven om de prijs te onderzoeken. Cool-Prices is akkoord gegaan met het bedrag en is derhalve verplicht te leveren.

Dit om 'woekeraanbiedingen' tegen te gaan (Aanbiedingen goedkoop verkopen maar dan toch een stuk duurder om zo klanten te werven).

Ik adviseer dan ook rechtsbijstand te adviseren over dit voorval. Leg wel goed uit dat je de prijs hebt laten verifiëren want een geautomatiseerde koopovereenkomst is niet altijd bindend. Echter omdat je de webshop de prijs hebt laten verifiëren ligt de zaak toch wel even 'anders'.

Je kan ook je verlies nemen (Eigenlijk heb je geen verlies) omdat de jurisprudentie rondom deze zaken nogal verdeeld is. Vaak zeggen rechters dat de koop ontbinden goed genoeg is; echter in hoger beroep is dit ook nog wel eens afgeketst volgens mij.

Vul ook een shopsurvey in (Mits dat mag van t.net; ik heb sommige surveys wel eens verwijderd zien worden omdat het product nog niet geleverd was).
Inderdaad. Toch verbaast het me élke keer maar weer dat er mensen zijn die meteen beginnen te roepen dat er een koopovereenkomst is afgesloten, dat dit meteen bindend is, dat beide partijen nu hun verplichtingen moet voldoen etc etc.
Dit is in vele gevallen ook zo hoor. Alleen op gebied van aankopen op internet ligt het nét even iets anders.

[ Voor 31% gewijzigd door RedHat op 25-01-2010 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

RedHat schreef op maandag 25 januari 2010 @ 07:46:
[..]

Vul ook een shopsurvey in (Mits dat mag van t.net; ik heb sommige surveys wel eens verwijderd zien worden omdat het product nog niet geleverd was).
Meestal worden shopsurvey verwijderd als de bestelling nog niet afgerond is. Pas als de bestelling in zijn geheel is afgehandeld mag er een shopsurvey geschreven worden. In de meeste gevallen is een bestelling dan ook nog niet afgehandeld als het product nog niet is geleverd, maar in dit geval is hier geen sprake van, dus is een shopsurvey met beoordeling gerechtvaardigd mijn inziens.
[...]

Dit is in vele gevallen ook zo hoor. Alleen op gebied van aankopen op internet ligt het nét even iets anders.
Ja, daar hebben ik/wij het toch ook over ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealR schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:42:
Cool-prices heeft het vervolgens nagevraagd bij hun leverancier en ik was blij verrast om te horen dat de prijs klopt en het mogelijk om een aanbiedingsprijs van hun leverancier gaat.
Volgens mij is daar geen woord chinees bij :) Je hebt er verstandig aan gedaan de prijs te laten bevestigen, maar in dit geval heb je de bevestiging gekregen mét aanvullende informatie dat het mogelijk om een actie gaat en niet de normale prijs. Daarmee ben je imho op de hoogte gesteld van een mogelijk tijdelijk karakter van de prijs, en heeft de winkel ook voldaan aan hun informatieplicht waarmee ze alsnog volgens voorwaarden mogen voorstellen bij te betalen of te ontbinden. Dat laatste dient uiteraard wel volledige te gebeuren, inclusief betaalkosten.

Niet online vergelijk: Als je een actie in een winkelcentrum hebt waar de eerste 100 klanten in welke winkel dan ook op een centraal punt een presentje op mogen halen. In de winkel waar je koopt zien ze op dat moment dat je erbij zou horen, maar doordat zij niet de enige zijn (actie leverancier) kan iemand je tóch nog voorzijn, ook al ga je direct aan de gang met je spullen afrekenen.

Overigens staat er - met name voor de mensen die het nog steeds hebben over het voldoen van de betaling als zijnde het enige gedeelte wat van belang is in een koopovereenkomst - in deze handleiding meer informatie.

Als een bestelling geannuleerd is, en de annulering klaar is kan prima een ShopReview geplaatst worden. Het gaat namelijk om een afgeronde aankoopervaring sinds enige jaren. Vroeger werd er inderdaad in de FAQ gewezen op afgeronde bestelling. Nu is er bijvoorbeeld ook sprake van een afgeronde ervaring als dingen uitzichtloos zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Floppus, wat jij zegt is waar. Heb het nog even uitgezocht.

Overigens wel beter dat het nu om een aankoopervaring gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:19
RealR schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:42:
Zijn er nog meer mensen die voor de mooie aanbieding van cool-prices zijn gevallen? Ik vond de prijs van €178,81 erg scherp en zoals de onderzoeksplicht het van mij vraagt heb ik tot twee keer toe contact opgenomen met cool-prices om de prijs te verifieren. Cool-prices heeft het vervolgens nagevraagd bij hun leverancier en ik was blij verrast om te horen dat de prijs klopt en het mogelijk om een aanbiedingsprijs van hun leverancier gaat.
Als je expliciet die prijs controleert en dan voor die prijs bestelt, zijn ze gehouden te leveren. Leveren ze niet, dan zijn zij aansprakelijk te houden voor de meerkosten die je hebt door elders te bestellen.

* StevenK is het niet helemaal met Floppus eens en wel omdat je 1. direct daarna hebt besteld, 2. de aanbieding er ook nog stond nadat jij besteld had.

[ Voor 8% gewijzigd door StevenK op 25-01-2010 08:25 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:24:
[...]

Als je expliciet die prijs controleert en dan voor die prijs bestelt, zijn ze gehouden te leveren. Leveren ze niet, dan zijn zij aansprakelijk te houden voor de meerkosten die je hebt door elders te bestellen.

