Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fy3dxc.jpg

Lijkt me sterk dat hier veel Twellonaren zitten, maar toch. Het is Zondag en ik verveel me. :P

Nadat het glasvezelnetwerk nu al inmiddels 5 jaar in de grond ligt, kreeg ik afgelopen vrijdag een
brief van Glashart in de bus met daarin een stukje tekst en uitleg + de aanbiedingen van 3 ISP's.

Hier een 2 (imho) belangrijke punten uit deze brief;
  • Iedereen die zich voor 1 maart aanmeldt, betaalt geen aansluitkosten.
  • Als niet aan de voorwaarde wordt voldaan dat 45% van de huishoudens in
    Twello zich vóór 1 maart a.s. heeft aangemeld voor een abonnement, loopt
    Twello dit glasvezelnetwerk mis. Het duurt dan weer jaren voordat zich weer
    zo'n kans voordoet.
De betrokken 3 ISP's;
  1. Concepts ICT
  2. XMS
  3. Solcon
Alle 3 bieden jaarabonnementen aan waarna je per maand kunt opzeggen,
daarnaast bieden ook alle 3 ISP's een soort van gratis "opzegservice" aan.
De verschillen in prijs zijn (imho) zó groot dat het me een beetje verbaasde.

Ik neem even de (qua prijs) meest gelijkende triple-varianten welke de ISP's aanbieden als voorbeeld,
daarbij gebruik ik XMS als ´startpunt´ omdat deze ISP maar 1 triple-pakket in zijn assortiment heeft.

XMS
XMS biedt internet, televisie en telefoon aan voor €54.95
Voor dit bedrag krijg je een 50/50 internetverbinding, analoog+digitaal TV-signaal en een telefoonlijn.
Wil je echter van het digitale TV-signaal genieten, dien je een settop-box á €89 erbij te kopen. Het totaal
aantal TV-zenders uit dit basispakket (analoog+digitaal) is 50, een eventueel daarbij te nemen "pluspakket"
(16 extra zenders) kost €9.95 extra per maand. Eredivisie Live kost €11.95 extra per maand.

Concepts ICT
Concepts ICT biedt internet, televisie en telefoon aan voor €52.95
Voor dit bedrag krijg je een 75/75 internetverbinding, analoog+digitaal TV-signaal en een telefoonlijn.
Om van het digitale TV-signaal te genieten krijgt je van Concepts ICT er gratis een settop-box bij. Het totaal
aantal TV-zenders uit dit basispakket (analoog+digitaal) is 73, een eventueel daarbij te nemen "pluspakket"
(44 extra zenders) kost €7.95 extra per maand. Eredivisie Live kost ook hier €11.95 extra per maand.

Solcon
Solcon biedt hun pakketten op een andere manier aan (elke dienst wordt afzonderlijk betaald),
ik zal hier zelf een triple-pakket samenstellen op de goedkoopst mogelijke manier als voorbeeld.
Solcon biedt internet, televisie en telefoon aan voor een totaalbedrag van €62,30
Voor dit bedrag krijg je een 35/35 internetverbinding, analoog+digitaal TV-signaal en een telefoonlijn.
Om van het digitale TV-signaal te genieten krijgt je van Solcon een settop/box in bruikleen. Het totaal
aantal TV-zenders uit dit basispakket (analoog+digitaal) is 30, een eventueel daarbij te nemen "pluspakket"
(59 extra zenders) kost €8.95 extra per maand. Eredivisie Live kost ook bij Solcon €11.95 extra per maand.

Even de decoders op een rijtje:

Amino 110 (Nederlandstalige handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://www.aminocom.com/Images/AmiNET110_Refelctionbig.jpg
Grootte 114x100x35 (480g)
Ethernet 10/100 BaseT (RJ-45)
10-pins mini-Din
S/PDIF (RCA)
1x USB 1.1
Maximale resolutie 640x512
16MB Flash, 64MB RAM

Amino 130M (nederlandstalige handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://aminocom.com/Images/AmiNET130M-big.jpg
Grootte 114x102x35 (262g)
HDMI 1.2a. met HDCP
S/PDIF (optisch)
1x USB2.0
Resolutie 720p en 1080i
32MB Flash, 192MB RAM

Amino 530 DVR (wordt verwacht,helaas nog geen handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://www.aminocom.com/Images/AmiNET530-big.jpg
Grootte 185x240x70 (1.8kg)
HDMI 1.2a. met HDCP
S/PDIF (optisch)
Component (YPrPb)
3x USB2.0
160GB HDD
Resolutie 720p en 1080i
32MB Flash, 192MB RAM

Voor mij persoonlijk is de "aanbieding" van Solcon een lachertje. Hoge kosten (de duurste), een lage
internetsnelheid en het kleinste aantal zenders in het basispakket. 35 down is tegenwwordig niet echt
iets om over naar huis te mailen een tegenwoordig hebben de meeste mensen al een kleine 30 zenders.
Ook wel grappig is hoe ze zelf groots adverteren in hun folder. Ze maken daar een kosten-vergelijking
tussen een standaard internet/analoge tv/telefonie -pakket en zo'n zelfde (ook analoog) pakket van hun
daarin uitkomt dat Solcon maar liefst €0.65 goedkoper is per maand als wat we (volgens hun) nu zouden
betalen. Tja, sommige mensen zullen het een wereldbedrag vinden. IMHO is het een bagger-vergelijking :')

Concepts ICT kom hier het goedkoopste uit de bus. 75/75 is uitstekend te doen, en dat je 1 settop-box
(twv €89) van hun krijgt om van het grote zenderaanbod te genieten is volgens mij mooi meegenomen.
Daarnaast kost hun best grote pluspakket ook het minste (zou men het erbij willen nemen).

XMS hangt er een beetje tussenin. De middenmoot gezien prijs en aanbod. Ook zag hun "folder" er uitermate
belabberd uit (niet dat dat echt belangrijk is, maar toch), het was een vadsig A4'tje met summiere informatie.
Hun TV-zender aanbod van hun basis- én hun extra te betalen plus-pakket is qua zenderaantal in totaal nog
kleiner als dat Concepts ICT alleen al als basis -pakket levert.

Ik neig zelf het "supah de luxe" alles-in-1 pakket te nemen van Concepts ICT. Deze kost €69.95 per maand
en daarvoor krijg je 100/100 up/down, analoog+digitaal TV, 2 telefoonnummers, settop-box én installatie.

Oh, voor ik het vergeet..
Voor onze Turkse Twellonaren hebben alle ISP's een speciaal pakket voor €4.95 per maand extra! (Pahalı değil?)

[ Voor 10% gewijzigd door Sinner op 02-02-2010 08:39 . Reden: decoders erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:38
Hier in Twello op de zaak ook de brieven gehad van Glashart.

We melden ons ook aan. Eerst maar eens even uitzoeken welke provider het best uit de bus komt cq een goede kwaliteit biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik woon in Deventer maargoed Concepts ICT bevalt erg goed.
Ik had eerst een 35/35 triple abo maar het lijkt erop dat ze met de snelheden aan het prutsen zijn want ik haal nu constant 100/100 dus ik klaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 21:11
Hier ook een Twellonaar die de brief heeft gehad en zich gaat aanmelden.

Is er iemand gisteravond naar de informatieavond bij restaurant Korderijnk geweest?

Let op dat de prijzen van Concepts ICT ex. btw zijn. Bij de andere twee providers kan ik dat niet zo 1,2,3 in de folder terug vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowWings op 26-01-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-04 17:26
Let op dat de prijzen van Concepts ICT ex. btw zijn. Bij de andere twee providers kan ik dat niet zo 1,2,3 in de folder terug vinden.
Nee hoor de prijzen zijn duidelijk inclusief btw! check de website maar http://concepts.nl/glasvezel-twello/diensten-a-tarieven O-)

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
VonDutch schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:35:
[...]

Nee hoor de prijzen zijn duidelijk inclusief btw! check de website maar http://concepts.nl/glasvezel-twello/diensten-a-tarieven O-)
Hmm, dan moet ik het verkeerd hebben gelezen. Zal het vanavond als ik thuis ben eens in de folder nakijken.

