My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen ben nogal een stevigheids freak
Het is geen compleet vierkante aluminium doos meer, maar de stevigheid valt reuze mee. Vervoeren zal geen probleem zijn.( hoewel...lees maar; )Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:13:
Wordt echt een mooie kast man keep it going, maar ben je niet bang voor de stevigheid met kit alleen , bedoel als je die optilt aan de neus ofzo
Zal wel aan mij liggen ben nogal een stevigheids freak
Ben begonnen met sorteren van geschikte modelbouwonderdelen voor het kit-bashen.
Heb ook wat frames in chrome-zilver, mss kan ik hier ook wat van gebruiken.
Een deel van de uitgekozen onderdelen.
Zou dit van een kawasaki zijn, denk je?
Ik vond de zijkanten veels te groot en kaal, daar moeten een paar vleugels aan. Effe wat schetsen in Sketchup.
Zoiets moet het gaan worden, met bommen, twee rode lasers en missiles onder de vleugels.
[ Voor 3% gewijzigd door smeetsmeister op 27-05-2010 12:06 ]
Door Sketchup verkregen maten, de kleine vleugel is schaal 1 op 3.
Uitzetten op een plaat Forex
Heel makkelijk met een scherp scalpel en een lineaal.
En de kleine vleugels net zo.
En dit zijn de 4 vleugels.
En zo komen ze tegen de zijkanten.
Btw... gaaf notitieblok van Sapphire
Ik neem aan dat hij er 3 hoek van maakt..Blue-Tiger schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:06:
Ziet er veelbelovend uit maar toch baart de stevigheid van de vleugels mij enigszins zorgenHoe ben je van plan die stevig te gaan bevestigen?
Btw... gaaf notitieblok van SapphireHoe kom je daaraan?
Dus een"/" ertussen
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
En idd, de stevigheid komt door middel van driehoekige studs. Oh en BTW; Forex a.k.a. hardschuim is superlicht.
Studs gemaakt, zo komen ze tegen de zijpanelen.
Netjes aftekenen.
Lekker dik aanzetten met construction kit.
En met vloeibare zeep natrekken.
Mop mop, gas derop!
Verder:
Signature
blijft kit niet aan je vingers plakken word resultaat gladde voeg, als je normaal zou doen krijg je allemaal "haken" er in.( soort van goede las effect.. halve maantjes)BGB4rn schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:36:
die vinnetjes/studs zijn bruut zegwat is trouwens het idee van de vloeibare zeep ?
ja, daag.
Met die kit die hier gebruikt wordt niet hoor. Die wordt net zo hard als het materiaal zelf.T-!-M schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:28:
Ben je niet bang dat je er een keer tegen aan stoot en dat straks je case in elkaar ligt? Zou naar zijn
Verder:
there's no tweak without the tweaker
net als dat mensen bang zijn dat een lasnaad het niet houd, terwijl als het weer kapot gaat het meestal naast de lasnaad isvirtualJac schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:56:
[...]
Met die kit die hier gebruikt wordt niet hoor. Die wordt net zo hard als het materiaal zelf.
ja, daag.
Ja daar ben ik juist bang voor, het materiaal lijkt me niet zo sterk. Die kit geloof ik welvirtualJac schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:56:
[...]
Met die kit die hier gebruikt wordt niet hoor. Die wordt net zo hard als het materiaal zelf.
Boven de achterkant heb ik liever aan beide kanten echt schuine kanten gezien. Dan trekt het geheel beter door. Bovenaan kun je best wat afsnijden. De onderste deel van achterkant is weinig te doen vanwege standaard afmetingen I/O en slots moederbord.
En ronde powerknop is vreemd in deze "polygonen" ontwerp. Dan kun je beter vierkant of weggestopte knopje onder driehoekige kap maken.
Hopelijk blijft alles inderdaad bij elkaar houden, anders kun je voor zekerheid steunstukken aanbrengen voor meer stevigheid en beter aan elkaar houden. Niets is verkeerd in extra stevigheid, wil je jaren mee genieten.
Goeie ideeen, thanx ! Ik heb echter ervoor gekozen om toch een stuk Fractal Design in de kast te laten doorschemeren, vandaar de power button die voor extra contrast zorgt. Tevens heb ik ervoor gekozen om de achterkant helemaal standaard Fractal Design te houden.MrDummy schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:04:
Mooie voorkant, maar de achterkant vind ik wel standaard: onbewerkt vierkant.
Boven de achterkant heb ik liever aan beide kanten echt schuine kanten gezien. Dan trekt het geheel beter door. Bovenaan kun je best wat afsnijden. De onderste deel van achterkant is weinig te doen vanwege standaard afmetingen I/O en slots moederbord.
