Het gekke idee van een computer in een gemeente vuilnisbak te bouwen kwam ongeveer 6 maanden geleden. Toen maakte ik Vuilnisbak. In deze casemod zat mijn huidige computer. Ik wou toen een casemod maken wat nog niemand had gedaan. Zoiets kon ik eigenlijk niet zo snel bedenken. Totdat ik keek bij ons op het dak en een oude gemeente vuilnisbak zag liggen. In overleg met mijn pa deze overgenomen een daar toen mijn Casemod van gemaakt.Toch kwam ik er enige tijd later achter dat door de grote van de casemod en het geluid dat ik er beter aan deed een goede computerkast te kopen. Nu had ik een grote gemeente vuilnisbak die ik niet wilde weggooien. Dus dan maar weer modden. In oktober 2009 had ik een servertje gekocht. Niet veel goeds maar het werkt en voor mijn opleiding ( ICT Medewerker Beheer ) leer je er giga veel van om er mee bezig te zijn. Deze wil ik dus inbouwen in mijn Vuilnisbak.
De bedoeling is dat het een soort mobiel server platform is waar je zo op kan.

De plannen voor dit project.
- Bij versie 1.0 kreeg ik toch te horen dat ik hem beter had kunnen afwerken ik hoop dat dit nu wel gaat lukken.
- Geluidsdemping in de kast
- Voorkant & achterkant afwerken met een aluminium plaat of traanplaat
- Kleuren veranderen of bijwerken
- Klein tft scherm inbouwen
- Toetsenbord en muis

Voor dit project neem ik gewoon de tijd. Al zou ik hem wel graag willen meenemen naar een Lan in maart. Maar ik ga toch proberen betere afwerking te halen en dit kan alleen als ik er meer tijd voor meer neem mocht dit nodig zijn.

Ik zal nu wat pictures posten wat er in V1.0 is gebeurd en daarna mijn eerste update.

En zou zag hij er uit met de hardware

Spullen die nu nog niks liggen te doen van V1.0

Nou eerst maar eens plek gemaakt voor mijn Server om in te kunnen gaan
Voor de dremel aanval

Na mijn dremel aanval

Even testen of er genoeg ruimte achter vrij is.

Het is niet veel ruimte maar moet wel gaan lukken
Alvast een foto van het geluidsdempende spul wat ik heb.

De Dremel

Nog een paar foto's van mijn server

- Binnenkant schuren
- Dit omdat de verf heeft los gelaten en een goede hecht laag te maken voor de lijm
- Buitenkant afwerken
- Aluminium plaat maken als cover voor & achter
- Bedrading
- Voeding
- UTP
- VGA
- Toetsenbord
- Muis
- & veel meer
Groetjes Take