<edit>
Ik heb het nagekeken en ik moet mij verontschuldigen, mijn aanname van hierboven was verkeerd.
<edit>

[ Voor 43% gewijzigd door ShadowWings op 26-01-2010 18:47 . Reden: Controle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
ShadowWings schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:57:
Hier ook een Twellonaar die de brief heeft gehad en zich gaat aanmelden.

Is er iemand gisteravond naar de informatieavond bij restaurant Korderijnk geweest?
Ben er niet geweest, maar ik ga vanmiddag nog wel even bij de expert langs,
daar schijnt ook een mannetje van glashart te zitten. Ik wil wel eens weten
hoe stabiel die snelheden zijn. Ik bel ook nog even met concepts ict om te zien
of het inderdaad klopt dat je met een 35/35 verbinding ook gewoon 100/100 krijgt.
(dit laatste heb ik inmiddels al op meerdere plekken gelezen)

Als dat zo is neem ik eerst wel het 35/35 abbo, upgraden kan (lijkt me) altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Houd ons maar even op de hoogte 'opa' !

Misschien eens bespreken hoe we mensen kunnen motiveren mee te gaan in glasnet. 45 % is echt stevig. Misschien dat ze met 40 % al wel akkoord gaan. Promoten mensen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Ik vond zelf 45% ook nogal hoog, vooral gezien het feit dat het een beetje een ' grijs' dorp betreft. ;)
Zal het er ook nog eens met die kerel van glashart over hebben, eens vragen wat er gebeurd als ze
ipv 45% de 40% halen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160001

En opa ?
De info avonden van deze week zijn geweest, ben je bij één van de avonden geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper-cast
  • Laatst online: 25-04-2022
Sinds kort heb ik ook glasvezel van glashart(Solcon) en werkt perfect zie hier het me testen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/695929076.pngAfbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/8928359.png

Ik raad het je aan gaat godze snel ben erg te vreden er mee(Gemeente Dronten woon ik daar ligt het al sinds kort)

[ Voor 20% gewijzigd door sniper-cast op 27-01-2010 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Anoniem: 160001 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:19:
En opa ?
De info avonden van deze week zijn geweest, ben je bij één van de avonden geweest ?
Helaas geen tijd voor gehad (drukke baan, lange dagen), echter ga ik wel z.s.m.
een keer bij de expert langs, daar schijnt een contactpersoon van glashart te zitten.
sniper-cast schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 02:34:
Sinds kort heb ik ook glasvezel van glashart(Solcon) en werkt perfect zie hier het me testen:

[afbeelding][afbeelding]

Ik raad het je aan gaat godze snel ben erg te vreden er mee(Gemeente Dronten woon ik daar ligt het al sinds kort)
Solcon valt in mijn ogen een beetje buiten de boot. Waarom zou ik voor hun 100/100 triple abbo
met digitale TV €92.30 betalen als Concepts ICT hetzelfde (en meer, want meer TV-zenders plus
een extra telefoonnummer) biedt voor maar €69.95? Dat is een verschil van €22.35 per maand en
dus €268.20 per jaar wat ik bij Solcon meer zou betalen dan bij Concepts ICT. Best veel imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 27-01-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342281

Ook ik ben bij de info avond geweest, en voor mij is het duidelijk. Ik stap zeker over op een glasvezel pakket. en ook ik ben bij het servicepunt van Glashart in Twello geweest, hier zitten echter geen heren van de providers, wel van Glashart. Zij hebben wel alle folders e.d. en kunnen ook het één en ander toelichten. De medewerkers van de Expert (een aantal) hebben ook een product training gehad, en kunnen klanten ook een eind de goede richting op helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
1 en 2 februari zijn er weer info avonden bij het stationskoffiehuis, misschien kan ik dan wel.
Jan, wordt er op zo'n info avond ook echt op materie ingegaan of is het gewoon een uitleg
over wat glasvezel nou is (voor de "leken"). M.a.w; Zit het vol met bejaarden die anders toch
niets te doen hadden en het verhaaltje van de sprekers aanhoren of heb je er echt wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
er wordt op die info avonden informatie gegeven door glashart en door de providers. je kan bij de providers redelijke de diepte ingaan als je de juiste persoon spreekt. het was trouwens best druk, 100+ mensen ofzo. 8)7

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
100+ ?? Zo, dat had ik echt niet verwacht! Ik stelde me een spreker voor welke zijn verhaaltje
doet voor 15 verveelde bejaarden welke eigenlijk stiekem voor het gratis kopje koffie kwamen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komen vooral veel "iets oudere mensen", denk dat gemiddelde leeftijd rond de 55 jaar ligt. Het is een algemene uitleg, ze gaan niet heeeeeel erg de diepte in, dat is ook niet de bedoeling.De providers die aanwezig waren gaan vooral diep op het product in. Dit is niet iets wat glashart moet doen, zij leggen enkel en alleen het netwerk aan...

De providers zijn bij elke informatie avond aanwezig, inclusief personeel, en bij hen is het dus ideaal om je vragen neer te leggen als het echt gaat om de producten.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 342281 op 27-01-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook op dit forum wordt er al gesproken over glasvezel in Twello:

http://glasvezel.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=168&pid=740#post_740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Wordt niet veel gezegd daaro, van de paar posts op dat forum zijn de meeste van mods/admins/beheerders. :D

Weet hier misschien iemand toevallig hoeveel men moet bijbetalen voor een settop-box met HDMI van Concepts?

[ Voor 2% gewijzigd door Sinner op 27-01-2010 22:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digitale box kost 89,- (gratis bij een digitaal pakket)
HD box kost 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.pcdeventer.nl/...index.asp?product_id=1251
Hier 189.

En ze hadden pas geleden een actie dat de digitale gratis was en de HDMI versie iets van 100 euro was ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
cool, thanks d:)b

Hebben die animo's trouwens firmware van Concepts erop staan, of zou je
gewoon een animo kunnen kopen en aankoppelen zonder problemen?
(of hoeft het helemaal geen animo te zijn?)

[ Voor 83% gewijzigd door Sinner op 28-01-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 08:28
Ik ben ook bij de glasvezel informatie avond geweest. Erg weinig verteld, meeste stond al wel duidelijk in de foldertjes. Maar als je nog vragen had, kon je dat gewoon even vragen bij 1 van de medewerkers :).

Hier iig al aangemeld voor glasvezel, nu maar duimen dat het er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Heb net even gebeld met Concepts. De meerprijs voor een HDMI settop-box ipv de (gratis) normale is 100 euro
en volgens de dame aan de telefoon kon ik alleen gebruikmaken van een settop-box welke door Concept zelf
geleverd was. Dit laatste betwijfel ik eerlijk gezegd. (ze klonk ook niet echt overtuigend aan de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Volgens mij gebruikt Concepts ook amino settopboxen?
Als dat zo is dan is het heel goed mogelijk dat dit zo is.

Bij XMS hebben we hetzelfde. Firmware op de Amino die het provider only maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342539

Opa_vertelt schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:51:
cool, thanks d:)b

Hebben die animo's trouwens firmware van Concepts erop staan, of zou je
gewoon een animo kunnen kopen en aankoppelen zonder problemen?
(of hoeft het helemaal geen animo te zijn?)
Het gaat niet zo zeer om de Firmware... Alles is mac adres gekoppeld..

dus je kunt hem niet meenemen naar de buurman.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Anoniem: 342539 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:27:
[...]

Het gaat niet zo zeer om de Firmware... Alles is mac adres gekoppeld..

dus je kunt hem niet meenemen naar de buurman.,.
Dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde. :)

Ik heb in huis (naast de woonkamer) nog een extra audio/video -kamer.
Als ik (in plaats van bij Concepts ICT een extra Amino decoder te kopen) elders een
andere Animo decoder koop, zal deze dan gewoon werken op het Concepts ICT netwerk
(als ik hun het macadres geef natuurlijk) of heeft Concepts buiten het feit om dat het mac-adres
gekoppeld is, nog hun eigen firmware op de Animo's zitten. (zoals sommige andere providers)
En moet dat dan persé een Amino 110/130 zijn of kan ik ook gewoon gaan voor de 400/530?