En ronde powerknop is vreemd in deze "polygonen" ontwerp. Dan kun je beter vierkant of weggestopte knopje onder driehoekige kap maken.
Hopelijk blijft alles inderdaad bij elkaar houden, anders kun je voor zekerheid steunstukken aanbrengen voor meer stevigheid en beter aan elkaar houden. Niets is verkeerd in extra stevigheid, wil je jaren mee genieten.
De construction kit is best wel flexibel als het uitgehard is.Ik zal eens een foto maken waarin ik zal proberen te laten zien hoe verschrikkelijk licht dat Forex is. Tis bijna f***** solid air ! Voor mijn volgende mod ga ik het ook gebruiken.( oops, verraden ! hihi)
Voor die foto: laat een stukje zweven boven een casefan als dat luktFrenkie123 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:36:
[...]
Goeie ideeen, thanx ! Ik heb echter ervoor gekozen om toch een stuk Fractal Design in de kast te laten doorschemeren, vandaar de power button die voor extra contrast zorgt. Tevens heb ik ervoor gekozen om de achterkant helemaal standaard Fractal Design te houden.
De construction kit is best wel flexibel als het uitgehard is.Ik zal eens een foto maken waarin ik zal proberen te laten zien hoe verschrikkelijk licht dat Forex is. Tis bijna f***** solid air ! Voor mijn volgende mod ga ik het ook gebruiken.( oops, verraden ! hihi)
LOL!Blue-Tiger schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:51:
[...]
Voor die foto: laat een stukje zweven boven een casefan als dat lukt
Ik kreeg de kast niet van de grond, mss is de lucht hier wat zwaarder vandaag ...
Aan de vleugels komt een mooi schuin kantje.
Rondom, de kleine en de grote gelijk.
De vleugels monteren, eerst kit aan de kleine studs.
Voorzichtig afpassen.
De ducktape is voor als ik per ongeluk ertegen zou stoten ( of de poezen )
De grote vleugel zit er ook op.
Een stukje forex uiteraardFrenkie123 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 00:39:
[...]
LOL!
Ik kreeg de kast niet van de grond, mss is de lucht hier wat zwaarder vandaag ...
Kleine update zo te zien, hoop snel weer meer te zien!
Bij dit vooraanzicht kun je nog door de randen van de plexi stukken kijken, daar zie je de kit goed zitten. Na het spuiten zie je dat niet meer.
Ben benieuwd naar de paint job.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
↓ volgende bericht hieronder ↓
En zo licht is het geheel. :-)
ja, daag.
Zoals de beste man al aangaf in zijn laatste post.Remmes_NT schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 07:31:
ziet er mooi uit, alleen kleine opmerking aan de onderkant aan de voorzijde, daar sluit het allemaal niet zo mooi aan, gaat daar nog wat gebeuren?
Er zijn nog genoeg punten waar ik nog aan moet werken, Komt allemaal goed, trust me
Ik zie niet veel ventilatiegaten, hoe ge je dat aanpakken?
Een soort van "Jet intakes"?
wou ff melden dat t er echt supervet uit begint te zien!!! Zoals je al zei zijn er nog genoeg punten om aan te werken, zat te denken of het niet vet zou zijn aan de voorkant soort van B2-neus te maken? Iets in de richting van http://www.ag0ra.co.uk/whatifwesurvive/Stealth-bomber.jpg ?
Anywayz ga zo door, echt strak gedaan so far!
voor de luie mensen onder onshawkeyenl9393 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:32:
Hey Frenkie123,
wou ff melden dat t er echt supervet uit begint te zien!!! Zoals je al zei zijn er nog genoeg punten om aan te werken, zat te denken of het niet vet zou zijn aan de voorkant soort van B2-neus te maken? Iets in de richting van http://www.ag0ra.co.uk/whatifwesurvive/Stealth-bomber.jpg ?
Mop mop, gas derop!
dat plaatje is geen b2 maar een f117hawkeyenl9393 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:32:
Hey Frenkie123,
dit is een b2
Klopt. Mijn modje Hovermax is afgeleid van de F117 en deze Fractal Design mod is daar weer vanaf geleid.Ghost Dog schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:42:
Deze mod lijkt me eerder gebaseerd op een F-117 Nighthawk dan op de B-2 Spirit, gezien de hoekige vormen.
Zo'n puntige neus lijkt me overigens wel vet staan!
Na het verwijderen van de ducttape, de overtollige kit netjes weghalen.
Klein stukje van de rand al gekit voor dat ik met zeep het natrek.
Ben rustig begonnen met voorbereidingen te maken van de detailering. Heb al wat wapens klaar voor onder de vleugels.
Ah de mini-lasers zijn binnen. Deze komen ook in deze mod.
Klein he !?
En loopt gewoon op 2 AA batterijen.