* StevenK is het niet helemaal met Floppus eens en wel omdat je 1. direct daarna hebt besteld, 2. de aanbieding er ook nog stond nadat jij besteld had.
Vooropgesteld dat ik naar hetzelfde neig als niet het tijdelijke karakter bevestigd was:
Ik heb nog een IRL voorbeeld toegevoegd - ook daar is de winkel zelf mogelijk ook niet direct op de hoogte van het aflopen van de actie - nu is dat hier wel het geval geweest aangezien koper al is geïnformeerd. Heeft de koper
de winkel ook gewezen op het nog bestaan van de aanbiedingsprijs, en is die *toen* nog blijven staan? Anders maakt het denk ik nog niet heel veel uit - prijsbordje vergeten aan te passen, kan gebeuren?

Direct bestellen is overigens nooit direct, zeker online niet. Staat er een scherm in de etalage: Product X voor voor speciale prijs zolang de voorraad strekt (winkelequivalent van onder voorbehoud prijzen leverancier), ren je naar binnen en kom je bij de kassa, kan je gewoon te laat zijn. Loop je naar buiten, staat dat bord er ook nog gewoon.

Het lijkt mij in ieder geval niet redelijk de winkel te houden aan een prijs waarvan ze zelfs al concreet heeft aangegeven dat het een actieprijs van de leverancier is, en te verlangen dat die prijs dan a la minute ook weg is, terwijl het wellicht zelfs een probleem is bij de leverancier die vergeten is de prijs aan te passen of het artikel onder dat nummer gewoon blijft bestaan met voorraad 0.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:30:
[...]
en te verlangen dat die prijs dan a la minute ook weg is [...]
A la minute zou inderdaad niet redelijk te noemen zijn. De prijs is echter, as we speak, nog steeds niet aangepast en er kunnen dus nog steeds mensen een product bestellen voor een prijs die al geruime tijd niet actueel meer is. In mij reactie heb ik ze er zelf ook op gewezen dat de prijsvermelding niet meer actueel is.

Update:
Vanmiddag een reactie van cool-prices gehad en het komt erop neer dat hun leverancier de schuldige is in deze kwestie. Nadat hun leverancier tot twee keer toe de prijs bevestigd heeft (althans volgens cool-prices) zegt cool-prices nu dat de leverancier de verkeerde prijs naar hun site gelinked heeft waardoor deze fout is ontstaan. Welke fout vraag ik me dan af want het ging toch om een aanbiedingsprijs? Al met al spat de professionaliteit er door dit gedraai, vingerwijzen en afschuiven weer flink van af.

[ Voor 33% gewijzigd door RealR op 25-01-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 22:18
Een paar mensen uit FGA hebben een vergelijkbare case, die uiteindelijk zo afgelopen is: Jaap-Jan in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic V8.0" (en verder).

Kopie uit dat topic van mijn mail van bol.com:
Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer xxx te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Het is vergelijkbaar, maar hier staat de prijs al minstens vanaf 5 januari (op zijn minst) op €215,- en nu kunnen ze opeens niet leveren. Terwijl de prijs nu nog steeds op de site staat: http://www.bol.com/nl/p/e...00000005650163/index.html.

Nou gaat het bij cool-prices om een aanbieding, maar dit heeft mijns inziens niet het karakter van een aanbieding. Overeenkomst is dat ook bol.com het afschuift op zijn leverancier.

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-01-2010 19:35 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Dit lijkt me, in tegenstelling tot de welbekende wehkamp tv, een mooie om ;s aan een van de consumentenrecht tv programma's voor te leggen. De prijs was bij bol.com scherp maar niet helemaal onredelijk en men heeft ruimschoots de kans gehad om de vergissing te ontdekken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Toen ik iets soortgelijks had ben ik er met Cool-Prices niet uitgekomen. Uiteindelijk heb ik er toen voor gekozen met een minder product genoegen te nemen. Ik denk dat als je je gelijk wilt halen, je dit echt via een consumentenprogramma/rechter moet halen. Dat je het alvast even weet ;) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kick van Jaap-Jan is inmiddels bij Bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Als het een fout van de leverancier betreft dan moet cool-prices het maar het probleem van de leverancier maken nadat ze jou het product voor de beloofde prijs geleverd hebben. Ik vind CP een enorm fijne zaak, waar ik altijd m'n spulletjes haal, maar hier zitten ze gewoon hartstikke fout. Dat het eigenlijk de leverancier is, daar heb jij niks mee te maken en mogen ze lekker hun eigen jurist laten uitvechten. De prijs is gechecked en bevestigd en heeft er ook nog lang na je bestelling gestaan dus nu moeten ze leveren.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
RealR schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:39:
[...] Nadat hun leverancier tot twee keer toe de prijs bevestigd heeft (althans volgens cool-prices) zegt cool-prices nu dat de leverancier de verkeerde prijs naar hun site gelinked heeft waardoor deze fout is ontstaan. Welke fout vraag ik me dan af want het ging toch om een aanbiedingsprijs? Al met al spat de professionaliteit er door dit gedraai, vingerwijzen en afschuiven weer flink van af.
Klinkt als een gemiddelde helpdeskmedewerker: "Als het op de site staat is het toch echt zo."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealR
Mijn tijd is me te kostbaar om hier nog meer tijd in te steken dus ik heb cool-prices verzocht om de order te annuleren en mijn geld terug te storten. Ze zijn met deze vorm van onprofessionaliteit in ieder geval één klant kwijt en daarnaast iedere potentïele klant die het maar wil horen. Er is wat mij betreft een koopovereenkomst gesloten en desondanks dat deze geannuleerd is en er geen levering plaats heeft gevonden zal ik het recht om een shopreview te schrijven aangrijpen en ik hoop dat deze ondanks de omstandigheden blijft staan.
Pagina: 1