Martin van de expert kon het me niet vertellen en de 2 heren van glashart waren net weg (13:30).
Frappant detail; Er waren inmiddels al 3 stuks Animo 130 van het tafeltje gestolen. Martin moest
er wel een beetje om lachen, vooral omdat de dingen toch kapot waren (doorgebrand ofzo) en de
dieven er dus geen ene ruk aan hebben. :P

(nu ik dit uittyp bedenk ik me dat dit wel een vraag is die ik eigenlijk maandag/dinsdag moet stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Amino die de heren van Glashart als voorbeeld bij zich hadden was inderdaad een defect model, en deze is tijdens de 2e info avond gestolen vertelden ze me hahaha...

Er wordt nogal wat af gejat binnen Twello, ook is Glashart één of meerdere spandoeken kwijt :

Twello - Niet alleen stromen de eerste aanmeldingen voor een of meer diensten via glasvezel binnen, op sommige mensen heeft glasvezel nu al een hele sterke aantrekkingskracht… Een van de spandoeken van Glashart Twello is al door een waarschijnlijk zeer enthousiaste inwoner van Twello meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Vanmiddag even koffie gedronken met de glashart-mannen, welke hier overigens fanatiek mee zitten te lezen. :o

Blijkt (na telefonische navraag) dat ik niet zomaar een Amino decoder elders dan de ISP's kan
kopen en gebruiken. Dit heeft puur te maken met de aangepaste firmware welke erop (in?) zit..
Wat echter wél goed nieuws is, is dat er binnenkort een 3e model ter keuze komt; De Amino 530.

Tegen de tijd dat Twello aan de fiber zit zal deze waarschijnlijk al wel beschikbaar zijn. (hoop ik tenminste)

Even de decoders op een rijtje:

Amino 110 (Nederlandstalige handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://www.aminocom.com/Images/AmiNET110_Refelctionbig.jpg
Grootte 114x100x35 (480g)
10-pins mini-Din
S/PDIF (RCA)
1x USB 1.1
Maximale resolutie 640x512 (dus géén full-HD)
16MB Flash, 64MB RAM

Amino 130M (nederlandstalige handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://aminocom.com/Images/AmiNET130M-big.jpg
Grootte 114x102x35 (262g)
HDMI 1.2a. met HDCP
S/PDIF (optisch)
1x USB2.0
Resolutie 720p en 1080i (ook deze géén full-HD)
32MB Flash, 192MB RAM

Amino 530 DVR (helaas nog geen handleiding)
Afbeeldingslocatie: http://www.aminocom.com/Images/AmiNET530-big.jpg
Grootte 185x240x70 (1.8kg)
HDMI 1.2a. met HDCP
S/PDIF (optisch)
Component (YPrPb)
3x USB2.0
160GB HDD
Resolutie 720p en 1080i (hier ook al géén full-HD)
32MB Flash, 192MB RAM

Wat wel leuk is, is dat al die dingen gewoon op linux draaien en er
dus heel wat aan te experimenteren is voor de tweakers in Twello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Als ze daar toch meelezen, kan ik misschien m'n vraag hier ook wel neer zetten:

Is het geen leuk idee om bijvoorbeeld een tellertje (ofzoiets) ergens te plaatsen, zodat je kan zien hoeveel %/personen er nog nodig zijn om die 45% te halen. Kan je tenminste een beetje zien hoe ver we op weg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die 530 zou me wel erg goed uitkomen.
Ik was al bijna weer terug gegaan naar TV van Ziggo zodat ik een Humax recorder kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:19

d0s

sssst

Er is vrijwel nog geen enkele decoder (voor DVB-C, of IPTV) die 1080p kan afspelen.
Het is allemaal 1080i, hetgeen helemaal niet erg is omdat 1080p over de kabel of iptv toch nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
d0s schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:11:
[...]

Er is vrijwel nog geen enkele decoder (voor DVB-C, of IPTV) die 1080p kan afspelen.
Het is allemaal 1080i, hetgeen helemaal niet erg is omdat 1080p over de kabel of iptv toch nog wel even op zich laat wachten.
Bedankt, weer wat geleerd! :) Heb ook meteen even de decoders bij de startpost gezet.
Xaero schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:12:
Is het geen leuk idee om bijvoorbeeld een tellertje (ofzoiets) ergens te plaatsen, zodat je kan zien hoeveel %/personen er nog nodig zijn om die 45% te halen. Kan je tenminste een beetje zien hoe ver we op weg zijn...
De mannen van Glashart zagen het wel positief in. Volgens hun nemen veel (oudere) mensen welke
bijvoorbeeld geen internetaansluiting nodig hebben wel een TV abonnement. Al dan niet puur omdat
hun woning dan aangesloten is op het glasvezelnetwerk. De opkomst bij de informatieavonden was
dan ook echt erg groot en het merendeel van de bezoekers was er positief over. Ze hebben ook al
talloze (ben het aantal vergeten, boven de 3k in ieder geval) aanmeldingen gehad. Ziet er goed uit. d:)b

Tellertje is in ieder geval een leuk idee, al lijkt het me sterk dat ze dat op de site zetten.
(soms kan zo'n teller ook het tegenovergestelde bereiken; "oh, we zitten al op 44%, ik schrijf me later wel in")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-04 16:47
Hmm.. Grappig dat mensen dat switchen voor hun TV. Weet niet hoe 't in Twello zit, maar hier in Deventer kon ik rustig een glasvezelaansluiting nemen zonder dat ik diensten af hoef te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Volgens hun nemen veel (oudere) mensen welke
bijvoorbeeld geen internetaansluiting nodig hebben wel een TV abonnement.
Ik vind het altijd een beetje verbazend om te zien hoeveel "oude" mensen toch nog overstappen naar glasvezel. Dat had ik eigenlijk nooit verwacht.

Ik werk trouwens bij XMS en lees hier (en op andere topic op tweakers) ook mee, dus als er vragen zijn die ik kan beantwoorden zal ik dit af en toe proberen te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik sprak met de luitjes van Glashart, ze zijn zelf niet actief op het forum vertelden ze me qua posten. Ik was verrast door het aantal dat Opa vertelde van 3k (ik lees 3000) maar dat is wel erg positief hoor haha, de jongens in het servicepunt konden geen exacte aantallen vertellen, maar 3000 aanmeldingen zijn er in elk geval nog niet.
Ooo ja, toen ik vanmorgen met ze mailde, vertelden ze me dat er waarschijnlijk nergens een tellertje geplaatst zal worden, omdat (net zoals opa zei) dit averechts kan werken.....
Gewoon afwachten tot 1 maart dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Hmm, ik heb toch echt in mijn hoofd dat ik iets van boven de 3000 heb gehoord.
(leek me trouwens best aannemelijk gezien Twello zo'n 13.000 inwoners heeft)

Maarja, kan natuurlijk ook zijn dat ik heb verkeerd gehoord heb. Opa wordt ook een dagje ouder.. :P
Yogoi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:59:
Ik werk trouwens bij XMS en lees hier (en op andere topic op tweakers) ook mee, dus als er vragen zijn die ik kan beantwoorden zal ik dit af en toe proberen te doen)
Bedankt alvast voor de evt. support! d:)b

Is XMS een wat jonger bedrijf ofzo? Vooral omdat ze de klant niet echt keuze in snelheden
geven (alleen 50/50), en men een simpel A4'tje zonder enige uitleg van XMS toegstuurd kreeg.

[ Voor 49% gewijzigd door Sinner op 02-02-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
XMS bestaat sinds 2005 ongeveer.
Begonnen met 24mbt met de optie voor 48mbit en toen omgeschakkeld naar 50mbit als de standaard met een optie voor 100mbit.

Ik vermoed dat de keuze voor meerdere snelheden niet zozeer te maken heeft met de "leeftijd" van xms maar de keuze is van marketing(en eventueel directie)

Ik ga dat A4'tje eens opzoeken, de folders die ik normala voorbij zie komen zijn normaal gesproken niet zomaar een A4'tje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Heren, hebben jullie al een keuze gemaakt welke provider het gaat worden?