Signature
De foto laat me inderdaad denken dat het LEDs zijn, veel te veel 'randlicht' (de juiste term ontglipt me) voor een laser denk ik.boazkl0p schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:21:
Zijn dat wel echte lasers of gewoon felle leds? De foto brengt mij aan het twijfelen.
edit: wat trouwens toch beter is, met echte lasertjes zou je er toch zo goed als niets van merken.
[ Voor 13% gewijzigd door vorda op 12-06-2010 17:48 ]
Ik denk dat je strooilicht bedoelt. Ik kreeg wel meteen een geinig idee toen ik ze zag. Een projectie op de muur ofzo door der verlichting van de power button. Zo dat er bijvoorbeeld "PC ON" op de muur staat als íe aan is. Handig bij echt stille PC's als er verder geen lichtjes aan zijnvorda schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:30:
[...]
De foto laat me inderdaad denken dat het LEDs zijn, veel te veel 'randlicht' (de juiste term ontglipt me) voor een laser denk ik.
edit: wat trouwens toch beter is, met echte lasertjes zou je er toch zo goed als niets van merken.
Addicted to silent computing
Ik denk van Dealextreme.. maar kan natuurlijk ook ergends anders vandaan
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.910 Daar heb je in ieder geval veel van die lasertjes
Volgens mij zijn het wel echte lasers, de meeste LEDs zitten toch niet in zon behuizinkje. Waarschijnlijk is dat strooilicht gewoon weerkaatsingboazkl0p schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:21:
Zijn dat wel echte lasers of gewoon felle leds? De foto brengt mij aan het twijfelen.
Eerst wat inb Sketchup geklooit, dan op papier uitgeprint.
De lengte was iets te groot, dus ik heb er een stuk afgehaald van het uiteindelijk ontwerp,
natuurlijk weer schuine kanten aan gemaakt.
Beetje uitvogelen wat 'esthetisch' in de lijn loopt met de rest.
En zo zit er een staartstuk op, met kit en nagetrokken met zeep.
Mop mop, gas derop!
Eerder Danoontje POWERRRR!!!Mexel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 07:20:
Toffe foto, een pot pindakaas in de andere hand en hij is helemaal super
Mischien nog een ideetje voor de achterkant, de F-117 heeft speciale uitlaten om Warmte en IR straling te reduceren:
http://minuteman1636.webs.com/F117%207.jpg
Hoe vaak heb je gemeten voordat het er op zat?
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Verwijderd
de F117 kan prima raketten mee nemen, maar niet onder de vleugels, alleen in zijn magazijn, werkt alleen niet zo geweldig air to air. De F117 word daarom meestal gebruikt voor bombardementen, wat tegenwoordig ook met raketten gebeurt.Anonnymous! schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:08:
Je had het trouwens over missiles onder de vleugels, dan wil ik dat je toch nog eens even wat research doet naar de f-117, hij kan officieel geen raketten meenemen, alhoewel er wel eens een keer iets doorgeschemerd is over een defensief wapensysteem, maar dat is uiteraard classified.
Mischien nog een ideetje voor de achterkant, de F-117 heeft speciale uitlaten om Warmte en IR straling te reduceren:
@ de mod: ziet er echt geweldig uit, vooral van bovenaf gezien
Mischien dat het afschieten van sidewinders makkelijker is, maar je weet het niet, mischien had hij wel een systeem om sidewinders te schieten, mischien ook wel naar achteren gericht.
Leuk detail, ze zijn een keer gespot op een basis, amerika zegt wel dat ze buiten dienst zijn, maar tis toch wel erg veel weggegooid geld.
[ Voor 14% gewijzigd door xPhantom op 13-06-2010 15:57 ]
Very nice, is dat model van jou ?Anonnymous! schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:08:
Je had het trouwens over missiles onder de vleugels, dan wil ik dat je toch nog eens even wat research doet naar de f-117, hij kan officieel geen raketten meenemen, alhoewel er wel eens een keer iets doorgeschemerd is over een defensief wapensysteem, maar dat is uiteraard classified.
Ik leen wel veel ideeen van het F117 ontwerp, maar het blijft een casemod met een F117-ish -like thema.
Ik heb best veel research gedaan, maar ben niet van plan om een 1 op 1 model exact na te bouwen. Dan had ik IMO een modelbouw kitje uit de winkel gehaald en er een mini-itx in gepropt. Wat ook een soort van casemodding is.....
Niek brabbelt nu iets over een 1:48 kit van een B2, waar makkelijk een itxbordje in past.. Bedankt jongens, wordt weer tig slapeloze nachten.Frenkie123 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:27:
[...]
Very nice, is dat model van jou ?
Ik leen wel veel ideeen van het F117 ontwerp, maar het blijft een casemod met een F117-ish -like thema.