Kwaliteit en stabiliteit (Internet) is voor ons belangrijk. TV weer niet.Ik neig erg naar Concepts. Mmm lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Voor mij gaat het Concepts worden. Ten eerste natuurlijk vanwege de (triple) prijs.
Je kunt zeggen wat je wil maar als je een snelle 100/100 verbinding wil, telefoon (2 nummers zelfs),
73 TV-kanalen én een gratis decoder kan geen van de 2 overige tegen de prijs van Concepts op.
XMS heeft volgens mij ook wel een goede prijs/kwaliteits-verhouding (wel jammer dat ze zich ze
slecht "presenteren"), en Solcon lijkt met hun trage verbinding en hoge prijzen op een 1-april grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Opa_vertelt schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:06:
Voor mij gaat het Concepts worden. Ten eerste natuurlijk vanwege de (triple) prijs.
Je kunt zeggen wat je wil maar als je een snelle 100/100 verbinding wil, telefoon (2 nummers zelfs),
73 TV-kanalen én een gratis decoder kan geen van de 2 overige tegen de prijs van Concepts op.
XMS heeft volgens mij ook wel een goede prijs/kwaliteits-verhouding (wel jammer dat ze zich ze
slecht "presenteren"), en Solcon lijkt met hun trage verbinding en hoge prijzen op een 1-april grap.
Eerst die 40% maar eens halen, kwam gisteren met hardlopen toevallig langs Korderijnk, en als het aantal mensen dat daar zat representatief is voor de afname van glasvezel in Twello...... :X

Denk dat het grote nadeel is (zeker voor mij in ieder geval) dat veel mensen pas zijn over gestapt op alles in 1 sets van UPC etc. Aangezien men net alles weer op orde heeft zal men niet snel bereid zijn opnieuw te switchen en aan iets "nieuws" te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Even reageren op JeroenGans hieronder: Ik weet niet of je misschien alleen in het halletje gekeken hebt, maar de zaal zat goed vol - zo'n 100 man - net zoals de vorige 3 avonden. Kortom grote belangstelling, meer dan gemiddeld op zo'n informatieavond. En enthousiaste bezoekers die zeer geïnteresseerd waren.

Dan ook nog even een reactie op Opa_vertelt: Als je het triple pakket van XMS vergelijkt met het Alles-in-1 Familie pakket van Concepts ICT (pakketten die het dichts bij elkaar liggen en de gemiddelde gebruiker het meest zullen aanspreken) vergelijkt zitten er nauwelijks verschillen in, ik heb de prijzen van deze 2 pakketten even omgerekend naar effectieve jaarprijzen:

Concepts ICT
1e abonnementsjaar: € 635,40
2e jaar en verder: € 719,40

XMS
1e abonnementsjaar: € 688,40
2e jaar en verder: € 659,40

[in deze berekening heb ik de 1e 3 maanden korting van XMS meegenomen en ook de settopbox van € 89,-- is in de prijs verwerkt. Beide partijen berekenen ook geen aansluit- en overstapkosten.]

Aan het einde van het 2e jaar heb je bij XMS totaal € 10,-- minder betaald en elk volgend jaar is XMS dan € 60,-- goedkoper per jaar.

Tuurlijk, er zijn lichte verschillen zoals een 2e telefoonnummer en 50Mb/s t.o.v. 75 Mb/s. Dat is iets wat ieder persoonlijk moet afwegen. Ik denk dat je in het dagelijkse gebruik het snelheidsverschil nauwelijks zult merken. Daarbij is het een tendens dat de snelheden bij alle providers alleen maar hoger worden met de jaren, dus dat zal in Twello dan ook wel gebeuren. En een film binnenhalen in 18 of 22 minuten...
Maar goed uiteindelijk moet iedereen een partij kiezen waar je je het prettigst bij voelt en die qua aanbod het dichtste bij jouw wensen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Bajslag, je hebt helemaal gelijk wat prijs betreft. Echter het verschil 50/50 of 75/75 is echt wel merkbaar hoor,
vooral bij degenen welke veel up- en downloaden. Het ging mij persoonlijk trouwens om het 100/100 triple pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Hier ook voor het pakket van concepts, mede omdat het 75Mb/s is... Het familiepakket, met onbeperkt bellen naar NL nummers. Zo kom ik zelfs goedkoper uit dan wat we nu betalen, dus super:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Opa_vertelt schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:09:
Hmm, ik heb toch echt in mijn hoofd dat ik iets van boven de 3000 heb gehoord.
(leek me trouwens best aannemelijk gezien Twello zo'n 13.000 inwoners heeft)
Helaas neem je een internet / tv / telefoon abonnement per huishouden en niet per persoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
VonDutch schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:38:
[...]

Helaas neem je een internet / tv / telefoon abonnement per huishouden en niet per persoon :+
OMG wat voel ik me nu dom :P , het moet inderdaad wel zijn dat ik het verkeerd heb gehoord.
Ik zie die gasten nog weleens lopen, zal het ze nog eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twello heeft zo 5500 huishoudens..

hiervan moeten er minimaal 2100 van over gaan op glas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JeroenGans...

Mensen kunnen wel aan UPC vast zitten, maar UPC mag een abonnement nooit langer dan een jaar laten doorlopen. Dat wil zeggen dat men na 12 maand PER MAAND zijn/haar dienst kan opzeggen.

De providers gaan niet eerder hun diensten leveren dan begin volgend jaar... Geen probleem dus wat betreft overstappen. Tevens hanteren de providers een "uitgestelde installatie". Dat wil zeggen dat je het pakket kunt laten in gaan zodra het jou uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Nou, wij hebben ons aangemeld bij Concepts voor het deluxe pakket ( 100 up en down )

Hopen dat dat percentage gehaald wordt anders dat ze de aanmeldperiode verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:15
Anoniem: 342539 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:03:
Twello heeft zo 5500 huishoudens..

hiervan moeten er minimaal 2100 van over gaan op glas ;)
kan me absoluut niet voorstellen dat men dit gaat halen. Ik ken twello een beetje en toch vrij veel oudere mensen die echt geen behoefte hebben aan dit soort zaken......niet geschoten is altijd mis, maar 50% halen? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajslag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoor net dat XMS nu wel heel interessant wordt:
Om de pakketten extra interessant te maken in de laatste actieweken geldt een speciale actie aanbieding voor Twello.
Actie is 'De eerste 2 maanden abonnement gratis' Dit dan bij alle pakketten waar internet inzit, dus niet voor het RTV pakket van 16,50.

Dat betekent dat je bij XMS het eerste jaar nu slechts € 45,79 betaalt per maand voor het alles-in-1 pakket. In de Glashart winkel vertelde men dat dit ook geldt voor iedereen die zich reeds heeft ingeschreven, da's goed nieuws! Wil je digitale TV heb je wel nog een settopbox nodig maar goed die heb je natuurlijk snel terugverdiend.
Wat ik ook niet wist is dat je voor € 30,-- extra p/m 100Mbit kunt krijgen bij XMS. Het is maar even gezegd.
Nou maar hopen dat 45% zich gaat aanmelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das inderdaad een leuk bericht...! Ik was van plan om me in te schrijven bij concepts ICT, maar dit is een erg mooie aanbieding. Vandaag maar eens even gaan buurten bij de jongens van Glashart, altijd gezellig daar :-) ...

Positief vind ik ook dat de heren van de providers zich regelmatig laten zien, en zich niet verstoppen in torentjes zoals je ziet bij de "grote providers". In Twello voelen de heren zich erg betrokken bij het gehele proces, en laten zich vaak op de voorgrond zien, bij elke info avond zijn de "sales/marketing managers" zelf aanwezig, waar zie je dat nog!? Super toch..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel vet idd ! voor €30,- extra heb je gewoon een dikke 100 Mbit lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Bajslag schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:27:
Dat betekent dat je bij XMS het eerste jaar nu slechts € 45,79 betaalt per maand voor het alles-in-1 pakket. In de Glashart winkel vertelde men dat dit ook geldt voor iedereen die zich reeds heeft ingeschreven, da's goed nieuws! Wil je digitale TV heb je wel nog een settopbox nodig maar goed die heb je natuurlijk snel terugverdiend.
Wat ik ook niet wist is dat je voor € 30,-- extra p/m 100Mbit kunt krijgen bij XMS. Het is maar even gezegd.
Bedankt voor de goede tip, maar ik denk dat ik bij ICT wel het 1e jaar (als alles doorgaat) wel goed zit.

XMS:
Triple ~ €45.79pm (korting meegerekend)
100/100 €30.00pm
decoder €7.42pm (€89/12)
totaal XMS per maand: €83.21 (korting meegerekend)

Concepts €64.13pm (korting meegerekend)
100/100 €NVT (is al 100/100)
decoder €NVT (gratis)
totaal Concepts per maand: €64.13 (korting meegerekend)

/edit
Concepts ICT biedt nu de 1e maand gratis aan, dus wordt het verschil nog groter dan het al was.
(ik heb de berekening hierboven al bewerkt)

Concepts is dus met een groter pakket (2 tel.nummers i.p.v. 1 en ongeveer 20 TV-zenders meer)
€19.08 goedkoper per maand, dat is dus €228.96 goedkoper in het 1e jaar van je abonnement! :O

Zelfs al hou je het 2e jaar aan, blijft concepts (dan €74.95per maand) een stuk goedkoper dan
XMS (€79.50) en biedt daarnaast ook nog eens meer TV-zenders én 2 telefoonnummers. Tja..

[ Voor 30% gewijzigd door Sinner op 22-02-2010 13:54 . Reden: aanbieding Concepts ICT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Vandaag een brief ontvangen van Glashart.

Resumé: Nog 1 week te gaan om aan te melden zoals bekend, de minimale grens van 45 % is nog niet (!) gehaald echter qua belangstelling en door vele positieve reacties krijgt men wel het gevoel dit te halen.

Ik denk persoonlijk echter dat ze een heel eind van die 45 % vandaan zijn en deze brief de laatste strohalm is. Een aanmeldperiode van anderhalve maand (incl. matige reclame) is m.i. veel te kort en ik hoop dat Glashart de aanmeldperiode verlengt met 2 maanden en meer reclame durft te maken. (alsmede de 3 providers). Dus Herman van Voorst, doe er wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
JerryJerryJerry schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:09:
Dus Herman van Voorst, doe er wat mee!
Hij heeft iig wel zijn naam mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Leuke gadget in de tuin vanmorgen :P Dat hebben ze dan weer goed bedacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img138/9479/2223022010067.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:02:
Leuke gadget in de tuin vanmorgen :P Dat hebben ze dan weer goed bedacht.

[afbeelding]
Heb hem al een week in m'n tuin staan :). Wel leuk bedacht. Je kijkt even rond in je straat en ziet precies wie wel en niet voor glasvezel kozen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo kun je je eigen tellertje bij houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Kom ik thuis, hebben ze bij mij ook zo'n ding in de tuin geprikt.. :o

..nou ben ik niet zo van de ongewilde reclame, dus ik trek dat ding eruit en pleur ik 'em al mopperend
in de container. Zie ik zojuist in de gang een (achter de cv-radiator gevallen) briefje liggen waarin staat
dat ik er een jaar abbo mee kan winnen, wat in mijn geval een kleine €1050 is. Morgenvroeg toch maar
even uit de container vissen en pontificaal in de tuin prikken. (of ik jat er stiekem 1 bij jullie uit de tuin) :+

Bij mij in de Karel Doorman zag ik er maar bar weinig trouwens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
succes met zoeken ;)

(Eerst maar eens zien of alles doorgaat. Zou wel dik vet zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vandaag is de laatste inschrijfdag toch? Wanneer wordt bekent gemaakt of het percentage is gehaald?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346883

Woensdag weten ze het. Concepts-ICT was er vandaag van overtuigd dat het doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
Anoniem: 346883 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:14:
Woensdag weten ze het. Concepts-ICT was er vandaag van overtuigd dat het doorgaat.
Laten we hopen dat het doorgaat!

Even een andere vraag; heeft iedereen die glasvezel heeft aangevraagd een bordje in de tuin gekregen, ik namelijk niet! :'(

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowWings op 01-03-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
ShadowWings schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:55:
[...]

Laten we hopen dat het doorgaat!

Even een andere vraag; heeft iedereen die glasvezel heeft aangevraagd een bordje in de tuin gekregen, ik namelijk niet! :'(
Hopenlijk niet iedereen, want als ik eens om me heen kijk
als ik door Twello rijdt staan er erbarmelijk weinig bordjes.
(of iedereen moet ze, zoals ik eerst, hebben weggesmeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowWings schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:55:
Niet iedereen heeft die tuinprikker gekregen. Ik wel. Misschien heeft het iets te maken met de gekozen provider, de manier van aanmelding of elke tiende aanmelding ofzo.

Mijn aanmelding: via internet
Mijn provider: Concepts-ICT

Waar hebben de anderen die een tuinprikker hebben gekregen zich aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Ik heb me gewoon aangemeld dmv de site van Concepts ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Volgens mij reden ze gewoon 1x per week een rondje en planten ze een hoop van die dingen in de tuinen.. Hier ook Concepts, en ook via internet. Maar wel al rond 1feb. Vriend van me heeft vorige week aangemeld en geen bordje gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JerryJerryJerry schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:09:
Vandaag een brief ontvangen van Glashart.

Resumé: Nog 1 week te gaan om aan te melden zoals bekend, de minimale grens van 45 % is nog niet (!) gehaald echter qua belangstelling en door vele positieve reacties krijgt men wel het gevoel dit te halen.
Duuuh, dit truukje(om het te hypen) halen ze in heel nederland uit zo ook in Rijssen, Holten, etc.
Het glasnet komt er, wees maar niet bang. Het is puur marketing!
En als ze het net niet halen(die 45%) dan komt hij er op duistere redenen nog.
Dus waar je je voor aangemeld hebt, krijg je!

En die tuinprikker is een lekker makertje, een gratis reclamebordje voor Glashart.
En iedereen werkt er gratis aanmee. Je krijgt heus geen korting door die prikker te laten staan.
Waarschijnlijk kan je er wel wat mee winnen. (In Holten: Een jaar lang geen abo kosten voor 1 inwoner)

[ Voor 17% gewijzigd door Thombias op 02-03-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
FransJM,

Heb jij een helpdeskmedewerker van Concepts gesproken over de "stand van zaken" of heb je het hogerop kunnen vinden bij iemand die daadwerkelijk "verstand van zaken" heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Thombias schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:54:

En die tuinprikker is een lekker makertje, een gratis reclamebordje voor Glashart.
En iedereen werkt er gratis aanmee. Je krijgt heus geen korting door die prikker te laten staan.
Waarschijnlijk kan je er wel wat mee winnen. (In Holten: Een jaar lang geen abo kosten voor 1 inwoner)
In Twello kan je er ook 1 jaar gratis abo mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xaero schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:47:
Volgens mij reden ze gewoon 1x per week een rondje en planten ze een hoop van die dingen in de tuinen.. Hier ook Concepts, en ook via internet. Maar wel al rond 1feb. Vriend van me heeft vorige week aangemeld en geen bordje gekregen..
Het zou goed kunnen dat er een willekeur in zit. In andere plaatsen waar glasvezel is aangelegd konden mensen die de tuinprikker kwijt waren of in het geheel niet gekregen hadden er een vragen bij het servicepunt van Glashart. Een gratis jaarabonnement vertegenwoordigd al gauw een waarde van € 600 - € 1100 euro. Dus ik zou zeggen haal hem op die prikker |:(
Duuuh, dit truukje(om het te hypen) halen ze in heel nederland uit zo ook in Rijssen, Holten, etc.
Het glasnet komt er, wees maar niet bang. Het is puur marketing!
En als ze het net niet halen(die 45%) dan komt hij er op duistere redenen nog.
Dus waar je je voor aangemeld hebt, krijg je!
Er zijn diverse plaatsen zoals Swifterbant en Biddinghuizen en Steenwijk waar het aantal niet gehaald is en het dus niet door gaat.
Niet 1 maar 10 inwoners van Holten hebben een gratis jaarabonnement gewonnen. Dit waren ze.
Bij de tuinprikkeractie in Wijchen werden zelfs 10 prijzen per actieweek verloot.
Het lijkt me zeker niet kansloos en de moeite waard om de prikker te laten staan.
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:56:
Heb jij een helpdeskmedewerker van Concepts gesproken over de "stand van zaken" of heb je het hogerop kunnen vinden bij iemand die daadwerkelijk "verstand van zaken" heeft ;)
Ik kreeg net een mailtje van de projectmanager van Reggefiber die melde dat er de laatste twee weken erg veel aanmeldingen waren geweest en dat ze nog niet alle meldingen die per post zijn gestuurd binnen hadden. Wel wist hij vrijwel zeker dat de 45% nog niet gehaald was en dat er een verlenging van de inschrijving is ingesteld.
Hoelang deze verlenging duurt stond er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ook dit is weer een standaard propaganda actie van Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima toch dat de periode is verlengd ?
Anders was alle moeite voor niks, voel ik een negatieve ondertoon in je opmerkingen Thombias ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar waarom er geen (inmiddels behaald) percentage genoemd is.