Ik heb best veel research gedaan, maar ben niet van plan om een 1 op 1 model exact na te bouwen. Dan had ik IMO een modelbouw kitje uit de winkel gehaald en er een mini-itx in gepropt. Wat ook een soort van casemodding is.....
Anyway, Indrukwekkende kast zo. Steekt lekker af tegen die standaard "blokkendozen"
[ Voor 51% gewijzigd door Niekleair op 13-06-2010 18:58 ]
[img]error.jpg[/img]
kende iemand met een pc in tank gebouwd, waarbij een webcam in de loop zitniekje87 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:57:
[...]
Niek brabbelt nu iets over een 1:48 kit van een B2, waar makkelijk een itxbordje in past.. Bedankt jongens, wordt weer tig slapeloze nachten.
Anyway, Indrukwekkende kast zo. Steekt lekker af tegen die standaard "blokkendozen"
(schaalmodel natuurlijk)
[ Voor 3% gewijzigd door [Remmes] op 13-06-2010 19:03 ]
ja, daag.
Wat dachten jullie hiervan ?Ghost Dog schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:42:
Deze mod lijkt me eerder gebaseerd op een F-117 Nighthawk dan op de B-2 Spirit, gezien de hoekige vormen.
Zo'n puntige neus lijkt me overigens wel vet staan!
edit: wat ook nog mooi zou zijn: een stel luchtinlaten aan de zijkant! met bv. witte fans er achter zodat ze goed te zien zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door ArnoAG op 14-06-2010 15:38 ]
Incompl te
Mop mop, gas derop!

Hoe dan ook zou het wel een stuk vetter zijn met punt.
Ook het idee van luchtinlaten, zeker zo 'stealthy' als op de foto hierboven, lijken me wel vet.
Verwijderd
Gewoon laten zoals het is
Eerste ontwerp was supersimpel, maar als ik de foto's bekijk is de neus niet zo simpel als 2 driehoekjes.
Ik denk nu meer aan dit:
Maar je moet natuurlijk wel zelf oordelen!
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Ziet er goed uit!Frenkie123 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:28:
ik krijg van alle kanten goed bedoelde adviezen. Wel doen, niet doen. langere neus, hogere neus.
Eerste ontwerp was supersimpel, maar als ik de foto's bekijk is de neus niet zo simpel als 2 driehoekjes.
Ik denk nu meer aan dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je dat onderste deel omhoog kan laten schuiven kan je daaronder knopjes en evt een dvd drive zetten?
Geen slecht idee !!! ik zou daar een slot-in DVD speler onder knutselen. Moet lukken. Thanx !tokko1 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:05:
[...]
Ziet er goed uit!
Als je dat onderste deel omhoog kan laten schuiven kan je daaronder knopjes en evt een dvd drive zetten?
Verwijderd
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ben er nog niet uit met de neus, zoveel pro's en con's. Even pauze....
naaaaaaahhhhhh kan ik jullie niet aan doen ! Daarom nu een stukje van de detaillering. Jullie kennen mijn vorige mods, dus dit zal geen verrassing zijn..... of toch wel ?
How to make Laser-guided Missiles.
Neem de goedkoopste balpen die je kunt vinden in de Aktion winkel.
OMG, wie KOOPT zoiets !? ( uh ik? )
Neem wat polystyreen ( Vikureen )
en fantaseer wat vleugels en een staart aan de pen.
Eerst laag mat-witte verf.
totaal 3 lagen voor mooie dekking.
Van mijn modelbouw kit-bashing voorraad kon ik deze decals goed gebruiken.
Fantasie belettering op de plaatsen die zichtbaar zijn.
Maak een gaatje voor de draden van de lasers.
En pas het geheel in elkaar. Topcap in brandweer rood en blokjes sticker voor laatste detail.
Nog even de laser testen met 2 x AA batterij ( zou ook op 5 V van de PSU lopen )
Klaar om aan te vallen !
spot de 1337
Signature
Welles
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
echt genimaal dit
ja, daag.
is dit dat spul wat ze bij ons op school bij technasium 'kappakarton' noemen?Frenkie123 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:16:
Neem wat polystyreen ( Vikureen )
[afbeelding]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Echt prachtig
Verwijderd
Punt is alleen wel dat lasergeleide raketten geen lasers aan boord hebben maar dat zie ik graag door de vingers voor jou
Verwijderd
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Show us!!!Frenkie123 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:34:
Thanx guys, much appriciated. Ik heb nog meer dingetjes gemaakt voor wapentuig, en ja, op een F117 zul je ze niet terugvinden. Maar wel op mijn F117-like themed modje ! hehehe :-)
Mop mop, gas derop!
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
HahaBGB4rn schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:19:
epic dat je van die lelijke pennen zo iets moois kan maken![]()
spot de 1337
Mooi gemaakt!