Zit je dan zo laag dat het niet meer motiverend genoeg is om de rest over te halen als de percentages wél bekend zouden zijn geweest ?

Aan de toon van de marketingmanager zou ik zeggen dat ze rond de 30 % zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Thombias schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:03:
[...]

Ook dit is weer een standaard propaganda actie van Glashart.
Heb je je alu-hoedje al op?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambats
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik had verwacht dat Twello een jeugdig en modern dorp zou zijn.

Ben er ook nog niet gerust op dat we glasvezel krijgen. Weet niet of we het wel halen.

Het lijkt wel of de mensen te lui zijn om te wisselen. Punten die naar voren komen zijn: We zien niet zoveel voordeel hoor je. Ook hoor je dat UPC een disk-recorder beschikbaar heeft gesteld en dat krijgen we hier niet.

Klinkt mij allemaal een beetje raar in de oren want zo iets huur je natuurlijk van UPC en het is goedkoper om er zelf een te kopen.

Het zou juist een goed punt zijn een beetje concurrentie ten opzichte van de monopolisten als UPC. Ben benieuwd wanneer zij de kabel beschikbaar stellen voor concurrenten net als de KPN moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Jeugdig en modern?

Hmm.. Dan woon ik in een ander Twello ofzo. ;)

Wat wel frappant is, is dat UPC er waarschijnlijk ook een kleine campagne tegenaan heeft gegooid. Ik heb de afgelopen 2 weken van meerdere mensen (waarvan 1 winkeleigenaar) te horen gekregen dat ze ook op glasvezel waren overgestapt. Glass"fiber" power van UPC.

Zelfs ik kon ze er niet van overtuigen dat het geen glasvezel maar kabel was.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02-2024
Ja het is toch echt kabel waar ze nog ff de max. snelheid uit persen voordat glasvezel het overneemt.

120 mbit => x gbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JerryJerryJerry schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:31:
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar waarom er geen (inmiddels behaald) percentage genoemd is.

Zit je dan zo laag dat het niet meer motiverend genoeg is om de rest over te halen als de percentages wél bekend zouden zijn geweest ?

Aan de toon van de marketingmanager zou ik zeggen dat ze rond de 30 % zitten.
In de wandelgangen heb ik gehoord dat er bewust geen tellertjes met aanmeldingen worden geplaatst op bv de pagina's van de providers. Dit zou, volgens hen uit ervaring, een negatieve invloed hebben op het aantal nieuwe aanmeldingen. Iets wat ik me niet voor kan stellen. Met name mensen die ergens onzeker of ondeskundig over zijn kijken naar wat anderen doen.

Over het huidige percentage aanmeldingen heb ik geen idee. In mijn omgeving zie ik veel aanmeldingen. Als ik kijk naar andere plaatsen waar Glashart bezig is geweest dan denk dat die 45% niet hard is maar dat de go bij 40% en hoger ligt.

Op dit moment kent Twello twee opties voor internet, beide via koperdraad, storingsgevoelig, en zitten aan hun grenzen van mogelijkheden. Een is de kabel van UPC en de ander is ADSL. ADSL is de langzaamste en bied, afhankelijk van de afstand, een maximale snelheid zonder storingen van 10Mb/sec, uitzonderingen daargelaten.

De telefoonkabels kunnen we binnenkort wel vergeten. Niet alleen vanwege hun beperkingen maar ook vanwege de staat waain ze verkeren. Zo heb ikzelf enkele keren mogen ervaren mijn verbinding kwijt te zijn als er een vrachtwagen door de straat denderde en soms zelfs buren glashelder door mijn eigen telefoongesprekken heen te horen. Daarnaast gaat de KPN binnenkort stoppen met het leveren van normale telefoonlijnen. Ik heb 2013 gehoord als datum.

Ik vindt het ook niet verwonderlijk dat KPN gaat stoppen met telefoonlijnen. Glashart is namelijk een dochter van Reggefiber en die is weer in handen van KPN.

Ik zie dan ook geen reden waarom ik niet gelijk glasvezel zou laten aanleggen ipv over een paar jaar gedwongen en tegen een hoge aansluitprijs.

Enkele redenen die ik tot nu hoor om zich niet aan te melden zijn:
  1. Ik heb voldoende aan mijn huidige Radio/TV aansluiting en gebruik geen internet
  2. Voor mijn alarmsysteem heb ik een vaste telefoon of ISDN aansluiting van KPN nodig.
  3. Als ik overstap moet ik mijn huidige e-mail adres veranderen waar iedereen mij onder kent.
  4. Ik heb voldoende aan mijn huidige internet snelheid.
  5. Door het graven vernielen ze mijn tuin of straatwerk bij de aanleg van de glasvezel.
voor punt 1 zou ik zeggen neem een TV aansluiting van XMS voor € 16,50/mnd. Het is iets goedkoper dan UPC maar je hebt een beter signaal en een gratis glasvezel aansluiting.

Voor punt 2 kun je beter contact opnemen met je installateur en je draadloos aan laten sluiten op de alarmcentrale via een GSM box. Het spaart je de abonnementskosten van de telefoonlijn en je doet een investering die je binnen een paar jaar toch moet maken. Het is niet zo dat een alarm niet via de glasvezel telefoon aansluiting kan werken. Het wordt alleen gezien als te onbetrouwbaar ivm storingen op diverse punten zoals server- en netspanningstoringen en het risico voor hacken bestaat.

Voor punt 3 kun je, als je echt afhankelijk bent van een vast e-mail adres, beter gaan kijken naar een hotmail, live mail of een betaald e-mail adres kijken zodat je bij wisseling of falliet van een provider niet afhankelijk bent.

Punt 4 kan op dit moment nog wel waar zijn maar de hoeveelheid data die tegenwoordig verstuurd wordt bij alleen al het bezoeken van een website neemt enorm toe. Tegenwoordig kom je al websites tegen die rustig een foto van 2 MB op hun frontpage hebben staan. Dit zal in de toekomst alleen maar toenemen. UPC heeft dan bv zijn beperking van 100Mb terwijl de glasvezel die nu aangelegd moet worden al 1Gb kan leveren. En dat is nog niet eens het maximum.

Punt 5 is achterhaald. De laatste decenia maakt men gebruik van een "bodempersraket" die zich doormiddel van luchtdruk onder de grond door "stampt". Er wordt een klein gat aan de straatkant gemaakt en een klein gat daar waar de glasvezel het huis binnen moet gaan. Vervolgens stuurt men de "bodempersraket" van het ene gat naar het andere. Hiermee kunnen grote afstanden overbrugt worden zonder dat de afstand los gegraven moet worden. Het grote voordeel is dat het snel gaat en men geen tuinen overhoop hoeft te halen of straatwerk open moet maken. Deze techniek wordt al heel lang gebruikt om bv kabels onder snelwegen door te trekken.
Opa_vertelt schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:26:
Jeugdig en modern?

Hmm.. Dan woon ik in een ander Twello ofzo. ;)

Wat wel frappant is, is dat UPC er waarschijnlijk ook een kleine campagne tegenaan heeft gegooid. Ik heb de afgelopen 2 weken van meerdere mensen (waarvan 1 winkeleigenaar) te horen gekregen dat ze ook op glasvezel waren overgestapt. Glass"fiber" power van UPC.

Zelfs ik kon ze er niet van overtuigen dat het geen glasvezel maar kabel was.. :')
Wat UPC niet verteld is dat de glasvezel (Glass"fiber") tot aan de wijkcentra loopt. Van de wijkcentra naar de verdeelkasten in de straat en naar de woningen toe is normale coaxkabel. Wat UPC ook liever niet verteld is dat je de snelheid moet delen met een groot aantal gebruikers in 1 of meerdere straten. Heb je er een paar zware gebruikers tussen zitten dan merkt iedereen dat die op dezelfde verdeelkast is aangesloten. Bij de glasvezel is de snelheid gegarandeerd omdat men een 1Gb verbinding van huis tot aan een van de drie centrales die er in Twello moeten komen aanlegd. Je hoeft dus niet te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lambats schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:13:
Het lijkt wel of de mensen te lui zijn om te wisselen. Punten die naar voren komen zijn: We zien niet zoveel voordeel hoor je. Ook hoor je dat UPC een disk-recorder beschikbaar heeft gesteld en dat krijgen we hier niet.

Klinkt mij allemaal een beetje raar in de oren want zo iets huur je natuurlijk van UPC en het is goedkoper om er zelf een te kopen.

Het zou juist een goed punt zijn een beetje concurrentie ten opzichte van de monopolisten als UPC. Ben benieuwd wanneer zij de kabel beschikbaar stellen voor concurrenten net als de KPN moest.
Voor de glasvezel wordt gewerkt aan een persoonlijke virtuele recorder die programma's voor je op kan nemen die worden opgeslagen op een server bij een van de providers. Dus waarom die hardware aanschaffen?

Ik schat dat 1 jaar na de totale oplevering ook andere providers als bbnet, online en anderen worden toegelaten om hun diensten aan te bieden. De ISP's van KPN, Hetnet, Xs4all etc. zullen zowiezo worden toegelaten omdat het glasvezelnetwerk uiteindelijk van KPN blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Mensen vinden het gewoon teveel gedoe en daarnaast speelt onwetendheid/des-interesse ook natuurlijk
een grote rol. Daarbij speelt de karige informatie welke de inwoners hebben gekregen ook mee, in de
info welke we allemaal hebben gekregen zou eigenlijk ook een vergelijking met kabel-internet moeten
staan. Ik denk dat er dan veel meer mensen zouden overstappen of een nieuw abonnement nemen.

Voor de mensen zoals in dit topic is het wel duidelijk wat glasvezel is, echter snapt (bijvoorbeeld) mijn
51-jarige buurman er geen hout van ("ik heb toch al internet, telefoon en TV?") en zo zijn er veel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambats
nieuws: Opta belooft scherper toezicht en zwaardere straffen

[ Voor 45% gewijzigd door lambats op 06-03-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lambats
nieuws: Opta belooft scherper toezicht en zwaardere straffen

Misschien komt de actie van de opta te laat, maar het is wel een teken aan de wand.

Wat ik niet snap is dat mensen het niet een jaar proberen, als het echt niet bevalt. (Wat ik me niet kan voorstellen.) Kunnen ze na een jaar zo weer terug naar het duurdere UPC of KPN. Maar dan heeft iedereen in de toekomst wel een keuze en is er meer concurrentie mogelijk.

In Holten was het met de hakken over de sloot. Uit het stuk blijkt het ook zo te zijn dat als het er eenmaal komt zich toch nog meer mensen aanmelden. Hopen dat het ook goed gaat komen.

http://www.glas-hart.nl/h...ten-krijgt-toch-glasvezel

[ Voor 29% gewijzigd door lambats op 07-03-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Hier ook iemand uit Twello, zelf neem ik (nog) geen glasvezel.
Die lui staan overal te venten, ze kunnen niet aan de gewenste 45% komen. Daarom is de inschrijving ook naar 20mrt verschoven.
Mocht er toch glasvezel de grond in gegraven worden, dan laat ik me over 5a10 jaar maar een keer aansluiten, dan is het pas echt nodig. Aangezien ik ook nog niet op mezelf woon. En de kosten zullen dan niet enorm hoog zijn, aangezien ze dan staan te springen als er overstappers zijn.

Moest wel lachen over die reclame-uiting, staan overal mensen op een poster met dat ze het geweldig vinden en in Twello wonen. Maar het ligt er nog niet eens.

[ Voor 9% gewijzigd door Eddah op 10-03-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Eddah schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:06:
Die lui staan overal te venten, ze kunnen niet aan de gewenste 45% komen. Daarom is de inschrijving ook naar 20mrt verschoven.
Het grappigst is die oude man welke op de hoek bij boekhandel ook staat. Als je hem wat inhoudelijks
vraagt over fiber raakt hij helemaal van slag en begint wat te brabbelen over het TV-zender aanbod. :')
Mocht er toch glasvezel de grond in gegraven worden, dan laat ik me over 5a10 jaar maar een keer aansluiten, dan is het pas echt nodig. Aangezien ik ook nog niet op mezelf woon. En de kosten zullen dan niet enorm hoog zijn, aangezien ze dan staan te springen als er overstappers zijn.
Over 10 jaar? Laat me raden, je maakt nu ook nog gebruik van een inbelverbinding?
En over de kosten.. Ach, Zolang Concepts ICT een uitgebreider pakket dan UPC levert voor minder euro's
vindt ik het wel best. Je kunt het zo duur maken als je wil, maar over het algemeen zijn ze juist goedkoper.
Moest wel lachen over die reclame-uiting, staan overal mensen op een poster met dat ze het geweldig vinden en in Twello wonen. Maar het ligt er nog niet eens.
Oh?
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fy3dxc.jpg
5 jaar geleden bij mij achter het huis geplaatst, alleen zijn ze niet verder het dorp in gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Eddah schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:06:

Precies het is totale volksverlakkerij die "We moeten 45% halen" Ook al halen ze 35% dan gaan ze toch van start. Dit zie je in veel plaatsen. En verwijzen naar artikelen(van glashart) waarin wordt vermeldt dat het nèt gehaald is, heeft geen zin.
Ik heb zelf ook glas gehad maar door een verhuizing naar een tijdelijke huurwoning(geen modem aanwezig, aansluitkosten zouden 150 euro zijn) heb ik nu ziggo en dat bevalt net zo goed. Let wel op dat Concepts-ict een afsluitprovisie berekend á 75 euro. Gelukkig wilde de nieuwe bewoners ons contract overnemen.
Trouwens televisie van glashart is slecht invergelijk met Ziggo tv. Plus het zenderaanbod van Ziggo is breder.
Toch neem ik in het nieuw te bouwen huis weer glasvezel omdat het gewoonweg de techniek van de toekomst is maar televisie neem ik van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thombias schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:35:
[...]

Precies het is totale volksverlakkerij die "We moeten 45% halen" Ook al halen ze 35% dan gaan ze toch van start. Dit zie je in veel plaatsen. En verwijzen naar artikelen(van glashart) waarin wordt vermeldt dat het nèt gehaald is, heeft geen zin.
Ik heb zelf ook glas gehad maar door een verhuizing naar een tijdelijke huurwoning(geen modem aanwezig, aansluitkosten zouden 150 euro zijn) heb ik nu ziggo en dat bevalt net zo goed. Let wel op dat Concepts-ict een afsluitprovisie berekend á 75 euro. Gelukkig wilde de nieuwe bewoners ons contract overnemen.
Trouwens televisie van glashart is slecht invergelijk met Ziggo tv. Plus het zenderaanbod van Ziggo is breder.
Toch neem ik in het nieuw te bouwen huis weer glasvezel omdat het gewoonweg de techniek van de toekomst is maar televisie neem ik van Ziggo.
Concepts ict berekend de klant helemaal geen afsluit provisie. Hoe kom je daarbij ?
Ik ben bekend met het tv signaal van "glashart" en dat is dus echt niet slechter dan dat van ziggo, is dat het wel, dan zou ik er een monteur bij laten komen. Want het beeld is wel degelijk mooier.....

tot slot: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/basis-abonnement/

Ziggo:circa 60 zenders in digitale kwaliteit
Bijvoorbeeld Concepts-ict: Digitale TV Basispakket 70 zenders
Dus ziggo heeft in het basis pakket helemaal niet meer zender Thombias..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Topicstarter
Concepts berekend inderdaad geen afsluitprovisie na je contractduur,
ik heb deze vraag nog specifiek gesteld toen ik me inschreef bij ze.
Misschien had Thombias nog een maand of twee te gaan en moest
hij die betalen? Op hun site zeggen ze het volgende over verhuizen;

Als u verhuist naar een adres waar Concepts ICT geen glasvezel kan leveren,
dan kan uw glasvezelaansluiting niet mee verhuisd worden. U zult het glasvezel
abonnement voor de nog resterende maanden van de minimale contractsperiode
moeten betalen, behalve indien u meewerkt uw contract over te dragen aan een
komende nieuwe bewoner. In dit geval betaalt de nieuwe bewoner alleen kosten
voor contractswijziging à € 30,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddah
@Opa_vertelt
Inderdaad, er liggen al veel "loze" kabels in Twello.
Voor me huis ligt ook een hele rits.
Maar ja, ik meld me er nog niet voor aan, met huidige gaat alles nog prima.
We zien wel weer hoe het in de toekomst gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Opa_vertelt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:25:
Concepts berekend inderdaad geen afsluitprovisie na je contractduur,
ik heb deze vraag nog specifiek gesteld toen ik me inschreef bij ze.
Misschien had Thombias nog een maand of twee te gaan en moest
hij die betalen? Op hun site zeggen ze het volgende over verhuizen;

Als u verhuist naar een adres waar Concepts ICT geen glasvezel kan leveren,
dan kan uw glasvezelaansluiting niet mee verhuisd worden. U zult het glasvezel
abonnement voor de nog resterende maanden van de minimale contractsperiode
moeten betalen, behalve indien u meewerkt uw contract over te dragen aan een
komende nieuwe bewoner. In dit geval betaalt de nieuwe bewoner alleen kosten
voor contractswijziging à € 30,-.
Klopt die 30 euro waren de kopers van ons oude huis ook kwijt. Dus contractsovername. Het heeft ons dus geen cent extra gekost. En het werd allemaal heel netjes door concepts geregeld. Een provider met oog op de toekomst dus.
Echter stond er in de AV destijds echt dat er 70 of 75 euro afsluitkosten waren ook na 1 jaar abonementskosten. Dit hebben ze blijkbaar gewijzigd(heel verstandig want ik was daardoor volgend jaar echt niet bij hun teruggekomen. Dat ben ik nu wel van plan in het nieuwbouwhuis).

De 70 zenders in het basispakket klopt bij concepts maar bij ziggo is de kwaliteit gewoon beter en ze hebben alle BBC, Discovery's en syfy. Daarom neem ik volgend jaar ziggo en geen Glashart TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BBC komt ook gewoon in het Concepts Pakket. Verschillende discovery's zijn ook geen probleem, en SciFi is ook geen probleem..

Ik zie niet in waar je zo`n probleem van maakt kerel.. en euh, wat betreft die kwaliteit, als er iemand is waarbij het digitale beeld via glasvezel slechter is dan bij Ziggo/UPC dan moet hij/zij maar eens vragen om een monteur of iets dergelijks, want het beeld is echt veeeeeel beter (of zou beter moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eddah schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:28:
@Opa_vertelt
Inderdaad, er liggen al veel "loze" kabels in Twello.
Voor me huis ligt ook een hele rits.
Maar ja, ik meld me er nog niet voor aan, met huidige gaat alles nog prima.
We zien wel weer hoe het in de toekomst gaat...
Zo krijgt Twello het idd nooit! teveel Twellonaren denken er zo over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Anoniem: 342281 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:27:
BBC komt ook gewoon in het Concepts Pakket. Verschillende discovery's zijn ook geen probleem, en SciFi is ook geen probleem..
Maar die zijn er nu nog niet. En ik verwacht geen Travel Channel, BBC 3 en 4 bij Glashart en dat zijn nu net de zenders die ik veel kijk.

Hoe weet jij dat dat die zenders in het pakket komen? Werk je bij Glashart oid.?
Ik zie niet in waar je zo`n probleem van maakt kerel.. en euh, wat betreft die kwaliteit, als er iemand is waarbij het digitale beeld via glasvezel slechter is dan bij Ziggo/UPC dan moet hij/zij maar eens vragen om een monteur of iets dergelijks, want het beeld is echt veeeeeel beter (of zou beter moeten zijn)
Het analoge signaal van glas is beter dan Ziggo maar bij verscheidene mensen zie ik regelmatig blokken in het beeld van digitaal van glashart en dat zou ik niet echt wenselijk vinden. En dat was ook in de winkel van Glashart zo destijds. Van glashart mag je verwachten dat ze iets in de winkel hebben staan wat representatief is. Daarom blijf ik qua tv bij Ziggo en zeker zolang ze de kanalen die ik veel kijk niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let op ! Twellonaren!! Nog 612 te gaan! Dus grijp die kans!!

Bron: glashart.nl/Twello

Wij zijn er van overtuigd dat Twello klaar is voor de toekomst! Het eindresultaat is in zicht: er zijn namelijk nog maar 612 glasvezelabonnementen nodig! Glashart heeft het idee dat Twello nog net dat duwtje in de rug nodig heeft. Daarom krijgt iedereen die een glasvezelabonnement besteld of besteld heeft 2 maanden gratis ongeacht abonnementskeuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddah
Anoniem: 342539 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:17:
Let op ! Twellonaren!! Nog 612 te gaan! Dus grijp die kans!!

Bron: glashart.nl/Twello

Wij zijn er van overtuigd dat Twello klaar is voor de toekomst! Het eindresultaat is in zicht: er zijn namelijk nog maar 612 glasvezelabonnementen nodig! Glashart heeft het idee dat Twello nog net dat duwtje in de rug nodig heeft. Daarom krijgt iedereen die een glasvezelabonnement besteld of besteld heeft 2 maanden gratis ongeacht abonnementskeuze!
Klinkt goed, 612 is nog redelijk veel i.v.m. inwonersaantal.
Heb ze nog 8 daagjes voor, en dan wordt het zeker weer verlenging :p

Half jaar gratis en ik teken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thombias schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:19:
[...]

Maar die zijn er nu nog niet. En ik verwacht geen Travel Channel, BBC 3 en 4 bij Glashart en dat zijn nu net de zenders die ik veel kijk.

Hoe weet jij dat dat die zenders in het pakket komen? Werk je bij Glashart oid.?

[...]

Het analoge signaal van glas is beter dan Ziggo maar bij verscheidene mensen zie ik regelmatig blokken in het beeld van digitaal van glashart en dat zou ik niet echt wenselijk vinden. En dat was ook in de winkel van Glashart zo destijds. Van glashart mag je verwachten dat ze iets in de winkel hebben staan wat representatief is. Daarom blijf ik qua tv bij Ziggo en zeker zolang ze de kanalen die ik veel kijk niet hebben.
Nee ik werk niet voor Glashart (of voor één van de providers, maar ik verdiep me wel in het aanbod).
En hoe ik dat allemaal weet ? Het grote WWW heeft geen geheimen. Een simpel bezoekje aan de site van bijvoorbeeld Concepts ICT doet wonderen ;-) .

Oooo ja, Travel channel zit ook gewoon in het digitale pakket hoor, bbc 3 en 4 (nog) niet.......
Ik zou zeggen, verdiep je eerst in het aanbod voor je dingen roept die niet helemaal waar zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eddah schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Klinkt goed, 612 is nog redelijk veel i.v.m. inwonersaantal.
Heb ze nog 8 daagjes voor, en dan wordt het zeker weer verlenging :p

Half jaar gratis en ik teken ;)
Haha! half jaar gratis:P tjonge tjonge das nogal veel vind je niet?

voor 16,50 pm heb je al radio en tv dus 198 eu perjaar dan maar paar zaterdagavondjes minder stappen:P

zou je het na die tijd willen dan zit je weer met 350 eu aansluitkosten,.
meld je gewoon effe aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddah
Haha, ik overdrijf een beetje.
Maar als ik het zou nemen is het een all-in abbo,
Pagina: 1 2 Laatste